Zobacz pełną wersję : Zakup Fiata Croma 2.4 JTD - na co zwrócić uwagę?
Witam wszystkich!
Prawdopodobnie będę tutaj częstym gościem z uwagi na to, że planuję zakup Cromy z silnikiem 2.4 JTD :)
W związku z tym chciałbym podpytać posiadaczy tej wersji silnikowej co ulega najczęściej awariom i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Oczywiście poza takimi rzeczami jak ogólne zużycie wnętrza, działanie elementów elektrycznych czy zgodności dat na szybach, reflektorach i siłownikach klapy.
Z tego co udało mi się wyczytać na forum, w tym modelu wypada sprawdzić następujące rzeczy:
- stan klap wirowych w kolektorze dolotowym
- skrzynia biegów (szarpanie pomiędzy 3 a 4 biegiem / ostatnia wymiana oleju)
- stan zaworu EGR
- stan filtra DPF
- wtryskiwacze
- turbosprężarka
- alternator
Z tego co się orientuję to ten model nie posiada koła dwumasowego więc to odpada.
Teraz pytanie, czy jest w ogóle szansa na sprawdzenie powyższych podzespołów bez ich demontażu, np. interfejsem diagnostycznym (wtryskiwacze, skrzynia, turbo)? Planuję podjechać przed zakupem do ASO na sprawdzenie, ale wcześniej to co da radę chciałbym posprawdzać jeszcze sam.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Ja z góry odrzuciłem wersję 2.4 bo:
1) tylko automat
2) mega ciasno w komorze silnika co utrudnia prace naprawcze
Na pewno potrzebujesz 200KM? Przejedz się wersja 1.9 150 KM, do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Ewentualnie jeżeli nie szkoda Ci kasy na dwumase i skrzynie mozna z niej zrobic po chipie 180 KM ;)
To jest automat więc tak, jedziesz auto ma być zimne.
Zapalasz, ma łądnie kręcić rozrusznikiem, jedziesz spokojnie na automacie, na zimnym oleju ma ładnie biegi przerzucać bez wielkich szarpnięć.
Jakiem min puk przy zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju jak i jeśli olej nie był zmieniany nie dyskwalifikuje.
Jeżdzisz, jakieś 15km aby rogrzac silnik do 90stC i olej w skrzynie.
Od zera butujesz do 5-6 ma ładnie zmieniać, nie szarpać na ciepłym, potem noga z gazu ma ładnie zejść w dól, dajesz tiptronic i ręcznie przełączysz .
EGR wywalić, zaślepić, dpf się pozbyć.
Podłączyć auto pod kompa i sprawdzić błędy skrzyni, silnika.
Aso... hmm
@Maxi: Generalnie to lubię mieć zapas mocy pod nogą, a właśnie automat był moim celem - manuale odpadły na starcie :) Brałem pod uwagę 1.9 ale akurat trafił się fajny egzemplarz z 2.4.
@bronx: Dzięki za wskazówki!
Tylko nie bardzo rozumiem to zdanie: "Jakiem min puk przy zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju jak i jeśli olej nie był zmieniany nie dyskwalifikuje" ?
W sensie, że jak będzie jakiś minimalne puknięcie przy przełączaniu drążka z P->R->n->d to się tym nie martwić? Właściciel mówi, że zmieniał olej w skrzyni rok temu.
Co do EGR to podobno jest wstawiona zaślepka jak poniżej:
25879
O wywaleniu DPFa też już myślałem.
A co z tym ASO, lepiej gdzieś do zakładu niezależnego podjechać ? :lol:
to jak zmieniał olej to skrzynia ma działać naprawdę ładnie.
ta zaslepka jest ok, przedłuży żywotność :)
nie mniej pomyśl o całkowitym wywaleniu.
Powedzmy aso, niech odczytają błedy skrzyni silnika ile wezmą ?
A może ktos inny taniej ?
2,4 ma fajne odejscie nie mniej, mozna go delikatnie dłubnąć i jest dużo przyjemniej :D
210KM + 20-30Nm co by nie szaleć bo skrzynie są do 440Nm :)
Abramsik
02-12-2016, 12:13
Na pewno potrzebujesz 200KM? Przejedz się wersja 1.9 150 KM, do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Ewentualnie jeżeli nie szkoda Ci kasy na dwumase i skrzynie mozna z niej zrobic po chipie 180 KM
Generalnie to lubię mieć zapas mocy pod nogą, a właśnie automat był moim celem - manuale odpadły na starcie Brałem pod uwagę 1.9 ale akurat trafił się fajny egzemplarz z 2.4.
