Zobacz pełną wersję : Lakier Amore czerwony
tedybear
06-01-2017, 13:40
Witam
Jedno mam pytanie do Was.
Czy słyszeliście może o tym, że kolor czerwony jest mniej trwały niż inne kolory, że płowieje, że się marszczy i odchodzi od blachy?
Z tego co wiem to był taki problem przy starych lakierach ale teraz kiedy lakiery są wodorozcieńczalne to takiego problemu już nie ma. Oczywiście pamiętać trzeba o to aby o lakier dbać - czyt. woskowanie ect.
tasior27
06-01-2017, 13:58
1. Był już gdzieś taki temat.
2. Po co są zrobione zakładki powyżej? By tam zakładać nowe tematu....
tedybear
06-01-2017, 14:08
Tasior27 wybacz ale przejrzałem forum i nawet w wyszukiwarce wpisałem słowa klucze i nic na temat mojego pytania nie było. nawet nic podobnego nie było więc postanowiłem zapytać.
ZAFFERANO
06-01-2017, 14:09
Z tego co pamiętam ze zlotów Bravo Brava Marea to zawsze te czerwone gdzieś się łuszczyły albo miały spłowiały matowy lakier. Oczywiście na pewno dużą wagę ma pielęgnacja. Na dzień dobry trzeba auto dobrze umyć i położyć albo dobry wosk albo powłokę. Ja tak raczej zrobię. Znajomy autodetaler zaoferował mi dobry wosk za 200 zł lub powłokę (płynne szkło - cokolwiek by to miało znaczyć) za 800 zł + konserwacja wnętrza profesjonalnymi środkami w gratisie. Zastanawiam się co zrobić. Jedno jest pewne że po takiej powłoce samochód "myje się sam" tzn. jedziesz na bezdotykową i spłukujesz tylko samą wodą i samochód jest czysty. Woskowanie trzeba powtórzyć 2 do 3 razy w roku natomiast taka powłoka powinna wystarczyć na jakieś 1,5 do 2 lat :) Oczywiście zależy jak będziesz dbał. Powłoka jeszcze chroni lakier przed zwykłymi otarciami parkingowymi i obtarcia drzwiami. Można to w większości bez śladu spolerować. Powłoka chroni też przed płowieniem i pękaniem lakieru od słońca i różnic temperatury. Nie rysuje się lakier od odśnieżania czy spłukiwania kurzu i grubszego brudu. No kwestia przemyślenia. Renomowane firmy detalingowe w zależności od materiału biorą od 1000 do nawet 3000 tyś za takie powłoki.
tedybear
06-01-2017, 15:17
właśnie czytałem o powłokach ceramicznych i kwarcowych. Koszt od 700 do 1900 zależy którą wybiorę.
Może warto zainwestować? Niby to spokój na 12-24 miesiące. Tylko jak to się skalkuluje na samym początku te wszystkie wydatki to masakra
ubezpieczenie - 1649
powłoka ceramiczna - 1400
guma do bagażnika - 90
organizer na fotele - 60
listwy progowe - 160
i zakładam, że pewnie bym coś jeszcze znalazł :)
p.s.
mam nadzieję, że poprawili jakość lakieru i autko będzie pięknie wyglądało w kolorze amore :) bo powiem szczerze MICHO lekko mnie zaniepokoiłeś :(
tipolino
06-01-2017, 15:42
Jesli juz mowa o czerwonym kolorze tipo,to jakos mi sie nie podoba ten kolor - jest taki ciemny, brudny. Jakby ten kolor byl bardziej soczysty, taki jak robi mazda to wg mnie tipo lepiej by wygladalo....
1500 rocznie za jakąś powłokę o której w internecie różnie piszą... Za 3000 polakierujesz niemal całe auto jak będzie taka potrzeba, a na pewno aż tak źle to nie będzie...
