Zobacz pełną wersję : Fiat Croma 1.9 JTD - wycieki z przewodu powietrza turbiny
Cześć
Z przewodu powietrza, idącego do turbiny sączy się olej. Jest go na tyle dużo, że na dolnej osłonie silnika zebrała się całkiem spora tłusta plama. Wyciek najbardziej widoczny jest przy łączeniu z turbiną (zdj. 3), ale pojawia się też na górnym kolanku (zdj.2). Co dziwne, nie zauważyłem ubywania oleju silnikowego - sprawdzam regularnie. Taki stan trwa już od mojego kupna - co najmniej rok. Większych dolegliwości podczas jazdy nie czuć, natomiast wydaje mi się, że samochód za późno dostaje boost - bo powyżej 2500 obr., poniżej tej wartości przyspieszenie jest słabe.
Poniżej załączam zdjęcia - można je powiększyć. Zdj.1 - pokazuje o której rurze piszę (ta poniżej bagnetu). Zdj. 2 - zbliżenie na łączenie przy kolanku - trochę się sączy. Zdj. 3. łączenie przy silniku - wyciek oleju.
Czy wiecie na czym polega ta wada i jak sobie z tym poradzić?
http://i.imgur.com/2dmyu4T.jpg
http://i.imgur.com/2W0hZNd.jpg
http://i.imgur.com/tx59YsT.jpg
mirek8423
29-11-2016, 23:29
Hm ja nie mogę powiększyć fotek
Zdjęcia zostały automatycznie zminiaturyzowane przez forum.
Podaję linki do dużych rozmiarów:
Zdj. 1. http://i.imgur.com/2dmyu4T.jpg
Zdj. 2. http://i.imgur.com/2W0hZNd.jpg
Zdj. 3. http://i.imgur.com/tx59YsT.jpg
martinez
30-11-2016, 11:47
Mam tak samo w wersji 120 KM juz od 2 lat. Z tego co wiem to taka ilość jest chyba jeszcze w normie.
Mam tak samo w wersji 120 KM juz od 2 lat. Z tego co wiem to taka ilość jest chyba jeszcze w normie.
u mnie jest podobnie, ale skoro wydostaje się to by znaczyło o nieszczelności i tym samym para idzie w gwizdek zamiast w motor.
jarcio21
30-11-2016, 16:51
Też miałem tutaj wyciek wymieniłem opaski zobaczymy na jak długo to pomorze. Na zdjęciach też widać że opaski jeszcze fabryczne.
Sugerujecie, aby przeczyścić tę rurę i starannie założyć nowe opaski?
Czy z demontażem tej rury jest duży problem?
Dziękuję za odpowiedzi :)
Jak na moje oko to troszkę dużo brudu (szczególnie na zdjęciu nr 3). Na szczęście tutaj masz łatwy dostęp z góry, kup opaski ślimakowe i wymień (wg mnie nie ma sensu rury ściągać, bo i tak olej w dolocie zbiera się na dole w IC), wymiana na pewno nie zaszkodzi.
W czasie jazdy nie słychać syku uciekającego powietrza?
W czasie jazdy nie słychać uciekającego powietrza.
Do dolnego łączenia (przy turbinie) lepszy dostęp będzie z góry, czy spod samochodu?
Do tej opaski dostęp będzie lepszy z góry, ale nie zaszkodzi wjechać na kanał jeśli masz możliwość i obejrzeć turbo i przyłączenia do niego.
wojtazzz
30-11-2016, 20:08
kolanko ściąga się bezproblemu, wszystko od góry. Mnie ta rura denerwowała- wiecznie była przesiąknięta olejem, więc ją wymieniłem bo zaczęło mi gwizdać i miałem podejrzenie, że to ona. Finalnie okazało się że to dolna odma między turbiną a intercoolerem, ale przynajmniej po wymianie nie denerwuje już mnie te zapocenie kłujące w oczy po otworzeniu maski:smile:
Piszę, bo majsterkowałem przy rurach dolotowych. Wymieniłem opaski zaciskowe na kolanku znajdującym się przy turbinie, i na kolanku między IC, a kolektorem. Miejsca przesiąknięte olejem umyłem preparatem Akra. Po kilku dniach nie widać żadnych wycieków. Zrobiłem też ciśnieniowy test szczelności dolotu i nie stwierdziłem żadnych dziur.
Zrobiłem też ciśnieniowy test szczelności dolotu i nie stwierdziłem żadnych dziur.
w jaki sposób to robiłeś??
Wyjąłem kolanko z rury wychodzącej z turbiny, obróciłem je do siebie i zacisnąłem w nim zaślepkę z wklejonym wentylem. Wyjąłem kolanko prowadzące do kolektora, obróciłem je i zacisnąłem w niej puszkę po sprayu. Następnie pompowałem kompresorem przez wentyl do ciśnienia ok. 2 barów i obserwowałem czy są spadki na manometrze. Pomocniczo pryskałem wodą z płynem do mycia naczyń w newralgiczne miejsca.
Wyjąłem kolanko prowadzące do kolektora
tego nie bardzo kumam. Ja stawiałbym na rurze od IC do przepustnicy.
OK. Chyba myślimy o tym a samym czyli kolektorze dolotu. Chwilowe zaćmienie ;-)
jarcio21
22-01-2017, 22:07
26322
Czy ktoś jakiej średnicy jest ten wężyk i czy musi być tak wygięty czy może być prosty? 26323
To jest prawdopodobnie przewód podciśnienia biegnący od pompy vacum do zaworu sterującego zmienną geometrią turbosprężarki. Widzę że jest popękany więc nadaje się do szybkiej wymiany. Przez tą nieszczelność silnik może pracować nie tak jak trzeba.
Ps. Prawdę mówiąc nie wiem na 100% czy w turbo u cromy jest zmienna geometria (łopatki przestawiane gruszką) czy inne rozwiązanie w postacui zaworu typu bypass (sterowanie przez upust spalin). Rozkręcał ktoś turbo? Byłem wczoraj w Jasionce w firmie BorgWarner (producent turbosprężarek do wielu aut) i tam większość produkowanych modeli ma rozwiązanie niezawodne czyli bypass. Może teraz taka moda...
jarcio21
23-01-2017, 08:11
Tak to jest ten wężyk ale może być prosty czy trzeba taki jak oryginał?
Zwyczajny waz może byc paliwowy odporny na oleje dobrać średnicę i tyle.
Zmienną ma.
CzarnyGD
23-01-2017, 10:08
Na 100% turbo ze zmienną geometrią.
jarcio21
23-01-2017, 15:25
Croma 1,9 120 KM więc chyba prosta turbina bez geometrii
ze zmienną geometrią ale 8 zaworów na cylindry
Mi serwis fiata wymienił ten wężyk na prosty cięty z metra
martinez
25-01-2017, 11:17
26322
Czy ktoś jakiej średnicy jest ten wężyk i czy musi być tak wygięty czy może być prosty? 26323
Link do mojego tematu:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/przewod-podcisnienia-do-zaworu-overboost-30024/
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.