Moim zdaniem te dwa wpisy mogą robić za skrócony kurs wyboru wersji silnikowej Cromy.:lol: Ja szukałem 2,4 (bo mocna, wypasiona i w autoamacie) ale znalazła się 150 tka w wersji Emotion czyli także nie bidna. Przy zakupie używki oprócz wersji jaką wybraliśmy, moim zdaniem kluczowy jest stan techniczny, sprawdzalna historia pojazdu i osoba sprzedającego.
Sam myślę o małym wirusiku i podkręceniu tak właśnie do ok. 380-400 Nm a koników ile z tego wyjdzie. Mam tylko pytanie czy w naszych automatach nie trzeba będzie zmieniać oprogramowania skrzyni? Lub inaczej czy w obu wersjach silnikowych ASB są identyczne z identycznym oprogramowaniem? W manualu tego problemu nie ma, można dłubać ile wlezie. Ale przy ASB jest chyba trochę trudniej.
Hehe, dobrze wiedzieć, pojeździmy, zobaczymy :)
ASO zażyczyło sobie za przegląd przed zakupowy 160 zł, więc chyba w miarę rozsądnie.
Napiszesz jeszcze o co Ci chodziło dokładnie przy tej zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju?
Abramsik
02-12-2016, 13:28
Napiszesz jeszcze o co Ci chodziło dokładnie przy tej zmianie z P->R->n->d na zimnym oleju?
Myślę, że zawsze chodzi o to (mnie przynajmniej tak nauczono) aby zmiany z P > R > N > D iw górę w odwrotną stronę oraz losowo np. P > D musi odbywać się płynnie bez szarpnięć stuknięć itp. Mogą się zdarzyć delikatne puknięcia ale nie za każdym razem. Biegi i na zimno i na ciepło zmieniać (tak w górę jak i w dół) powinno płynnie z lekko wyczuwalną zmianą bez uślizgów, szarpnięć itp. No i bardzo ważny kick down, on musi ładnie zrzucić bieg przy pełnym, gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Z moich doświadczeń sam odrzuciłem dwa samochody po ww. sprawdzeniu ASB. Nie aby dyskwalifikowało to samochód ale moim zdaniem stan ASB mówi więcej o właścicielu i sposobie użytkowania i serwisowania niż wpisy i faktury (o ile są).
Dzięki za przydatne informacje!
A co powiecie na temat turbo i wtryskiwaczy - jest jakaś szansa ocenić stan tych podzespołów przed zakupem?
To mój pierwszy diesel i automat stąd tak dopytuję.
OK, ale po co z góry zakładać wywalenie EGR i DPF , użytkuję Cromę cztery lata i z tymi podzespołami nie mam najmniejszych problemów.
maciekpt
02-12-2016, 17:19
Gdy ja szukałem Cromy to też myślałem o 2.4 ale zostało mi to wybite z głowy na rzecz 1.9.
1. Jeden gar mniej = mniej rzeczy może się zepsuć a i do ewentualnej naprawy też mniej :)
2. 2.4 jest jeszcze cieższe, choć ogólnie Croma to niezły kloc, i wiadomo, że konsekwencją jest większe zużycie paliwa
3. Z tego co słyszałem (m.in. od pana Marcina Kowalskiego z Cinsoftu) żadna 2.4 nie trzyma seryjnej mocy i zwykle mają maksymalnie 180-190 KM. A tyle to można mieć z 1.9 po bezpiecznym chipie (u mnie 184 KM).
4. Jednak egzemplarzy z 2.4 jest zdecyowanie mniej niż z 1.9 i wybór mniejszy.
Abramsik
02-12-2016, 18:16
Z tego co słyszałem (m.in. od pana Marcina Kowalskiego z Cinsoftu) żadna 2.4 nie trzyma seryjnej mocy i zwykle mają maksymalnie 180-190 KM. A tyle to można mieć z 1.9 po bezpiecznym chipie (u mnie 184 KM).
