PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika



iroman
26-12-2016, 11:19
Witam wszystkich posiadaczy cromy . Mam taki pytanie może ktoś coś podpowie zrobiłem wczoraj 0koło 20 km i temperatura na wskażniku podskoczyła zaledwie na drugą kreska na wskażniku. Czy to wina jakiegoś czujnika czy też jest uszkodzony termostat mam crome 1.9 150km rok 2006

desmo999
26-12-2016, 11:38
Raczej termostat

krysiek
26-12-2016, 11:45
Kolego,wymień termostat i wszystko wróci do normy.

luk202
26-12-2016, 12:48
Wczoraj mialem podobnie. 12km ale z przerwami i ledwo 1/3 skali. Pewnie termostat ale jeszcze obbadam go.

desmo999
26-12-2016, 13:16
Najprosciej to podpiac mesa i zobaczyc jak rosnow temp. Przy sprawnym termostacie powinien byc moment w okolicy 80-85C gdy temp spadnie o 1-3C. Oznacza to pelne otwarcie.
Rownie dobrze mozna obadac temp. chlodnicy. Powinna ona sie ciepla robic jak sie termostat otwiera.

Lucek_
26-12-2016, 22:02
Prawdopodobnie termostat. Fiat postarał się aby nie wymieniać samych wkładek termostatu tylko z całą obudową.
Można na tym stracić ok 150 zeta + wymiana. Później wskaźnik stoi pionowo.
U mnie Vernet po wymianie działa sprawnie od 2,5 roku

Pandemic88
27-12-2016, 00:05
U mnie też najprawdopodobniej termostat nawala przejechane jakiejś 30km i skazówka dotarła do trzeciej kreski. stan płynu w zbiorniczku jest ok pompa wody była niedawno wymieniona wraz z rozrządem przy awarii silnika
https://youtu.be/Nxcv_Gqn9XI

Padbandito
28-12-2016, 20:59
Podłącze się również ze swoim problemem , powiedzcie mi czy to faktycznie termostat do wymiany ?

Dzisiejsza trasa 40km. Po około 8km wskazówka doszła do stanu jak na zdjęciu i dalej nie idzie .

( Ps. Trójkąt świeci się z powodu niedziałającej jednej czujki parkowania ;) )

26086

Jeśli to termostat to jakiej marki zamiennik polecacie ?

jarcio21
28-12-2016, 22:51
Podłącze się również ze swoim problemem , powiedzcie mi czy to faktycznie termostat do wymiany ?

Dzisiejsza trasa 40km. Po około 8km wskazówka doszła do stanu jak na zdjęciu i dalej nie idzie .

( Ps. Trójkąt świeci się z powodu niedziałającej jednej czujki parkowania ;) )

26086

Jeśli to termostat to jakiej marki zamiennik polecacie ?
Wygląda że u Ciebie jest wszystko dobrze wskazówka powinna być w pozycji pionowej i taki stan utrzymywać

desmo999
28-12-2016, 23:00
Termoatat mahle, wahler, vernet , behr ale to chyba to samo co mahle.

Moze to byc termostat u Ciebie.Sprawdz mesem lub organoleptycznie badajac temp chlodnicy.

Padbandito
28-12-2016, 23:01
Wygląda że u Ciebie jest wszystko dobrze wskazówka powinna być w pozycji pionowej i taki stan utrzymywać

No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...

bronx
29-12-2016, 09:51
Sprawdzał ktoś czy można w cromie zastosować patent z termostatem rodem ze stilo,alfy, lybry thesisa ?
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/termostat-14249/#post79784

Nie przyglądałem się cromie czy to podejdzie

andy5
29-12-2016, 10:15
No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...

Jeżeli wskazówka stoi stabilnie w tej pozycji niezależnie czy jedziesz czy stoisz w korku z włączonym ogrzewaniem to jest ok. Chyba że ta odchyłka od pionu bardzo Cię drażni to podjedź do ASO żeby Examinerem skalibrowali wskaźnik temperatury lub zrób to sam demontując panel wskaźników.

bronx
29-12-2016, 10:36
Spojrzałem na nr termostatu z cromy 2.4 jtd ten sam cow stilo, alfie i lanci. Wynika z tego że patent termostat za 25zl działa w przypadku cromy.

boch
29-12-2016, 14:01
No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...

