PDA

Zobacz pełną wersję : Nie działająca Multifunkcja oraz czujniki cofania



Loco
04-12-2016, 01:19
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Cromy 2005r, od zakupu nie działa Multifunkcja w kierownicy, radio najprawdopodobniej było wymieniane , nie wiem z jakiego powodu ale wnioskować mogę po tym, iż z dokumentami dostałem kartkę z odręcznie napisanym kodem do radia a na oryginalnym kartoniku jest inny kod, uprzedzę pytanie sprawdzałem działa ten zapisany odręcznie. Radio wyciągnąłem kostki wszystkie podpięte, instalacja wydaje się być ok. przyciski się podświetlają ale radio nie reaguje co więcej w menu auta jak wybiorę żeby wyświetlał komunikaty z radia na wyświetlaczu centralnym to wyskakuje napis NO CD. Byłem na examinerze i błędów jakichkolwiek brak, nie dało się również zrobić tzw. kalibracji czy jak to się tam nazywa ponieważ wyskoczył komunikat iż wszystkie systemy są zgodne.
Panowie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub wiem gdzie mogę szukać przyczyny tej usterki ?

Sprawa druga podobnie jest z czujnikami cofania .zero reakcji, zero błędów ani na kompie ani na desce a czujniki po prostu nie działają ,nic nie pika, nie wiem czy się je jakoś aktywuje/dezaktywuje .

Maxi
04-12-2016, 14:18
Co do czujników cofania - sprawdź na jakim poziomie głośności masz ustawione "Beep volume".

Loco
04-12-2016, 15:54
"Beep volume" na maxa przy ustawianiu poziomu słychac pikanie więc buzer sprawny.
Mam jeszcze teorię, że auto może miało hak a handlarz go odpiął i w jakiś sposób były dezaktywowane te czujniki. Tylko, że nie wiem jak to sprawdzic.

maka131
04-12-2016, 16:56
przekręć kluczyk w pozycję ON, silnik zgaszony. wbij wsteczny, tak żeby światła od wstecznego się świeciły. przystaw ucho do czujnika/ czujników i słuchaj czy wystepuje ciche cykanie. przy aktywnym systemie i sprawnych czujnikach powinno być słyszalne cykanie.

czujniki masz seryjne czy dokładane?

kup sobie kable do diagnostyki, zestaw kosztuje 150 zł i będziesz mógł wszystko sprawdzać. do tego program MES.

Loco
04-12-2016, 17:13
Cykania nie słychac, kabel i mesa mam,od prawie 8lat bawię się włoszczyzną aktualnie posiadam AR 166FL 3.2v6 ,wcześniej były 156 kolejno 1.8Ts i 2.5V6 , Cromą porusza się moja luba. Byłem nawet na examinerze w serwisie i żadnych błędów nie wywala, wszystkie systemy zgodne. Nie można było zrobic tzw. nauczenia body nowych systemów ponieważ wyskoczył komunikat, iż wszystkie są ok i pracują prawidłowo.

Croma 08
04-12-2016, 22:23
A bezpieczniki sprawdzałeś ?

Loco
05-12-2016, 00:14
F49 pod kierownicą jest ok. Chyba ,że jest gdzieś jeszcze jakiś inny . A jeśli ktoś zrobił taki myk, że odłączył całą centralkę i zrobił osiowanie to wtedy może byc taka opcja, że nie będzie się wyświetlał żaden komunikat o błędzie ? I gdzie znajdę tą centralkę od pdc bo po lewej stronie pod tą zaślepką to tylko jakaś skrzynka na przekaźniki i bezpieczniki jest.

Capsel
05-12-2016, 10:59
Centralka jest z lewej strony bagażnika, pod tapicerką.

artirt123
05-12-2016, 11:19
Miałem podobny problem i okazało się ze uszkodzona została centralka czujników cofania, objawy: nie działy czujniki cofania, komputer nie wykrył żadnego uszkodzenia i błędu wręcz przeciwnie diagnostyka wykazywał że wszytko jet ok. Więc radze sprawić centralkę i podejrzewał ze tak jest problem. Aby dostać się do centralki należy zdemontować lewe poszycie bagażnika.