O właśnie o taki mały wirusik m chodz:lol: Kolego Macieju ile wyszło Niutków przy takim przyroście mocy i jak zachowuje się skrzynia. Mój rydwanik jest bez mała taki jak Twój chodzi mi o rok produkcji więc Twoje doświadczenia są dla mnie bardzo miarodajne. No i koledze po fachu (jak wnoszę po nicku) mogę wierzyć:smile:
Python28
02-12-2016, 19:06
Tylko takie podniesienie mocy wiąże się zawsze że zwiększonym dymieniem. A w 2,4 nie ma ani grama dymu. Co do EGR i DPF to pierwszy warto wyżucić bo brudzi kolektor ssący i robi taki syf że ledwo przechodzi przez niego powietrze a drugi teoretycznie w Fiacie jest naprawdę bardzo mało awaryjny ale przy jeździe tylko albo głównie po mieście i na krótkich odcinkach wkońcu się zapcha cudów nie ma. Skrzynia na zimnym silniku ślizga i jest to celowy zabieg zaprogramowany w sterowniku do szybszego podgrzania oleju w skrzyni. Na niskich obrotach prawie na każdym biegu jest również najpierw zauważalny ślizg a potem zmiana biegu w dół i również jest to normalne inaczej przy tym momencie strasznie szarpało by samochodem przy każdym dotknięciu pedału gazu. Mam auto od bardzo niewielkiego przebiegu i cały czas jest tak samo, może teraz bardziej odczuwalne jest zmienianie biegu przy 50 km/h nie wiem który to bieg ale przy zejściu poniżej 50 czasami szarpnie.
Tylko takie podniesienie mocy wiąże się zawsze że zwiększonym dymieniem. A w 2,4 nie ma ani grama dymu. Co do EGR i DPF to pierwszy warto wyżucić bo brudzi kolektor ssący i robi taki syf że ledwo przechodzi przez niego powietrze a drugi teoretycznie w Fiacie jest naprawdę bardzo mało awaryjny ale przy jeździe tylko albo głównie po mieście i na krótkich odcinkach wkońcu się zapcha cudów nie ma. Skrzynia na zimnym silniku ślizga i jest to celowy zabieg zaprogramowany w sterowniku do szybszego podgrzania oleju w skrzyni. Na niskich obrotach prawie na każdym biegu jest również najpierw zauważalny ślizg a potem zmiana biegu w dół i również jest to normalne inaczej przy tym momencie strasznie szarpało by samochodem przy każdym dotknięciu pedału gazu. Mam auto od bardzo niewielkiego przebiegu i cały czas jest tak samo, może teraz bardziej odczuwalne jest zmienianie biegu przy 50 km/h nie wiem który to bieg ale przy zejściu poniżej 50 czasami szarpnie.
Kolego Python 28, nie zgadzam się, że EGR lepiej wyrzucić,zaglądałem z ciekawości do swojego i ku mojemu zdziwieniu był bardzo czysty lekko okopcony po dwóch latach sprawdzałem kolektor i też normalnie okopcony, można powiedzieć że czyściutki już dwa lata tego nie kontroluję, jest OK.Fakt moja jest 120 km może w mocniejszych wersjach jest inaczej.
RafalWawa
02-12-2016, 21:39
Skoro DPF jest we fiacie malo awaryjny to dlaczego chcesz go profilaktycznie wywalać? Bezsensowny zabieg i tyle.. nawet jak się jeździ po mieście to tak łatwo on nie padnie (prędzej co innego padnie) - a jak się zapcha? - to się i wypali, w czym problem?
Wywalanie egr -a to już prędzej do rozważenia, ale też tam jakiegoś dramatu nie ma - zwłaszcza po załozeniu przedstawianej tu zaslepki.
A co do podnoszenia mocy.. byłem sceptyczny ale ostatnio dałem się na to namowić - ot - pobawię się "na koniec" mojj przygody z Cromą - i z ok 155km ( tyle twierdzi hamownia) podnioslem lekko na 170 ( nie chcialem więcej bo po pierwsze 260 tyś km na liczniku, a po drugie skrzynia, sprzeglo i dwumasa oryginalne, jeszcze nie zmieniane od nowości). Efekt?