Mam to samo w Stilo. Zlogowałem temperaturę podczas rozgrzewania auta w trasie. Termostat otwiera się przy ok. 81 stopniach. Nigdy nie dobija do 90 stopni, przynajmniej zimą. Każdy postój na biegu jałowym na światłach powoduje opadanie wskazówki. Pamiętam, że kiedy kupiłem auto nie było takich objawów. Pojawiły się one tuż po wymianie rozrządu. Jeśli ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć to będę wdzięczny, bo póki co, straciłem zaufanie do mechanika.

andy5
29-12-2016, 14:16
Mam to samo w Stilo. Zlogowałem temperaturę podczas rozgrzewania auta w trasie. Termostat otwiera się przy ok. 81 stopniach. Nigdy nie dobija do 90 stopni, przynajmniej zimą. Każdy postój na biegu jałowym na światłach powoduje opadanie wskazówki. Pamiętam, że kiedy kupiłem auto nie było takich objawów. Pojawiły się one tuż po wymianie rozrządu. Jeśli ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć to będę wdzięczny, bo póki co, straciłem zaufanie do mechanika.

Takie objawy były w pierwszych Stilach które miały wadliwe termostaty a jak widzę to Ty masz po liftingu. Żeby się upewnić że to termostat to zrób test, przejedź 20-30 km tak żeby wskazówka była maksymalnie wychylona, wyłącz silnik na 5 min. Jeżeli po tym czasie uruchomisz silnik i wskazówka będzie stabilnie stać to na 100% uszkodzony jest termostat.

bronx
29-12-2016, 15:00
boch pompe wody zmieniali przy wymianie rozrzadu?
Jakiej firmy dali ?

boch
29-12-2016, 15:30
Metelli czy jakoś tak. Dobierali po vin. Nie sądzę aby miała coś wspólnego z niedogrzaniem silnika, bo od tego jest termostat aby utrzymać odpowiednią temperaturę czyli te ~90 stopni. Tymczasem wygląda to tak jakby w moim aucie pojawił się nagle termostat przedliftowy, czyli z niższą temperaturą otwarcia.

maksiu432
04-01-2017, 13:33
U mnie to samo termostat stał za całą sprawą. Nie jest to kosztowna wymiana

Greg11
06-01-2017, 23:12
U mnie podobnie 13 km przejechane temp.może 50 na dworze minus 16 a termostat niedawno wymieniony dokładnie mc temu

damazy61
08-01-2017, 18:18
Od pewnego czasu także zmagam się z tematem termostatu. Byłem nawet u trzech mechaników, którzy twierdzą że niby wszystko jest ok. A u mnie wygląda to tak że gdy jadę bez włączonego ogrzewania to strzałka ustawia się w pionie po ok 6 km jazdy bez zatrzymywania. Gdy tylko zatrzymam się na światłach to strzałka spada w to miejsce które jest pokazane na zdjęciu. Gdy przyspieszam to wtedy rośnie znowu do pionu. Przy włączonym ogrzewaniu i minusowych temperaturach to po ok 15 km przejechanych w większości z górki strzałka zawsze trzyma się w tym miejscu co na zdjęciu. Dodatkowo gdy jadę np. autostradą i strzałka stoi w pionie to po zjeździe z autostrady wskazówka spada w to miejsce co na zdjęciu. Mechanicy twierdzą że tak ma niby być. Przewertowałem kilkadziesiąt stron na forach alfy romeo i lancii z silnikami 1.9 jtd i zdania są podzielone. Jedni twierdzą że tak ma być inni że nie a trzeci po wymianie nie widzą różnicy. Wyczytałem też że radzą montować tylko oryginały bo wszelkie zamienniki działają różnie(niekoniecznie tak jak trzeba). Nowy termostat w ASO kosztuje 395 zł+ koszty wymiany.26188

boch
08-01-2017, 18:53
Masz podobnie jak ja. Ja z tym nic nie robię, bo nikt mi jeszcze nie udowodnił, że taka niewielka różnica w temperaturze (ok. 10 stopni) ma jakiś wpływ na spalanie. Termostat jako tako jest sprawny. Nie przepuszcza podczas nagrzewania sądząc po temperaturze na rurze wychodzącej do chłodnicy. W moim przypadku zastanawia mnie jedynie fakt, że problem lekkiego niedogrzania pojawił się po wymianie rozrządu. Brałem nawet pod uwagę przestawiony rozrząd i mniejszą sprawność silnika. Jest to możliwe w mJTD 8V? Też ustawia się na blokadach?

