PDA

Zobacz pełną wersję : Opony



tedybear
01-01-2017, 17:51
witam Forumowiczów
Czytałem wiele opinii na temat całorocznych opon - "coś do wszystkiego, to coś do niczego" - ale jednak coraz częściej zastanawiam się nad zakupem takich opon. Większość moich tras to miasto, Szczecin więc więcej deszczu niż śniegu. Zakładam, że w lutym moje auto będzie miało opony letnie, czyli wydatek na opony zimowe plus felgi, do tego przekładanki opon dwa razy w roku. Wielosezonowa guma załatwia wszystko. Czytałem dużo pozytywów na temat tej opony:
Nokian
All Weather +

lub

Nokian
WeatherProof

Bardzo sobie chwalą tę gumę choć jest troszkę minusów w związku z zachowywaniem się opony na mokrym a w mojej dziurze z tramwajami często pada :(

może Wy macie swoje typy, spostrzeżenia?

krowka1978
01-01-2017, 18:24
Moderator forum śpi... Powstały działy i co? Chciałbym coś takiego w wątkach GP i 500X, a nie wszystko w głównym.

chrabol
01-01-2017, 18:28
Ja mam te Nokiany na fabrycznych alusach 17' i nie mogę narzekać. Na świeżym śniegu ryją jak dziki w kartoflisku, na mokrym ani razu nie straciły przyczepności. Miałem 2 razy sytuacje stresujące: raz na nieodśnieżonej wiejskiej drodze pod Kraśnikiem na zakręcie straciłem przyczepność, ale to była wina prędkości, drugi raz na szklance zarzuciło mnie trochę na sąsiedni pas, to z kolei było na Rondzie Mogilskim w Krakowie, chciałem zdążyć na tzw. późnym zielonym. Obie te akcje miały nie tyle związek z oponami, co z niedostosowaniem się przeze mnie do warunków.

dziadeck
01-01-2017, 18:45
Polecam Nokiany wheater proof, ładnie się wgryzaja w śnieg a i na suchym są ciche

leinad
01-01-2017, 19:41
Skoro masz już opony letnie to dokup zimowe + felgi. Felgi zwrócą ci się jeśli będziesz sam koła wymieniał.
Będziesz miał 2 zestawy dopasowanych do pory roku kół na których w sumie przejedziesz 100000 km.
To tylko taka sugestia. Sam zbieram się do zakupu alusków na wiosnę. Mam opony letnie 15 cali i zastanawiam się czy brać alufelgi czy stalówki, ale na pewno skończę z 2 zestawami kółek. Ma to też taki plus że wymieniam od ręki i nie muszę czekać w kolejce u wulkanizatora.

Marcin_2_1
01-01-2017, 19:47
Ja polecam Michelin crossclimate miałem w starym samochodzie rozmiar 205/50 R17 bardzo dobrze sprawują się na śniegu i mokrym. Latem nie piszcza przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Przed tymi oponami latem jeździłem na pilot sport 3 i na prawdę przy normalnej jeździe nie czułem różnicy. Do tipo na dniach też założę crossclimate.

jedi
01-01-2017, 20:17
Ja również uważam, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i tu masz to bardzo ładnie pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Co prawda test na lodzie, ale wyraźnie widać, że całoroczne są tylko troszkę lepsze od letnich. Bez porównania do zimowych :)

Ja całe życie mam 2 komplety (letnie i zimowe) i raczej zawsze tak będzie. Do tego nigdy nie oszczędzam na ogumieniu, nie kupuje jakiś chińczyków czy słabej Dębicy. Opony to jedyny element samochodu który łączy Cię z drogą więc przyczepność jest bardzo ważna i trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach.

