Zobacz pełną wersję : [Brava 1.9jtd]Regeneracja wtrysków czy kupno innych używanych
misbubumis6
07-12-2016, 20:01
hej
Przeglądałem allegro i tam sa wtryski używane po kilkadziesiat zł/sztuke z opisem, ze stan dobry a nawet w niektorych przypadkach b.dobry.
Co wybrac takie uzywki czy regeneracje?
Orientuje sie ktos jakie konkretnie wtryski sa w modelu 1.9 jtd 2000r?
karwoj25
07-12-2016, 22:46
sa wtryski używane po kilkadziesiat zł/sztuke z opisem, ze stan dobry a nawet w niektorych przypadkach b.dobry.
jak chcesz to mogę Ci nawet napisać, że w sumie to nie były używane prawie wcale, a stan jest doskonały.
Co wybrac takie uzywki czy regeneracje?
jaka regeneracja, jakie używane? Masz jakiś zakład, który dobrze robi wtryski? A może masz sprawdzony sklep z używanymi wtryskami? Wtedy można coś porównać, bo samo pisanie "wódka czy zakąska" nie ma najmniejszego sensu.
lukas256
07-12-2016, 23:06
Pamietaj ze chytry traci 2 razy... Mozesz kupic wypucowany na blysk szrot... Zainwestujesz raz w nowe a bedziesz mial spokoj na dluzej... Takie jest moje zdanie a wybór nalezy juz do Ciebie
misbubumis6
08-12-2016, 14:24
Można jakoś sprawdzić oznaczenie na wtrysku, nie wyciagajac wtrysku.Czy jest w stanie zrobic to amator?
Cz gdzie np. w ksiazce serwisowej moze byc informacja o producenie, modelu wtrysku?
karwoj25
08-12-2016, 23:10
Mam wrażenie, że nawet pod maskę nie zajrzałeś:
25956
misbubumis6
09-12-2016, 22:29
thx.A co do maski do zajrzalem, ale do wtryskow sie jeszcze nie dostałem.
misbubumis6
31-12-2016, 19:21
Zastanawiam się czy lepij kupić nowe wtryski czy regenerować?
Pewna firma autoryzowana diesla życzy sobie 850 zl za regenerację wtrysku.Ale to cena maksymalna.
Gdybym hipotetycznie kupił nowe wtryski to czy wystarczy tylko wyjąć stare i włożyć nowe?
Czy trzeba jeszcze coś ustawiac?
I czy przy nowych wtryskach niczego innego juz nie trzeba wymieniac zwiazanego z systemem wtrysku?
Zastanawiam się czy lepij kupić nowe wtryski czy regenerować?
Pewna firma autoryzowana diesla życzy sobie 850 zl za regenerację wtrysku.Ale to cena maksymalna.
Gdybym hipotetycznie kupił nowe wtryski to czy wystarczy tylko wyjąć stare i włożyć nowe?
Czy trzeba jeszcze coś ustawiac?
I czy przy nowych wtryskach niczego innego juz nie trzeba wymieniac zwiazanego z systemem wtrysku?
musisz sobie odpowiedzieć na pare pytań:
1. co sie z obecnymi wtryskami dzieje?? leją czy nie puszczają paliwa? jak leja to amba...do wymiany, a jak nie puszczają to może jedynie zapchane i wystarczy je np. ultradzwiękowo wyczyścić, poza tym one wykonują miliony cykli pracy wiec naturalne że sie zużywają.
2. ile na obecnych przejechałeś? to ci da informacje ile przejedziesz na nowych
3. ile zamierzasz użytkować auto, następny przebieg który zrobiłeś, czy też krótko i pogonić do ludzi toczydło (swoją droga zawsze się zastanawiam kto kupuje diesla jeżdzac rocznie mniej niż 30-50 tyś km)
4. padł ci jeden czy wszystkie, może tylko wymiana jednego pomoże :-)
5. jak wspomnieli koledzy używane nigdy nie wiesz w jakim stanie, a bajki każdy może napisać, chyba że wiesz jaki był przebieg auta, oraz czy one sa sprawdzane w sposób taki jak sprawdza je producent (ciśnienie, czas pracy, poprawnośc ropylania paliwa, czy nie ciekną itd itp)
6. a może wtryski są dobre a padło zasilanie paliwem, np filtr zapchany, pompa sie kończy itd itp....
co do wymiany nie wypowiadam się nie robłem tego nigdy, ale czy przypadkiem nie trzeba potem odpowietrzyć całego ukłądu ?? poszukaj na forach doktor google pomoże, raczej to nieskomplikowana operacja (jak wiele innych w samochodzie)
misbubumis6
02-01-2017, 13:58
musisz sobie odpowiedzieć na pare pytań:
1. co sie z obecnymi wtryskami dzieje?? leją czy nie puszczają paliwa? jak leja to amba...do wymiany, a jak nie puszczają to może jedynie zapchane i wystarczy je np. ultradzwiękowo wyczyścić, poza tym one wykonują miliony cykli pracy wiec naturalne że sie zużywają.
2. ile na obecnych przejechałeś? to ci da informacje ile przejedziesz na nowych
3. ile zamierzasz użytkować auto, następny przebieg który zrobiłeś, czy też krótko i pogonić do ludzi toczydło (swoją droga zawsze się zastanawiam kto kupuje diesla jeżdzac rocznie mniej niż 30-50 tyś km)
4. padł ci jeden czy wszystkie, może tylko wymiana jednego pomoże :-)
5. jak wspomnieli koledzy używane nigdy nie wiesz w jakim stanie, a bajki każdy może napisać, chyba że wiesz jaki był przebieg auta, oraz czy one sa sprawdzane w sposób taki jak sprawdza je producent (ciśnienie, czas pracy, poprawnośc ropylania paliwa, czy nie ciekną itd itp)
6. a może wtryski są dobre a padło zasilanie paliwem, np filtr zapchany, pompa sie kończy itd itp....
co do wymiany nie wypowiadam się nie robłem tego nigdy, ale czy przypadkiem nie trzeba potem odpowietrzyć całego ukłądu ?? poszukaj na forach doktor google pomoże, raczej to nieskomplikowana operacja (jak wiele innych w samochodzie)
1. W zasadzie jest ok. Odpala bez większych problemów. A czy leją i puszczają paliwo to nie wiem, bo sam tego nie sprawdzę.
2. Kupiłem samochod w 2009 r .Miał wtedy 224 tys. km. Teraz ma 286 tys. km.
3. Nie wiem dokładnie.Myśle ,ze dwa, trzy lata.
4.Jak pisałem auto odpala poprawnie.Na duzych mrozach troche kreci i nie zawsze odpali za pierwszym razem.Na pytanie o "padniecie" nie odpowiem, bo nie jestem w stanie tego ocenic.Bo jakie objawy sa naprzyklad, ze ktorys padnie?
To w razie wymiany/regeneracji nie trzeba wymieniac/regenerowac kompletu (4 sztuki sa w bravie)?
5.Prawda.
6.O tym nie pomyślałem.Sugerowałem sie przebiegiem bliko 300 tys. km.
Odnosnie zasilania paliwa i pompy sa jakies objawy ze cos znacznie gorzej pracuje niz powinno?
1. W zasadzie jest ok. Odpala bez większych problemów. A czy leją i puszczają paliwo to nie wiem, bo sam tego nie sprawdzę.
2. Kupiłem samochod w 2009 r .Miał wtedy 224 tys. km. Teraz ma 286 tys. km.
3. Nie wiem dokładnie.Myśle ,ze dwa, trzy lata.
4.Jak pisałem auto odpala poprawnie.Na duzych mrozach troche kreci i nie zawsze odpali za pierwszym razem.Na pytanie o "padniecie" nie odpowiem, bo nie jestem w stanie tego ocenic.Bo jakie objawy sa naprzyklad, ze ktorys padnie?
To w razie wymiany/regeneracji nie trzeba wymieniac/regenerowac kompletu (4 sztuki sa w bravie)?
5.Prawda.
6.O tym nie pomyślałem.Sugerowałem sie przebiegiem bliko 300 tys. km.
Odnosnie zasilania paliwa i pompy sa jakies objawy ze cos znacznie gorzej pracuje niz powinno?
1. jak jest OK to po co chcesz wymieniać ?
2. przejechałeś w 8 lat 62 tys km, czyli jakies 7700 km na rok... czy w góle warto w to inwestowac przy tak małym przewidywanym przebiegu (pomijam zasadnośc posiadania diesla jak tak mało się jeździ...ale kazdy sam decyduje)??
3. patzr punkt wyżej
4. auto odpala, jeżdzi wiec po co to wymieniać ?? na mrozach ma problem z odpałem, a nie zastanowiłes się czy przypadkiem to świece żarowe nie padły (jedna lub wiecej) ??
5.
6. musiałbyś się dostać do zbiornika paliwa, zazwyczaj pompa jest przykręcona od góry zbiornika, w niektórych samochodach można się dostać od środka pojadu (pod tylna kanapą, prezez bagażnik) albo tzreba odkręcić zbiornik, filtr wstepny jast na smoku pompy, czasami się stosuje jeszcze drugi filtr już za zbiornikiem (tutaj w komorze silnika), jak fura ma prawie 300 tyś to filtr na pewno nie jest czysty i sprawny jak nowy, a często może sie okazac że na dnie zbiornika pływa jeszce jakaś galareta (lub inny szlam). objawy takie że ciśnienie paliwa w układzie mniejsze, a jak pompa padła to zerowe (ale u ciebie nie padła), ci co sie specjalizuja w układach zasilania maja manometr i moga sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie. jak masz mozliwości oraz czas i ochote na zabawe, to nie zaszkodzi się do tego dobrać i wymienić przynajmniej filtr (troche trzeba sie pobawić "w paliwie")
sam filtr paliw powinien się znajdować w komorze silnika, a z tego co fisze fiat wymiana co 60 tyś km, dość prosta operacja :-)
poszukaj na forach rysunków schematów do swojego auta szybko zlokalizujesz jak to zbudowane, może ewentualnie podjąc numer VIN na szybko zobaczysz to na ePERe:
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.