desmo999
09-01-2017, 01:57
A co zle pali po wymianie?Kopci , nie ma mocy?na moje na 99% To nie wina rozrzadu. Moze jakos zaczales dokladniej sie przygladac pracy silnika po wymianie rozrzadu ?
U mnie przy obecnych mrozach tez wskazowka spada na postoju. Duzo jezdze rowniez nowym masterem tam przy kazdym odpuszczeniu gazu wskazowka spada i to kazdy tak ma.
Temp do 90 to raczej nie dobije tak do 85-87C max.

Krzysiek89
09-01-2017, 11:11
Miałem ten sam problem co opisujecie powyżej. Na rozgrzanym silniku po zatrzymaniu się na światłach wskazówka temperatury opadała w dół o jedną kreskę. Pomogła wymiana termostatu na nowy + wymiana płynu chłodniczego przy okazji. Teraz po rozgrzaniu silnika wskazówka zawsze stoi w pionie. Mam również wrażenie że teraz silnik szybciej uzyskuje wskazaną temperaturę przy minusie na dworze.

GetRight
09-01-2017, 11:15
U mnie też chyba temostat to wymiany. Na odcinku 15km, przy -5 temperatura silnika dochodziła do max 66-67stop.

bronx
09-01-2017, 12:48
Diesel przy minusowej temp wolno osiaga ok 80-90st ( przy -10 może nawet w jeździe miejskiej nie osiągnąć)
Jak staniecie i działa nadmuch to nic dziwnego że spada temp - prawda ?? !!
Jeśli przy -15 -20 i więcej macie ponad 60-70st w wolnym ruchu miejskim ( po ok 7-10km) , a przy temp ok zera -5 wszystko gra, czyli jest ok 90st to nie ma potrzeby szukać dziury w całym.
Ewentualnie wymienić na benzynę, powinno być dużo lepiej :)

GetRight
09-01-2017, 13:14
U mnie było max 67 stop. w trakcie jazdy autostradą 110-130km/h także pewnie za mało a benzynę to ja mam ale w innym aucie używanym zresztą tylko latem.

boch
09-01-2017, 13:25
Pytanie najważniejsze, czy te 10 stopni niedogrzania silnika ma wpływ na spalanie?

Damn
09-01-2017, 23:10
Ja bym zadał pytanie trochę inaczej: czy te 10-20 stopni niedogrzania silnika ma wpływ na kondycję silnika?
Osobiście prawie rok jeździłem z wskazówką poniżej 90* w Megance, ale to była benzyna - po wymianie termostatu nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o korzystanie z auta - spalanie to samo, moc ta sama... Tylko spokój w głowie, że wskazówka jest na swoim miejscu. :)

bronx
10-01-2017, 09:54
Moim zdaniem ( niekoniecznie słusznym :) ) te 10-15st C pominąłbym w sprawności silnika.
I tak wykorzystujemy mały % reszta to straty cieplne itp. Dla mnie ok 65-70st do 90 to dobry zakres użytkowy w zimę.
Dziś 35km -17st C, 2.4jtd max temp ok 70 st C - lancia
Wczoraj croma -15, temp ok 70stC , ten sam dystans.

luk202
18-12-2017, 11:25
Odświeżę temat - generalnie wskazówka temp. jest zawsze na środku - czy upał czy mróz. Ale wczoraj samochód stał po trasie 2-3 h na dworze po czym ruszyłem. Powolny wyjazd z parkingu, droga przez Bydgoszcz ok 3 km (światła itp) oraz kilkanaście min jazda w korku w garażu podziemnym w poszukiwaniu miejsca i wskazówka na 1/3. W tym czasie powinna już być w połowie. Czy raczej norma czy spodziewać się wymiany termostatu? Przy samochodzie czyś było zapach płynu chłodzenia ale raczej stawiam na samochód obok. Poziom płynu ok i u mnie w garażu nic nie czułem. Jak ruszyłem w trasę to wskazówka poszła na połowę :?:
Pozdrawiam

boch
18-12-2017, 11:49
Skoro kiedys było inaczej i silnik trzymał temp na postoju to znaczy, że termostat zaczyna szwankować. U mnie jest podobnie. Zlogowałem temperaturę w czasie jazdy, nie przekracza 75 stopni. Muszę umówić auto na wymianę.

