Zobacz pełną wersję : Od wrzesnia koniec z silnikiem 1.4 95KM, bedą DPF do benzyny
lukasz.zst
05-01-2017, 18:34
Wróciłem z Fiata i powiedziano mi że powoli sie szykuje Fiat Polska do wprowadzania w wszystkich Fiatach benzynowych ( turbo i wolno sące )w Polsce filtry DPF.
Od września 2017 w chodzi euro 7 . Silnik 1.4 95 KM będzie zastąpiony silnikiem 1.5 100KM ( lub 1.3 ) będzie produkowany w Polsce , dlatego Fiat też wprowadza zamiast 1.6 sinik 1,9 .
Stare silniki będzie można sprzedawać do końca maja 2018 . Takie auta od Wakacji będą zamawiane do Polski. Takie info dostali sprzedawcy
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/533778,fiat-inwestuje-w-polsce-wyprodukuje-nowe-silniki-w-bielsku-bialej.html
Uwielbiam to. Zawsze jak kupię auto to po pół roku robią totalny update oferty.
Za 43000 już nie będzie bata aby kupić Tipo
lukasz.zst
05-01-2017, 18:55
I żywotności silnika na okolo 240 tys.km
ZAFFERANO
05-01-2017, 20:03
To jest normalnie skandal co wyczyniają ci ekoterroryści spod gównianego znaku EU!!! Odbierają człowiekowi całkowitą przyjemność z życia na tym kontynencie. Jak nie gównianymi normami żywieniowymi to niszcząc fun z jazdy samochodem!!! Krew mnie zalewa normalnie!!!
Jedyne co mnie cieszy to że zdecydowałem się teraz na zakup samochodu i że nie będzie to 1,0 turbo z DPFem albo jakieś inne euro normalizowane gówno!!!
Podejrzewam że to koniec zwykłego 1,4 z możliwością założenia LPG a co za tym idzie koniec TIPO w dobrej cenie :(
dziadeck
05-01-2017, 20:49
Przez te akcje , Tipo będzie dość unikalne , ciężko będzie zobaczyć na polskich drogach.
lukasz.zst
05-01-2017, 21:08
Filtr DPF w silniku benzynowym? W każdym aucie od 2017! | motormag.pl (http://www.motormag.pl/2016/08/filtr-dpf-w-silniku-benzynowym-gpf/)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiedzialem żę w benzynie dpf nazywa sie gpf ale jest to samo
Komisja Europejska: ostrzejsze wymogi dotyczące emisji spalin od 2017 roku | AKTUALNOŚCI | Motofaktor.pl (http://www.motofaktor.pl/50,2/AKTUALNOSCI/Komisja-Europejska-ostrzejsze-wymogi-dotyczace-emisji-spalin-od-2017-roku,6336.html)
Co do LPG to bedzie problem podniesie koszta
Jest ostani dzwonek żeby zamoić tipo lub inne auta , te modele obecne będą bardzo poszukiwane na rynku
tedybear
05-01-2017, 21:16
Jak miło mi to słyszeć - miło w kontekście że pod koniec stycznia odbieram auto :) właśnie wolnossące 1.4 95KM
lukasz.zst
05-01-2017, 21:19
Umnie w salonie za 11 dni przyjdzie 8 sztuk fiata tipo 5 dzwiowego z tego sa sprzedane 4 sztuki . Beda to pierwsze auta , zacznie sie bom
Sprawa jest prosta. Kupujemy teraz poczciwe 1.4, żeby pojeździć te 10 lat, a następny samochód już będzie elektryczny. No chyba że koniec świata będzie wcześniej. :-)
A tak przy okazji, uważam że w polskich warunkach nie ma lepszego źródła energii niż energetyka jądrowa....
marnyd4d
05-01-2017, 22:25
Całe szczęście że jeszcze udało mi się kupić auto z normalnym i sprawdzonym silnikiem beż żadnych udziwnień ekologicznych. BRAWO JA:smile:
ZAFFERANO
05-01-2017, 22:51
marnyd4d, BRAWO MY :)
marnyd4d
05-01-2017, 22:55
:bravooo::bravooo:
duzybobek
05-01-2017, 23:21
Z dpf jest taki problem ze raz jest, a za chwile go nie ma, a i jeszcze zarobic idzie;)
To jest normalnie skandal co wyczyniają ci ekoterroryści spod gównianego znaku EU!!! Odbierają człowiekowi całkowitą przyjemność z życia na tym kontynencie. Jak nie gównianymi normami żywieniowymi to niszcząc fun z jazdy samochodem!!! Krew mnie zalewa normalnie!!!