25885
Przy okazji wymieniono przepływomierz (powodował to falowanie momentu). Efekt? spalanie o dziwo spadło o ok 0,8l/100km i wyraźnie czuć ten wzrost momentu (choć moim zdaniem moznaby poszukac czemu ten wykres jest nieco przesunięty w prawo - max moment powinien być szybciej)
Python28
02-12-2016, 22:16
Kolego Python 28, nie zgadzam się, że EGR lepiej wyrzucić,zaglądałem z ciekawości do swojego i ku mojemu zdziwieniu był bardzo czysty lekko okopcony po dwóch latach sprawdzałem kolektor i też normalnie okopcony, można powiedzieć że czyściutki już dwa lata tego nie kontroluję, jest OK.Fakt moja jest 120 km może w mocniejszych wersjach jest inaczej.
Nie oczekuje niczyjego poklasku, po protu stwierdzam fakt na podstawie wielu aut przy których wymieniałem zawór EGR i przy których czyściłem kolektor ssący. Czy tego chcesz czy nie na takiej zasadzie działa ten zawór że wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, a jeżeli tak się dzieje to i osadza się sadza. Może zawór masz wyłączony w komputerze? I nie pracuje jak powinien? dlatego masz czysto w kolektorze ssącym. Prawdopodobieństwo tego że zawór jest sprawny, działa i jest tam czysto jest takie samo jak to że Cromą 2,4 można zejść do 5,5 litry w mieście.
Sory za mocne słowa,
Ale brednie i głupoty tu się pojawiły odnośnie
Egr,dpf i programu.
Wynika to z tego że Ci co piszą nie wiedzą co tam się dzieje.
W pon napiszę kilka słów wyjaśnienia, więc zapraszam
Na rozszezenie wiedzy.
Czemu w pon? Bo klepie z Tel.
Witam ponownie Panowie.
Croma zakupiona, skrzynie sprawdziłem i chodzi bez zarzutu :)
No i teraz mam do was pytanie, czy aby wymienić rozrząd w 2.4 trzeba wyciągać silnik (tak mi powiedziano w dwóch warsztatach)?
Jaka powinna być normalna cena za taką wymianę?
instrukcje producenta mówią, że należny wyjąć silnik.
można wymienić jednak bez wyjmowania silnika. nie jest to proste ale można.
nie wiem ile to powinno kosztować.
sam wymieniam. na początku lipca tego roku za rolkę (SKF), napinacz(SKF), pompę wody(VALEO) i pasek rozrządu(CONTI) zapłaciłem 407,28 zł, przesyłka była gratis. olej kupuję za 155zł za 6L (Liqui Moly), filtr oleju(Filtron) 41 zł.
jak jest czas, miejsce, trochę umiejętności i chęć do zabawy to można dużo rzeczy samemu naprawić.
polecam kupić zestaw kabli i samemu podłączać auto pod kompa.
gratuluje zakupu. niech się dobrze sprawuje.
wymiana rozrządu banalna o ile olejesz jedną śrubę z osłony ( a jest ich 5), która i tak nic nie wnosi.
Jak czasu mi wystarczy zrobię, bo kiedyś obiecałem opis jak to wymieniać bez ruszania silnika.
Wracamy EGR DPF mod.
Egr
co to jest, opiszę najłatwiej jak się da.
Zjedz dwa talerze grochówki,fasolki bigosu.
Następnie umów się na maraton. Podłącz sobie pod gazy wylotowe(czytaj tyłek ) rurę i nią oddychaj biegając. Lub bardziej drastyczniej, spożywaj część swoich odchodów...
Ogólnie EGR działa przy niskiej prędkości obrotowej, od ok 2500 rpm w wzwyż jest zamknięty, zastanówcie się dlaczego i jak wygląda badanie emisji spalin, w jakiem przedziale ma być eko...
Przy każdym działającym i sprawnym EGR dolot będzie zasyfiony, i nie da się tego przeskoczyć, koniec kropka !
I teraz ekologia, egr się przycina, bo zawsze się przybrudzi to kwestia czasu, dymimy jak durni w dolnym zakresie RPM, mamy mniejszą moc, więcej spalamy, rzeczywiście same pozytywy !
Na temat samego egr tyle.
Teraz program. Co robimy, dajemy większego newtona w jakim przedziale? Dolnym. Czyli co więcej paliwa tak?
