PDA

Zobacz pełną wersję : zdejmowanie opasek by wyjąć filtr powietrza silnika



largo
30-12-2016, 11:31
powiedzcie jak to sie sciąga te opaski metalowe i jakie narzedzie do tego tak chce wiedzieć na przyszłośc jak bede sam wymieniał, ta opaska jest wielokrotnego uzytku? jak to sie zdejmuje, rozkminiałem różne szczypce do tego ale na nic niewpadłem nawet niewiem jak to sie zapina, za co chycić itd....:?:

marnyd4d
30-12-2016, 11:46
Mam ten sam problem.

krowka1978
30-12-2016, 13:39
Opaski systemu click/r click. Na sieci można znaleźć szczypce i jakto się zdejmuje i zaciska. Można też podejrzeć w ASO. Opaski wielorazowe.

leinad
31-12-2016, 18:09
Opaski systemu click/r click. Na sieci można znaleźć szczypce i jakto się zdejmuje i zaciska. Można też podejrzeć w ASO. Opaski wielorazowe.

Nic się tutaj nie zdejmuje. Odkręcamy 2 śruby mocujące obudowę filtra do silnika a następnie 6 śrubek obudowy (na zdjęciu widoczne 3 obok siebie - 3 pozostałe są od dołu).

Wyjmujemy filtr i wkładamy nowy. Opaski zostawiamy w spokoju!

26104

Być może wystarczy odkręcić te 6 śrubek na dole aby wyjąć filtr (dużo tam miejsca). ALE: Ważna czynnością jest wytarcie przepustnicy szmatką z nadmiaru oleju i sprawdzenie drożności rurki odmy (no i czy rurka nie parcieje ale to już za kilka lat).

JackTheNight
31-12-2016, 20:39
Wystarczy odkręcić 6 śrubek.
Tych dwóch śrubek nie potrzeba. Opaski też nie trzeba ściągać.
Co do wytarcia przepustnicy to nie bardzo rozumiem - nawet jakby zdjąć całą tą górną obudowę filtra to i tak przepustnicy nie będziemy widzieć.

leinad
31-12-2016, 23:45
Wystarczy odkręcić 6 śrubek.
Tych dwóch śrubek nie potrzeba. Opaski też nie trzeba ściągać.
Co do wytarcia przepustnicy to nie bardzo rozumiem - nawet jakby zdjąć całą tą górną obudowę filtra to i tak przepustnicy nie będziemy widzieć.

W silniku 1.4 8V po zdjęciu tej obudowy była przepustnica ;) przecież tutaj innaczej nie będzie bo dokądś powietrze musi wpaść z tego filtra powietrza. Sprawdzałeś?

JackTheNight
01-01-2017, 01:39
Sprawdzałem, jest inaczej niż w 1.4 8V.
Przepustnica jest sterowana silniczkiem boscha, nawet go lekko widać na zdjeciu, po prawej stronie filtra na górze.
Całe powietrze za filtrem wylatuje tylko tą rurą na której jest opaska click r i nigdzie wiecej, cała obudowa filtra od dołu jest zamknięta. I później tą rurą z prawej strony obudowy filtra powietrze trafia do przepustnicy. Przepustnica ma taki numer : 0280750137
Na zdjeciach google mozna sobie ją dokladniej obejrzeć.

leinad
01-01-2017, 11:28
Ok dzięki za info. W poprzednim aucie sporo grzebałem. Tutaj mam zamiar do końca gwarancji delektować się że nic nie robię. :). Przepustnica jak w 1.4 8V wygląda na nierozbieralną. Zmylil mnie kształt tej obudowy -niemal identycznie jak w 8V.

largo
02-01-2017, 14:32
skoro jesteśmy przy wymianie filtra to sprawdzaliście jaki rozdzaj filtra oleju wchodzi do naszego tipka NR?

marnyd4d
02-01-2017, 15:11
Filtr oleju KNECHT OC986 Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych (http://e-katalog.intercars.com.pl/produkty/3131353021310-OC986-O117867-filtr-oleju.html)

JackTheNight
02-01-2017, 21:30
Znalazłem fajny filmik dotyczący co prawda montażu gazu CNG w naszych TIPO, ale widać na nim wiele ciekawych rzeczy, również te opaski clic r - polecam obejrzeć :



https://www.youtube.com/watch?v=PdXoTlnqH34

ZAFFERANO
02-01-2017, 21:51
Ciekawy filmik :) Natomiast przeraża mnie w tym montażu jak wiele "Mietek" z ASO może spier.....ić haha Pomimo że pracuję w branży gazowej to jednak na CNG bym się nie zdecydował. Mieliśmy w firmie Ople Combo z fabrycznym CNG. Mały zasięg i kiepskie osiągi przy dwóch stacjach tankowania w Krakowie. Zdecydowanie bardziej jestem zwolennikiem LPG :)

krowka1978
02-01-2017, 22:29
Panowie, straszne te opaski :?: :smile:
Jednak nie ma róży bez kolców. Po rozpięciu w układzie chłodzenia, np. podczas wymiany termostatu, po ponownym montażu z miejsca łączenia węża z cybantem płyn leje się jak sraczka z tyłka - wygnieciona gumowa rura już nie ma szczelności po jej zaciśnięciu - informacja z mojej pierwszej ręki po wymianie termostatu w GP. Trzeba albo wymienić gumowy wąż, albo zastosować opaskę skręcaną i ją kontrolować - dopiero po trzecim dokręceniu przestała się luzować, a co za tym idzie przestało lecieć. Pewnie kiedyś ponownie popuści.

largo
03-01-2017, 00:34
Panowie, straszne te opaski :?: :smile:
Jednak nie ma róży bez kolców. Po rozpięciu w układzie chłodzenia, np. podczas wymiany termostatu, po ponownym montażu z miejsca łączenia węża z cybantem płyn leje się jak sraczka z tyłka - wygnieciona gumowa rura już nie ma szczelności po jej zaciśnięciu - informacja z mojej pierwszej ręki po wymianie termostatu w GP. Trzeba albo wymienić gumowy wąż, albo zastosować opaskę skręcaną i ją kontrolować - dopiero po trzecim dokręceniu przestała się luzować, a co za tym idzie przestało lecieć. Pewnie kiedyś ponownie popuści.
wystarczy zastosować klej do gwintow i nic nie bedzie sie luzować sprawdzone:)

leinad
03-01-2017, 09:22
Ja tam wymieniałem węże gumowe w GP i wymieniałem te opaski na tradycyjne cybanty. Nic się nie luzowało...
Same opaski mogą być ale trzeba mieć specjalne kleszcze. Taniej i wygodniej wymienić...

largo
03-01-2017, 12:51
jak dostane sie do 3 sróbek co są od spodu,musze sciagnac obudowe zeby miec dostep do 6 bezproblemowa,zeby sciagnac obudowe musze zdjac opaski bo ta rura jest na sztywno wiec jej nie nagne

JackTheNight
03-01-2017, 22:27
Wiesz co, sprawdzałem i dotykałem te 3 śrubki od spodu - także można się dostać - nie jest to może tak proste jak śrubki od góry, ale jest możliwe.
Wkładam nasadkę i odkręcam.

leinad
03-01-2017, 23:15
Z prostych rzeczy niektórzy robią mechanikę kwantową. Na 100℅ śrubokrętem z nasadka i ładnie zejdzie.