PDA

Zobacz pełną wersję : Serwis



Tomaszowy
14-12-2016, 20:07
Pytanie do posiadaczy.

Czy wymiana oleju musi być zawsze w serwisie?
Jeśli nie, to w jaki sposób skasować alert serwisowy?

cienki 98
14-12-2016, 20:46
możesz zrobić to sam ale jak skasować alert nie wiem

KOBRA
14-12-2016, 20:47
Wprawdzie nie jestem posiadaczem 500 ale spróbuję
Jeżeli samochód jest na gwarancji to wymieniaj w serwisie.
Do skasowania należy użyć programu np. Multiecuscan.
Jeżeli masz diselka z DPF to koniecznie trzeba też skasować w sterowniku silnika.
Jeżeli masz multiair to lepiej rób to w ASO

Tomaszowy
14-12-2016, 20:54
Kobra.
Wielki dzięki.

Mam 2,0 diesel, a więc będę musiał korzystać z programu Multiecuscan.
Jestem w tym zielony, znajdę gdzieś jak to zrobić (instrukcja krok po kroku) łącznie z kasowaniem w sterowniku silnika?
Potrzebny jest zapewne jakiś kabelek i złączka, pytanie, czy nie mając o tym pojęcia dam radę?

Edit:
Chodzi o to?
MultiEcuscan 3.1 + witaminka http://fiatklubpolska.pl/downloads.php?do=file&id=929&page=4

KOBRA
14-12-2016, 21:11
Nie wiem czy ta wersja obsłuży twoje autko. Ja pracuję na legalnej wersji Multiecuscan 3.3
Program możesz pobrać np. ze strony producenta Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dmultiecuscan%26client%3Dopera%26hs%3D vxy)
Najpierw poczytaj sobie trochę .W historii zobaczysz od kiedy wspierany jest twój sterownik.
Legalna wersja programu do kupienia u polskiego przedstawiciela LICENCJA MULTIECUSCAN fiat alfa lancia 97-15 mes (5442057492) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/licencja-multiecuscan-fiat-alfa-lancia-97-15-mes-i5442057492.html)
Do tego zakup np Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)

W programie jest wersja symulacyjna więc możesz popróbować bez podłączania do auta

Podobno z tymi programami z witaminką jest różnie.

Tomaszowy
14-12-2016, 21:39
Kobra

Wielkie dzięki za pomoc. Fachowo i konkretnie.
Wiem już, że w rachubę wchodzi jedynie wersja płatna.
Mam jasność co i jak dalej.

PS
Już zniechęciłem się do tego fiacika... .

krowka1978
15-12-2016, 00:32
Kobra

Wielkie dzięki za pomoc. Fachowo i konkretnie.
Wiem już, że w rachubę wchodzi jedynie wersja płatna.
Mam jasność co i jak dalej.

PS
Już zniechęciłem się do tego fiacika... .

Ehh, śmiać się, czy płakać? Żałosne i tyle w temacie.
Gdyby to był MultiAir, to byłby chyba wielki płacz i szukanie pętli :p
Ps. Jest jeszcze coś takiego jak "liczba kuponów" :-)

KOBRA
15-12-2016, 09:54
Już zniechęciłem się do tego fiacika... .

Kup sobie innej marki to dopiero zobaczysz

Tomaszowy
15-12-2016, 10:40
krowka1978
Płacz (zacznij płakać), a wyślę chusteczki panience.
Żałosne to jest takie komentowanie opinii użytkownika samochodu. Zamiast odpowiedzi na pytanie, wycieczki rodem z gimnazjum.
Nie został kupiony MultiAir, bo z silnikiem benzynowym oferta jest zdecydowanie lepsza w innych markach, decyzję podjąłem ze względu na silnik diesla w połączeniu z 4x4.
Załamiesz się jak wypiszę wady auta, te które dostrzegłem, ale to będzie prezent na święta dla fascynata :lol:

Kobra - jeszcze raz dzięki za pomoc.
No właśnie zmieniłem 3 letnie auto na tego fiata i można było samemu wejść w centrum serwisowe poprzez przełączniki.

krowka1978
15-12-2016, 11:17
krowka1978
Płacz (zacznij płakać), a wyślę chusteczki panience.
Żałosne to jest takie komentowanie opinii użytkownika samochodu. Zamiast odpowiedzi na pytanie, wycieczki rodem z gimnazjum.
Nie został kupiony MultiAir, bo z silnikiem benzynowym oferta jest zdecydowanie lepsza w innych markach, decyzję podjąłem ze względu na silnik diesla w połączeniu z 4x4.
Załamiesz się jak wypiszę wady auta, te które dostrzegłem, ale to będzie prezent na święta dla fascynata :lol:

Kobra - jeszcze raz dzięki za pomoc.
No właśnie zmieniłem 3 letnie auto na tego fiata i można było samemu wejść w centrum serwisowe poprzez przełączniki.

