PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento 1,1 MPI- Załączający się wentylator chłodnicy



Mati1
08-01-2017, 06:38
Witam. Problem polega na tym ze wentylator chłodnicy niepotrzebnie się załącza. Mróz -20 pojechałem w trasę, podczas jazdy przy 120km/h po 60km zauważyłem w lusterku ze mi trochę kopci z rury co nie powinno mieć miejsca ponieważ autko powinno być rozgrzane chwile później wyskoczył check engine ale nic niepokojącego nie słyszałem przy 120km/h wiec jadę dalej dopiero na światłach jak stanąłem zauważyłem ze mi wentylator chłodnicy działa, zjechałem zgasiłem auto jeszcze parę sekund się kręcił i przestał działać, odpalam za kilka sekund znowu działa i znowu zgasiłem auto luknąłem pod maskę odkręciłem zbiorniczek od płynu do chłodnicy a płyn ledwo ciepły odpaliłem po 2 min i wiatrak już się nie załączył, check engine cały czas świeci i po 30 km znowu zauważyłem ze wentylator działa. Podczas jazdy nie idzie wyczuć czy wentylator działa dopiero jak się stanie na światłach lub gdzie indziej. Co może być przyczyną tej usterki ? Dodam że taką samą sytuację miałem w lato dwa razy ale autku samo przeszło i od ponad pół roku nic takiego się nie działo

tek7
11-01-2017, 22:53
Witam, czujnik temp. cieczy chlodzacej jest na malym obiegu ... zatem przed termostatem... moim skromnym zdaniem zablokowal sie termostat na malym obiegu ... temperatura rosnie i sterownik dazy do schlodzenia auta nie wiedzac, ze termostat nie puszcza cieczy chlodzacej na chlodnice (duzy obieg) ... dobrze ze jest zima .. bo w pewnym momencie sterownik wylaczy zaplon ... mialem taki przypadek ale latem ... u mnie wtedy padl wentylayor chlodnicy ...

Mati1
13-01-2017, 12:38
Jak mozna sprawdzic temperature cieczy chlodzacej w malym obiegu ?

tek7
14-01-2017, 00:43
Jesli dobrze pamietam - to pod maly obieg podlaczone jest ogrzewanie - zatem jesli z nawiewow leci gorace powietrze - to znaczy ze temperatura na malym obiegu jest wysoka - oczywiscie galka musi byc na max na czerwonym ...