PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z cieknąca obudowa filtra paliwa



świerszcz
28-11-2016, 18:01
Witam wszystkich miłośników Cromy, czy ktoś ma albo zetknął się z problemem cieknącej obudowy filtra paliwa, Croma rok prod. 2005. W mojej Cromie jak się zaczynają mrozy gdzieś rozszczelnia się obudowa a dokładnie nakrętka. W poprzednią zimę myślałem, że pękła wspomniana nakrętka a raczej pierścień obudowy i kupiłem nową obudowę ale w tym roku jak tylko zaczęły się mrozy problem powrócił znowu cieknie przez gwint. Pytanie czy jest sposób aby temu zaradzić. Obudowa filtra jest dobra,pierścień zaciskowy również czy ma ktoś jakiś pomysł?

andy5
28-11-2016, 18:31
U mnie też wyciekało paliwo, przyczyną była uszczelka Filtronu, po zmianie na UFI nie ma problemów. Podobno to częsta przypadłość filtrów Filtron bo zdarza się że uszczelka ma przekrój kwadrata a nie koła tak jak to było u mnie.

zabezp
28-11-2016, 20:20
Ja mam filtr manna i po roku od wymiany jak zaczęła się zima, też zaczęło się sączyć paliwo z pod nakrętki. Okazało się, że uszczelka (która była w komplecie z filtrem) rozciągnęła się, dosłownie zwiększył się obwód o dobre 2 cm (tak jakby guma nie była olejoodporna).
Ponieważ było już późno i sklep z oringami był zamknięty, a w 4 hurtowniach motoryzacyjnych nie mieli samych uszczelek lub oringu o takiej średnicy, to kupiłem najtańszy filtr paliwa za około 40 zł tylko po to aby wyjąć z niego uszczelkę, (sam filtr nie budził mojego zaufania, więc został stary). Minął rok i na razie jest dobrze. Dodam tylko, że org. uszczelka z filtra manna nie była idealnie okrągła, miała takie 4 wypustki rozłożone symetrycznie po obwodzie.

danielfita@wp.pl
23-02-2018, 03:16
Czy pamiętacie wymiar tego oringa bo mam ten sam problem

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Pamiętasz wymiar tego oringa bo mam ten sam problem

zabezp
23-02-2018, 13:04
Pamiętasz wymiar tego oringa bo mam ten sam problem

Całe szczęście, że sobie zapisałem na opakowaniu od filtra :)
Średnica 86 mm, grubość tego spłaszczonego,kwadratowego org. od MANN-a to 3 mm., tak więc trzeba kupić 86x3,5 i powinno być dobrze.
Najważniejsza sprawa to przed dokręceniem tej zakrętki od filtra, to posmarować czymś tłustym (olej, wazelina) ten nowy oring, bo inaczej podczas dokręcania "zaciągnie" go i źle się ułoży.

Jak zrobisz to daj znać, czy wymiar się sprawdził.

slaveta
24-02-2018, 23:06
Potwierdzam kolegę zabezp, najważniejsze to posmarowanie uszczelki czymś tłustym, ja akurat mam specjalną pastę do uszczelek o konsystencji wazeliny i ładnie wszystko trzyma a mam jakiś najtańszy filtr.

CAMEL1
26-02-2018, 21:54
Witam
Też miałem ten problem po wymianie wkładu filtra.Dokręciłem mocno nakrętkę z nowym oringiem a i tak pociło się.Założyłem dwa oringi stary i nowy i jest sucho Pozdrawiam

patryk691
07-03-2018, 07:31
Polecam kupić oryginalny fiatowski filtr paliwa UFI i nie będzie problemu, bo ja tez tak miałem.