ZAFFERANO
06-01-2017, 16:18
No różne są opinie i ceny :) Ja mam możliwość za 800 zł. Ale coraz bardziej sceptycznie jestem nastawiony. Trzeba jeszcze zasięgnąć rady u specjalistów którzy doradzą a nie chcą tylko skasować na kasę :)
A ten czerwony to nie jest stosowany na Alfie Romeo MITo czy innych? A fiat Bravo? Jesli tak to wystarczy się po mieście rozejrzeć jak wygladają samochody z tym lakierem. Jak kupowąłem swojego białego to sprawdziłem, że ten sam kolor jest na Fiatach 500 a te wyglądają bardzo ładnie, choć mają już po kilka lat.
:lol: ubawiłem się , a inne kolory to się nie niszczą , płowieją , rysują itd. a zaleta czerwonego :rolleyes: + 100km/ h szybszy . Odpowiednia konserwacja = długa satysfakcja Kropka
Ten czerwony wygląda fajnie w folderze ale na żywo gorzej.Ten z Mazdy jest super czy czerwony maranello w Bravo.
Leszek_70
06-01-2017, 22:33
Lakiery wodne to fiat zaczął stosować jak powstała 500 po Pandzie z tego co mi wiadomo nawet już ostatnie sztuki Pandy były już robione tymi lakierami. Płowieją ,łuszczą się, dużo zacieków można zauważyć, jeżeli się wie gdzie szukać, śmieci - wtrąceń więcej wychodzi po polakierowaniu, ponieważ powłoki podkładu, oraz lakieru są coraz to cieńsze podczas procesu produkcji co przekłada się na oszczędności firmy. I niech mi nikt nie pisze że tak nie jest moje doświadczenie 25 lat w tym akurat zakładzie robi swoje to co się widzi dziennie jak to wszystko wygląda podczas procesu produkcji, to szkoda słów. Kiedyś grubości podkładów i lakierów stosowanych przez fiata były grubsze i nie było tylu problemów z tym ale od kiedy firma naciska na ekologię oraz oszczędności to więcej problemów. A już jeżeli jest to auto po ewentualnym nawrocie to jest dopiero jazda tego nikomu nie życzę aby dostał nową fabryczną furkę z salonu po nawrocie lakierniczym. Z tego co widziałem oraz wiem to łuszczenie płowienie występuje tylko przy lakierach jednowarstwowych, po długim czasie używania. Dlatego jeżeli się ma nowe auto z salonu to należy podczas przeglądów okresowych kazać sprawdzać sobie powłokę lakierniczą oraz wszystkie zauważone odchyłki wpisywać i zaznaczać w książce serwisowej, ale także i po gwarancji auta należy tego pilnować tak długo aż gwarancja na lakier minie. Dlaczego to piszę ponieważ jeżeli zdarzy się iż po zakupie auta nie sprawdzać tej powłoki to jeżeli auto będzie na gwaranci a okaże się że po zmierzeniu będzie powłoka grubsza niż w normie jaką fiat przewidział w procesie produkcyjnym, to może fiat odmówić naprawy lakierniczej danego pojazdu informując właściciela że przypuszczenie jest iż auto było powtórnie lakierowane (chociaż właściciel tego nigdy nie robił), i naprawa nie zostanie wykonana w ramach gwarancji, bo nie ma sprawdzanej powłoki lakierniczej wpisanej w książkę serwisową . To jest taki właśnie myk stosowany przez firmę, o którym nikt by nie pomyślał nawet. Wiem bo kolega miał taki właśnie problem z grubszą powłoką lakierniczą podczas odsprzedaży swojego auta a był 1 właścicielem i nigdy nie był lakierowany! napisał do firmy pismo i w odpowiedzi, po wszystkim dostał pismo od firmy fiat że Fiat przewiduje powtórne lakierowanie nadwozia w całym procesie produkcyjnym (trafił właśnie na nadwozie nawrotowe w procesie lakierniczym), i niestety nie wygrał sprawy nawet w sądzie.