Jedyne co mnie cieszy to że zdecydowałem się teraz na zakup samochodu i że nie będzie to 1,0 turbo z DPFem albo jakieś inne euro normalizowane gówno!!!
Szkoda, że do Tipo nie kładą 1,0 turbo, bo fun z jazdy byłby nieporównywalnie większy. Przejedź się 1.0 Ecoboostem Forda to zdziwisz się, jak fajnie to jeździ.
Bardzo dobrze, że nowy normy zmuszają Fiata do wycofania silnika 1,4 i wprowadzenia nowych silników. 1,4 16v to stary silnik, mocno przeciętny w dzisiejszych czasach. Jak Fiat się przyłoży to nowy silnik będzie sporo oszczędniejszy i dynamiczniejszy. Jedynie gaziarze mogą być zawiedzeni bo pewnie wprowadzą już bezpośredni wtrysk.
tedybear
06-01-2017, 00:43
za 10 lat to nas emigracja dosięgnie hehehe
Szkoda, że do Tipo nie kładą 1,0 turbo, bo fun z jazdy byłby nieporównywalnie większy. Przejedź się 1.0 Ecoboostem Forda to zdziwisz się, jak fajnie to jeździ.
Panie co z tego że ta skoda czy ford z 1.0 nieźle jadą. Miałem okazje 2 tygodnie użytkować Skoda Rapid z silnikiem 1.2 TSI. Co z tego że ładnie przyspieszał, jak naprawa główna tego wysilonego silnika przytrafia się już przy 80000km - wystarczy poczytać. Zdarzały się takie awarie, że taniej było silnik wymienić. Ogólnie bardzo awaryjne jednostki.
Dlaczego Alfa Romeo ma opinie awaryjnej? Bo wkładali jako pionierzy turbo do benzyny - czyli robili 15 lat temu to co robią wszystkie marki dziś.
Ja wcześniej planowałem kupić toledo z 1,2 TSI, ale wybrałem tipo HB i mam lepsze wyposażenie, da się zagazować i jeszcze mi zostało kasy względem toledo ;]
Loczek30
06-01-2017, 11:29
15 i więcej lat temu człowiek na palcach jednej ręki wymieniał silniki niepolecane. Teraz na palcach jednej ręki wymienia polecane.
slawcio74
06-01-2017, 11:39
Szkoda, że do Tipo nie kładą 1,0 turbo, bo fun z jazdy byłby nieporównywalnie większy. Przejedź się 1.0 Ecoboostem Forda to zdziwisz się, jak fajnie to jeździ.
Bardzo dobrze, że nowy normy zmuszają Fiata do wycofania silnika 1,4 i wprowadzenia nowych silników. 1,4 16v to stary silnik, mocno przeciętny w dzisiejszych czasach. Jak Fiat się przyłoży to nowy silnik będzie sporo oszczędniejszy i dynamiczniejszy. Jedynie gaziarze mogą być zawiedzeni bo pewnie wprowadzą już bezpośredni wtrysk.
Taaak super są te malutkie benzynowe silniki , mocno wysilone ... W szczególności że wysokie koszty usuwania typowych napraw i ceny części zamiennych potrafią wyprowadzić użytkownika z równowagi \\:D/
krowka1978
06-01-2017, 11:50
Bezpośredni wtrysk powoduje to, że jest sadza. To może wyjaśniać wprowadzenie DPF w benzynach. Jednak tylko wieśwagen pochwalił się, że będą to montować u siebie w benzynach.
Jeśli chodzi o silniki z turbo, to absolutnym minimum moim zdaniem jest 1,4. 1.0, do tego trzy cylindry, dla mnie porażka.
Dlaczego Alfa Romeo ma opinie awaryjnej? Bo wkładali jako pionierzy turbo do benzyny - czyli robili 15 lat temu to co robią wszystkie marki dziś.
Szkoda, że piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia. Alfa na opinię marki awaryjnej pracowała całe lata 80 i 90te, nie dotyczyły to tylko silników. Silniki turbo, które były w niej montowane to konstrukcje Fiata i były montowane także w Lanciach i topowych Fiatach z tamtego okresu. I to nie one narobiły największego zamieszania a wolnossące silniki Twinspark w których siadały wariatory i przekręcały się panewki jak ktoś się z nimi nie pieścił.
