PDA

Zobacz pełną wersję : przy odpaleniu silnik spada na niskie obroty poczym gaśnie



largo
20-12-2016, 12:24
Mój tipek to 1.4 zasilany na lpg przejechane 600 km
mam taki problem może ktoś ma podobnie, przy odpaleniu nie zawsze ale czasem się zdarza, że silnik pracuje po czym spadaja obroty i nagle gaśnie, to kwestia że silnik niedotarty czy że lpg i trzeba dać mu trochę gazu na postoju by nie zgasł jak pojawi się taka sytuacja,nie zawsze ale czasem tak bywa,ktoś ma podobnie :?::?::?:

pawka
20-12-2016, 13:34
Mój tipek to 1.4 zasilany na lpg przejechane 600 km
mam taki problem może ktoś ma podobnie, przy odpaleniu nie zawsze ale czasem się zdarza, że silnik pracuje po czym spadaja obroty i nagle gaśnie, to kwestia że silnik niedotarty czy że lpg i trzeba dać mu trochę gazu na postoju by nie zgasł jak pojawi się taka sytuacja,nie zawsze ale czasem tak bywa,ktoś ma podobnie :?::?::?:

Ja mam LPG i nigdy nie miałem takich objawów. LPG założyłem przy 2000 km /teraz mam prawie 5000/i wcześniej gdy samochód był tylko na PB tez tego nie było. Z tego co napisałeś dzieje się to po rozruchu , więc zakładam ,że na zimnym silniku i silnik pracuje na PB- wg mnie LPG nic do tego nie ma - aczkolwiek gdy kiedyś dzwoniłem do AutoGaz Śląsk /w sprawie LPG ale w zupełnie innym temacie/ to pierwsze o co mi się facet zapytał to czy nie mam problemów z pracą silnika , zapalaniem kontrolki "check" idt - gdy stwierdziłem że wszystko OK to podsumował ,że najpewniej "gazownik" zakładając LPG wgrał mi najnowsze mapy do LPG. Dlatego nie wykluczam ,że twój gazownik jest winny tym objawom. Ponadto na forum sporo osób pisze o problemach z falowaniem obrotów , jakimiś opóźnieniami w reakcji na dotkniecie pedału gazu więc może u ciebie ta" niedoróbka" objawia się gaśnięciem silnika. Podobno aktualizacja oprogramowania pomaga - ale z drugiej strony ty masz "nówkę" więc i oprogramowanie powinno być najnowsze - jak te objawy staną się "normą" wal do ASO

largo
20-12-2016, 13:53
Ja mam LPG i nigdy nie miałem takich objawów. LPG założyłem przy 2000 km /teraz mam prawie 5000/i wcześniej gdy samochód był tylko na PB tez tego nie było. Z tego co napisałeś dzieje się to po rozruchu , więc zakładam ,że na zimnym silniku i silnik pracuje na PB- wg mnie LPG nic do tego nie ma - aczkolwiek gdy kiedyś dzwoniłem do AutoGaz Śląsk /w sprawie LPG ale w zupełnie innym temacie/ to pierwsze o co mi się facet zapytał to czy nie mam problemów z pracą silnika , zapalaniem kontrolki "check" idt - gdy stwierdziłem że wszystko OK to podsumował ,że najpewniej "gazownik" zakładając LPG wgrał mi najnowsze mapy do LPG. Dlatego nie wykluczam ,że twój gazownik jest winny tym objawom. Ponadto na forum sporo osób pisze o problemach z falowaniem obrotów , jakimiś opóźnieniami w reakcji na dotkniecie pedału gazu więc może u ciebie ta" niedoróbka" objawia się gaśnięciem silnika. Podobno aktualizacja oprogramowania pomaga - ale z drugiej strony ty masz "nówkę" więc i oprogramowanie powinno być najnowsze - jak te objawy staną się "normą" wal do ASO

przy przeglądzie 1500 km na regulacji gazu zgłosze problem jesli sie bedzie powtarzał

mis888
20-12-2016, 16:29
Tipo mi śmiga świetnie, ale sedici na początku miał klasyczną dziurę w gazie, po przeglądzie 1500 wszystko przeszło.
Ja bym jeszcze obstawiał, ze za szybko się przełącza i go zamraża. Poobserwuj lampki od gazu. Parkujesz w garażu?

f.lukas
20-12-2016, 19:55
Kolego, Ja miałem tak ze 2-3 razy przed pierwszym przeglądem przy niskim napełnieniu zbiornika z gazem. Samochód jakby chciał przełączyć się na LPG i za chwilę gasł. Jeśli nie dzieje się to za często to poczekaj do pierwszego przeglądu LPG (zgłoś to bez znaczenia czy będzie się powtarzać) i będzie z głowy. Mi przy okazji drugiego przeglądu gaziarz założyl jeszcze kawałek rurki od reduktora pod spód samochodu bo też około 3 razy poczułem gaz przy zmianie paliwa. Teraz Tipo ma 26kkm i nie wiem czy jeżdżę na benzynie czy gazie poza tą diodą niebieską oczywiście.

largo
21-12-2016, 14:39
Tipo mi śmiga świetnie, ale sedici na początku miał klasyczną dziurę w gazie, po przeglądzie 1500 wszystko przeszło.
Ja bym jeszcze obstawiał, ze za szybko się przełącza i go zamraża. Poobserwuj lampki od gazu. Parkujesz w garażu?

w garażu, mi ta instalacja jest znana bo jeździłem na niej na pandzie, na początku idzie na paliwie potem na gaz sie przełacza , tak jak mówię niezawsze ale czasami chce mi zgasnąc przy zapaleniu wskutek obnizenia obrotu ja dodaje mu troche gazu by niezgasł

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

ato wywalało z redukjtora gaz, miałem tak na pandzie powodem zanieczyszczony gaz, tankuj na dobrych stacjach lpg

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Kolego, Ja miałem tak ze 2-3 razy przed pierwszym przeglądem przy niskim napełnieniu zbiornika z gazem. Samochód jakby chciał przełączyć się na LPG i za chwilę gasł. Jeśli nie dzieje się to za często to poczekaj do pierwszego przeglądu LPG (zgłoś to bez znaczenia czy będzie się powtarzać) i będzie z głowy. Mi przy okazji drugiego przeglądu gaziarz założyl jeszcze kawałek rurki od reduktora pod spód samochodu bo też około 3 razy poczułem gaz przy zmianie paliwa. Teraz Tipo ma 26kkm i nie wiem czy jeżdżę na benzynie czy gazie poza tą diodą niebieską oczywiście.

ato wywalało z redukjtora gaz, miałem tak na pandzie powodem zanieczyszczony gaz, tankuj na dobrych stacjach lpg

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/przy-odpaleniu-silnik-spada-na-niskie-obroty-poczym-gasnie-34783/#ixzz4TTYQyDpF

kjk
21-12-2016, 14:54
na początku idzie na paliwie potem na gaz sie przełacza
Wiem, że czepiam się, ale mnie to razi: gaz to też paliwo. Podobnie jak drewno, jeżeli przerobisz silnik na holzgas (https://www.youtube.com/watch?v=VOA0CsN5UWU). ;-)