luk202
18-12-2017, 12:47
Szczerze nigdy się nie przyglądałem. Temp. trzymał na trasie i to mi wystarczało. Ale racja - zloguję go po rozgrzaniu i sprawdzę.
Trudno się to bydle wymienia?

desmo999
18-12-2017, 12:59
W 120Km lekko nie jest . Glownie przeszkadza chlodnica egr ale jest do opanowania w 2-3h

maka131
18-12-2017, 14:16
z tego co kojarzę, to w 1,9 16V siedzi podobnie jak u mnie. po wyjęciu akumulatora z podstawą i odkręceniu rury doprowadzającej powietrze do kolektora dolotowego, to masz dużo miejsca.
łącznie masz do odkręcenia akumulator, następnie jego podstawa( 3 śruby), rura dolotowa (3 śruby i jedna opaska zaciskowa).
sam termostat jest przykręcony chyba na 2 śruby i jeśli dobrze pamiętam to 5 opasek zaciskowych na przewodach.

dobrze jest wcześniej spuścić płyn chłodniczy. pod chłodnicą jest zaworek do spuszczania płynu. niestety lubi stwarzać problemy.
kilkanaście osób już z tym walczyło z różnymi rezultatami.
poczytaj wcześniej o ewentualnych utrudnieniach co byś się nie zdziwił jak już będziesz miał wszystko do wymiany przygotowane. był o tym dość duży temat.

luk202
18-12-2017, 14:56
Dzięki. Jeszcze poobserwuję jego zachowanie i zobaczę. Mam też do uszczelnienia dolot turbo a bez kanału trudno więc za jedny razem oddam wszystko do magika - albo wezmę się sam:cool:

patryk691
18-12-2017, 15:59
Ja mialem taka temperature po 8km normalnej jazdy.
30356

Voyager1
18-12-2017, 16:44
Najdłużej schodzi zanim wskazówka wejdzie na te ćwierć wskaźnika, później już idzie w miarę szybko do pionu. Moja też nie nagrzewa się ekspresowo, ale chyba te silniki tak już mają.

desmo999
18-12-2017, 19:27
Hmm
U mnie po 8km to jest chyba wyzsza temp po wymianie termostatu (jeszcze dzisiaj sie przejade).
Objawami uwalonego termostatu bylo np hamowanie silnikiem spadała temp. ,postoj w korku temp spadala (oczywiscie zima) no i dosc dlugo sie nagrzewal.Teraz temp stoi w pionoe

desmo999
18-12-2017, 22:00
U mnie po ok 8km jest w pionie

Damn
19-12-2017, 08:39
U mnie w ciągu 5 km (ok. 10 min jazdy przez Poznań) silnik nagrzewa się tak, że wskazówka wstaje prawie do samego pionu.
Mam jedną uwagę: to że przejeżdżasz 8 km nic nie znaczy, bo wydaje mi się, że jadąc cały czas silnik Ci się nagrzeje, a jeśli dużo czasu będziesz spędzał stojąc w korkach czy na światłach, to silnik Ci się nie dogrzeje aż tak bardzo. To zaobserwowałem u siebie, że zimą temperatura silnika spada, ale miałem tak też w poprzednim benzynowym aucie (również po wymianie termostatu na nowy), mój tato ma tak u siebie od nowości, służbowe diesle też tak mają... Także bez spiny. :)

lisekg
19-12-2017, 08:49
Zawsze możecie dotknąć węży na chłodnicy .. jeśli wskazówka nie jest w pionie a węże na chłodnie sa ciepłe/gorące to macie problem z termostatem..