Co do czerwonego lakieru to w Mito jest chyba Rosso tak coś mi się wydaje ale pewności nie mam że tak się nazywa jest bardziej czerwony i dwówarstwowy taki agresywny niż normalny dlatego może różnica w wyglądzie jest.
..zakładając kol. Leszek 70 że właściciele będą jeździli regularnie przez 36 miesięcy na przeglądy do ASIO , by następnie dowiedzieć się że to z winy użytkownika i gwarant odmawia naprawy pojazdu bo np. ptaszek puścił jakąś gównianą toksyczną bombę i lakier zszedł sobie ot niechcący , sorry przerabiałem już takie sprawy . Frontem do klienta to tylko przed zakupem a dalej witamy Cię i mamy Cię ....
Leszek_70
06-01-2017, 23:26
No masz jak najbardziej rację 66pawel, tylko ja napisałem z jakimi rzeczami ja się osobiście spotkałem i wiem jak to działa, chodziło mi o nakładanie lakieru w fabryce tak jak ja to widzę dziennie w pracy to potencjalny klient który odbiera gotowe nowe autko w ASO jest jak najbardziej zachwycony błyszczący elegancki itd. frontem do klienta oczywiście a potem tak jak mówisz wszystko wychodzi w praniu i będzie pan zadowolony:lol:. Klient nie musi jeździć na typowe przeglądy do ASO po skończonej gwarancji na pełną wymianę wszystkiego, może jeździć tyko na sprawdzenie powłoki lakierniczej z wpisem do książki serwisowej aby utrzymać gwarancję na x lat przewidzianą przez producenta na powłokę lakierniczą, bo myk polega też na tym że po gwarancji mechanicznej auta, zajdzie potrzeba zrobienia lakieru na który masz dalej gwarancję producenta(przecież pisze nawet w książce serwisowej z tego co wiem na ile lat przewidują), i jeżeli stwierdzą że nie ma wpisów że powłoka lakiernicza była sprawdzana na bieżąco to nic ci nie zrobią wywalą za przeproszeniem tyłek na ciebie i tyle. A po co ładować prywatną kasę na malowanie jak zaszła by taka potrzeba skoro masz gwarancję na powłokę lakierniczą na x lat przewidzianą przez producenta i śmiało możesz z tym jechać i robić i zrobią jak wszystko jest wpisane w książkę chodzi o sprawdzanie lakieru na gwarancji przez x lat. I nie będziesz płacić za lakier jeżeli jesteś właścicielem auta kupionego i serwisowanego w ASO gdzie prowadzili wpisy i książkę. A i za serwis i sprawdzenie powłoki lakierniczej podczas jej gwarancji nie płacisz przecież bo gwarancja tego wymaga od klienta aby sprawdzać lakier z tego co wiem, gdy auto i jego lakier jest na gwarancji nie prawda? Tylko że tak jak piszesz żeby ludziom się chciało jeszcze tam jeździć z takimi rzeczami po gwarancji mechanicznej bo bardziej do tego jesteśmy przyzwyczajeni żeby tego pilnować, aby jej nie stracić i tu właśnie też masz rację 66pawel.
Ok, to co ile należy sie pojawić w serwisie na kontrole?
tedybear
07-01-2017, 00:15
Leszek masz PW
Gwarancja na lakier jest 3 lata więc co roku robimy przegląd lakieru i perforacji.Po 3 latach już tylko perforacji,więc po 3 latach można im skoczyć jak coś wyskoczy z samym lakierem.Musiało by się coś dziać pod lakierem,wtedy obowiązuje po 3 latach jeszcze gwarancja.Ciężko dochodzić czegokolwiek po 3 latach.
