PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem i diagnozą problemu



kajakiem
28-11-2016, 23:10
Moja croma (1.9 Multijet 16v 150KM) bez żadnego ostrzeżenia ogłosiła strajk generalny. Po przejechaniu ponad 200km zatrzymałem się na krótką przerwę i samochód już nie odpalił. Odstawiłem samochód do ASO Fiata i myślałem, że problem mam z głowy (plus duży rachunek :) ).
Jakież było moje zdziwienie gdy po kilku dniach mechanik zadzwonił i zapytał mnie czy przypadkiem nie zatankowałem benzyny, bo "prawdopodobnie padły wszystkie wtryski". Jestem pewien że zatankowałem ropę. Z resztą to było pełne tankowanie po czym przejechałem ponad 250km. Gdybym zalał cały bak benzyną raczej stanąłbym wcześniej. Dopytując mechanika co to znaczy "prawdopodobnie" i dlaczego nagle padły wszystkie wtryski odniosłem wrażenie, że po prostu nie wie co jest nie tak i nie chce go dłużej diagnozować. Sam zasugerował wymianę wtrysków w innym warsztacie, bo u nich tylko i wyłącznie oryginały - ponad 9000zł! Niewiele myśląc podziękowałem za wymianę i zacząłem poszukiwania innego warsztatu. Do tej pory auto mi się nie psuło i nie zdążyłem zaprzyjaźnić się z żadnym mechanikiem w Warszawie. Znalazłem dwa punkty polecane w internecie, ale w obu wprost mi powiedzieli, że nie są zainteresowani poszukiwaniem tej usterki. Chyba byłem zbyt szczery w wyjaśnaniu o co chodzi.
Nie wiem już co robić. Nie wydam przecież 9tyś w ciemno, a alternatywy póki co brak. Może ktoś z Forumowiczów mógłby polecić mi jakiś warsztat w Warszawie (ewentualnie w bliskiej okolicy)?

maka131
29-11-2016, 07:11
Wyjmij wtryskiwacze i oddaj do regeneracji, jesli jesteś pewien że sie popsuły. Z tego co tu ludzie piszą, koszt regeneracji jednego dochodzi do 800 zl. Ewentualnie kup regenerowane. Wyjdzie taniej niż nowe a tez sporo na nich pojeździsz. Poczytaj na forum gdzie ludzie polecają regenerować.
Ile ma auto przejechane?
Czy w ASO sprawdzili co masz w baku?
Czy po jakimś czasie, np jak odstawiałeś do warsztatu próbowałeś ponownie odpalić auto?

bronx
29-11-2016, 08:57
STOP STOP STOP !!!!!
Po pierwsze kup elm !
Trzeba zobaczyć co pokazuje komp.
Regeneracja wtrysku di 150 to ok 350-400zł /szt - ale to na sam koniec.

Przykład z życia.
Kappa nie zapala, zgasła.
Aso, do wymiany wtryski, koszt 6tys.

Przyczyna brak paliwa, rozumiesz pusty bak , a wskazówka pokazywała połowę.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Zainwestuj w kabel i laptopa, kilka dni uziem auto i będziemy szukać, bo może więcej czasu stracisz na szukanie kogoś kto to weźmie, ale decyzja nalezy do ciebie :)

kajakiem
29-11-2016, 20:58
Brak paliwa w baku jako przyczyna mojego problemu... rozmarzyłem się. :)
Auto cały czas stoi w ASO, bo nie mam go jak odholować i w dalszą podróż ruszy na lawecie. Gdyby nie to, to pewnie skorzystałbym z rady Bronxa i spróbował sam go zdiagnozować.
Znalazłem warsztat, który zgodził się w poniedziałek przyjąć moje auto. Mam nadzieję, że tam już usłyszę konkretną diagnozę i jeśli będę miał wydać tyle kasy na wtryski, to przynajmniej będę miał pewność, że o to chodzi.
Dziękuję za odpowiedzi i dobre rady. Jeśli ten mechanik polegnie, to wrócę i będziemy diagnozować. :)

maka131
29-11-2016, 22:53
jak będziesz chciał to mogę kable Ci pozyczyć

maka131
30-11-2016, 08:24
niestety nie mogę edytować poprzedniego posta więc piszę kolejny.

a gdzie to auto obecnie stoi, na jakiej ulicy? może udałoby mi się podjechać tam i jeśli masz skrzynię manualną to możemy je przeciągnąć do Ciebie do garażu czy na jakiś parking. zabrałbym kompa, może byśmy go podłączyli, może coś pokaże.

bronx
30-11-2016, 09:14
Udagdaj się z maka i niech podłączy, bo naprawdę możesz popłynąć....