Przy sprawnym termostacie wskazówka po nagrzaniu ma stanąć pionowo i stać nieruchomo niezależnie od warunków na drodze... jeśli opada, wacha się to termostat do wymiany i niema co dywagować o wyższości i sprawności silników diesla itp.. ;-)

Niesprawny termostat = większe spalanie i 1000 innych problemów w tym z DPF-em

boch
19-12-2017, 11:41
Trudno się to bydle wymienia?
Lekko nie jest, bo jak podjechałem z tym do mechanika, który mi ostatnio bez żadnych przypałów ogarnął wymianę kompletu świeczek żarowych, to chciał mnie odesłać do swojego kolegi po fachu :mad: Ty masz 16V, może tam jest łatwiej.
W moim przypadku termostat otwiera się w miarę prawidłowo, ale niedogrzewa silnika. Po zlogowaniu okazuje się, że temperatura rośnie liniowo do ok. 80 stopni po czym następuje spadek temperatury, którą termostat utrzymuje w przedziale 72-75 stopni przy spokojnej jeździe i ok. 80 stopni przy bardziej dynamicznej jeździe. Każde zatrzymanie auta powoduje zauważalne cofnięcie wskazówki na desce. Tak jak napisał lisekg, ewidentny sygnał do wymiany.

patryk691
20-12-2017, 02:37
Jutro jade kupic termostat, a ile wchodzi plynu do obiegu?

desmo999
20-12-2017, 07:58
Kup baniak 5l to wystarczy

Maxi
20-12-2017, 09:08
Ciekawe, bo w instrukcji jest 7,7 l:

30367

desmo999
20-12-2017, 09:23
No tak ale kolega chce wymienić termostat a nie wymienic plyn. Czesc spusci a jak nawet sie nie uda tym kurkiem to na to co wycieknie z termistatu po jego wywaleniu to 5l spokojnie wystarczy

luk202
20-12-2017, 09:28
Każde zatrzymanie auta powoduje zauważalne cofnięcie wskazówki na desce. Tak jak napisał lisekg, ewidentny sygnał do wymiany
No i by się zgadzało. Jadąc w korku spadła do 1/3.

Voyager1
20-12-2017, 15:21
U siebie też zauważyłem dygnięcie wskazówki na postoju, tak z 1 mm w lewo. Póki co nie widzę jednak powodu do szybkiej reakcji tak jak u kolegi wyżej.
Patrzyłem na to jak on jest usytuowany bo tak straszyliście. Fakt trochę inaczej niż zazwyczaj mają to samochody, ale ja tam filozofii wielkiej nie widzę. Wiosną dla relaksu przy czteropaku ogarnę sam na spokojnie.

desmo999
20-12-2017, 16:01
Jesli masz 120km to relaks to to nie bedzie chyba ze masz zwinne male lapki; )Filozofi jednak zadnej tam nie ma..w 150km z tego co wiem jest lepszy dostep

patryk691
20-12-2017, 17:06
Mam 150km i jestem po wymianie. Szczerze to myślał m, z jest lepszy dostep, ale trzebabylo sie troche nagimnastykowac. Bede jechal wieczorem do pracy to sprawdze różnice, a za termostat dalem 160zl

boch
20-12-2017, 17:15
To jeszcze daj znać czy kupiłeś Behra czy coś innego typu Vernet. Do mojego Stilo termostat Behr to wydatek 215 zł + przesyłka. Jak się uda, to między świętami wymiana.

desmo999
20-12-2017, 17:20
Ja Gatsa zalozylem cos ok 180zl dalem

Voyager1
20-12-2017, 18:16
Przecież to z boku jest, widać go jak na dłoni, a sam czujnik temperatury wystaje jak lufa w rudym 102 :mrgreen:
Rozbiorę to się przekonam ;)

desmo999
20-12-2017, 18:31
Taa widoczny jest jednak troche w 120km przeszkadza chlodnica od egr. Jest to do opanowania bez problemu ale osobiście lepiej robilo mi sie rozrząd; )nic rozbierzesz popatrzysz;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ee w 150km chodnica egr jest pod termostatem takze chyba jest łatwiej

patryk691
21-12-2017, 02:07
Kupilem Verneta. Widac, ale odkrecic te dwie sruby i go bezproblemowo wyciągnąć to raczej ciezko.
U mnie stary wygladal tak:
30378

A nowy oczywiscie dal poprawe i wszystko juz sie tak jak byc powinno ;)

zaviaseq
21-12-2017, 07:56
Jeżeli w trasie trzymał temp to znaczy ze termostat jest ok.

Maxi
21-12-2017, 09:19
Jeżeli w trasie trzymał temp a w korku nie to znaczy że termostat nie jest ok, może się otwierał ale na pewno nie domykał.


