Zobacz pełną wersję : Ulysse I - nierówna praca/gaśnie na benzynie na zimnym silniku
wloczykij
02-01-2017, 22:43
Mam od niedawna auto, kupiłem już z taką przypadłością. Myślałem, że to brudne wtryski (bo mam lpg), ale dolanie dodatku do paliwa czyszczącego wtryski nie pomogło. Poprzedni właściciel mówił, że to prawdopodobnie wina czujników temperatury, ale dziwne, że jest to tylko na benzynie. Fakt, że strzałka temperatury pokazuje maksymalnie poniżej 80 stopni, co jest chyba za niską temperaturą roboczą, ale nierówna praca jest przez około minutę po zapaleniu, potem jest ok.
Czy to może jakaś typowa przypadłość tych aut czy trzeba się podpiąć pod komputer?
A przy okazji: czy jest na forum podpowiedź jak skompletować zestaw do diagnostyki tego auta, żeby prostsze rzeczy sprawdzać na komórce czy laptopie, a nie ze wszystkim ganiać do warsztatu? Nie mogę nic znaleźć.
Pozdrawiam
volvgangster
04-01-2017, 22:43
Kolego a nie ubywa ci płynu chłodzącego?do sprawdzenia zapłon...kable świece kompresja....układ paliwowy filtr itp
wloczykij
05-01-2017, 00:01
Kolego a nie ubywa ci płynu chłodzącego?do sprawdzenia zapłon...kable świece kompresja....układ paliwowy filtr itp
Płynu nie ubywa. Zapłon raczej wykluczam, bo na lpg jest dobrze. Z tego samego powodu wykluczam raczej kompresję. Dobrze myślę?
volvgangster
05-01-2017, 15:13
zrób test ...na wolnych obrotach wyciąg wtyczkę z np 1 wtrysku i będziesz widział czy silnikowi obroty spadną...i potem 2..3...4 jak na wszystkich będzie tak samo tzn ,że wtryski działają dobrze.Jeżeli na każdym będzie taks samo a na innym nie będzie reakcji to jest padnięty wtrysk lub zasilanie jego...narazie to tyle
sympatyk
05-01-2017, 22:14
program komputerowy Lexia bo to francuski silnik PSA i auto produkowane w SeveL Francja , sterownik silnika jest Magnetti Marelli ,
do podłączenia potrzebny interfejs 30 pinowy - ten sam co do Evasiona czy P 806 do kupienia na all... za ~20zł
odradzam odpinanie wtyczek na zapalonym silniku bo nasiejesz błędów , a raczej odepnij klemę akum na godzinę, aby zresetować sterownik
tylko sprawdż wcześniej czy masz kod do radia
ps dodawanie STP do benzyny może pomóc wtryskiwaczom benzynowym i nijak ma się do wtryskiwaczy gazu
a czujników temperatury płynu masz 3 obok siebie, ale od tyłu za cewką zapłonową - francowaty dostęp
volvgangster
06-01-2017, 11:25
program komputerowy Lexia bo to francuski silnik PSA i auto produkowane w SeveL Francja , sterownik silnika jest Magnetti Marelli ,
do podłączenia potrzebny interfejs 30 pinowy - ten sam co do Evasiona czy P 806 do kupienia na all... za ~20zł
odradzam odpinanie wtyczek na zapalonym silniku bo nasiejesz błędów , a raczej odepnij klemę akum na godzinę, aby zresetować sterownik
tylko sprawdż wcześniej czy masz kod do radia
ps dodawanie STP do benzyny może pomóc wtryskiwaczom benzynowym i nijak ma się do wtryskiwaczy gazu
a czujników temperatury płynu masz 3 obok siebie, ale od tyłu za cewką zapłonową - francowaty dostęp
nie nasieje błędów...tak najlepiej sprawdza się wtryski i elektrykę do nich...a na kompie może mu nie pokazać błędu
a dodawanie cudownych środków do wtryskiwaczy mija się z celem...jak jest wtrysk padnięty to nawet modlitwy nie pomogą
tak się kończy jazda na samym gazie...pewnie poprzedni właściciel odpalał auto na gazie ...
wloczykij
08-01-2017, 23:09
Test zrobiony - raczej nie wtryski. Poszukam dobrego gazownika, to będę mógł się upewnić, że nie rozjechały się mapy gaz/benzyna.
A drugi trop jaki chce zbadać to czujniki temperatury. Czy robocza temperatura jest poniżej 80 st.? Tak pokazuje wskaźnik. Jeśli dobrze rozumiem książkę do tego auta po rosyjsku, to robocza powinna być około 90 st. Jak pokazuje wskaźnik u was?
