PDA

Zobacz pełną wersję : 1.2 8V problem z mieszanką, emisją, lambda.



pawzub
01-12-2016, 22:47
Niedawno strzeliła UPG, naprawa wykonana: nowy termostat, głowica po planowaniu, rozrząd wymieniony, płyny, uszczelki, filtry, wszystko. Przewody zeszłej wiosny, świece razem z nimi. Naprawy wykonywał mechanik. Po naprawie Punto przejechało dobrze dosłownie km, po czym miało problem taki, że przy ruszaniu - zwłaszcza pod górkę się dławił, dusił gasnął. Poza tym pracował równo i jechał dobrze.
Pompa paliwa sprawdzona i jest OK. Może lambda - wypiąłem, pojeździłem i było OK tylko dość mocno czuć było ostry zapach z wydechu, po czym wpiąłem na nowo i... objawy zamieniły się na to, że rusza bez problemu, ale zdarza się gasnąć na jałowym. Jak doda się gazu na maksa to lekko się czasem przykrztusi, ale głównie to mocno czuć benzynę z wydechu, dymi momentami okropnie na szaro, emisja mocno CO i czegośtam jeszcze 10x poza normami. Błędy P0170, zdarzył się wcześniej P0171 - teraz już raczej nie. Przeprowadzałem adaptację i nic nie wskórało. Czyściłem przepustnicę i świece - te drugie okopcone na czarno mocno. Zerknąłem na wtryski i ogólnie to otwierają się i zamykają i nie puszczają jak pompa pracuje. Tyle potrafiłem sprawdzić.
Odczyt z lambdy przed katalizatorem na jałowym stały, lekkie wahania wokół 0.8V. Integrator z tej sondy cały czas praktycznie wartość maksymalna 1.25%. Tak, jakby uszkodzona. Wziąłem lambdę ze szrotu, oryginalną, rzekomo sprawną, wpiąłem i sytuacja podobna, stałe napięcie w okolicach 0.75V. Zamieniłem miejscami z drugą lambdą i objawy ogólnie takie same (ale nie sprawdziłem wtedy odczytu na FES). Kończą mi się pomysły - co może być tu nie tak? ECU? :?:
25875

lukq
01-12-2016, 22:57
Sama lambda, powinna mieć wykres szarpany, pomiędzy 0.1-0.9V. u Ciebie wygląda to na stała wartość. Czy mierzyłeś ja multimetrem/miernikiem, czy tylko MES?
Wtryski, próba przelewowa jeśli nie jesteś ich do końca pewny.
Przepustnica do sprawdzenia tak obligatoryjnie.

Jednak na 99% wina za mieszankę u Ciebie może mieć lambda.

pawzub
01-12-2016, 23:10
Sama lambda, powinna mieć wykres szarpany, pomiędzy 0.1-0.9V. u Ciebie wygląda to na stała wartość. Czy mierzyłeś ja multimetrem/miernikiem, czy tylko MES?
Wtryski, próba przelewowa jeśli nie jesteś ich do końca pewny.
Przepustnica do sprawdzenia tak obligatoryjnie.

Jednak na 99% wina za mieszankę u Ciebie może mieć lambda.

Dzięki, doczytam o tym teście i zajmę się weekend. Przepustnicą zaopiekowałem się tak, jak w tym wątku: Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM (http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html). Sprawdzę jeszcze położenie przepustnicy w MESie. Nie mierzyłem sondy multimetrem, nie mam pomysłu trochę gdzie się nim wpiąć, w sensie - przez wtyczkę jakoś, czy jak? I dziwi mnie trochę, że wszystkie trzy (co prawda wszystkie stare) sondy, które mam, dają podobnie beznadziejny pomiar.

Klaudia
26-12-2016, 21:49
Witam ,
Pewnie to sonda ,a na szroty to raczej super autka nie trafiają pewnie zamieniłeś uszkodzoną na uszkodzoną ,nowa to nowa i wyczyść może jeszcze silniczek krokowy przy okazji powinno być po sprawie .