Jak tak to jak chcesz to spalić jak masz egra i walisz spalinami ???
Teraz wiadomo dlaczego w 99% przypadków przy każdym modzie wywala się egr ?
Ten 1% to na życzenie klienta i to po kilkukrotnym uświadomieniu mu że podjął decyzję świadomi.
Temat egr konczę, jak pytania walić
Teraz dpf.
Kto wie co to dpf ???
wiesz?
Takkk?
DPF to skrzynka zamknięta, taki kibel na dworze sedes warszawski podłączony do beczki 200L.
Kupujemy auto w salonie, super mamy dpf, jeździmy wypala się, wypala się sadza i inne związki, ale co to ??? Jak coś się wypala to co się dzieje ??
Taakkkkkkkk popiół, powstaje nam popiół.
I tak na początku wypalanie jest co 400km, po 60tys km już co 200, po 150tys wypala już co 100km a dlaczego ?
A dlatego że w dpf zbiera się popiół i zmniejsza objętość na gromadzenie się sadzy. To tak jak w naszym kiblu warszawskim spłukujemy i wszystko leci do beczki 200L, kiedyś ja zapełnimy prawda?
Teraz już rozumiecie dlaczego niektórzy wyciągają dpf i płuczą go wodą pod ciśnieniem ???
I ok gdyby tylko to to nawet bym DPF lubił.
Ale mamy, mieliśmy dwa typu
mokry i suchy.
Mokry jest fajny, miały go na początku francuzy.
W momencie dopalanie dpf pompka podawał płyn do dpf, temp ok 500-600st ( nie pamiętam dokładnie, więc orientacyjnie to proszę przyjąć)
A teraz mamy dpf suchy, aby go wypalić walimy ropą a co tam, i temp ok 750-800st C !!!!!! ( widzicie już różnicę w temp ??? , zobaczcie jaka jest tem przy normalnej jeździe )
I teraz wisienka, lejemy paliwem, bo procedury wypalania się włączają, i zmieniamy katy soi aby paliwo szło do wypalenia.... wiecie o ile ??!!!
HA nawet 30st !!!!!!!!!!!!!!!!. Podczas normalnej jazdy masz na 5st a tu przy wypaleniu masz -26 lub więcej !!!!!!!!!
To co się dzieje w silniku , brrrrrrrr
A na wisienkę damy bitą śmietankę.
Wypalasz dpf, nie wyłapiesz gasisz silnik.
Psssss paliwo spływa sobie po gładzi do ... oleju :)
Ale na forum są tematy jaki olej do dpf, specjalny normy, specjalne klasy etc.
Ludzie złoci czy Wy wiecie że po ok 10-15tys km przyjmuje się że do oleju w aucie z przebiegiem ok 200tys wlewasz prawie 1L oleju napędowego???
Nie doszło ?
To jest tak jakbyś przy wymianie oleju wlał sobie od razu z olejem do silnika 1L oleju napędowego ?
Ja się pytam jakiie parametry ma ten olej ????
I tak wygląda to eko.
Ostatnio słyszałem że krowy w texasie więcej wytwarzają trujących substancji niż cała motoryzacja.
O addblue pisać nie będę bo współczuję temu kto kupił auto z tym czymś na naszej szerokości geograficznej.
Dodam jeszcze do dpf że o ile mokry jest dla mnie ok, o tyle suchy rozwala silnik, temp jak przy wyścigasz na ćwierć mili, On w silniku itp.
Dobry program tylko odciąży silnik, da mu dychnąc powietrzem.
Dodam tyle diesle (sprawne) z szyną rail na poziomie 1800-2000Barów spokojnie przejdą test euro5 bez egra i dpf.
To tyle
Kopiowanie bez gody autora zabronione
powyższy post przedstawia pogląd autora w danej chwili, i może ulec zmianie.
Python28
05-12-2016, 18:27
Dodał bym tylko do tego że w moim samochodzie EGR działał na niskich i średnich obciążeniach, zanim go wyrzuciłem robiłem sobie logi całkowicie zamknięty był przy wysokich obciążeniach. DPF również wyrzuciłem bo ktoś mądry stwierdził że bez zaworu EGR nie da się wypalić poprawnie DPF, tutaj nie polemizuje nie znam się. Zostają jeszcze kalpy wirowe które do puki są sprawne jest fajnie ale jak zaczynają się zacinać łapać luzy i przez to lewe powietrze to już lepiej je również usunąć i odpowiednio zmodyfikować soft żeby to miało ręce i nogi.