ZAFFERANO
07-01-2017, 10:32
Ciężko dochodzić czegokolwiek kiedykolwiek u nich więc trzeba dbać o lakier i blachę. Myć ręcznie chemią przeznaczoną do tego, woskować a w zimię w miarę często spłukiwać samą wodą. Pamiętać żeby po zimie dokładnie wymyć każdy zakamarek i umyć podwozie z soli i chloru. A po trzech latach zrobić dodatkową konserwację samochodu i tyle. Wiem!!! Z białym jest łatwiej tam nawet jak odprysk jest to go nie widać bo podkład jest biały :-)
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
07-01-2017, 10:41
Zapominacie, że 3-letnia gwarancja na lakier i 8-letnia na perforację obowiązuje, tylko i wyłącznie gdy są robione przeglądy zgodnie z harmonogramem w ASO. Czytaliście warunki gwarancji?
Zapominacie, że 3-letnia gwarancja na lakier i 8-letnia na perforację obowiązuje, tylko i wyłącznie gdy są robione przeglądy zgodnie z harmonogramem w ASO. Czytaliście warunki gwarancji?
Od paru lat, zgodnie z przepisami UE można robić przeglądy poza ASO, bez utraty gwarancji. Nawet jeżeli producent pisze coś innego, to te zapisy nie mają mocy prawnej. Sam jestem ciekaw, jak to wygląda w kontekście gwarancji na lakier/blachy. Albo czy można pojechać do ASO tylko na przegląd blacharsko-lakierniczy i ile to kosztuje??
Pisałem,że co roku należy robić przegląd nadwozia z wpisem do książki gwarancyjnej.
Chłopaki auto ma jeździć a nie swiecić się he he ta tak dla żartu ;) Jaki kosmetyk byście polecali aby pod domem ładnie wypolerować autko a przy okazji zniwelować jakieś małe ubytki ( zrobione przez właściciela :redface: ) ???
Jaki kosmetyk byście polecali aby pod domem ładnie wypolerować autko a przy okazji zniwelować jakieś małe ubytki ( zrobione przez właściciela ) ???
Moja sąsiadka zawsze myje szmatą (chyba tej samej używa do podłogi) i płynem do naczyń Ludwik. Ma też takie błyszczące ocynkowane wiadro. :lol: Lakier nawet nieźle wygląda, biorąc pod uwagę jak jest traktowany.
A na poważnie, to ja używam wosku Collinite 476. Wydaje się drogi, ale puszka powinna wystarczyć na lata (przy umiejętnym stosowaniu). Łatwy w aplikacji, dwa razy w roku powinno wystarczyć.
marnyd4d
07-01-2017, 12:05
Ja często na umyte i wysuszone auto nakładam taki specyfik https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.sonax.pl%2Fvar%2Fst orage%2Fimages%2Fmedia%2Fcatalog%2Fpackshots%2F300 100-lackpolitur-sonax-autopolitur%2F142714-5-pol-PL%2F300100_4_3_col16_big_portrait_padded.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.sonax.pl%2FWyszukiwarka-produktow%2F(node)%2F12876%2F300100-SONAX-Auto-Politura&docid=pEGgu01e6uKiRM&tbnid=2xYt_j48ZcSsEM%3A&vet=1&w=280&h=373&client=opera&bih=658&biw=1366&q=sonax%20auto%20politura&ved=0ahUKEwjF0dmP5K_RAhVChiwKHYuLCgIQMwgeKAEwAQ&iact=mrc&uact=8
Leszek_70
07-01-2017, 12:26
Sonax jest dobry tani, marketowy i szybki w użyciu a także uzyskamy szybki efekt widoczny tuż po nałożeniu i wypolerowaniu do poprawy wyglądu i ewentualnego zabezpieczenia auta przed działaniem brudu, deszczu i innych rzeczy z warunków atmosferycznych. Ale tylko doraźnie bo jest to typowy koloryzator i wypełniacz który ma za zadanie niwelować i wypełniać drobne ryski na lakierze, ale jeżeli pojedzie się na myjkę bezdotykową to po 2 myciach się go wypłukuje i sytuacja z wyglądem auta się powtarza. Najlepiej moim zdaniem to umyć porządnie auto na 2 wiadra, wysuszyć ręcznie ręcznikiem z mikrofibry do tego przeznaczonym a następnie zaaplikować jakiś naprawdę dobry wosk. Co do tych rys to wszystko zależy od stanu lakieru i jakie są głębokie bo jeżeli jest ich naprawdę sporo tak jak po myjkach automatycznych to tylko aby je zniwelować to trzeba by było zrobić regeneracje lakieru przy użyciu odpowiednich środków autodetailingowych, oraz polerki mechanicznej i past polerskich dobieranych do stanu lakieru.
