Witam serdecznie,
Posiadam Fiata Ducato 3.0 mjet Euro 5 180km nowy model.
Musiałem wymienić wtryskiwacze, zakupiłem więc używane wtryski.
Mam jednak problem z kodowaniem tych wtryskiwaczy do Ecu.
Posiadam MES w pełnej wersji z licencją.
Moje wtryskiwacze mają 8 cyfrowy kod, a w MES muszę wbić 9 cyfrowy kod.
Jednak jak sprawdziłam kodowanie moich poprzednich wtryskiwaczy to jest wprowadzonych 8 cyfr a ostatnia to litera A.
Więc na wzór kodowania starych wtryskiwaczy chciałem zakodować "nowe"
MES niby przyjmuje kodowanie, pojawia się komunikat wykonano, jednak po sprawdzeniu kodu wtryskiwacza w parametrach ECU nadal jest widoczny kod mojego starego wtryskiwacza.
Jak mogę sobie poradzić z poprawnym kodowaniem tych wtrysków?
Co robię źle?
Mam kabel ELM 327, fakt że jakis pewnie Chiński ale jak do tej pory wszystko ogarniał bez problemu.
Proszę o porady.
Auto pali, jednak chciałem dokodować te wtryski tak jak powinny być.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
lolek738
28-02-2017, 21:50
Kodowanie wtryskiwaczy musisz zrobić łącząc się kablem VAG kkl, elm nie zapamiętuje kodów. Miałem to samo, tez wbijalem 8 znaków zostawiając jeden i jest ok.
damianio
01-03-2017, 08:47
a po co sie to koduje? u mnie byly wymieniane a nawet komp nie byl podlaczony :/
Odpowiem dlaczego tak aby służyło dla potomnych
"Pojawiające się w kolejnych latach normy Euro 3, 4, 5 oraz 6 stawiały przed producentami coraz wyższe wymagania dotyczące dokładności wykonania poszczególnych elementów układu wtryskowego.
Stosowanie zaawansowanych technologii w procesie produkcji komponentów układu CR, a w szczególności wtryskiwaczy, nie gwarantowało wytworzenia podzespołów charakteryzujących się identycznymi parametrami dawkowania. Różnice pomiędzy wtryskiwaczami początkowo rekompensowane były poprzez zastosowanie funkcji âkorekty dawekâ, dzięki której systemy pierwszej generacji spełniały normy spalin przewidziane przez normę Euro 2.
Wprowadzenie w 2000 roku normy Euro 3, która przewidywała radykalną redukcję ilości węglowodorów oraz tlenków azotu, definitywnie wymusiło na producentach stworzenie bardziej zaawansowanej procedury wtrysku, umożliwiającej kontrolowanie poszczególnych dawek każdego cyklu podawania paliwa. W tym celu, przy zastosowaniu zaawansowanych algorytmów matematycznych, została stworzona procedura selekcjonowania wtryskiwaczy na grupy, jak również przypisywania im indywidualnych kodów (IMA) charakteryzujących ich elektryczne i strukturalne cechy. Wdrożenie opracowanego rozwiązania umożliwiło tym samym zrekompensowanie różnic pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami wtryskiwaczy schodzących z linii produkcyjnych. Grupy oraz indywidualne kody odnoszą się do właściwości danego wtryskiwacza pod względem wartości przepływu paliwa, czasu reakcji na zadawane impulsy elektryczne oraz wydajności uzyskiwanych przy różnych ciśnieniach paliwa.
Od tego momentu każdy z wtryskiwaczy po fazie produkcji zostaje przetestowany na specjalistycznym stanowisku badawczym w celu przypisania go do odpowiedniej grupy lub nadania mu indywidualnego kodu charakterystyki. Dlatego też w trakcie montażu wtryskiwacze muszą zostać zaprogramowane w sterowniku ECU w celu âpoinformowania goâ o konieczności nadania stosowanych współczynników korekt dla poszczególnych wtryskiwaczy, co przekłada się bezpośrednio na kulturę pracy silnika, jego sprawność, a co się z tym wiąże â na zużycie paliwa oraz zachowanie norm jakości spalin.
Na przykładzie forda: Oznaczenie klasy wtryskiwacza. a: klasyfikacja wtryskiwacza b: numer katalogowy Ford c: rok produkcji (C = 2003, D = 2004âŚ) d: miesiąc (A = styczeń, B = luty,⌠L = grudzień) e: dzień (01âŚ31), f: numer katalogowy (00001âŚ99999)
Dobrym przykładem jest Ford Mondeo z silnikiem AZBC 2.0 16v TDCi wyposażonym w sterownik Siemens SID 206 [--/07>--/09]. W tym przypadku producent przyjmuje formę przypisywania odpowiedniej klasy wtryskiwacza poprzez wprowadzenie oznaczeń: nr 4, 5 lub 6
Na podstawie klasy wtryskiwacza, sterownik wtrysku może właściwie zarządzać wtryskiwaczami i dzięki temu uzyskać optymalną mieszankę w każdym z cylindrów.
Szesnasto-znakowy heksadecymalny kod identyfikacyjny â wtryskiwacz firmy Delphi.
Należy pamiętać, że klasyfikacja musi być taka sama dla wszystkich pracujących w układzie wtryskiwaczy. Dlatego też w przypadku wymiany jednego z nich â nowy podzespół musi należeć do tej samej klasy.
Z kolei układ wtryskowy producenta Delphi, montowany m.in. w Fordzie Mondeo 2.0 16v TDCi o oznaczeniu FMBA, wyposażony został we wtryskiwacze posiadające szesnastoznakowy heksadecymalny kod identyfikacji.
WAŻNE = kodowanie wtryskiwaczy wymagane jest w przypadku wymiany jednego lub większej liczby wtryskiwaczy oraz że kodowanie może być również decydujące w sytuacji zaistnienia jednego lub większej liczby zarejestrowanych przez sterownik następujących błędów:
P2336 Cylinder 1 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
P2337 Cylinder 2 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
P2338 Cylinder 3 powyżej wartości progowej spalania stukowego,
P2339 Cylinder 4 powyżej wartości progowej spalania stukowego.
Obecność jednego z wymienionych błędów, powodująca włączenie awaryjnego trybu silnika, jest wywołana osiągnięciem maksymalnej dozwolonej wartości licznika spalania stukowego.
W każdym z następujących przypadków: wymiany wtryskiwacza na nowy lub regenerowany, wystąpienia błędu o przekroczeniu maksymalnej wartości spalania stukowego, niezbędne jest przeprowadzenie procedury kodowania wtryskiwaczy."
Więc chyba teraz będzie wiadomo dlaczego i po co koduje się wtryskiwacze.
Oraz co może być powodem uziemienia silnika.
Chyba sobie postawię piwko, bo aż zaschło od tego gadania przy pisaniu :bravooo::piwko:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.