tedybear
01-01-2017, 20:30
Jedi ten filmik nie jest obiektywny bo na gołym lodzie przeprowadzać testy??!!
jak wjedziesz na lód to żadna opona Ci nie pomoże. Zimowa też nic nie da bo nic nie będzie zbierała z lodu jak na śniegu wiec filmik zupełnie nieużyteczny moim zdaniem szczególnie że u mnie w Szczecinie to pięknej zimy od kilku lat nie widziałem

leinad
01-01-2017, 20:44
w Szczecinie to pięknej zimy od kilku lat nie widziałem

Zwróć jednak uwagę, że nie tylko o śnieg tutaj chodzi ale tez o mieszankę, z której wykonano gumę. Zimowa zachowuje większą elastyczność w zimnym otoczeniu. Poza tym można wybrać oponę zimową, która lepiej odprowadza wodę (zimówki też są takie że dzielą się na te bardziej śniegowe i na błoto posniegowe). :cool:

Sam mam Klebery Ultragrip HP3 i miały być na deszcz i powiem że zachowują sie poprawnie. Jeśli bardzo mocny deszcz to oczywiście trzeba być ostrożniejszym ale na lekkie opady deszczu lub błoto posniegowe sprawdzają się. I cena ok 700 zł za komplet też nie przeraża.

chrabol
01-01-2017, 21:30
trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach

Nie zawsze chodzi o oszczędności. Ja na lato będę zakładał fabryczne Pirelli, a za Nokiany dałem ponad 1.5 kzł, więc oszczędności tu nie ma żadnej, wręcz przeciwnie, bo zimówki tańsze. Chodzi o to, że w dużych miastach drogi są odśnieżone i opona zimowa okazuje się często gorsza od wielosezonowej. Na przykład opony Sava w mojej Polówce na śniegu są super, ale na błocie lub przy silnym deszczu tracą przyczepność i ruszanie na wzniesieniu to jest dramat. Ile tego śniegu masz w ciągu roku, a ile deszczu lub błota?

kjk
01-01-2017, 21:49
trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach.
Ok, ale przeanalizuj sobie testy porównawcze opon całorocznych (letnia i zimówka też tam się pojawia) - łatwe do znalezienia w necie. Wnioski wcale nie są tak proste i oczywiste jak zdanie z cytatu. W wielu przypadkach całoroczne mogą mieć sens i nie tylko o oszczędność tu chodzi.

tedybear
02-01-2017, 01:22
Panowie
Z podsłyszanych info i nie tylko wiem, że większość artykułów związanych z testami, doradzaniem ect. to artykuły sponsorowane, które mają na celu jedno. Podnieść sprzedaż danego produktu. Dla mnie opinie ludzi w komentarzach są moim zdaniem trafniejsze bo sprawdzone. Wiem, wiem je też mogą wpisywać ludki z redakcji albo pracownicy jakiegoś koncernu ale jednak nie wszystkie komentarze pochodzą z takiego źródła.

ZAFFERANO
02-01-2017, 13:24
Dokładnie tak samo jak w teście AutoŚwiat w który brały udział Citroen C-Elysse. Fiat Tipo i Seat Toledo! Zgadnijcie kto wygrał ? Było trzech testujących z czego jeden był wyraźnie zwolennikiem TIPO ale cóż z tego jak niemiecki pracodawca by go zapewne zwolnił gdyby jego ocena była wyższa niż Toledo :)
Z testami opon jest identycznie!
Natomiast moje zdanie jest takie! Zimówka to zimówka a letnia to letnia! NIE DA SIĘ zrobić czegoś co będzie dobre w obu tak skrajnych warunkach bo fizyki jeszcze nikt nie oszukał. Pamiętam genialną całoroczną Dębicę D124 czyli twór na lato za miękki a na zimę zbyt twardy! Ale każdy się cieszył że ma!
Zawsze będę uważał że najbardziej opłacają się dwa komplety kół. Zima mniejszy rozmiar na stali a na lato większy na alufeldze. Raz dobrze wyważone jak nie walniesz w dziurę żadną powinny bez ważenia dwa sezony bez problemu objechać. Zmienić samemu i już 60 zł zaoszczędzone czyli 120 rocznie.