Dziękuję Leszek_70 :) Te ryski są małe i płytkie ale z mojej winy i chciałbym je zniwelować zaraz po zime bo pogoda chwilowo kiepska na takie sprawy. Dlatego pytam o tą sprawę bo do tej pory jakoś wcześniej ( ostatnie lata) nie przykładałem do tego uwagi a i wypadłem z obiegu co teraz jest dobre , przydatne , trwałe a nie tylko fajowskie ;)
Leszek_70
07-01-2017, 12:43
Jeżeli chcesz wiedzieć co jest przydatne, trwałe i nie tylko fajowskie to zaraz dam ci PW to ci powinno pomódz nie tylko w tych ryskach ale i w pielęgnacji całego twojego autka.
Z góry dziękuję i proszę na PW podesłać :):kawka:
marnyd4d
07-01-2017, 12:49
Jeśli to nie problem to też proszę o wiadomość na PW
Leszek_70
07-01-2017, 13:07
Dobra chłopaki wysłane na PW marnyd4d i Jaxon
ZAFFERANO
07-01-2017, 14:00
A nie można tak ogólno dostępnie podzielić się wiedzą tylko musi być na priv ? :D Każdy by skorzystał z dobrej rady :)
A nie można tak ogólno dostępnie podzielić się wiedzą tylko musi być na priv ? :D Każdy by skorzystał z dobrej rady :)
Widocznie chłopaki mają jakąś miksturę z nietoperza albo coś równie obrzydliwego i wstydzą się publicznie to pokazać ;-)
Leszek_70
07-01-2017, 15:12
Dobra chłopaki ja dałem na Priv bo poprostu chcieli i dałem linka do forum tam można ciekawych rzeczy się dowiedzieć, czym i jak myć auto, plastiki, pranie tapicerki, podsufitki czym czyścić, felgi i wiele innych rzeczy są też zdjęcia jak robili samochdy swoje przed i po, regeneracja lakieru też foto. Nie dawałem tutaj bo nie wiedziałem czy wolno aby admin się nie przyczepił ale proszę brdzo nie ma problemu myślę że każdy coś znajdzie dla siebie i swojego autka. Zeby nie było nie jest to w żadnym razie reklama czego kolwiek z mojej strony, ja natrafiłem na to forum przypadkiem jak czegoś szukałem a teraz zaglądam jak chcę coś wyczyścić w aucie.
kosmetykaaut.pl/index.php
Dobra chłopaki ja dałem na Priv bo poprostu chcieli i dałem linka do forum tam można ciekawych rzeczy się dowiedzieć, czym i jak myć auto, plastiki, pranie tapicerki, podsufitki czym czyścić, felgi i wiele innych rzeczy są też zdjęcia jak robili samochdy swoje przed i po, regeneracja lakieru też foto. Nie dawałem tutaj bo nie wiedziałem czy wolno aby admin się nie przyczepił ale proszę brdzo nie ma problemu myślę że każdy coś znajdzie dla siebie i swojego autka. Zeby nie było nie jest to w żadnym razie reklama czego kolwiek z mojej strony, ja natrafiłem na to forum przypadkiem jak czegoś szukałem a teraz zaglądam jak chcę coś wyczyścić w aucie.
Kosmetyka aut | Pierwsze polskie forum o Auto Detailing'u - Kosmetyka Aut! (http://kosmetykaaut.pl/index.php?sid=5eb4a768a3a7d9636f62d831d117856d)
Stronę często odwiedzam bo przydatne informacje są tam zamieszczone.Niestety jak wejdę w zakładkę"pokaż swój blask" to popadam w depresję ;) co tam ludzie wyprawiają ze swoimi samochodami to szok...
