Zobacz pełną wersję : regulacja luzu zaworowego Fiorino 1.4
blazejek84
02-01-2017, 17:04
Cześć, chcę kupić dwa fiorino van z lpg do firmy(miała być dacia, ale chyba po tym jak wstawili silniki nissanowskie, zrezygnuję). W związku z tym mam pytanie, jaka tam jest regulacja luzu zaworowego? Mam sam się bawić płytkami czy jest hydraulicznie kasowany?
Pozdrawiam, Błażej.
Luker1982
04-08-2017, 20:18
w starszych z silnikiem PSA była regulacja na śrubie, w nowszych jest na płytkach (fiatowski silnik FIRE)
DrunkenThief
05-08-2017, 12:22
W obecnych samochodach jest silnik 350a1000 euro 6. Jeden znajomy mechanik mówił mi, że cewka zapłonowa z jakiegoś powodu nie lubi się z LPG, więc gdyby Ci padła to spróbuj może NGK zamiast oryginalnej. Ja pewnie tak zrobię jeśli zainstaluję gaz i cewka umrze. Możliwe też, że po prostu ludzie nie regulują tego luzu i to też powoduje problemy z cewką.
//edit
Na elektrodzie znalazłem wątek, który sugeruje, że wiele silników na LPG ma problemy z cewkami a spowodowane to jest większą rezystancją mieszanki LPG-Powietrze, przez co rośnie napięcie na uzwojeniu wtórnym. Widocznie najlepiej upomnieć się u gazownika o odpowiednią adaptację.
GonnaBePro
05-08-2017, 16:34
Luz zaworowy w tym silniku reguluje się za pomocą płytek. W ASO kosztuje to jakieś 200-300 zł - w zależności pewnie ile płytek będzie trzeba. Ten silnik nie lubi gazu? Wiele osób instaluje go do tego silnika i problemów nie mają. Ja akurat w swoim nie mam ale znam osobę która ma gaz w GP i nie narzeka - tylko wymienia świece/przewody częściej.
Luker1982
06-08-2017, 21:59
W swoim kubku 2016 mam tartarini i przez pierwsze 20 kkm nie zanotowałem żadnych problemów. Spalanie o około 2L wyższe niż pokazuje komputer, ale w trasie da się zejść poniżej 8L, autostrada przy prędkościach do 140 km/h - spalanie wzrasta do 11-11,5 z klimą
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.