Loco
05-12-2016, 18:32
bardzo dziękuję za odpowiedź i rady. W przyszłym tygodniu będę wolniejszy to dobiorę się do tej centralki i napiszę z jakim skutkiem i ewentualnie co było problemem. Zadam pytanie trochę na wyrost gdyby okazało się, że centralka uwalona to pasuje od jakiegoś bardziej pospolitego modelu typu Stili, bravo czy konkretnie trzeba od Cromy szukac?

artirt123
05-12-2016, 23:53
Prawdopodobnie musisz poszukać z cromy przynajmniej ja tak szukałem też miałem nadzieję że podejdzie od innego ale po nr oryginału pasuje jedynie do cromy więc ryzyk fizyk

damazy61
22-03-2017, 10:35
Witam, Moją Crome także dopadła choroba czujników cofania. A wygląda to tak że od pewnego czasu czujniki rozpoznają przeszkodę dopiero w odległości 40 cm dając od razu sygnał dźwiękowy o wysokiej częstotliwości(wcześniej rozpoznawały przeszkodę znacznie szybciej), nie ma już tego stopniowania że najpierw pika wolno a później szybko. Zdarza się tez tak że nie zadziałają wcale. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok, sprawdziłem na ucho czy cykają i pulsują pod palcem i wszystko gra. Każdy cyka i pulsuje. Pojechałem na sprawdzenie examinerem i wyszło: "czujnik tyl.LE wewnętrzny ,Sygnał niewłaściwy-przerywany" , "czujnik tyl.PR wewnętrzny ,Sygnał niewłaściwy-przerywany". Serwisant powiedział że prawdopodobnie te dwa środkowe czujniki są do wymiany. Cena nowych jest zaporowa ok 400 zł za jeden. W związku z tym pytanie do użytkowników którzy wymieniali te czujniki, gdzie je kupowaliście i czy wymiana tych dwóch środkowych wymaga demontażu całego zderzaka? Czy można to zrobić od spodu np na rampie/kanale? Patrzyłem na allegro że jest trochę używanych ale są też nowe zamienniki(około 50 zł za sztuke). Jak jest z zamiennikami ,działają bez problemu?

pozdrawiam

Maxi
22-03-2017, 10:59
Ja kupiłem zamiennik, dokładnie ten: NOWY CZUJNIK PDC PARKOWANIA FIAT MULTIPLA CROMA ! (6370768740) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowy-czujnik-pdc-parkowania-fiat-multipla-croma-i6370768740.html) i działa bez problemu, mam go kilka miesięcy.
Zderzaka nie trzeba zdejmować, nie trzeba też kanału. Kładziesz się na plecach, w ręce latarka i płaski śrubokręt, czas operacyjny 5 minut ;) Ew. jeżeli masz hak to może być gorzej.

damazy61
22-03-2017, 11:23
Cześć ,dzięki za szybką odpowiedź. Szukając tych czujników na allegro znalazłem jeszcze coś takiego FIAT CROMA, STILO, IDEA CZUJNIK PDC ORYGINALNY SWF (5950750970) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-stilo-idea-czujnik-pdc-oryginalny-swf-i5950750970.html) gość napisał że niby to jest oryginał SWF. Koszt 99 zł za jeden ale skoro mówisz że u Ciebie działają i te za 40 zł to myślę że nie warto przepłacać:wink:

damazy61
25-03-2017, 15:10
Zamówiłem czujniki ,dotarły. Natomiast ich wymiana to ciężki temat. Dostęp do tych czujników od spodu? Niemożliwy. Bez ściągania zderzaka się nie obędzie. Nie wiem jak w Cromie przed liftem ale po lifcie wygląda to tak jak na zdjęciach. Kładąc się pod autem tych czujników nawet nie widać ponieważ znajdują się nad stalową belką . Jak wsadzę rękę w szczeline to jestem w stanie wymacać ten czujnik ale nie jestem w stanie go zobaczyć. Także czeka mnie zabawa z demontażem zderzaka.272322723327234

Maxi
25-03-2017, 15:41
Przed liftem jest dużo więcej miejsca. Spróbuj odkręcić tylko te dolne śruby widoczne na zdjęciach, może zderzak trochę "obwiśnie" i to wystarczy żeby włożyć ręce.