Nie chcę zakładać nowego temat, więc podpytam tutaj dalej odnośnie Cromy.
1. Ostatnio podczas mrozu (-8 st. C), po przekręceniu kluczyka słychać było dosyć głośne buczenie jakby z okolic deski rozdzielczej przez kilka sekund (musiałem poczekać tak z 2 minuty zanim udało mi się zapalić auto - przekręcałem kluczyk 3 razy i czekałem chwilę). Czy ktoś z was miał podobny objaw i wie co może być powodem? Czy to może świece żarowe dogorywają czy coś innego? Gdy temperatura na zewnątrz wzrosła (-2 st. C) na drugi dzień to buczenia nie było i auto pali na dotyk.
2. Na turbosprężarce widać trochę oleju, czy to problem jakiegoś uszczelnienia czy raczej trzeba się szykować, że jej dni są już policzone? Podczas jazdy nie słyszę żadnego gwizdania, zapas mocy jest.
Glow, co do punktu nr 1: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/buczenie-przy-zimnym-silniku-17235/
Panowie, mam kolejne pytanie. Chciałbym zakupić kable aby móc samemu sprawdzać co się dzieje w aucie. Jeżeli dobrze wyczytałem to do pełnej diagnostyki potrzebne są dwa kable:
Kabel VAG KKL (niebieski) - Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Odczyt:
- silnik
- ABS
- airbag
- wspomaganie kierownicy
Kabel ELM (czarny) - Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Odczyt:
- deska
- nadwozie
- przegląd
- klimatyzacja
- światła
- skrzynia biegów
- silnik
Proszę o potwierdzenie jeżeli się zgadza lub o wyprowadzenie z błędu.
P.S. Maxi - dzięki za link do tematu.
Abramsik
10-12-2016, 10:59
Tu masz kpl. ELM 327 + adaptery FIAT ALFA LANCIA MultiECUscan (5946769979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-i5946769979.html#thumb/4) Sam tam kupowałem.
Dodatkowo kup wersje MES rejestrowaną na stronie Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/) i wszystko masz.
Dzięki za linka. Rozumiem, że w MultiECUscan Registered można sprawdzać wszystko tylko trzeba ewentualnie przełączyć adapter? Czy wersja FRee jest mocno okrojona, tzn czego nie można sprawdzić względem Registered?
Abramsik
10-12-2016, 11:39
Różnice w wersjach register/free znajdziesz na stronie Multi..... Co do pierwszej części pytania program podpowie jakiego koloru adapter podpiąć, a sprawdzisz wszystko.
Python28
10-12-2016, 17:41
Mam identyczny interfejs jaki podał kolega wyżej i nie działa na nim wszystko tak jak powinno, dobrze jest kupić sprawdzony interfejs z którym nie będzie żadnych problemów zamiast kupować tak jak zrobiłem to ja najpierw kupiłem tańszy a później i tak musiałem kupić ten droższy. na >>>TEJ<<< (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/) Stronie sprzedają sprawdzone interfejsy ja drugi również kupiłem tutaj. Do Cromy nie są ci potrzebne wszystkie przejściówki. Jest ci potrzebna przejściówka typ 1 zielona i jeżeli posiadasz czujnik ciśnienia w kołach to potrzebujesz jeszcze przejściówkę typ 3 żółtą.
Abramsik
10-12-2016, 17:48
Mam identyczny interfejs jaki podał kolega wyżej i nie działa na nim wszystko tak jak powinno,
U mnie działa w innym przypadku nie podawał bym linka. Może miałeś "trafiony" egz. i trzeba było go reklamować.
Python28
10-12-2016, 17:58
Teraz tak patrzę na te aukcję i sprzedaje go autoryzowany sprzedawca programu multiecuscan więc może faktycznie działać. Nie mniej jednak nawet na stronie programu jest podany identyczny interfejs i napisane jest że mogą z nim występować problemy.
Jak miałem go reklamować skoro był sprawny? Nie łączył się jedynie z wszystkimi systemami w samochodzie i tyle, gdybym go odesłał na reklamację to przysłał by mi go z powrotem z opisem że jest sprawny.