Panie co z tego że ta skoda czy ford z 1.0 nieźle jadą. Miałem okazje 2 tygodnie użytkować Skoda Rapid z silnikiem 1.2 TSI. Co z tego że ładnie przyspieszał, jak naprawa główna tego wysilonego silnika przytrafia się już przy 80000km - wystarczy poczytać. Zdarzały się takie awarie, że taniej było silnik wymienić. Ogólnie bardzo awaryjne jednostki.
Kto Ci każe kupować TSI ? Wiadomo, że od nich jak i 1.6 turbo Peugeota/BMW trzeba trzymać się z daleka.
Fiat odrobił lekcję i w XXI wieku nie wypuścił żadnego nieudanego silnika. 1,4 turbo są chwalone za swoją bezawaryjność, nawet 0,9 twinair nie zaliczył żadnej wpadki. Ja sam ciągle żałuję, że w swojej Lancii nie wziąłem z twinair-em, miałem okazję kiedyś zrobić taką Lancią jak moja kilkaset kilometrów i turbo robi tam konkretną robotę. W trasie bardzo dynamiczny samochód jak na swoją moc (85KM). Osobiście wolałbym w swoim samochodzie 0.9 Twinair 105 KM niż 1,4 16v 95 KM - tym drugim w G. Punto zrobiłem 50 tys km i uważam, że Twinair-em jeździ się dużo przyjemniej.
Jak silnik jest dobrze zaprojektowany to nie ma znaczenia czy jest turbo czy nie - jeździ bezawaryjnie i tyle. Fiat ma teraz jedne z najlepszych silników na rynku i trudno wyrokować, że nowe silniki które wyjdą będą nagle do bani.
marnyd4d
06-01-2017, 16:12
Ja też słyszałem że silniki Twinspark były nie zbyt udaną konstrukcją co wpłynęło na awaryjność samochodów tej marki
duzybobek
06-01-2017, 16:27
Ale jak kupiles alfe w jtd to silnik potrafil zajechac dwie budy;) te silniki robily po 700 tys bez jakiegos remontu. Mialem Alfe 156 z 2.4jtd przebieg 320 tys oficjalnie. Silnik suchy, żadnych problemow, palil 8 litrow a najlepeij przyspieszal w granicah 120-220. Odpalal od pierwszego strzalu a nawet dymka nie puszczal przy przyspieszeniu. No i ten dzwiek...
marnyd4d
06-01-2017, 16:33
Silnik jtd jest świetną jednostką napędową i alfy z tymi silnikami nie były jakoś strasznie awaryjne.
ZAFFERANO
06-01-2017, 16:36
Mam za sobą 6 lat jazdy 1,9 JTD i potwierdzam! Najlepszy silnik pod słońcem!
duzybobek
06-01-2017, 17:01
Ja sie przesiadlem z 1.9jtdm 150km na 1.4 95km lpg. Roznica w przyspieszaniu to tak jakbym za kazdym razem, gdy wsiadam do alfy i przy kazdym delikatnym nacisnieciu na gaz, ktos mnie kopal w d.... Do tego mialem ostatnio awaryjne hamowanie w alfie, to myslalem że będę zęby z kierownicy wyciagal.
Szymon1988
18-05-2017, 21:01
Na początku witam wszystkich. To mój pierwszy post. Tipka nie mam, na razie czytam i zastanawiam się nad zakupem. Chciałem kupić może dopiero w przyszłym roku, jednakże informacja o dpfie trochę mnie zaniepokoiła. Gdyby tak było rzeczywiście musiałbym zamówić fiata do września tego roku, co jest mi trochę nie na rękę. W związku z tym dzwoniłem do dwóch dealerów oraz do centrali fiata. Ani dealerzy ani w centrali nic nie wiedzą na temat wycofania się z produkcji silnika 1,4 16v 95km. Pytanie czy rzeczywiście będzie jak pisze kolega w pierwszym poście czy może jednak nie. Czy fiat ukrywałbym taką informację ? Z jednej strony informacja ta może spowodować wzrost sprzedaży do września, ale jednocześnie ewentualny spadek fiatów po wrześniu 2017r. Wydaję mi się, że jeśli planowali by coś takiego, to jednak już teraz by o tym informowali. Może jest ktoś, kto wie coś więcej na ten temat. Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje.
Przecież zawsze zostaje wyprzedaż z poprzedniego rocznika, do tych aut nie zamontują DPF, czy się mylę?
Szymon1988
18-05-2017, 21:32
Nie zamontują, ale wtedy jest do wyboru tylko to co zostalo już wyprodukowane. Nie ma możliwości zamówienia samochodu w takiej konfiguracji jakiej by się chciało. Pytanie, czy faktycznie od września nie będą produkować już silnika 1,4 95km, czy to tylko plota. Jeśli prawda, to dlaczego wie o tym tylko jakiś dealer z którym rozmawial kolega z pierwszego postu, dlaczego inni o tym nie mają pojęcia, ani tez w centrali fiata nic o tym nie wiedzą. Nie ma również żadnej informacji na stronie fiata.
lukasz.zst
18-05-2017, 22:54
Filtry GPF obowiązkowe w silnikach benzynowych od 2017 r. - MotoFocus.pl (http://motofocus.pl/informacje/nowosci/44487/filtry-gpf-obowiazkowe-w-silnikach-benzynowych-od-2017-r)
Filtry GPF obowiązkowe w 2017 roku? | www.samar.pl (http://www.samar.pl/strefa-biznesu/filtry-gpf-obowiazkowe-w-2017-roku?locale=pl_PL)
Bo dilerzy sami nic nie wiedzą . Fca nie przyzna sie do tego tylko po cichu w prowadzi i tyle
Skoda oficjalnie w prowadza takie auta
Volkswagen wprowadza filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych - Moto (http://moto.onet.pl/aktualnosci/volkswagen-wprowadza-filtry-czastek-stalych-w-silnikach-benzynowych/455djd)
Czyli co jak bez DPF to brać teraz?
lukasz.zst
18-05-2017, 23:15
To jest twój wybór
Panowie, czytajcie ze zrozumieniem:
" nie wskazała konkretnej technologii, zobligowała producentów nowych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim do zastosowania filtra cząstek stałych"
To chyba wszystko wyjaśnia.
Także, spokojnie można poczekać dłużej na zamówienie samochodu - bez ciśnienia.
lukasz.zst
18-05-2017, 23:33
Dotyczy to wszytkich silników.
Tu nie chodzi o filtry
Tu chodzi że silniki maja spelniac konkretne normy .
Dlatego np Fiat wycofuje sie z silnika 1.6 benzyna i bedzie 2.0 bez filtra , zmnijszymi silnikami jest problem
rafal.benitez
19-05-2017, 01:56
Lepiej mieć samochód bez dodatkowego elementu do naprawy ale....z doświadczenia widzę ( 1.6 tdi z dpf i 182k km ) ze nic mi się jeszcze nie zepsuło a jeżdżę przewaznie po mieście ( czasem obwodnica i autostrada ). Jak się wypala to podnoszą się obroty lekko i czekam aż same spadną ( około 10min czasem mniej ). Kolega wynajmuje innym swoje taksówki i jednen superb ma już 400k km przejechane i tylko Egr musiał naprawiać - dpf bezproblemowo. Ja nie narzekam ale tak jak mówię - zawsze to jedna rzecz do naprawy mniej w razie czego.
Szymon1988
19-05-2017, 02:58
Tak jak mówisz, kolejny element do ewentualnej, raczej nie taniej, naprawy/wymiany. Do tego dochodzi problem, że jak będą chcieli wsadzić gpf, to nie wsadza go do 1,4 95km, tylko pewnie zrobią nowy silnik, a wiec o lpg będzie mozna zapomnieć, jak również o obecnych cenach sedana. Obecnie myślę o tipku glownie ze względu na możliwość montażu instalacji gazowej. Moc silnika tez nie jest najgorsza. ( bylem też na jezdzie próbnej clio IV 75, to już w ogóle mialo ciężko z rozpedzaniem) Do tego cena, w podstawie z ubezpieczeniem i lpg, gratisowymi czujnikami parkowania i kolem zapasowym, to 49,5tys - taka oferte przedstawil mi dealer. No i oczywiscie wygląd. No ale jak mówiłem, wolałbym poczekać z zakupem do nowego roku. No i będę mial problem jeśli się nagle okaże że od września koniec z tym silnikiem.
Szymon1988 gdyby ta informacja okazała się prawdziwa, pamiętaj że zostaje zawsze wyprzedaż rocznika i na pewno stockowe tipo uda Ci się wyłapać jeśli nie potrzebujesz skonfigurowanego pod siebie.
Szymon1988
19-05-2017, 03:40
No niby tak, ale to już jednak jest ryzyko, może sie uda a może nie ;) no ale czas pokaże. Dajcie znać jakby ktoś sie czegoś dowiedział. Będę śledzić forum jak i stronę fiata, oraz będę w kontakcie z dealerem.
Jeśli faktycznie będą zmieniać 1.4 no to na 1.3 firefly. Wczoraj coś szukałem o tym ale w sumie nic konkretnego - przynajmniej na polskich/angielskich stronach, wszystko jest w językach portugalski/hiszpański. Silnik startuje teraz w brazylii w nowym UNO.
A co wiadomo o silniku 1.4 95km w wersji euro 4 ?
w instrukcji są podane silniki 1.4 95KM w wersji euro 4 i euro 6, czy ma ktoś euro 4 z posiadaczy?
pozdrawiam
czy ma ktoś euro 4 z posiadaczy?
Euro4 raczej nie jest przeznaczony do sprzedaży w naszej części świata. Może w jakichś jeszcze dzikszych rejonach...
alexander_Felix
22-05-2017, 17:30
Jeśli faktycznie będą zmieniać 1.4 no to na 1.3 firefly. Wczoraj coś szukałem o tym ale w sumie nic konkretnego - przynajmniej na polskich/angielskich stronach, wszystko jest w językach portugalski/hiszpański. Silnik startuje teraz w brazylii w nowym UNO.
Te silniki z rodziny Firefly to sam bym z checia jak najszybciej zobaczył na naszym kontynencie, bo z technnicznego punktu widzenia to bardzo ciekawe konstrukcje. Z tego co zrozumiałem, to w pierwszej kolejności maja one tylko po 2 zawory na cylinder a moc osiagaja wiekszą od 16v :)
Nowe Uno
Motor: 1.3, quatro cilindros, 8 válvulas, flex
PotĂŞncia: 101 cv (G) a 6.000 rpm e 109 cv (E) a 6.250 rpm
Torque: 138 nm (G) e 144 nm kgfm (E) a 3.500 rpm
Tak, masz racje tylko pewnie bezpośredni wtrysk paliwa.
TadekNiejadek
24-05-2017, 15:59
Czyli co jak bez DPF to brać teraz?
Do tej pory czytałem tylko, co piszecie ale jako że siedzę trochę w temacie homologacji pojazdów oraz spełaniania wymagań europejskich - czas się wtrącić do dyskusji ;) Nowe zasady - czyli wprowadzenie GPF - mają objąć wszystkie nowe typy silników od września 2017 roku i wszystkie nowo produkowane samochody - od września 2018 roku.
Nie ma się co śpieszyć...
Szymon1988
24-05-2017, 16:10
No to trochę mnie uspokoileś. Czyli ze do września 2018 fiat może produkować tipo z silnikiem 1,4 95km bez gpf.
Nowe typy silników/nowe samochody - pewnie w sensie jakby wsadzili do tipo nowy, inny silnik to już musi byc z gpf. Auta i silniki które już są na rynku nie muszą mieć dodawanego gpfa
Szymon1988
24-05-2017, 16:55
No ale 'nowo produkowane samochody' czyli ze tipo wyprodukowane we wrzesniu 2018r powinien już miec filtr gpf, tak?
brylancik13
24-05-2017, 20:27
Tak, bo pewnie bedzie miec inny-nowy silnik ktory takowy bedzie juz miał
krowka1978
02-06-2017, 10:06
Do benzyn będzie wymagany GPF (DPF), ale tylko do tych z wtryskiem bezpośrednim :smile:
GPF czy DPF pewnie to też nic dobrego .... przy okazji Argo następcy Punto gdzieś czytałem ,że on ma mieć benzynę 1.8 - pewnie T-JET bo raczej nie wolnossący. Jak ktoś nie musi nagle samochodu kupować to może poczekać pewnie do gamy silników Tipo też ten silnik trafi .
GPF czy DPF pewnie to też nic dobrego .... przy okazji Argo następcy Punto gdzieś czytałem ,że on ma mieć benzynę 1.8 - pewnie T-JET bo raczej nie wolnossący. Jak ktoś nie musi nagle samochodu kupować to może poczekać pewnie do gamy silników Tipo też ten silnik trafi .
No na gazecie w. piszą o nowym silniku Fiata 1.8 benzyna 139 KM dla Argo następcy Punto ciekawe czy trafi do Europy?
Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
Argo jest planowane na 2018 w Europie, przynajmniej takie słuchy chodzą. Następca Fiata Punto - :: Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/artykul/nastepca-fiata-punto-kiedy-bedzie-w-europie-zdjecia-562/)
1,8 to e-torq wolnossący jeździ w Brazylii. U nas nie wiadomo czy spełni normy
lukasz.zst
28-06-2017, 22:50
Dokladnie brzmi to tak że wszytkie auta od wrzesnia 2017 muszą byc wyposazone gpf , nie dotyczy to aut fizycznie wyprodukowanych do wrzesnia 2017 roku. Tak odpowiedz otrzmałem z Fiata .W 2018 czerwiec . Auta które nie zostana sprzedane z roku 2017bez filtra gpf nie bedą mogły być zarejestrowane .
Peugeot w prwadza już w wszytkich autach
Technika | Benzynowy silnik 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych GPF! | DailyDriver.pl (http://dailydriver.pl/porady/technika/benzynowy-silnik-1-2-puretech-z-filtrem-czastek-stalych-gpf/)
lukas_kamienna
28-06-2017, 23:11
Volkswagen montuje już o czerwca tego roku.
Dokladnie brzmi to tak że wszytkie auta od wrzesnia 2017 muszą byc wyposazone gpf , nie dotyczy to aut fizycznie wyprodukowanych do wrzesnia 2017 roku. Tak odpowiedz otrzmałem z Fiata .W 2018 czerwiec . Auta które nie zostana sprzedane z roku 2017bez filtra gpf nie bedą mogły być zarejestrowane .
Peugeot w prwadza już w wszytkich autach
Technika | Benzynowy silnik 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych GPF! | DailyDriver.pl (http://dailydriver.pl/porady/technika/benzynowy-silnik-1-2-puretech-z-filtrem-czastek-stalych-gpf/)
A to ciekawe bo:
1. Mi Fiat odpisał co innego,pytałem o silniki benzynowe cytuję "Dział Rozwoju Produktu na chwilę obecną nie zakomunikował planów wprowadzenia filtrów GPF"
, gdzieś na forum Tipo to już wklejałem.
2. Po sekundo norma euro 6c nic takiego nie mówi że trzeba coś montować, narzuca jedynie limit emisji PM/PN i sposób pomiaru dla silników benzynowych (dotychczas dotyczyło to jedynie diesli).
3. Wrzesień 2017 dotyczy silników w samochodach nowo homologowanych ("new registered types") a samochodów wyprodukowanych wrzesień 2018
No i co najważniejsze "zabytkowe" i jak na współczesne czasy, paliwożerne silniki MPI z FCA z emisją PM nie mają problemów więc temat ich nie dotyczy (no chyba że emisji na zimno). Problemy się zaczną gdy obniżą limit CO2 wtedy wiele MPI ich nie spełni dlatego też FCA opracował serię Firefly z DI. Firefly wolnossące mają 3 i 4 cylindry coś koło 1,0 i 1,33 l pojemności 77 i 100 KM są to 8V, doładowane 16V i zastąpią to co wkładane jest teraz. BTW mają byc tez produkowane w FPT w Polsce
To że VAG,PSA itd wprowadzają GPF wynika z tego że są to silniki DI (co we wklejonym linku pisze jakby wklejającemu chciało się poczytać,na rynku jest też puretech 82 KM z MPI i o nim ani słowa tam nie ma). Gdyby fiat takie silniki stosował też już by to robił. Obecnie zamawiane auta są przeznaczone na około. 44 tydzień produkcji czyli trafią do PL pod koniec rokuwiele z nich będzie zarejstrowanych w 2018. A wg specyfikacji filtrów w nich nie ma.
Ogólnie bujda tak sama jak problem roku 2000 z komputerami i ktoś tu zmyśla że dostał odpowiedź z FAP.
krowka1978
29-06-2017, 00:52
Volkswagen montuje już o czerwca tego roku.
Bo silniki z wtryskiem bezpośrednim walą sadzą, a tylko takie stosuje VW.
Bo silniki z wtryskiem bezpośrednim walą sadzą, a tylko takie stosuje VW.
W technologiach trucia ludzi to oni zawsze byli przed wszystkimi since 1940.
Ale na poważnie to limity na co2 i pęd ku niższemu spalaniu wymusiły wtryski bezpośrednie.
A ja świadomie chcę MPI ma to szereg zalet od LPG począwszy na kosztach serwisowania skończywszy i fiatowi chwała za to że nie spieszy się z tematem.Ale duży wolumen aut małych pozwolił mu na to (średnia emisja co2 produkowanej floty też podlega regulacjom).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.