PDA

Zobacz pełną wersję : Mocno parujące szyby



koper2006
29-11-2016, 23:55
Witam mam problem z mocno parującymi szybami przy ujemnych temperaturach. Szczególnie kiedy temperatura spadnie poniżej zera, wtedy wyłącza mi się klimatyzacja i powietrze nie jest osuszane. Zaznaczę że wymieniłem filtr kabinowy na węglowy lecz parowanie szyb nie ustało.

Jeśli ktoś miał podobną sytuację lub ma na to jakiś pomysł bardzo bym prosił o poradę.

Maxi
30-11-2016, 09:12
To raczej klapa obiegu się zacięła: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/fiat-croma-nie-dziala-klima-przy-temperaturze-ponizej-1-st-34468/

hubert_rs
30-11-2016, 12:40
Miałem ten sam problem z parujacymi szybami. Założyłem wątek jak powyżej (linka wrzucił kolega Maxi). Przejrzyj sobie, myślę że możesz mieć ten sam przypadek.

koper2006
30-11-2016, 21:27
ale jak myślicie raczej chdziło by o ten silniczek z odłamanymi ząbkami czy ta klapa za filtrem kabinowym koło podszybia? i jeszcze jedno jeśli bym miał zamkniętą klapkę za filtrem kabinowym to jak mam ją otworzyć?

Jak wy rozwiązaliście ten problem?

luk202
01-12-2016, 09:20
Najczęściej problem dotyczy silniczka sterującego klapą obiegu. Powyżej jest link do maualu. Jak już go odczepisz to chyba ręcznie można ja otworzyć. U mnie problem objawiał się terkotaniem przy otwieraniu i zamykaniu obiegu co było spowodowane wyłamaniem ząbka w silniczku.

dbh
01-12-2016, 12:36
ale jak myślicie raczej chdziło by o ten silniczek z odłamanymi ząbkami czy ta klapa za filtrem kabinowym koło podszybia? i jeszcze jedno jeśli bym miał zamkniętą klapkę za filtrem kabinowym to jak mam ją otworzyć?

Jak wy rozwiązaliście ten problem?

jesli problem jest w wylamanych zabkach w silniczku to wystarczy obrocic to kolko z zabkami (taki plastikowy tryb) najwieksze z tych co sa w srodku, posklaac wszystko do kupy i bedzie dalej wszystko pracowalo, tzn silniczek dalej ebdzie sterowal klapa. popatrz tylko zanim wszystko zlozysz tzn zanim zamontujesz schowek czy silnik pracuje i rusza sie klapa.

koper2006
02-12-2016, 23:35
witam, dzisiaj próbowałem zdemontować schowek odkręciłem 4 śrubki lecz nie mogę zlokalizować tej piątej i nie mogę się dostać do silniczka. Czy ktoś mógł by mi lepiej wytłumaczyć gdzie znajduje się ta 5 śrubka lub chodziarz pokazał ją na jakimś zdjęciu.

koper2006
04-12-2016, 00:41
witam zlokalizowałem w końcu ostatnią piątą śrubkę i po wyciągnięciu schowka ukazała mi się klapka obiegu powietrza. Tak jak większość uważała wystąpił problem w zębatką na silniczku.

Przyczyną tego było w moim przypadku ciągły obieg wewnętrzny chodź na panelu przestawiałem na obieg zewnętrzny klapka nie przełączała się.

Po przestawieniu zębatki wszystko gra i zanikł problem z parowaniem szyb.

luk202
04-12-2016, 01:53
Pogratulowac. Fajne uczucie jak uda sie cos samemu naprawic.

maciejka38
05-12-2016, 11:37
Trochę spóżnione Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html)