Czy ja gdzieś pytałem się, dlaczego MA nie został zakupiony? Chodziło o to, że procedura wymiany oleju jeszcze bardziej by Cię dobiła haha Do tego silnika trzeba być świadomym użytkownikiem, a wówczas będzie się cieszyło jego bezawaryjną pracą :!: Swoją drogą co do MultiAir, to trzeba w Ecu ustawić flagę wymiany oleju na nowy (wymiana olej maks. po 15kkm :!:), okresowo dbać o wymianę filtra modułu MultiAir (przyjęło się, że przy rozrządzie), no i wymianę filtra oleju przed turbiną (ludzie piszą o około 30kkm) - z turbiną dotyczy wszystkich, nie tylko MA.
Czekam na opis wad, z chęcią sprawdzę, czy pokrywają się z moimi :food:, a może wypisać listę :?: A nie, już w jednym z wątków wypisałem (według mnie oczywiście) http://fiatklubpolska.pl/500x-533/wady-i-zalety-fiata-500x-34348/#post256047 :lalala: Skoro miałeś coś do powiedzenia, to dlaczego w wątku się nie udzieliłeś? Auto już bardzo dobrze poznałem, tylko zaznaczam, że napęd mam tylko na przednią oś, manualną skrzynię FPT C635, o wyposażeniu też chętnie podyskutuję, co do mojego, to łatwiej mi powiedzieć czego z pakietów nie ma (skórzanej tapicerki i elektrycznie ustawianych siedzeń i szklanego dachu), dodatkowo posiada listwy aluminiowe na progach i relingi (Lounge ma w opcji), dojazdowe koło zapasowe, w sprawie 4x4 i automatu nie wypowiem się.

Centrum serwisowe poprzez przełączniki, szczyt techniki był, powiadasz :?: Jakoś nie płakałem, gdy soft i interfejs zakupowałem do Grande Punto. Śmiać mi się chce, gdy ktoś kupuje auto za niemałą kasę, a płacze nad wydatkiem kilku stówek. Jeśli nie chcesz kupić softu i interfejsu, to jedź do kogoś kto ma i ustawi co trzeba za mniejszą kasę.

PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a.

KOBRA
15-12-2016, 17:46
PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a
To jaki tam masz sterownik?
Bo u mnie w programie jest Magneti Marelli IAV 8GMK CF6/EOBD i ten sterownik jest w MultiAir 1,416V

Tomaszowy
16-12-2016, 22:01
Czy ja gdzieś pytałem się, dlaczego MA nie został zakupiony? Chodziło o to, że procedura wymiany oleju jeszcze bardziej by Cię dobiła haha Do tego silnika trzeba być świadomym użytkownikiem, a wówczas będzie się cieszyło jego bezawaryjną pracą :!: Swoją drogą co do MultiAir, to trzeba w Ecu ustawić flagę wymiany oleju na nowy (wymiana olej maks. po 15kkm :!:), okresowo dbać o wymianę filtra modułu MultiAir (przyjęło się, że przy rozrządzie), no i wymianę filtra oleju przed turbiną (ludzie piszą o około 30kkm) - z turbiną dotyczy wszystkich, nie tylko MA.
Czekam na opis wad, z chęcią sprawdzę, czy pokrywają się z moimi :food:, a może wypisać listę :?: A nie, już w jednym z wątków wypisałem (według mnie oczywiście) http://fiatklubpolska.pl/500x-533/wady-i-zalety-fiata-500x-34348/#post256047 :lalala: Skoro miałeś coś do powiedzenia, to dlaczego w wątku się nie udzieliłeś? Auto już bardzo dobrze poznałem, tylko zaznaczam, że napęd mam tylko na przednią oś, manualną skrzynię FPT C635, o wyposażeniu też chętnie podyskutuję, co do mojego, to łatwiej mi powiedzieć czego z pakietów nie ma (skórzanej tapicerki i elektrycznie ustawianych siedzeń i szklanego dachu), dodatkowo posiada listwy aluminiowe na progach i relingi (Lounge ma w opcji), dojazdowe koło zapasowe, w sprawie 4x4 i automatu nie wypowiem się.

Centrum serwisowe poprzez przełączniki, szczyt techniki był, powiadasz :?: Jakoś nie płakałem, gdy soft i interfejs zakupowałem do Grande Punto. Śmiać mi się chce, gdy ktoś kupuje auto za niemałą kasę, a płacze nad wydatkiem kilku stówek. Jeśli nie chcesz kupić softu i interfejsu, to jedź do kogoś kto ma i ustawi co trzeba za mniejszą kasę.

PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a.

Opis wad będzie w tamtym wątku, dopóki mam gwarancję, to serwisuję w ASO, ale za chwilę gwarancja mija i naturalne jest serwisowanie w innym warsztacie, gdzie niekoniecznie posiadają ów program, a ja jak napisałem wcześniej nie mam ochoty na takową zabawę.
Nie obchodzą mnie problemy z którymi borykałbym się w autach, których nie posiadam, istotne dla mnie jest to co stanowi utrudnienie dla mnie w aucie, które mam.
Możesz oceniać auto różnie, uważać, że to nie żaden kłopot, ale granice zachowuj żeby nie wychodziło naprawdę słabo, a tak wyszło.

Mogę kupić auto i za 200 tys., ale to nie oznacza, że będę podłączał się z komputerem.

Przytocz potwierdzenie wytłuszczonego o szczycie techniki - że tak napisałem. Przekaz był jasny, że była to dla użytkownika dogodna forma ingerencji w opcje.

Napiszę jasno i czy się to komuś podoba, czy nie, to jest moje zdanie - jest to błąd Fiata, że zdecydował się na takowe rozwiązanie, a to porównywanie silników jest podobne do żon, gdy jedna tłumaczy drugiej, że jej mąż wcale nie jest taki zły, bo tylko raz w tygodniu leje ją w twarz, a są tacy, którzy codziennie potrafią przywalić.

krowka1978
16-12-2016, 22:28
FIAT od dawna tak ma, więc nie rozumiem frustracji. Trzeba było dowiedzieć się przed zakupem. Na pocieszenie, w instrukcji opisana jest procedura kasowania wskaźnika zużytego oleju. Pedałem gazu się to robi.

rajtkezjusz
10-02-2017, 23:28
Na której stronie?szukałem jak skasować/zresetować info o oleju tak,aby MA działał bez uwag i znalazłem na forum Alfy z tym silnikiem ,że program alfaobd poprzez elm robi to .
http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/mito_giulietta/208559d1471884174-wymiana_oleju__multiair_1_4_105_km_kalibracja_rese t_itd_czy_tylko_serwis_-bez_tytu_.png

Druga rzecz,wszedłem na mopar.eu i tam stoi ,że wymiana paska rozrządu przy 60 tyś km,a następne wymiany przy 90,120 tys km Dziwnie jakoś tak

krowka1978
10-02-2017, 23:53
Info jest w amerykańskiej instrukcji. To nie jest procedura mówiąca ECU, że wymieniono olej. Jest to skasowanie kontrolki zużytego oleju. Flagę wymiany oleju w MA ustawia się we Fiacie MES-em. Trzeba podłączyć się z ECU.

rajtkezjusz
11-02-2017, 00:45
No właśnie ,na alfie jest niby ten sam silnik i sterownik więc podłączę się pod fiata tym Elmem i programem ,ale tylko do sprawdzenia ,czy ta opcja podświetli się. gniazdko jest w okolicach słupka kierowcy ,czy szukać gdzieś indziej?Jeszcze pytanko-1 przegląd zrobię w ASO ,ale ciekawe,czy mogę przytargać swoje filtry (nie te podejrzanie tanie)ale np Filtrona ,Manna ?Zależy jaką cenę wystawi ASO (zapytałem o kosztorys) . Dziadować nie będę-naliczą do 30 % drożej za swoje,to OK,ale więcej ,to zastanowiłbym się nad dostarczeniem swoich

krowka1978
11-02-2017, 01:37
1. Gniazdo jest obok dźwigni otwierania maski.
2. Można przytargać swoje graty :wink: Nie wiem, czy Filtron jest taki dobry... Patrząc na jakość wykonania filtrów powietrza, silnika i kabinowego, do Grande, czy Puga 206, są dość średnie.

rajtkezjusz
11-02-2017, 11:38
Filtron jest spowinacony z Mannem,a to chwalone filtry. Jeśli mam płacić za nieznane ,to wolę aby zarobił Polak . Filtron dostarcza do Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar, Rolls-Royce, Renault, Volvo czy Tesla. Czyli nie jest źle,pewnie kompromis ceny do jakości.

Co do wykonania,o to jest ciekawostka - najładniej wykonany filtr,zapakowany naprawdę zachęcająco to był filtr paliwa do mazdy i kosztował 40 zł-kupiony w sklepie ,gdzie kupują ci,co potem sprzedając auto od Turka pisza ,że po wymianach filtrów,pasków ,olejów (na marginesie-nigdy nie wierzę ,że handlarz montuje markowe rzeczy i sprzedaje auto okazyjnie). Ten filtr chciałem zamontować,ale jakiś taki lekki był i dokręcając dłonią przekręcił się gwint. Trzeba było rozcinać go,aby zdemontować. Kupiłem Filtrona i pudełko zwykłe kartonowe,filtr niebłyszczący ,ale waga inna i bez problemów się obyło. Chyba ważne co w środku,a nie ramka,obudowa itd. Liczy się wnętrze?:cool:

krowka1978
11-02-2017, 12:53
O Filtronie pisałem właśnie o "wnętrzu". Prefiltr filtra powietrza do silnika do GP nie trzymał wymiarów, był mniejszy niż powinien. Prefiltr to dodatkowa gąbka przed filtrem. Np. z serwisowym tego problemu nie ma. To samo przeciwpyłkowy do Puga 206 + dziura w uszczelnieniu wokół niego.

rajtkezjusz
12-02-2017, 17:27
No to mamy inne doświadczenia z Filtronem. Przyjrzę się wykonaniu gdybym kupował jeszcze jakiś filtr. Fakt,że nigdy jeszcze wykonaniowo filtron mi nie podpadł .Co do planu serwisowego ASO ,chmm,policzyłem ,że przegląd z materiałami do 75 tys km/5 lat kosztuje 860 zł za szt ,czyli nie jest źle.Muszę zasięgnąć języka jak jest traktowana wymiana paska rozrządu przy 60 tys km-instrukcja swoje,ale tam jest dowolność decyzji (kwestia ,czy jeździsz miasto,czy po za miastem itd),czy sam pasek ,czy z osprzętem(zawsze mnie uczyli ,że wymiana zestawem -rolka,pasek,pompa,płyn itd) . Do tego gwarancja do 5 lat za 3000 zł,całość kosztuje trochę,ale zestaw gwarancji wraz z przeglądami wychodzi na rok 1460 zł ,co nie jest aż tak ...drogie

lukasz.zst
13-02-2017, 22:49
https://www.youtube.com/watch?v=yzzId65xGRY&t=237s instrukcja

rajtkezjusz
14-02-2017, 08:08
Ciekawa ta instrukcja nt kasowania inspekcji olejowej,ale czy to ta tajemnicza czynność potrzebna MA w prawidłowym działaniu po wymianie oleju?

krowka1978
14-02-2017, 09:17
Nie, to tylko kasuje kontrolkę zużytego oleju. Trzeba ustawić flagę wymiany oleju w ECU, takie jest moje zdanie.

rajtkezjusz
14-02-2017, 15:09
Muszę sprawdzić,czy mam wskaźnik zuzycia oleju. W Chevi był konkretnie podany wskaźnik taka miarka oleju i procentowy wskaźnik ,na ile olej jest już zużyty,ale kasowało się normalnie-za pomocą przycisku reset

krowka1978
14-02-2017, 15:30
W 500X jest kontrolka (czy aktywna, tego nie wiem), wskaźnika procentowego nie ma. Być może MES coś może pokazać.

rajtkezjusz
15-02-2017, 13:20
Zrobiłem jak na filmiku,tyle,że nie mam automata,więc zapłon bez włączonego sprzęgła i zapaliły się kontrolki . Depnąłem 3 razy do oporu pedałem gazu ,na końcu jest takie kliknięcie,ale nie zrobiło się nic na desce itd

krowka1978
15-02-2017, 13:40
Na końcu jest kliknięcie, bo jest "guzik" do zignorowania w manualu ogranicznika prędkości. W automacie dodatkowo kick down.

rajtkezjusz
15-02-2017, 15:14
Podłączyłem ELM 327 BT -działa w różnych autach,a we Fiacie..nie. Program łączy się z ELM,ale ten nie łączy się z ECU. Pewnie trzeba zakupić jakiś z przekładanymi pinami?