Ja od razu i dilera dokupuje za 600 zł Dębice frigo 2 i niech mi zmienią. Turanzy letnie 15 wystawiam na allegro za 700 zł i kupuje aluski Dezent 16 cali. Podejrzewam że na 5 latek wystarczy :)

kjk
02-01-2017, 15:50
Dla mnie opinie ludzi w komentarzach są moim zdaniem trafniejsze bo sprawdzone.
Niby tak, ale za to strasznie subiektywne. Mogę Ci napisać, ze w podstawowym samochodzie mam średniej klasy zimówki - czwarta zima na kołach, bieżnika jeszcze dużo, jeździ się nadal przyzwoicie. W samochodzie nr 2 (małe wozidło do kręcenia się po okolicy) są nowe całoroczne Hankook Optimo - w tym momencie w warunkach zimowych są zauważalnie lepsze od zimówek w aucie nr 1.

tedybear
02-01-2017, 19:09
Ja Wam powiem, że jestem już przekonany do całorocznych. U mnie w dziurze (czyt. Szczecin) śnieg może przez ostatnie lata leżał łącznie może przez 2 tygodnie. Temperatura przez dwa latka nie spadła do -5 stopni i ulice odśnieżone. Czas gdzie temperatury są wyższe niż 30stopni to może łącznie max 60dni z 365. Więc tak naprawdę okres przejściowy pomiędzy zimą a latem u mnie trwa 9,5 miesiąca. Czy zatem opłaca mi się kupować sezonowe? Letnie opony z łagodniejszym bieżnikiem to 68dB, całoroczne 69dB, więc też różnica żadna i na dodatek nie wydam kasy na felgi - i jeszcze się okaże, że będę się bujał z felgami jak Marny (pozdrowienia Marny)

capitanslow
10-01-2017, 23:30
moje Tipo miało fabrycznie letnie pirelli cinturato na 16” alu natomiast na zimę dokupiłem
opony:
Pirelli Cinturato Winter 195/65R15 91 T
felgi stalowe:
Alcar KFZ 4105 6,00Jx15 5x98.00 et 38.00 śr. otworu 58.00
kołpaki:
Alcar Milano grafit 15

Teraz jak pojawiła się prawdziwa zima stwierdzam że jeździ się znakomicie :)

mis888
11-01-2017, 11:25
Na 15 z wysokim profilem ogólnie jeździ sie bardzo dobrze, tyle ze dla nie których - wygląd ważniejszy

leinad
11-01-2017, 23:50
Na 15 z wysokim profilem ogólnie jeździ sie bardzo dobrze, tyle ze dla nie których - wygląd ważniejszy

Też śmigam na 15". Pewnie na większych byłoby sztywniejsze na zakrętach ale drogi w Warszawie są tak fatalne, że wolę nawet mniej sportowo a bardziej miękko. I wszędzie te progi zwalniające.

Jaxon
12-01-2017, 11:02
Też mam 15'' stalowe z oponami Dunlop Winter 5 i też spisują sie ekstra a jescze dużo dróg remontowanych jest więc spokojnie , płynnie i miekko pokonuję nierówności i dziury ;)

Regicide1
09-02-2017, 17:34
Nokian wd4 polecam. Świetne ogonki w testach jak i rzeczywistości.

kjk
09-02-2017, 18:40
na zimowych, zaśnieżonych nawierzchniach dobrze sprawują się Barumy czy Dębica.
To nie są złe opony, ale jednak klasa budżetowa. Jeżeli kupujesz popularny rozmiar, np. 195/65R15, to naprawdę niewiele drożej zapłacisz za coś wyższej klasy.

ZAFFERANO
09-02-2017, 18:53
Zimowa Dębica Frigo 2 na 15 calowej stali zagościła w Tipku! W Cinquecento mam je również i miałem w Lancii jak i Bravie :) Świetna opona na śnieg i mróz! Trochę gorzej na mokro ale nie jest źle :) Polecam!
Na lato Bridgestone Turanza na 15 calowej alu Dezent TD. W zupełności wystarczający zestaw dobrej jakości oraz wysoki komfort jazdy + umiarkowanie dobry wygląd :)
Taki wariant oszczędnościowo-budżetowy :)

kmlnvm
19-03-2017, 19:08
mam głupie pytanie, mam Tipo Tipo z 15", czy będę mógł zamontować 17"?