Abramsik
10-12-2016, 18:05
... sprzedaje go autoryzowany sprzedawca programu multiecuscan...
Właśnie dlatego u niego kupiłem interfejs. Natomiast pełną wersje MES kupiłem poprzez ich stronę. A tak na marginesie, z którymi funkcjami nie łączył i czy ten od Viakena działa lepiej?
Python28
10-12-2016, 18:32
Ten od viakena łączy z wszystkim co jest w tabelce do cromy a tamten nie. Szczerze to już nie pamiętam z czym łączył a z czym nie bo to było już dawno a nie chce mi się go szukać i podłączać do samochodu.
Do wszystkiego co jest w cromie wystarczy kabel ELM 327 + adapter nr 1 (o ten adapter: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html))
Python28
10-12-2016, 20:23
Dobrze jest przeczytać posty zanim się coś napisze, wtedy nie pisze się w kółko tego samego. Adapter nr1 wystarcza pod warunkiem że auto nie jest wyposażone w TPMS bo jeżeli jest wyposażone potrzebny jest jeszcze adapter nr 3.
to jak zmieniał olej to skrzynia ma działać naprawdę ładnie.
ta zaslepka jest ok, przedłuży żywotność :)
nie mniej pomyśl o całkowitym wywaleniu.
Powedzmy aso, niech odczytają błedy skrzyni silnika ile wezmą ?
A może ktos inny taniej ?
2,4 ma fajne odejscie nie mniej, mozna go delikatnie dłubnąć i jest dużo przyjemniej :D
210KM + 20-30Nm co by nie szaleć bo skrzynie są do 440Nm :)
Mam Crome z polowy 2008 i skrzynia jest do 510 nm sprawdzane na roznych wersjach fiat ecuscan
Ta skrzynia jest do 440 Nm, producent skrzyni podaje taką wartość
designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N¡m (324.5 ft¡lbf) of torque
Co ma MES do tego ile skrzynia może Nm przenieść ???????????? :rolleyes:
A co Ty tam sprawdzasz nie mam pojęcia
Python28
22-12-2016, 23:07
U mnie również pisze 510 Nm
Wysłane z mojego Nexus 5 CAF przy użyciu Tapatalka
Ale o co chodzi?
Chcecie się przekomarzać czy co ?
Producent tej skrzyni dostosował ją do momentu 440Nm
Limiter momentu w ECU ma 400Nm , Trzyma pięknie płasko od 2000 do 3500 potem spada aby moc mieć 200KM przy ok 4000rpm.
Panowie,
cały czas poznaje swoją Cromę i mam kolejne pytania:
1. Po odpaleniu przez kilka - kilkanaście sekund obroty silnika są lekko nierówne, później już chodzi normalnie. Czy takie objawy podczas startu są normalne w tym silniku czy coś mu może dolegać?
2. Czy odczuwalne w kabinie, większe drgania przenoszone z silnika podczas wrzuconej pozycji D, niż podczas wrzuconej pozycji P są normalne?
3. Czy lekko głośniejsza praca (inny dźwięk) podczas wrzuconej pozycji R jest normalne?
Może komuś pytania wydają się głupie, ale wcześniej jeździłem tylko benzyniakami 1.6, stąd moje pytania :)
odpowiadam na szybko, bez czytania całego tematu, nie prześledziłem co było już w aucie robione/wymieniane więc mogę się mylić.
Ad1 1. sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach oraz zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. dodatkowo wyczyść EGR, jeśli jeszcze go masz, oraz czujnik doładowania. dolewasz do paliwa olej do 2T? jakie paliwo tankujesz?
Ad. 2, 3. podejrzewam, że oprócz wymienionych objawów przy zmianie biegu na R i D obroty wzrastają oraz mimo wciśniętego hamulca wyraźnie czuć że auto chciałoby jechać i wyraźnie lekko się męczy stojąc. u mnie na podobne objawy pomogła wymiana oleju. robiłem to sam. spuszczałem część i dolewałem świeży. zrobiłem taką dolewkę 2 razy i czuć różnice. sprawdź też poziom oleju w skrzyni czy nie masz go za mało lub znacznie za dużo. czy podczas gwałtownego hamowania z dużej prędkości do zera skrzynia nadąża redukować biegi? nie masz efektu podobnego do hamowania autem z manualną skrzynia ale bez wciśniętego sprzęgła?
Ad. 1 - EGR jest z włożoną zaślepką "z 4 otworami". W zeszłym roku dwa wtryskiwacze były regenerowane. Auto mam niecały miesiąc, tankowałem 4 razy - 3 x na BP zwykły diesel, 1 x Orlen Verva. Oleju 2T nie dolewam, zastanawiałem się nad tym, ale opinie są mocno podzielone i nie mam wyrobionego zdania. Sądzisz aby dolać 250 ml co kilka baków?
P.S. Dodam, że ten problem występuję tylko na zimnym silniku / gdy temperatura na zewnątrz jest niska (poniżej 2 st. C).
Ad. 2, 3 - Tak jak piszesz, mam wrażenie, że trochę się męczy na tych przełożeniach przy wciśniętym hamulcu (tak jakby chciał jechać). Olej w silniku zmieniany dwa miesiące temu, w skrzyni rok temu. Przy gwałtownym hamowaniu ogólnie nie ma problemów ze zmianą biegów, czasami lekko szarpnie z 3 na 4, ale nie jest to jakieś mocne szarpnięcie, że trzęsie całym autem, tylko takie delikatne na ułamek sekundy.
Jakieś sugestie?
EGR z częściową zaślepką nie eliminuje problemu sadzy/ zapchania kolektora dolotowego, poprawia ale nie eliminuje. niestety EGR może się zacinać w pozycji częściowo otwartej, a z tego co kojarzę, co czytałem to przy odpalaniu powinien być zamknięty.
ja oleju 2T dolewam do każdego tankowania, dodaję ok 200-250 ml na bak. moje subiektywne odczucie jest takie, że on pomaga. jak zdarzy się, że żona jedzie zatankować i nie doleje oleju to po kilkudziesięciu kilometrach czuć że to zam ON, najbardziej właśnie przy odpalaniu.
jeśli lejesz zwykły ON to nie ma to większego znaczenia z jakiego koncerny jest stacja. Ważne żeby źródło było pewne, stacja nie kombinowała z paliwem, nie mówię zaraz o dolewaniu wody do paliwa ale o jakości samego paliwa, żeby nie było jakiejś 3 czy 4 kategorii. moja kroma nie lubi paliw ze stacji przy hipermarketach, aczkolwiek czytałem wypowiedzi w internecie, że niektórzy tylko na takich tankują. ja próbowałem i za każdym razem odczułem że auto trochę mułowate i wzrastało zużycie paliwa.
ASB, ja na Twoim miejscu bym wymienił ponownie olej. miałem podobne objawy, które po wymianie ustąpiły. nie wiem na jak długo się poprawiło ale jest lepiej. nie umiem się wypowiedzieć czy tak częsta potrzeba wymiany oleju to już oznak potrzeby remontu skrzyni. jak objawy powrócą to po prostu ponownie wymienię olej. przy moich przebiegach jest to tańsze rozwiązanie niż remont, a pomaga, przynajmniej narazie.
Ad. 1 - problem występuję tylko na zimnym silniku / gdy temperatura na zewnątrz jest niska (poniżej 2 st. C).
Ad. 2, 3 - Tak jak piszesz, mam wrażenie, że trochę się męczy na tych przełożeniach przy wciśniętym hamulcu (tak jakby chciał jechać). Olej w silniku zmieniany dwa miesiące temu, w skrzyni rok temu. Przy gwałtownym hamowaniu ogólnie nie ma problemów ze zmianą biegów, czasami lekko szarpnie z 3 na 4, ale nie jest to jakieś mocne szarpnięcie, że trzęsie całym autem, tylko takie delikatne na ułamek sekundy.
Jakieś sugestie?
Ad.1. Przy zimnym normalne, u mnie zawsze tak jest jak przy ok. 0 stopni nie odpale z 2 dni przez chwile pare sekund obroty zafaluja ale tylko raz i 5 sekund jest ok (mam zregenerowane wtryski, wymieniony 500 km temu olej z ceratec liquid moly, wymieniony kolektor na nowy) wiec to moim zdaniem jest normalne
Ad. 2. U mnie rowniez tak samo prod. 2008 2,4 multijet
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.