Pozdrawiam
wloczykij
11-01-2017, 22:29
Jeszcze dla pewności odłączyłem akumulator na dwie doby. Jest lepiej, nie gaśnie na zimnym, chociaż wciąż bardzo faluje. Temperatura robocza wciąż około 80 st. więc podejrzewam czujnik lub termostat.
sympatyk
12-01-2017, 22:57
na temperaturę płynu w zimie wpływa też parownik/ reduktor gazu działa jak dodatkowa chłodnica
jeśli silnik krokowy był wymieniany niedawno to wykręć go wyczyścić grzybek i gniazdo , jak stary to zainwestuj - dobre zamienniki ok 30÷40 zł
potem znowu odłącz akumulator na 2 godziny
wymiana termostatu nie jest skomplikowana , tyle że nie w tych temperaturach pod chmurą
wloczykij
09-02-2017, 23:50
na temperaturę płynu w zimie wpływa też parownik/ reduktor gazu działa jak dodatkowa chłodnica
jeśli silnik krokowy był wymieniany niedawno to wykręć go wyczyścić grzybek i gniazdo , jak stary to zainwestuj - dobre zamienniki ok 30÷40 zł
potem znowu odłącz akumulator na 2 godziny
wymiana termostatu nie jest skomplikowana , tyle że nie w tych temperaturach pod chmurą
Silnik krokowy wymieniony, jest poprawa.
Z tym, że wymieniłem też termostat i czujniki temperatury i dziwne rzeczy się dzieją. Wentylator załącza się dopiero jak temperatura jest na czerwonym polu, termostat puszcza też jak wskazówka jest powyżej 100 st, a powinien wcześniej. Zakładam, że wskaźnik wariuje, bo termostat nowy.
Czy może to mieć związek z napięciem w układzie elektrycznym? Jak włączę duży odbiornik prądu np. wentylator to temperatura momentalnie idzie do góry. Jutro zmierzę napięcie pod obciążeniem.
wloczykij
10-02-2017, 18:20
Silnik krokowy wymieniony, jest poprawa.
Z tym, że wymieniłem też termostat i czujniki temperatury i dziwne rzeczy się dzieją. Wentylator załącza się dopiero jak temperatura jest na czerwonym polu, termostat puszcza też jak wskazówka jest powyżej 100 st, a powinien wcześniej. Zakładam, że wskaźnik wariuje, bo termostat nowy.
Czy może to mieć związek z napięciem w układzie elektrycznym? Jak włączę duży odbiornik prądu np. wentylator to temperatura momentalnie idzie do góry. Jutro zmierzę napięcie pod obciążeniem.
Czy temperatura robocza 105 stopni jest prawidłowa? Tyle mam po wymianie czujników na nowe i poprawieniu ładowania. Jak rośnie powyżej 105, uruchamia się wentylator.
wloczykij
16-08-2017, 00:15
Walczę z tematem nieprawidłowej pracy na zimnym silniku dalej. Zaraz po zapaleniu potrafi falować, a do tego jakby nie miał mocy. Jak próbuję od razu po zapaleniu ruszyć, to gaśnie, dławi się. Mogę ruszyć po zapaleniu tylko jak dodam nienaturalnie dużo gazu. Po przełączeniu na lpg problem ustaje w jednej chwili - na lpg wszystko ok. Na ciepłym silniku na benzynie też wszystko ok, chociaż czasem minimalnie falują obroty.
Silnik krokowy nowy, przepustnica zmieniona (na używkę, ale objaw identyczny jak przy starej więc zakładam, że to nie przepustnica). Sondy lambda komputer nie wyrzuca. Czy mimo to warto ją podmienić na próbę? Co jeszcze sprawdzić? Czujnik podciśnienia (map sensor)?
harper01
12-10-2017, 03:59
Nowy termostat nie oznacza wolnego od wad ;) 105 st jako temperatura robocza to za dużo. U mnie na zimnym silniku obroty też falują, latają między 500 a 1200 przy temperaturze do 15 st na zewnątrz, natomiast powyżej 15st wahają się między 1100-1300. Na LPG na zimnym silniku falowanie jest znikome. Błędy jakie mi wyświetla to wypadanie zapłonu na cylindrze 1, wypadanie zapłonów (ogólne) no i czasem błąd katalizatora. Wymiana świec i podmienienie fajki nie pomogły, więc też szukam dalej ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.