Leszek_70
09-01-2017, 21:30
Depresji to ja dostałem jak wszedłem pierwszy raz i zobaczyłem jak powinno się myć auto prawidłowo na tzw. dwa wiadra a o reszcie to już nie wspomnę a jak popatrzyłem w zakładkę jak kolega wyzej napisał toż to stwierdziłem że to kosmos dla mnie jest normalnie kurcze myślę że każdemu się przyda zajrzeć w to miejsce chodzi oczywiście o forum.
hm .... a ja mam upaprane autko , ale gdzie umyć przy mrozie i trzymać ? no chyba że pojadę dopiero wiosną :crazy: ale sorry poważnie , konserwacja tak jak najbardziej ale skąpstwo producentów a właściwie księgowych to żal Du...e ściska . Te warstwy są teraz dosłownie przezroczyste lekko zakolorowane i jak ma się to nie zniszczyć
Leszek_70
10-01-2017, 20:29
66pawel nie chciałbyś widzieć jakie fiat wprowadził oszczędności na lakierze i podkładzie to byś normalnie nie uwierzył albo osiwiał odrazu.Ale powiem ci że to nie wymysł księgowych tylko tzw.pomysły produkcyjne panów kierowników zmianowych są (dobrze pisze tak tak !), i tzw. konkurencja między wydziałowa kto zaoszczędzi więcej na podkładzie i lakierze w litrach a potem za osiągi po przeliczeniu wszystkiego na rok wychodzi suma jaką firma zaoszczędzi bez uszczerbku w procesie produkcyjnym przyznawane są nagrody pieniężne. Do tego dochodzi presja firmy na ekologię i takie są właśnie efekty że po polakierowaniu auta w procesie produkcyjnym widać jak pod lakierem są tzw wtrącenia jest ich coraz to więcej ponieważ warstwy są coraz to cieńsze. To samo z konserwacją podwozia kiedyś fiat robił całość a teraz tylko kawałek od obrzeża progu jakieś 30-40 cm a dlaczego ? bo uznali że skoro blacha jest ocynk i dochodzą podkłady tzw. kataforezy to po co więcej, jak można też w tym miejscu zaoszczędzić i przeliczając to wszystko na ilość sztuk na dzień, miesiąc a potem na rok wychodzi jakie pieniądze może firma zaoszczędzić na tym także. Tak jak pisałem wcześniej że nie tylko na tym oszczędzają wiem z autopsji.
To na czym jeszcze oszczędzają? Jak jest w innych markach?
Tak samo jej wszędzie... Przykład niemieckich marek jak 15 lat temu przenieśli produkcje elektroniki do chin i jak spadla jej jakość... Ale oszczędności jakie...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak samo jest wszędzie... Przykład niemieckich marek jak 15 lat temu przenieśli produkcje elektroniki do chin i jak spadla jej jakość... Ale oszczędności jakie...
Tak samo jej wszędzie... Przykład niemieckich marek jak 15 lat temu przenieśli produkcje elektroniki do chin i jak spadla jej jakość... Ale oszczędności jakie...
Jakość spadła tez dzięki zastosowaniu lutów bezołowiowych.
A odnośnie lakieru we wszystkich markach jest podobnie a z najcieńszej powłoki chyba słynie mazda
Nowe auta w większości przestały gnić a każdy zaczęły... Ale mazda zawsze podążała własnymi ścieżkami...
krowka1978
25-10-2017, 11:55
To samo z konserwacją podwozia kiedyś fiat robił całość a teraz tylko kawałek od obrzeża progu jakieś 30
Tak robią od przynajmniej 11 lat, więc żadna nowość. Do tego w tych miejscach nic zupełnie się nie dzieje.
Leszek a jest różnica w kolorach lakierów odnośnie jakości?. Kiedyś zawsze mówiło się że srebrny metalik jest twardszy bo ma więcej warstw bezbarwnych
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.