PDA

Zobacz pełną wersję : Parę pytań odnośnie Cromy



Skipper1983
18-12-2016, 13:06
Witam, na wstępie chciałem się przywitać ponieważ jestem tutaj nowym użytkownikiem:) No ale wracając do tematu ostatnio nabyłem Cromę z 2010 roku. Autko jest super, zadbane aczkolwiek nie pozbawione wad które mam nadzieję usunę z wasza pomocą:) Otóż na wstępie przy próbie odpalenia na zimnie są kłopoty z rozruchem, dodatkowo świeci się komunikat żeby sprawdzić świece żarowe. I tu jest moje pierwsze pytanie jakie wybrać? NGK, Maxgear czy inne? Po drugie moja Croma miała wymienianą klapę bagaznika i ktoś połamał plastikowe zaślepki zasłaniające lampy. Dodatkowo brakuje lewej łapki do zamykania bagażnika, Problem jest też z plastikową listwą na dole przy zamku , jest w niej dziura. Problemem jest też to że ktoś składając klapę zapomniał o gumej uszczelce między silnikiem a ramieniem wycieraczki. Jest poporostu dziura i cała woda która spływa po klapie dostaje się do środka. I tu następne pytanie można gdzieś dostać wyżej wymienione elementy? Prócz ASO, bo tam wiercą portfel na maksa....Dodam że szukałem tych elementów na znanym wszystkim portalu aukcyjnym ale słabo strasznie z tym:( Następne pytanie mam odnośnie silnika, auto mam z 2010 roku i słyszałem że mogę mieć (z naciskiem że pewnie na pewno) silnik Oploski . To prawda? Z góry dziękuję za cierpliwość i wszelaką pomoc:)

Stomil
18-12-2016, 13:25
1. NGK, Maxgear to ścierwo.
2. Spytaj najpierw o tę gumkę w ASO.
3. Silnik masz Fiata, skrzynia biegów (jeżeli manual) jest oplowska.

Skipper1983
18-12-2016, 13:31
Dzięki za szybką odpowiedż:) Jakie świece polecasz? Tak skrzynię mam 6-kę manualną

Stomil
18-12-2016, 13:51
W cromie jeszcze świec nie wymieniałem ale w 2 poprzednich stosowałem polskie Iskry i byłem zadowolony. Oryginalnie siedzą chyba Bosche. W skrzyni wymień olej i jeździć.

Skipper1983
18-12-2016, 13:58
Wiem:) Mam jeszcze w planach pozbycie się Dpfa...tylko że to podobno majątek kosztuje

Stomil
18-12-2016, 15:00
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/cz%C4%99%C5%9B%C4%87/46830915
Tak z nudów. 3 dychy za uszczelkę to chyba niewiele?

ARS
18-12-2016, 16:30
Ja mam świece z Delphi i nie narzekam :smile:
Wywal DPF ,zaślep i wyłącz EGR i ciesz się autem :smile:
Widzę że jesteś z Krakowa a tam takich firm od DPF to od groma jest:smile:
Pzdr

jaro190
18-12-2016, 18:08
Widzę że jesteś z Krakowa a tam takich firm od DPF to od groma jest
Pzdr


a potem ludzie się dziwią że smog nad Krakowem... i jeszcze opłaty klimatyczne za "zdrowe powietrze" :lol:;-)

Skipper1983
18-12-2016, 18:19
Jaro190 co fakt to fakt ale sa przyznaj że DPF to na grubszą metę kłopot.....dajmy na to że go wyczyszczę ile mniej więcej trwa zapchanie się tego badziewia?:)

jaro190
18-12-2016, 18:52
w jeździe miejskiej na pewno się nie sprawdza przez co poprzedni właściciel mojej cromy usunął to ...

Skipper1983
18-12-2016, 18:58
No właśnie dlatego ja też chce usunąć....

mirek8423
19-12-2016, 01:28
No właśnie dlatego ja też chce usunąć.... Mnie się wypala co 600-700 km i jeżdżę do pracy 10 km + powrót 10 km czyli też jazda tak jak by po mieście i raz w roku na wczasy i mam dpf i go nie wywale. Jest to może i troszkę uciążliwe ale da się z tym żyć.

Maxi
19-12-2016, 10:01
Tutaj podstawowym problemem jest fakt że kupowanie diesla do jazdy po mieście nie ma sensu. Gdybym jeździł po mieście kupiłbym benzynę wolnossaka, spalanie takie samo jak w dieslu a nie ma problemów z całym turbo-diesel osprzętem.

bronx
19-12-2016, 10:23
Mnie się wypala co 600-700 km i jeżdżę do pracy 10 km + powrót 10 km czyli też jazda tak jak by po mieście i raz w roku na wczasy i mam dpf i go nie wywale
Pisałem w temacie o dpf dlaczego tak masz.
Możesz sobie otworzyć oczy i poczytać co to dokładnie jest dpf , szczególnie suchy

Skipper1983
19-12-2016, 10:48
Czyli rozsadnie jest wywalic Dpf?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

bronx
19-12-2016, 11:06
Masz opisane moje przemyślenia. Myslę że łatwo nie znajdziesz dość prawdziwych info jak w tym temacie o dpf ( wzrost spalania)
Jakbyś miał mokry to od bidy uważam że można zostawić.
Suchy poczytaj i sam wyciągnij wnioski.

A widzisz, to nie temat o spalaniu tylko o jakieś 2.4
tu masz linka bezpośredniego
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zakup-fiata-croma-2-4-jtd-na-co-zwrocic-uwage-34610/2#post259097

Dziob@k
20-12-2016, 16:31
Nie wywlaj dpf bo od stycznia bd miał problem z przeglądem rejestracyjnym

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Pandemic88
25-12-2016, 23:25
Kolego Skipper1983 zadzwoń do nich CONMIR Cennik - CONMIR (http://www.conmir.pl/cennik/) Krakowski specjalista od jtd-ków pozdrawiam Pandemic88

Python28
25-12-2016, 23:38
Nie wywlaj dpf bo od stycznia bd miał problem z przeglądem rejestracyjnym

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

A w jaki to sposób na stacji diagnostycznej ktoś ustali czy samochód ma filtr cząstek stałych?

Pomijam już fakt że nasze silniki mieszczą się w normach nawet z usuniętym filtrem.

Skipper1983
28-12-2016, 22:55
Hmmm...no właśnie jak to jest z tym problemem z przeglądem bez Dpf?

andy5
29-12-2016, 10:29
Stacja kontroli nie jest w stanie sprawdzić na podstawie spalin czy jest DPF. Silniki diesla w Cromie spełniają normę EURO4 niezależnie czy są wyposażone w filtr. Na niektórych rynkach Cromy miały DPF ze względów podatkowych.