kjk
19-03-2017, 21:06
Tak.........

spedek
24-03-2017, 08:22
A do 120 konnego silnika i dosyć szybkiej jazdy po drogach szybkiego ruchu Dunlop SP Sport Bluresponse będą okey? Chodzi konkretnie o rozmiarówkę 195/65/15 ?
Ewentualnie druga opcja to oczko wyżej czyli 205/55/16 konkretnie te tutaj Oponeo Âť Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 91 W Âť Opony Dunlop (http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-w/111084163) lub trochę droższe Bridgestone DriveGuard: Oponeo Âť Bridgestone DriveGuard 205/55 R16 94 W RUN ON FLAT XL Âť Opony Bridgestone (http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-driveguard-205-55-r16-94-w-run-on-flat-xl#134227221)

Niewielka różnica cenowa więc też to rozważam. Wszystkie opcje są na stole - jak wam się wydaje?

krowka1978
24-03-2017, 08:55
Dunlop SP Sport Bluresponse
W Kropku mam w rozmiarze 185/65R15 - bardzo dobre opony. Jest cicho, auto mniej pali, super trzymanie drogi na suchym jak i mokrym.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


trochę droższe Bridgestone DriveGuard: Oponeo Âť Bridgestone DriveGuard 205/55 R16 94 W RUN ON FLAT XL Âť Opony Bridgestone

Jak widać już po etykietach, opona znacznie głośniejsza, na spalaniu też się odbije negatywnie. Do tego czy warto mieć Run On Flat :?: Nie jest tak z tym do końca różowo.

Mrt14
12-04-2017, 20:02
Witam, w piątek odbieram moje Tipo Hatchback wersja Easy z oponami 16'' i przy oględzinach zastanowił mnie fakt, że Fiat fabrycznie daje opony NEXEN N'Blue HD. Mysłałem, że będzie to marka z wyższej półki typu Pirelli lub Bridgestone. Czy ktoś coś słyszał o takiej marce opon?

27528

Tybek
12-04-2017, 20:15
Ja też mam tipo Hb i dostałem seryjne opony :

Goodyear Efficientgrip Performance 195/65 R15 91 H
i takie same 5 koło pełnowymiarowe w bagażniku.

To co ty masz to też jakaś wielka tragedia nie jest, a parametry jezdne ma:

paliwo: C
deszcz: B
hałas: 68 dB

brylancik13
12-04-2017, 20:21
W sedanie też mam powyzsze Goodyear, które są bardzo dobrze oceniane, inni pisali o innych dobrych oponach a ten Nexen to troche zaskoczenie :roll:

tedybear
12-04-2017, 21:33
Ja mam goodyear

ffun
12-04-2017, 22:35
Mnie też wstawili Goodyear 205/55 R16. Nie powiem fajnie się jeździ i są ciche. Bałem się, że wsadzą jakieś Tureckie "nie wiadomo co" a wsadzili Goodyear - Tureckie :tongue

mikus76
12-04-2017, 23:14
Mrt14 a kiedy zamawiałeś ?

Mrt14
12-04-2017, 23:59
Dokładnie zamówiłem 27.03 ale to był egzemplarz dostępny w Polsce i tylko czekałem 2 tygodnie aż przywiozą go do salonu (podobno dosyć dużo zamówień i musieli czekać na lawetę). Dzisiaj przyjechał i odbieram w piątek. Rok produkcji 2017.

pelikan1
13-04-2017, 22:12
Ja dostałem na letnich Bridgestone.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nexen kojarzę z Bundessliga i Porshe Cayen. Czy złe? Trzeba wujka Google zapytać.

brylancik13
13-04-2017, 22:24
Nexen to koreańskie opony. Powinni dawać o podobnej charakterystyce oponki, a te są troszkę gorsze od Goodyearów ale na jakiej zasadzie dają do nowych aut opony to nie wiem. Wydawało by się że jak Fiat włoski, to na wszystkich nowych auta będą Pirelli a jest różnie.