Co do przeglądu ,to mała zagadka. Zapytałem w ASO ,czy jeśli wykupię pakiet EASY CARE ,to on obejmie przegląd 15 tyś km? Odpowiedziano mi ,że o ile przekroczę 10 tyś km od przeglądu do przeglądu ,to olej zostanie wymieniony. U mnie może się zdarzyć ,że wyjdzie 9900 km i wtedy wyszłoby,że zapłaciłbym ten pakiet,ale on by nie pokrył wymiany oleju. Co do wymiany np rozrządu,to w instrukcji jest,że jazda miejska lub/i trudne warunki to wymiana co 60 tyś/4 lata. U mnie wg mnie miejska,bo mieszkam tam,gdzie są tylko ograniczenia 50/40 km/h (odcinek 2 km gdzie jest 70 km/h nie liczę).Wg ASO warunki te spełnia tylko jazda ..taxi .Więc wymiana co 90 tyś km dla klienta takiego jak ja. Wychodzi na to,że instrukcja sobie,a właściwie pewne rzeczy (te kosztowne) są uznaniowe. Gdyby liczyć literalnie wszystko ,to przegląd od 15 tys km do 75 tys km z częściami wyjdzie średnio 860 zł-ujdzie,ale jeśli ASO zacznie omijać pewne rzeczy-jak ten 1 przegląd -to zostaną przeglądy 30 tys/60 tyś,a to już niekoniecznie opłacalne. Przegląd np 30 tys km z materiałami jest do wyjęcia za 1150 zł (poza ASO w nietanim,ale pewnym warsztacie wyszło mi 850 zł). Pytanie,czy 3 stówki nadłożyć warto ,czy nie. Niby dużo,ale gdyby (odpukać) coś,to serwisowanie w ASO może dopomóc . Nie mówię,żeby po gwarancji naprawiać auto w ASO ,bo to inny temat.

Wynik - opłacanie planu Easy Care może wyjść w miarę ok ,gdy robisz między przeglądami więcej niż 10 tys km ,robisz to tam,gdzie są wyższe koszty serwisowania,możesz odliczyć to sobie od kosztów(firma),w innym przypadku jest to średnio opłacalne.Na pewno zabezpieczy to przed wzrostem kosztów przeglądów w ciągu trwania pakietu Easy Care

rajtkezjusz
08-06-2017, 20:02
Zakupiłem za 1290 zl dodatkową gwarancję Power Care na 5 lat/75 tyś km . Co ciekawe ,przeglądów nie trzeba robić w ASO,ale po pieczątkę trzeba przyjechać,udokumentować zrobienie przeglądu u innego mechanika (faktury itd) ,co da podstawę do wbicia przeglądu w gwarancję,ale koszt 200 zł ,więc chyba przez to zostaje zrobić przegląd w ASO,bo inaczej te 200 zł trzeba doliczyć do tej opcji tańszej co i jak ją ostatecznie podroży

lukasz.zst
15-06-2017, 12:59
A maximum care kosztuje 8 tys.zł na 5 lat i 150 tys.km , kupiłem power care na 200 tys.km i 5 lat dodtkowo dostałem za darmo po upomnieniu sie w czoraj darmowy asistance z rozszeżonymi warunakmi

rajtkezjusz
15-06-2017, 22:33
Trzeba walczyć o swoje :)

Tomaszowy
05-08-2019, 21:16
Ciekawa ta instrukcja nt kasowania inspekcji olejowej,ale czy to ta tajemnicza czynność potrzebna MA w prawidłowym działaniu po wymianie oleju?

Zrobiłem podobnie i kontrolka jak świeciła tak świeci.

krowka1978
06-08-2019, 01:16
Zrobiłem podobnie i kontrolka jak świeciła tak świeci.

No cóż, zakup licencji MES/AlfaOBD i jazda.

Tomaszowy
06-08-2019, 12:23
No cóż, zakup licencji MES/AlfaOBD i jazda.