Kupilem Verneta. Widac, ale odkrecic te dwie sruby i go bezproblemowo wyciągnąć to raczej ciezko.
U mnie stary wygladal tak:
30378

A nowy oczywiscie dal poprawe i wszystko juz sie tak jak byc powinno ;)

Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?

desmo999
21-12-2017, 09:58
Tu raczej bylo jezdzone na wodzie bo niezly syf na tym termostacie;)

Abramsik
21-12-2017, 10:57
Tu raczej bylo jezdzone na wodzie
i to zwykłej "wodzie Yunga z miejscowego wodociunga":wrednyusmiech:

lisekg
21-12-2017, 11:47
Kupilem Verneta. Widac, ale odkrecic te dwie sruby i go bezproblemowo wyciągnąć to raczej ciezko.
U mnie stary wygladal tak:
30378

A nowy oczywiscie dal poprawe i wszystko juz sie tak jak byc powinno ;)

Łoooo matko co ty masz w układzie chłodzenia :smile: jak u ciebie wszystko tak wygląda to tylko mycie i płukanie układu ... chłodnica to pewnie kompletnie zawalona o bloku silnika nie wspominając :roll:

Maxi
21-12-2017, 11:54
Patryk, weź ten stary wypłucz octem (o ile ten osad to kamień z wody ;), kup nowy oring za 2 zł i masz zapasowy, sprawny termostat ;)

desmo999
21-12-2017, 14:32
No przed wlozeniem ja bym jednak wzial garnek z woda na gaz . Pomiar pirometrem i patrzec jak sie zachowuje;)Tzn ja osobiście bym go juz nie instalowal by sie nie wkurw... ze znow trzeba deinstalowac. 200zl nowke kupujesz i masz spokój na kilkanaście lat;)

Osobiscie nie jestem zwolennikiem skladania na starych gratach przetaczania tarcz itd.

patryk691
21-12-2017, 15:17
Rzeczywiscie stary nie wyglądał za dobrze, co bylo lane wczesniej to nie wiem, ale spuscilem caly plyn i zalalem nowy.
Stary termostat idzie do śmieci ;)

markr
22-12-2017, 10:30
Cześć
Przy temperaturach zewn ok 0 stopni masz rację Wskazówka ma stać i już. Ale przy -10 nowe focusy stojąc w korku nie nagrzewały się... można przejechać w ciągu 30 min 10 km i ogrzewanie ledwie zipie... miałem 2 w ciągu 5 lat zawsze nowe i było to samo przy silniku 1.6 tdci. Serwis tłumaczył wysoką sprawnością motoru.. Fakt 2 litry mniej na 100 niż Croma na tej samej trasie.
Croma nagrzewa się o wiele szybciej, ale użytkując ją na krótkich trasach miejskich zastanawiałem się nad lekkim przysłonięciem wlotów powietrza na dole zderzaka... może ktoś tak działał? Trasy niestety 4-8 km i boję się że mój JTDm będzie biedny przy dużych mrozach



Przy sprawnym termostacie wskazówka po nagrzaniu ma stanąć pionowo i stać nieruchomo niezależnie od warunków na drodze... jeśli opada, wacha się to termostat do wymiany i niema co dywagować o wyższości i sprawności silników diesla itp..

bzykol
22-12-2017, 12:06
W stilo tak robiłem i dużo to dawało. Z resztą nie tylko ja. Wielu z nas przysłaniało chłodnice, kratki wlotu powietrza lub atrapy. Nikomu się auto nie przegrzewało. Polecam, bo rzeczywiście dużo szybciej nabiera temperatury.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Marcin_Croma
22-12-2017, 15:13
Czym przysłaniałeś?No i jak takie "cuś" zainstalować,żeby nie zaszkodzić?
W "kancioku" wystarczył karton ale tam było miejsca co niemiara ...

bzykol
22-12-2017, 16:10
Ja osobiście przy mrozach -35 na szybkozałożyłem worek foliowy z pralni. Przywaliłem u góry klapą a na dole przywiązałem do zderzaka. Miało być na jedną jazdę, zostało na 2 tygodnie bo nie miałem czasu zrobić nic lepszego :) miałem gdzieś jak to wygląda.
Chłopaki malowali na czarno karton lub jakieś kawałki plastiku (cienkiego poliwęglanu?) i wtykali między zderzak a chłodnicę. Pęd powietrza i tak Ci to dociśnie do chłodnicy więc chyba nawet nie ma sensu specjalnie przywiązywać