Loczek30
14-04-2017, 07:42
Znajomy miał Nexen-y w nowej Fabii fabrycznie. Opinie raczej miał o nich pozytywne.

mikus76
02-05-2017, 15:30
Witam , ja dostałem autko na oponach Continental ContiEcoContact 5 205/55 R16 XL wzmacniane są ,dziś sprawdzałem ciśnienie i fabrycznie na wszystkich kołach mam 2,7 b ,mam tak zostawić (ponoć wzmacniane XL mogą mieć większe ciśnienie) czy zmniejszyć na wartość przód 2,2b a tył 2,1b jak jest w instrukcji ? hmmm tylko czy one czasem nie będą wyglądały jak kapcie.

JackTheNight
02-05-2017, 15:52
Ustaw tak jak w instrukcji, 2.2 przód i 2.1 tył, później wykonaj reset TPMS.

mikus76
02-05-2017, 16:06
czyli mimo to że te opony wzmacniane XL mogą mieć większe ciśnienie to i tak powinienem zmniejszyć z 2,7b do 2,2 b ?

mikus76
03-05-2017, 10:57
Robił ktoś z Was już reset i adaptacje iTMPS , jak to przebiega ile czasu komputerowi trzeba aby zatwierdził nowe wartości ?

brylancik13
03-05-2017, 11:15
Z instrukcji

27773

mikus76
03-05-2017, 12:35
Tak czytałem , czyli mam ustawić ciśnienie w oponach zgodnie z instr. potem wcisnąć ten magiczny knefel i jeździć około 20 min z 80km/h

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a robił ktoś już to i faktycznie trzeba tak przestrzegać zaleceń producenta ?

brylancik13
03-05-2017, 13:42
Warunkiem optymalnym jest taka jazda, wiec jesli bedziesz jezdzil szybciej lub wolniej to pewnie czas kalibracji ulegnie zmianie

mikus76
03-05-2017, 18:56
a czy po zakończonej adaptacji wyskoczy jakiś komunikat np. o poprawnym przeprowadzeniu adaptacji TMPSu ?

kjk
03-05-2017, 23:58
a czy po zakończonej adaptacji wyskoczy jakiś komunikat np. o poprawnym przeprowadzeniu adaptacji TMPSu ?
Nie. Ten system raczej nie jest jakiś upierdliwy, więc po prostu napompuj ile trzeba, wciśnij guzik i zapomnij o sprawie.

spedek
19-06-2017, 07:55
Wiele osób zastanawia się czy zakupić opony nowe budżetowe, czy jakieś używane lepszej marki, tyle tylko że bieżnikowane. Z tym pogłębianiem bieżnika aby policja się nie przyczepiła, to powiem że tak średnio z tego względu, że ich jakość jest na wątpliwym poziomie, nie wspominając ponad to o bezpieczeństwie.
Tutaj tylko taki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=pgtZsdi5KiI

Kwestia ta nie dotyczy tylko opon zimowych ale też letnich.

Wrzucę jeszcze odnośnik do Testy opon letnich - ADAC i inne (http://www.testyopon.pl/letnich) na której można znaleźć testy opon w różnych rozmiarówek.

kjk
19-06-2017, 09:55
Wiele osób zastanawia się czy zakupić opony nowe budżetowe, czy jakieś używane lepszej marki, tyle tylko że bieżnikowane.
W sumie niegłupi pomysł. Kupujemy nowe Tipo, sprzedajemy fabryczne opony, kupujemy bieżnikowane i zostaje nam na dobrą flaszkę, albo nawet ze dwie :mrgreen:

sebx_g1
21-06-2017, 12:47
Tylko po co tyle zachodu jak się dostało dobre nowe opony na przykład ? ;-)

rafal.benitez
21-06-2017, 15:07
A czy obierając samochód w okresie wrzesień/październik samochody są wyposażone w letnie czy zimowe opony? A jeśli letnie to czy dorzucają gratis zimówki? Ktoś odbierał i ma jakieś wspomnienia ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

giannini
21-06-2017, 16:21
Każdy samochód segmentu A-E jest zawsze fabrycznie wyposażony w opony letnie , nawet te sprzedawane w skandynawi. Montaż lub zakup na innych , to już dogadanie się sprzedający - kupujący.

rafal.benitez
21-06-2017, 17:33
Dzięki giannini- bo myślałem nad całorocznymi Michelina CrossClimate - może się coś uda załatwić ze sprzedawca. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk

giannini
21-06-2017, 18:24
Cross Climate to bardzo dobry wybór. Mam takie opony w rozmiarze 185/55R15 na Toyocie Yaris TS. Mimo że już prawie pełnoletni , to Tipo z T-Jet , to przy nim nie jedzie :smile: Waży 900 kg , ma 106KM i super zestopniowaną skrzynię. Oponki na nim dają radę w każdych warunkach , nawet przy jeździe mającej nie wiele wspólnego z obowiązującymi przepisami.

tipomirek
21-06-2017, 18:57
Gadają o wzroście ceny Tipo od lipca ,jednak zdecyduję się zamówić w czerwcu ,może do odbioru bedzie we wrześniu ,pogadam czy jest możliwość zamówić opony całoroczne ,ktoś podejmował ten temat przy zamawianiu

otasz
21-06-2017, 21:29
Mnie się udało wynegocjować zestaw opon zimowych.

IT_spec
16-08-2017, 08:01
tedybear,
I jaka decyzja ? Czegoś ekstra się dowiedziałeś przez ten czas ?
Też się zastanawiam nad całorocznymi. Michelin Crossclimate+ lub Goodyear vector 4seasons g2.

wpfiat
16-08-2017, 23:20
Mam Crossclimate i uważam to za świetny wybór. Namówiłem kolegę do Citroena C4 i też nie narzeka. Opony mam od roku, więc zimę zaliczyłem.

pietro84
28-08-2017, 00:26
również Crossclimate - zima i lato zaliczone - bez problemów

firemanek
28-08-2017, 12:40
również Crossclimate - zima i lato zaliczone - bez problemów
Pytanie: czy jeździliście w kopnym śniegu, albo chociaż po świeżo zaśnieżonej drodze?, jak się w takich warunkach sprawdzają?

lukas_kamienna
01-09-2017, 23:20
Ja już do zimy przygotowany nowe Nokian WR D4 i nowe alu 16" -stki. Szkoda mi na zimę oryginalnych 17" -stek. 29231292322923329234

SAMSAM
04-09-2017, 17:54
ile taki zestawik Cię kosztował bo chyba czas już pomysleć o "uzbrojeniu" na zimę!

tipomirek
08-09-2017, 21:25
Odebrany dzisiaj Tipek ,założyli mnie za dopłatą opony całoroczne ,książka gruba czytać jest co ale jakie ciśnienie ma być w Tipo

kjk
08-09-2017, 23:51
Odebrany dzisiaj Tipek ,założyli mnie za dopłatą opony całoroczne ,książka gruba czytać jest co ale jakie ciśnienie ma być w Tipo
Jak nie chce Ci się czytać instrukcji to na drzwiach kierowcy jest nakepka....

IT_spec
11-09-2017, 13:15
Zamówiłem dzisiaj całoroczne Michelin Crossclimate ;) Może w tym tygodniu uda się zamontować już na auto.

IT_spec
15-09-2017, 18:11
Dzisiaj do mnie wpadły michelinki. Są już na aucie zamontowane :)

firemanek
15-09-2017, 19:24
Dzisiaj do mnie wpadły michelinki. Są już na aucie zamontowane :)

czy to prawda, że michelin odlewa niezłe krzywulce i trzeba dużo odważników by to wyważyć?
i czemu 94v zamiast 91h ??

IT_spec
15-09-2017, 20:04
czy to prawda, że michelin odlewa niezłe krzywulce i trzeba dużo odważników by to wyważyć?
i czemu 94v zamiast 91h ??

Dużo nie trzeba było odważników ale jednak trzeba było. Ale nie zraziło mnie to w ogóle gdyż continentale, które miałem założone chyba, też do najlepszych nie należały gdyż na 3 felgach miałem ich też trochę. Po założeniu crossclimate mam mniej ich na felgach.
Czemu 94v? Nie było 91h akurat w sklepie. Była promocja więc brałem co było. Nie chciałem czekać aż cena podskoczy. Poza tym okazało się, że moje continentale z fabryki również są 94v... co mnie trochę zdziwiło.

siwymw
23-09-2017, 20:25
Nie ma się czemu dziwić, standaryzacja.
Większa liczba opon to koszty dla fabryki, magazyn na siebie nie zarabia.
Mając opony w jednym wysokim indeksie prędkości montują je bez dobierania do silnika, tylko według wzoru felgi.

szutawaldemar
26-02-2018, 07:42
Jaki model opon całorocznych zakładają w fabryce?

siwymw
27-02-2018, 09:06
Goodyear Vector 4Seasons G2, mam i polecam :)

szutawaldemar
27-02-2018, 17:38
Wielkie dzięki. Jak za te opony 500 złotych dopłaty to w sumie opłacalna opcja.

siwymw
27-02-2018, 23:38
Ja akurat dopłacałem 600zł do 17", koło zapasowe 16" też jest na tej oponie. :)

elpojo
20-03-2018, 19:54
Gdyby ktoś potrzebował fabrycznego kompletu felg+opony letnie 15'' zapraszam na priv.
Pojutrze odbieram autko z salonu i natychmiast zmieniam na alu 16'', niestety z wyprzedaży rocznika nie miałem możliwości wyboru...

Qvadrat
20-03-2018, 20:01
A co to masz za silnik 1.2 16v???

manio20
20-03-2018, 23:56
A co to masz za silnik 1.2 16v???
swego czasu bardzo dobry silnik wycofany przez fiata (był m.in w punto), podobno nie spełniał norm odnośnie emisji spalin

Qvadrat
21-03-2018, 06:03
Ok, ok, ale elpojo ma w sygnaturce ten silnik w tipo... o to się bardziej rozchodzi :-)

kjk
21-03-2018, 09:18
Ok, ok, ale elpojo ma w sygnaturce ten silnik w tipo... o to się bardziej rozchodzi :-)

Swapa zrobił :mrgreen:

krowka1978
21-03-2018, 10:46
A co to masz za silnik 1.2 16v???

W Grande Punto dawali 1.2 8V ;-) 1.2 16V było w Punto II. 1.4 16V w Tipo był pewnie za mocny i dokonano zamiany :tongue

elpojo
21-03-2018, 11:22
W Grande Punto dawali 1.2 8V ;-) 1.2 16V było w Punto II. 1.4 16V w Tipo był pewnie za mocny i dokonano zamiany :tongue

Porypałem i podałem dane Punciaka żony:smile:
Jeszcze nie przywyknąłem do nowego auta...;-)

corneliusryan
25-03-2018, 23:55
Polecam całoroczne BFGoodrichG-Grip All Season 2 205/55 R16v91 H ok 1100 zł za komplet.
W testach zwykle są 4-5 miejscu.

Jeżdżę na całorocznych, bo głownie po mieście, no i nie mam gdzie trzymać opon, a wymiana + przechowanie to 300 zł rocznie w Gdańsku.

Obecne zdjęte nowe pirelli 205/55 R16v91 H mam na sprzedaż.

bahamut24
26-03-2018, 15:18
Ja ze swojej strony polecam NOKIAN WR D4 na śniegu bardzo dobrze się sprawują, miałem 2 sytuacje podbramkowe tej "zimy" i auto ocalało bez uszkodzeń. Swoje kosztują ale myślę ,że warto a spalanie mi nie wzrosło .

lukasz.zst
29-03-2018, 21:12
https://www.goodyear.eu/en_ie/consumer/manufacturers/fiat.html
Takie opony stsuje Fiat w Tipo . Uważam że dopłata 600zł do opon wielo sezonowych w salonie ( auto do produkcji) jest to za darmo

Qvadrat
30-03-2018, 08:02
No prawie darmo, jakbym mieszkał w pasie Szczecin, Poznań, Wrocław to bym takie zamówił, albo jak bym tylko auta w mieście używał. Żonie na pewno takie kupię do auta jak swoje pozuzywa albo do następnego auta.