W sklepie www.viaken.pl zaproponowali do kasowania przeglądów i komunikatów o wymianie oleju:
STN1170 ELM327 v3 Diagnoza OBD2 MS-CAN Ford
wraz z
Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan nr 3+5+6

zadałem pytanie dlaczego trzy różne i czekam na odpowiedź.

krowka1978
06-08-2019, 13:02
Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan nr 3+5+6

zadałem pytanie dlaczego trzy różne i czekam na odpowiedź.
Tu powinno paść pytanie: "Po co do 500X adapter TYP 3?".
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) - spis co i jak.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


zadałem pytanie dlaczego trzy różne i czekam na odpowiedź.
Ja pier... Na stronie MES dali baga. Napisali, że typ 3 do Uconnect, co nie jest prawdą:!: Uconnect jest obsługiwany adapterem typu 5, linia MSCan.
TYP 3 w 500X nie jest uzywany:!: Potrzebujesz adaptera typu 5 i 6, przy czym AlfaOBD np. z OBDLink MX potrafi z automatu przełączyć się na typ 5, więc przy użyciu tego softu używa się tylko adaptera typu 6. W MES obu.

miro_miro
08-08-2019, 22:47
Posłuchajcie takiej historii (w temacie kasowania inspekcji olejowej).
Żona przez rok zrobiła 4300 km (od wymiany oleju).
26 czerwca pojawiła się oczywiście ikona przpominająca o wymiane oleju. Auto jeździło tak miesiąc i 25 lipca wyjechaliśmy na wakacje.
Dzisiaj 8 sierpnia wróciliśmy i poszedłem osobiście "odpalić". Pięknie zakręcił po 2 tygodniach stania i o dziwo.nie świeci się już żółty klucz przypominający o wymianie oleju.
To tak ma być ?

walddek
10-08-2019, 22:16
Posłuchajcie takiej historii (w temacie kasowania inspekcji olejowej).
Żona przez rok zrobiła 4300 km (od wymiany oleju).
26 czerwca pojawiła się oczywiście ikona przpominająca o wymiane oleju. Auto jeździło tak miesiąc i 25 lipca wyjechaliśmy na wakacje.
Dzisiaj 8 sierpnia wróciliśmy i poszedłem osobiście "odpalić". Pięknie zakręcił po 2 tygodniach stania i o dziwo.nie świeci się już żółty klucz przypominający o wymianie oleju.
To tak ma być ?

Witam!
Po ok. 1 mieisącu kasują się przypominające komunikaty (przynajmniej tak jest w 500x żony)

krowka1978
15-08-2019, 00:15
Posłuchajcie takiej historii (w temacie kasowania inspekcji olejowej).
Żona przez rok zrobiła 4300 km (od wymiany oleju).
26 czerwca pojawiła się oczywiście ikona przpominająca o wymiane oleju. Auto jeździło tak miesiąc i 25 lipca wyjechaliśmy na wakacje.
Dzisiaj 8 sierpnia wróciliśmy i poszedłem osobiście "odpalić". Pięknie zakręcił po 2 tygodniach stania i o dziwo.nie świeci się już żółty klucz przypominający o wymianie oleju.
To tak ma być ?

Chwilę mnie nie było z powodu podkopania "autorytetu" moderatora :) Jeżeli auto masz z 2018 roku, to pożegnaj się z gwarancją. Komunikat znika po przekroczeniu 1000km/30 dni od planowanego terminu. Na wyświetlaczu musiał pojawić się na chwilę komunikat "kupon nieważny".

Tomaszowy
15-08-2019, 23:20
No to miód na serce.
Kiedyś w serwisie powiedziano mi, że od chwili zapalenia kontrolki, po przejechaniu 700 km auto wejdzie w stan awaryjny. :roll: Utwierdził mnie w przekonaniu, że rzeczywiście tak jest, człowiek, który twierdził, że wrócił z duszą na ramieniu z drugiego końca Polski, bo jego firma ma podpisaną umowę akurat z tym serwisem.
Reasumując - po gwarancji nie ma czym się przejmować, bo kontrolka zaświeci się i zgaśnie po 1000 km, czyli będzie denerwowała jakieś 10 dni :cool:

Edit:
Po przejechaniu ponad 100 tys. km w 3 lata pożegnałem swojego Fiata - przesiadka na Qashqaia, również w dieselku 1,6dCi 4x4.
Porównując 2.0 Mjt i 1,6dCi to fiatowski silnik oszczędniejszy.
Komfort jazdy na korzyść Fiata, ale całość jednak na plus dla Qashqaia.