Zobacz pełną wersję : Blokujace tylne hamulce Fiat Croma
Przemo963
19-12-2016, 19:45
Witam Posiadam Fiata Crome 1.9 120 ps 2005 r od paru miesiecy walcze z blokujacymi hamulcami z tyłu najbardziej trzyma lewa strona wczoraj wymieniłem reperaturki specjalnymi smarami i dalej to samo czemu macie pomysły ? :) :?::?::?::?::?:
Sprawdzales zaciski recznego, linki. Stawiam na mechnizm recznego.
Wymień przewody hamulcowe
Rozbierałeś zaciski?
w jakim stanie sa prowadnice? Czysciłeś i smarowałeś ponownie?
w jakim stanie jest tłoczek, nie ma oznak korozji?
Blokują sie po użyciu którego hamulca?
Przyczyną mogą być rozwarstwione elastyczne przewody hamulcowe przy zaciskach. Zdarza się że przewód wewnątrz się zaciska i efekt jest taki że jak się naciska na pedał hamulca to płyn hamulcowy płynie w stronę zacisków ale po zwolnieniu hamulca nie może się cofnąć i stąd blokowanie kół.
Do rozwiązania problemu kluczem jest odpowiedź na ostatnią pytanie kolegi maka
Blokujace tylne hamulce Fiat Croma
Witam Posiadam Fiata Crome 1.9 120 ps 2005 r od paru miesiecy walcze z blokujacymi hamulcami z tyłu najbardziej trzyma lewa strona wczoraj wymieniłem reperaturki specjalnymi smarami i dalej to samo czemu macie pomysły ?
Do rozwiązania problemu kluczem jest odpowiedź na ostatnią pytanie kolegi maka
Pisząc post o hamulcach zakładam że zaciski są sprawdzone bo to elementarz.
Kolego wiekiem już wiedzę posiadasz, szkołę kończyłeś pisząc o elementarzu w trybie czytania ze zrozumienie.
A proste pytanie powoduje tyle problemów.
Blokują sie po użyciu którego hamulca?
Po użyciu hamulca roboczego czy pomocniczego?
Rozjaśnienie dla Ciebie i pytanie dla autora.
jarcio21
29-12-2016, 00:25
Problem też mnie dopadł po przejechaniu ok 30 km koło lewe tył robi się ciepłe reszta kół zimna chciałem jutro zabrać się za oględziny zacisku i prowadnic. I chciałem zapytać czym smarować prowadnice mam specjalny smar do tłoczkow ale nie wiem co z prowadnica?
Ten do tłoczków będzie dobry
Mój patent to niczym nie smarować żadnymi smarami, tylko porządnie wyczyścić i daję motolifa, zarówno pod gumę jak i na prowadnice,
czasami na prowadnicy rozpuści farbę od klocka ale ani razu nie było przypadku aby się zablokował. Wybór należy do każdego z osobna :)
I mnie przed świętami dopadł problem z hamulcem w tylnym prawym kole. Przyczyną było zapieczenie klocka hamulcowego w zacisku, wystarczyło wyczyścić zacisk, sprężynki, klocki z rdzy i po problemie. ASO nie smaruje zacisku, smaruje się prowadniki i ewentualnie tłoczek. Smar na zacisku i sprężynach powoduje zbieranie zanieczyszczeń co z czasem może spowodować zatarcie hamulca.
Odświeżę watek. Mam sytuację w której blokował mi hamulec prawy tylny po użyciu hamulca roboczego, awaryjny odpuszczał. Po rozebraniu okazało się że guma cylimderka nie siedzi odpowiednio o jest wypaczona. Wyczyściłem prowadnice i klocki i po złożeniu jest nieco lepiej ale jeżdżę jeszcze tak bo i tak nie miałem klocków na wymianę. Teraz jeszcze zaświeciła kontrolka klocków i zamierzam wymienić wszystkie klocki, oraz dokupić nowe gumy osłaniające cylinderki.
1,9 150km 2006.
Przód ogarnąłem ale jaką średnicę ma tylny cylinderek i jakiego producenta jest zacisk? 41mm trw? Eper wywala błędy nie mam cierpliwości klikać.Te gumy uniwersalne beda ok:
Symbol towaru: D4656
Właściwości i funkcje:
Srednica [mm]: 41
System hamulcowy: LUCAS
Strona zabudowy: os tylna
Numery zamienne:
D41124C
241001
1J0615423B
1J0615423A
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Przemko1981
22-01-2018, 22:11
Mała sugestia; jeśli przeczyszczenie prowadnic mało co pomogło ,to wymiana samej gumy ochraniającej przed kurzem nie pomoże. Prawidłowym byłoby całkowite wyjęcie tłoczka i czyszczenie go + cylinderka( szczególnie rowek z uszczelniaczem) + wymiana uszczelniacza ( tego w środku cylinderka) .Potem składać na mokro( płyn hamulcowy nic innego żadnych oleji ,bo one deformują gumę)
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
22-01-2018, 22:21
Potem składać na mokro( płyn hamulcowy nic innego żadnych oleji ,bo one deformują gumę)
Wyręczę Kolegę Stomila: "oleji" - a co to za słowotwór? Słownik języka polskiego się kłania.
Dajcie spokój, Przemek pisze merytoryczny post, a tutaj takie czepianie się jednej litery.
Przemko1981
22-01-2018, 22:44
Wyręczę Kolegę Stomila: "oleji" - a co to za słowotwór? Słownik języka polskiego się kłania.
Nie pomyli się tylko ten, co nic nie pisze...
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Odbiegamy od tematu. To jest zestaw numer D4656. Przemo, w zestawie są elementy uszczelniające cylinderka, wiadomo że trzeba to wszystko oczyścić, bo nieszczelna guma i wysoko wysunięty cylinder to gwarancja erozji.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180122/0e6eebb0846afccf4e04508876f9cb14.jpg
Ponawiam pytanie o zgodność z tylnymi zaciskami od cromy 150km 2006.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Przemko1981
22-01-2018, 23:54
Tylko tak mogę sprawdzić z telefonu. Nie jestem biegły w czytaniu i szukaniu w e- per. Jeśli źle wyszukałem , to niech ktoś mnie poprawi , a mój wpis usunie.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180122/61c2a3018670a706ecfb3f5f21bf4cbe.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180122/d2d92a6920a9c26d877bf1e6b84e32ff.jpg
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Ok kupiłem te gumy na tył na przód i klocki wszystkie. Robota słaba bez garażu więc wstawię do mechaniora. Rozsądna cena za wymianę z czyszczeniem jaka wg was powinna być. Zakładam wymianę wszystkich zestawów naprawczych również uszczelnień w cylinderkach i czyszczenie ich.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Odbiegamy od tematu. To jest zestaw numer D4656.erozji.
Ten zestaw jest do wersji z tarczami tylnymi wentylowanymi czy nie?
Uprzedzając pytanie ( obie wersje były montowane w modelu 150 KM ) i znacząco różnią się w wykonaniu zacisków i tarcz...
http://www.seinsa.es/ i wybierasz KATALOG ONLINE
To może trochę pomóc w doborze.
http://www.seinsa.es/ i wybierasz KATALOG ONLINE
To może trochę pomóc w doborze.Dobry katalog, teoretycznie wszystko się zgadza numery takie same zamówiłem.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Daj znać po regeneracji czy jest poprawa.
Hamulce zrobione nie trzymają już i nie grzeją tarczy. Przyczyna to skorodowane nieszczelne gumy na tył 41mm zaciski mam TRW. Osłonki wymieniłem tylko z tyłu w kiepskim stanie były po wyjęciu cylinderka wymieniony również pierścionek gumowy uszczelniający. Składanie poprzez wcisk i wkręcanie jak załapie gwint wkręcane morsem. Weryfikacja linki ręcznego, czysta nałożony smar szczelne gumy otulina bez przetarć lekko pracuje. Przednie tłoczki po prostu wciskane dźwignią lekko poszły gumy szczelne wyglądały na świeże. Tarcze szlifowane ranty diaksem przód podczas pracy na 1ce, tył sam się rozkręcił od obrotów katowki. Komplet nowych klocków założony. Odpowietrzanie i spokój na dłuższy czas. Radzę przygotować korek do przewodów hamulcowych zawczasu, patent z gumka ołówka nie był pewny. Czas pracy z myciem siebie i sprzątaniem bałaganu z myciem podłogi jakieś 6 godzin. Byłem sam bez imadła, da się to ogarnąć.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Ciekawy patent z tym przetaczaniem tarcz ;)
U mnie samoregulator nie działał (dźwignia ręcznego do końca w górę a działanie kiepskie i "miękki" pedał zasadniczego). Brałem zestaw z tłoczkiem D4192C (tarcza niewentylowana). Problemem była rdza w środku tłoczka, która zablokowała regulator. Ten zestaw nie ma jednak oringu, który jest w środku tłoczka (mnie udało się go odzyskać).
Teraz oba hamulce to brzytwa!
Ostatnio przy wymianie klocków z tyłu w cromie czyscilem te blaszki ze stali nierdzewnej z którymi klocki się stykają. Jedna była podkorodowana i odłamał się listek blachy. Wiecie może gdzie można to kupić i jak się fachowo nazywa? Wpisywałem hasło "prowadnice klocków" ale nic nie znalazłem na necie.
Ps. Czy te ranty na tarczach są w jakiś sposób szkodliwe skoro próbujecie je usunąć?
to jest tzw zestaw montazowy https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3334223520130-PFK729-O18904-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego.html,
Ps. Czy te ranty na tarczach są w jakiś sposób szkodliwe skoro próbujecie je usunąć?
Są szkodliwe dla nowych klocków. Jeżeli są szerokie ranty to świadczą o problemach z ruchomością zacisków.
stevenek
15-06-2018, 10:38
Panowie, jakby ktoś potrzebował to mam do sprzedania zregenerowany korpus zacisku hamulcowego prawy tył. Umyty, wypiaskowany i pomalowany proszkowo, trzeba tylko założyć komplet nowych uszczelnień i tłoczek z samoregulatorem. Niebawem wrzucę do działu ogłoszeń.
damazy61
22-04-2021, 00:48
Cześć , U mnie tez pojawił się problem z grzaniem tylnego prawego koła. Po podniesieniu auta do góry prawe tylne robi max 1 obrót i staje. Tłoczek nie cofa się do końca. Był już raz regenerowany ale była to tylko strata pieniędzy. Szukam nowego zacisku. Jest tylko problem z dostępnością oryginału. Nie mają go obecnie nawet w ASO. Numer mojego zacisku to 77363646. Czy ktoś z Was zakładał jakieś sprawdzone zamienniki?40259
Pandemic88
22-04-2021, 23:06
Cześć kolego damazy61
Zacisk wygląda na oryginał zadzwoń podpytaj.
https://www.otomoto.pl/oferta/zacisk-hamulca-tarczowego-tyl-p-fiat-croma-1-8-1-9d-2-2-06-05-ID6Dfbg2.html
damazy61
23-04-2021, 15:12
Cześć kolego damazy61
Zacisk wygląda na oryginał zadzwoń podpytaj.
https://www.otomoto.pl/oferta/zacisk-hamulca-tarczowego-tyl-p-fiat-croma-1-8-1-9d-2-2-06-05-ID6Dfbg2.htmlDzięki. Zamowiłem. Po numerach katalogowych się zgadzał. Na poniedziałek będzie[emoji6]
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.