PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd U1602, niedziałający ABS oraz brak wskazań poziomu paliwa



david926
04-01-2017, 19:29
Witam,

panowie mam problemy z Pandą 1.1. Na stałe świecą się kontroli od ABS i hamulca ręcznego, auto nie pokazuje poziomu paliwa, cały czas świeci się rezerwa - błąd czujnika paliwa jest zarejestrowany w sterowniku silnika oraz w sterowniku elektroniki nadwozia. Oprócz tego w sterowniku elektroniki nadwozia znajduje się błąd U1602 - błąd szyny CAN. Wygląda na to że wszystkie te usterki związane są z kłopotami komunikacji w szynie. Sprawdzałem kostki od sterownika elektroniki nadwozia, licznika, ABS oraz ECU, wszędzie czysto, żadnej zieleni. Niestety w kostkach nie mogę zlokalizować przewodów CAN, zwykle są skręcone, jednak w tym aucie wygląda to inaczej. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Może Panda ma typowe usterki związane z komunikacją CAN? Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Damian-jg
08-01-2017, 12:51
26184

Centralka ABS M050 otrzymuje zasilanie bezpośrednie z akumulatora na stykach 2 i 3 i poprzez wyłącznik zapłonu na styku 18; linie zabezpieczone są odpowiednio bezpiecznikami F04 i F42 , oba umieszczone w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001.

Sygnał zamknięcia styku pochodzący z wyłącznika pedału hamulca I030 przesyłany jest równocześnie do centralki ABS M050 (styk 20) i do węzła body computer M001 (styk 5 konektora B).

Węzeł body computer M001 otrzymuje na styku 18 konektora C sygnał generowany przez czujnik prędkościomierza K084 i komunikuje poprzez linię szeregową centralkę ABS M050 ze styku 14 i 18 konektora D.

Centralka ABS M050:

ze styków 16, 9 zasila czujniki koła przedniego lewego K070 i prawego K071;

ze styków 6, 19 zasila czujniki koła tylnego lewego K075 i prawego K076;

ze styków 1, 10 otrzymuje sygnały przesyłane przez czujniki koła przedniego lewego K070 i prawego K071;

ze styków 17, 8 otrzymuje sygnały przesyłane przez czujniki koła tylnego lewego K075 i prawego K076.

Węzeł body computer M001 otrzymuje na styku 18 konektora C komunikację poprzez linię szeregową z centralką ABS M050 ze styku 14 i 18 konektora D.

Centralka ABS M050 połączona jest z masą C012 na styku 1 i 4, natomiast styk 11 przeznaczony jest dla linii K przystosowanej dla diagnostyki.