PDA

Zobacz pełną wersję : Elektryka problem.



AdamStilo
17-12-2016, 22:38
Witam kolegów, mam bardzo dziwny problem z elektryką. Mianowicie dziś byłem na myjni na komplecie (mycie wnetrza i z zewnątrz), odebrałem auto było wszystko git. Po przejechaniu krótkiego odcinka zobaczyłem że czujnik w lusterku pokazuje mi dodatnie temperatury an zewnątrz gdzie dziś było -2, kolejną rzeczą jaką zobaczyłem było to że ogrzewanie lusterek i tylnej szyby samo się włącza i wyłącza. Pomyślałem ok coś mu odbiło zalał się czujnik jadę dalej. Podjechałem pod dom zostawiłem auto an jakieś 10min wracam próbuję odpalić rozrusznik kręci auto nie zapala,patrzę pali się guzik włączonego grzania szyby chcę wyłączyć zero reakcji. Po kilku próbach odpalenia w końcu zaskoczył, pojechałem dalej. Auto jechało normalnie, podgrzewanie szyby przestało się włączać, radio sobie gra tylko czujnik temp.pokazuje między +14 a + 33 stopnie. Myślę ok wyschnie naprawi się. Zajechałem na parking auto zgasiłem chcę wyłączyć radio i tu zonk, radio pomimo wyjęcia panelu gra nadal (kurde co jest) w końcu zgasło. Wyszedłem z auta wracam po 20min wsiadam chce odpalić i znów cyrk ręci ale nie odpala a na wyświetlaczu komputera komunikat "CHECK CAR PROTECT". Po 2 próbach odpalenia auto jakby nigdy nic odpaliło, radia już nie włączałem bo się bałem :) Pojechałem jakieś 15 km na full grzaniu żeby wszystko wyschło w kabinie, zostawiłem auto w ciepłym garażu na jakąś godzinkę wracam a on od strzałą odpala jadę dalej.Temp.nadal świruje, zobaczyłem też jedną zależność gdy sam włączę grzanie szyby tylnej kasują się wskazania termometru są kreski,gdy wyłączę ogrzewanie szyby temperatura wraca do dodatnich wskazań. Auto od tamtej pory odpala już normalnie ale świruje temperatura i ogrzewanie szyby. Teraz pytanie ktoś coś doradzi podpowie c zrobić, co mogło się zalać? Z góry dziękuję za każdą sugestię-propozycję. Pozdrawiam. P.S. Na dodatek teo na koniec jazdy wywaliło na zegarach kontrolkę żarówki z wykrzyknikiem i komunikat " Check number plant light" , wysiadłem z auta patrzę nie świecie jedno z podświetleń tablicy rejestracyjnej czyli wiadomo czemu komunikat :)

mlodybe
18-12-2016, 14:02
Wez dobrze nagrzej auto i na koniec uchyl delikatnie szybę aby przeschło.

jaro190
18-12-2016, 17:27
jak pod maską też ci myli to masz zalaną skrzynkę bezpieczników koło aku i dla tego takie cyrki ci się dzieją, kolejną sprawą może być zalany moduł w drzwiach kierowcy a właściwie wtyczka lub walnięty termister (czujnik temp. zewnętrznej) w lusterku, jeżeli zawyża dość znacznie temp. to body comp. nie da sygnału na zwiększenie dawki startowej jak i uruchomienia świec żarowych

0prawca
18-12-2016, 17:38
(...) jak pod maską też ci myli to masz zalaną skrzynkę bezpieczników koło aku(...)

Z tym się zgadzam. Miałem dokładnie to samo. Tylko, że ja myłem silnik i lałem wodą równo gdzie popadnie. Mimo, że to był lipiec i temperatury rzędu 25oC to schło to kilka dni. Do tego czasu dawało objawy o jakich piszesz. Także to pewnie niedługo wyschnie.

mlodybe
18-12-2016, 17:46
Jaro autor posta ma 1.4 16v...

jaro190
18-12-2016, 17:49
Jaro autor posta ma 1.4 16v...

to tak z rozpędu...:roll:

1chomik1
18-12-2016, 18:18
Z racji tego ze jest grudzien to nie wyschnie az do lata, ja bym wzial suszarke do wlosow , otworzyl klapke z przekaznikami i bezpiecznikami pod maska i podmuchal troche, kazdy bezpiecznik bym poruszal i ewentualnie popryskal jakims kontakt sprayem , oczywiscie bez wyciagania ich z gniazda.

jaro190
18-12-2016, 20:03
z tym kontaktem spray to bym był ostrożny, sprawdza się we wtyczkach ale pryskanie nim w skrzynkę wielowarstwową może przynieść odmienny skutek, jeżeli jest sporo nalotu wewnątrz spryskanie preparatem może doprowadzić do zwarcia między płytami, tak to wygląda wewnątrz (zdjęcie kolegi jozekuno) Zdjęcie - 03.01.2015 - jozek666 | Fotosik.pl (http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9013fc9a184126ba)

AdamStilo
19-12-2016, 18:49
Dziękuję za wszystkie rady :) Auto wróciło do normy po całej nocy w nagrzanym garażu :) Pozdrawiam.

boch
26-12-2016, 19:16
jak pod maską też ci myli to masz zalaną skrzynkę bezpieczników koło aku i dla tego takie cyrki ci się dzieją, kolejną sprawą może być zalany moduł w drzwiach kierowcy a właściwie wtyczka lub walnięty termister (czujnik temp. zewnętrznej) w lusterku, jeżeli zawyża dość znacznie temp. to body comp. nie da sygnału na zwiększenie dawki startowej jak i uruchomienia świec żarowych

Chcesz powiedzieć, że czujnik w lusterku odpowiada za dawkę startową silnika? To od czego jest czujnik temperatury w silniku? :)