damazy61
26-03-2017, 21:22
Tak się zastanawiam czy oby na pewno przysłano mi dobre czujniki. Zamawiałem z podanego linku NOWY CZUJNIK PDC PARKOWANIA FIAT MULTIPLA CROMA ! (6370768740) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowy-czujnik-pdc-parkowania-fiat-multipla-croma-i6370768740.html) na zdjęciach z aukcji czujnik wygląda inaczej(wtyczka jest z boku) a w realu wygląda tak jak na zdjęciach. Chyba do nich napiszę żeby nie było tak że ściągnę zderzak na marne:confused:272622726327264

Maxi
26-03-2017, 22:49
Na moje oko, z tego co pamiętam - będzie pasować. Wtyczka prosta, ale (przynajmniej w przedlifcie) miejsca na czujnik jest dużo, zmieści się.

mietus555
27-03-2017, 09:17
Moim zdaniem po lifcie powinien być czujnik kątowy bo przynajmniej dwa środkowe będą miały mało miejsca, ale wymieniałem dawno więc może pamięć już zawodna :)

damazy61
29-03-2017, 10:32
Zadzwoniłem do tego sklepu, wysłałem im te zdjęcia na meila. Kazali mi tego nie montować, powiedzieli że przyślą takie jak być powinny.

mawli
29-03-2017, 11:39
Hej, ja ostatnio też wymieniałem czujnik i kupiłem tego GERMAN'a, jak na razie działa :) Co do demontażu zderzaka poszło o dziwo szybko i bezboleśnie :)

damazy61
10-04-2017, 16:14
Wymieniłem:lol: Już zacząłem odkręcać zderzak według kolejności z elearn. I jak doszedłem do dwóch śrub od spodu to spróbowałem wymacać ręką te czujniki. jedną ręką odchylałem te dwa języczki a drugą od zewnątrz wpychałem czujni lekko do środka. Najgorsze to jest wypiąć czujnik z wtyczki.Zbiera się tam syf i nie chce wyjść po zwolnieniu zacisku.

Turek
10-04-2017, 19:53
A działa? Też bym zamówił. Napisz jakiś numer tego czujnika żeby od razu prawidłowy wysłali, bo tobie chyba wymieniali.

damazy61
13-04-2017, 10:26
A działa? Też bym zamówił. Napisz jakiś numer tego czujnika żeby od razu prawidłowy wysłali, bo tobie chyba wymieniali.


Na czujnikach niestety nie ma żadnych numerów poza napisem GERMAN. Po prostu musi być czujnik w kształcie litery L. Widocznie miałem pecha i za pierwszym razem przysłali niewłaściwy. Jak wrócę do domu to sprawdzę czy na oryginałach jest jakiś Part Number. Co do działania to działa ale mam wrażenie że oryginały wyłapywały przeszkodę ok 50 cm szybciej niż te GERMANY.

damazy61
13-04-2017, 22:07
27537 Tak wygląda oryginalny czujnik marki SWF. U mnie po wymianie na te germany chyba jednak nie jest wszystko ok. Pomierzyłem dziś jak to wygląda. Te dwa środkowe wyłapują przeszkodę od 100 cm a te boczne od 30. W instrukcji jest napisane że środkowe powinny wyłapywać już od 150 cm a boczne od 60. Także chyba mam coś schrzanione. Pojadę na kompa zobaczę co teraz wykryje.

damazy61
15-04-2017, 22:40
Mam jeszcze pytanko do użytkowników ,którzy także wymieniali u siebie czujniki. Czy po ich wymianie trzeba je jeszcze w jakiś sposób kalibrować? tzn czy jest możliwość konfiguracji ich zasięgu?

damazy61
18-04-2017, 00:08
Od dziś mam kolejną ewolucje usterki po wymianie czujników z GERMAN. Po wbiciu wstecznego biegu mam jeden ciągły pisk . Za autem nie ma przeszkody czujniki nie są brudne,nie są też zamarznięte. Wbijam R i ciągły pisk taki jakbym był już 20 cm od przeszkody. Mam w planie je zdemontować i odesłać do GERMANa.

Maxi
18-04-2017, 09:53
Kurcze, faktycznie jakieś felerne Ci się trafiły.

mietus555
18-04-2017, 14:57
Ja kiedyś wymieniałem u siebie w Cromie po lifcie na te Germana i nic więcej nie musiałem robić oprócz fizycznej wymiany bodajże 3 czujników i wszystko działało jak należy.

sroobeush
03-05-2017, 23:26
Przy okazji tego tematu, zapytam o to, jak wygląda normalna praca czujników parkowania. Instrukcja do Cromy mówi o tym, że po osiągnięciu granicznej odległości od przeszkód (150 i 60 cm dla bocznych) dźwięk ustaje. Natomiast w moim egzemplarzu od razu po wbiciu wstecznego emitowany jest dźwięk o regularnej pauzie i im bliżej staje się częstszy, aż do stałego. Czy tak wygląda normalna, fabryczna praca czujników?

jaro190
04-05-2017, 00:05
jeżeli za autem jest przeszkoda oddalona o ok. 1,5m to czujniki "wyłapują" ją i zaczyna być słychać sygnał dźwiękowy przerywany, im jesteś bliżej przeszkody tym sygnał nadawany jest z większą częstotliwością aż do ciągłego dźwięku gdy przeszkoda jest w odległości 30 cm

@r2r
23-06-2017, 08:12
Witam wszystkich jako nowy użytkownik.

Ja wymieniłem (tzn. mechanik przy okazji spawania uchwytu tłumika końcowego) 2 czujniki (LZ i LW/Ś) na używki z all... są OK.
Okazało się jednak, że 3 czujnik (PW/Ś) jest też out. Kupiłem na miejscowym "szrocie" i przy próbie wyciągania starego niestety oderwał się też wewnętrzny uchwyt czujnika od zderzaka. Do przyklejenia uchwytu zastosowałem Klej Techniqll MS Polimerowy (gęsty żel, 20 ml) z Castoramy, jak na razie trzyma. Niestety czujnik nie działa (żółty trójkącik) muszę go zwrócić/wymienić - mam paragon.
Co do dostępu przy wymianie jest ciasno, ale ten czujnik PW/Ś wymieniałem sam, bez kanału, odkręcone tylko 2 dolne śruby trzymające zderzak.

damazy61
19-09-2017, 15:42
Odnośnie czujników parkowania to bardzo polecam kupno czujników z tej akukcji:
FIAT CROMA, STILO, IDEA CZUJNIK PDC ORYGINALNY SWF (5950750970) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-stilo-idea-czujnik-pdc-oryginalny-swf-i5950750970.html?snapshot=MjAxNy0wOS0wN1QwNzoxMzox MS4yOTJaO2J1eWVyOzMyOWUzYzAwY2M4NWY5ZWFkNjU3YTc1YT EyZDVjMTM4OGNiZGYyMzg3MzgyZTI4MDVhNzEyMWMyZDhiMzk5 OTY%3D)

Wcześniej kupowałem te german za 35 zł ,które dwa razy mi wymieniali ale wszystkie działały fatalnie(czasem po wrzuceniu wstecznego następował ciagły nieprzerwany pisk bardzo późno wykrywały przeszkodę albo nie wykrywały wcale gdy przeszkoda była wąska). Polecam te z tej aukcji ,działają dokładnie jak te montowane w ASO. Nie kombinujcie z tymi tanimi za 30 zł bo szkoda kasy,nerwów i czasu na ich wymianę. Te z tej aukcji(niby oryginał swf) kosztują 100 zł sztuka ale warto. Co ciekawe te tanie GERMAN po wymianie dwóch środkowych upośledzały pracę tych dwóch bocznych. Po wymianie na te SWF cały system wrócił do prawidłowej pracy.

sroobeush
20-09-2017, 09:57
W takim razie gdzie szukać przyczyny problemu, jeśli - nawet stojąc w szczerym polu - system informuje o przeszkodzie od razu po wrzuceniu wstecznego? Czyli za samochodem nie ma nic w odległości kilku metrów, a słychać sygnał przerywany.

maka131
20-09-2017, 13:34
a może któryś czujnik jest lekko w dół skierowany i łapie odbicie z ziemi.

no i pytanie, może głupie pytanie, czy czujniki są czyste?