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

patryk691
22-12-2017, 16:46
Trasy niestety 4-8 km
Takie krótkie trasy to i benzyna ma problem by się nagrzać. Dla diesla takie odcinki są niekorzystne.

bnbn1
25-12-2017, 01:35
otwierający się za wcześnie lub calkiem otwarty termostat to pikuś... mój dziad się zamknoł podczas jazdy.... efekt silnik zagotowany w minutę, co ciekawe po wymontowaniu tego dziada i przyjrzeniu się on został tak skonstruowany aby własnei w ten sposób padł po prostu bolec na kórym sie opierał bimetal normalnie sie przesunął o prawie centymetr, dlatego to się zamknął na amen...

lisekg
25-12-2017, 10:58
Cześć
Przy temperaturach zewn ok 0 stopni masz rację Wskazówka ma stać i już. Ale przy -10 nowe focusy stojąc w korku nie nagrzewały się... można przejechać w ciągu 30 min 10 km i ogrzewanie ledwie zipie... miałem 2 w ciągu 5 lat zawsze nowe i było to samo przy silniku 1.6 tdci. Serwis tłumaczył wysoką sprawnością motoru.. Fakt 2 litry mniej na 100 niż Croma na tej samej trasie.
Croma nagrzewa się o wiele szybciej, ale użytkując ją na krótkich trasach miejskich zastanawiałem się nad lekkim przysłonięciem wlotów powietrza na dole zderzaka... może ktoś tak działał? Trasy niestety 4-8 km i boję się że mój JTDm będzie biedny przy dużych mrozach

Tak jak najbardziej dolną część można zasłonić na zimę. Dodatkowo to ochroni skraplacz przed kamyczkami jeśli ktoś niema siatki. Ważne aby o tym nie zapomnieć na wiosnę gdy temperatury wzrosną...
Co do silnika tak jak powiedziałem nawet przy mrozach minus kilkunastu C w Cromie i Stilo termostat musi stać pionowo po nagrzaniu... opadanie świadczy o jego problemie... ( o fordach się nie wypowiem bo to kompletnie inny silnik o innej pojemności i innym sterowaniu ). Jeśłi masz krótkie trasy 4 km ... to obawiam się że żaden silnik się nie nagrzeję, który niema "mokrego -webasto" ;-) Na pewno mój I30 z benzynowym silnikiem tego nie potrafi :lol:

Voyager1
14-09-2018, 19:15
Taa widoczny jest jednak troche w 120km przeszkadza chlodnica od egr.
Nie trochę tylko jakiś osioł to wymyślił. Kto k***a wymyślił takie mocowanie? O ile faktycznie wymiana samego termostatu nie stwarza jakimś problemów bo jest na wierzchu to przykręcenie chłodnicy EGR to porażka. Zacząłem to rozbierać i złożyłem to z powrotem bo czasu mi brakło, a samochód był potrzebny. Muszę wymyślić jakiś patent na to ;)

Damian blue
17-07-2024, 19:15
Witam panowie. Już nie mam siły do tej Włoszki .wymieniłem termostat bo objawem była wskazówka na drugiej kresce po wymianie to samo dodam że wskazówka na zimnym silniku dosłownie leży po nagrzaniu podnosi się powoli do 2 kreski. Pomóżcie co to może być ?

bob96
17-07-2024, 19:45
Układ chłodzenia jest na 100 procent drożny ? Druga sprawa sprawdź nowy termostat manualnie , czyli pojemnik z wodą i termometr w czasie podgrzewania. Może okazać się że nówka sztuka jest wadliwa.

lisekg
18-07-2024, 09:42
Z tego co opisujesz to masz uszkodzony termostat... Jest masa kiepskich części zamiennych i nawet stosowanie obecnie markowych części nie gwarantuje sukcesu, a termostaty to tylko markowe - ja polecam BEHR !!!
Ale może masz uszkodzony wskaźnik więc podłącz się komputerem i sprawdź jaka jest faktyczna temperatura silnika :smile: