PDA

Zobacz pełną wersję : tylna wycieraczka w kombi zwisa :(



anankee
01-12-2016, 18:55
hej, pojawiły się pierwsze mrozy a wraz z mrozem i moją głupotą problem z tylną wycieraczką...
mianowicie uruchomiłam tylną wycieraczkę, która jak się okazało była przymarznięta do szyby, później przytrafiło mi się to jeszcze ze dwa razy, wiecie uruchomione wycieraczki z przodu, wrzucam wsteczny, automatycznie uruchamia się tylna wycieraczka, znowu przymarznięta do szyby więc nie ruszyła się z miejsca..... no i coś pierdykło w tej wycieraczce bo niestety zwisła smętnie piórem w dół :( silniczek chyba działa bo wycieraczka się kręci tyle że jeździ na dole po klapie. Wygląda to tak jakby nie miała siły podnieść się do góry i jeździć po szybie, nawet jak ją przeniosę ręcznie na szybę to i tak zaraz opada w dół....
co się mogło zadziać? i jak się do tego dobrać?

mlodybe
01-12-2016, 21:00
Może poluzowała się nakrętka mocującą ramie wycieraczki. To jest opcja optymistyczna. Mógł też ściąć się wieloklin na stożku na którym mocuje się ramie... Narazie dokręć nakrętkę.

anankee
02-12-2016, 21:28
Niestety to nie nakretka.
Wycieraczka moge krecic koleczka dookola.
Ktos ma jakis pomysł?

modjo
03-12-2016, 00:21
Wymienic ramie tylnej wycieraczki,na allegro sa dotepne po ok 25 pln.

irekw
03-12-2016, 09:49
Niestety to nie nakretka.
Wycieraczka moge krecic koleczka dookola.
Ktos ma jakis pomysł?

Odkręć nakrętkę i zobacz co jest zepsute.

mlodybe
03-12-2016, 15:31
J.w

Zapewne na czpieniu jak i samym otworze w ramieniu powinien być bardzo drobny wieloklin a sam czpień jest stożkiem. Jak zciął się wieloklin w ramieniu to pół biedy - dajesz podkładkę albo dwie pod śrube o większej średnich niż śruba czpienia i dokręcasz (nakretka może bez podkładek może się już opierać o stozek albo być na końcu gwintu). Jak ściął się wieloklin na czpieniu to masz do wymiany silniczek albo rzeźba.

irekw
03-12-2016, 18:48
Trzpień jest stalowy jeżeli ścięło wieloklin to w wycieraczce,której element wykonany jest ze stopu aluminium.Podkładki powinny pomóc.

bzykol
03-12-2016, 20:44
Też tak urwałem wycieraczkę :) wieloklin na trzpieniu ok, ale na niego nachodzi metalowa tulejka, która jest wklejona w ramię wycieraczki. Ta tulejka zaczęła luźno latać w plastikowej części. Do tego plastik pękł i lipa. Na siłę zdarłem wszystko z trzpienia i muszę zamówić nowe ramię. Ma ktoś namiar na ramię valeo/bosch? Jak już coś znalazłem z tych firm, to samo pióro... wolałbym wymienić samo ramię na oryginał niż kupować chiński zamiennik. Są badziewne i mają słaby docisk. Miałem już takie w poprzednim stilo i nie wycierał dobrze.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka