PDA

Zobacz pełną wersję : System Brake Control lub System Full Brake Control



tedybear
23-11-2016, 21:45
Witam
czy ktoś posiadających owe auto z tym systemem już korzystał z dobrodziejstw tego wymyślnego cudeńka?
Bo powiem szczerze czytałem instrukcję obsługi TIPO i zastanawiam się jak działa owy system bo pomimo pozytywnych rzeczy jest troszkę negatywów.

Wyjęte z instrukcji

W pewnych warunkach jazdy, takich jak, przykładowo:przejeżdżanie przez zakręt;pojazdy o niewielkich wymiarach i/lub
niedopasowane do pasa ruchu;zmiana pasa ruchu przez inne pojazdy;pojazdy jadące w kierunku poprzecznym.
Interwencja systemu może być nieoczekiwana lub opóźniona.W związku z tym kierowca zawsze powinien zwracać szczególną uwagę, zachowując kontrolę nad samochodem, aby jazda była całkowicie bezpieczna.

Przejeżdżanie przez zakręt
Wjeżdżając lub wyjeżdżając z zakrętu o szerokim łuku, system ten może rozpoznać obecność samochodu naprzeciwko, ale nie jadącego po tym samym pasie ruchu rys. 63. W takim
przypadku system może interweniować.

Pojazdy o niewielkich wymiarach i/lub niedopasowane do pasa ruchu
System nie jest w stanie rozpoznać obecności pojazdów znajdujących się naprzeciwko, ale będących poza zasięgiem czujnika radarowego, w związku z czym może nie zareagować w przypadku obecności pojazdów o niewielkich wymiarach, jak na przykład rowery czy motocykle rys. 64.

Zmiana pasa ruchu przez inne pojazdy
Pojazdy zmieniające nagle pas ruchu, a tym samym znajdujące się na tym samym pasie co pojazd użytkownika i w zasięgu działania czujnika radarowego, mogą spowodować interwencję systemu rys. 65.

Pojazdy jadące w kierunku poprzecznym
System ten może tymczasowo zareagować na pojazd, który przejeżdża przez promień działania czujnika radarowego w sposób poprzeczny rys. 66.

Ostrzeżenia
Systemu tego nie zaprojektowano, by unikać kolizji i nie jest on w stanie rozpoznawać z wyprzedzeniem ewentualnych okoliczności możliwego wypadku. Brak przestrzegania tego ostrzeżenia może doprowadzić do poważnych lub śmiertelnych obrażeń ciała. System ten może uaktywnić się (oceniając trajektorię samochodu), w przypadku obecności odbijających obiektów metalowych innych niż pojazdy, jak na przykład bariery ochronne, znaki sygnalizacyjne,
szlabany przy wjazdach na parkingi, bramki autostradowe, szlabany kolejowe, bramki, tory kolejowe, przedmioty w pobliżu miejsc wykonywania robót drogowych lub inne umieszczone powyżej samochodu (np. wiadukty). System może również podjąć interwencję wewnątrz parkingów piętrowych lub tuneli, bądź też z powodu refleksów nawierzchni drogowej. Tego typu możliwe aktywacje są konsekwencją normalnej logiki działania systemu i nie mogą być
interpretowane jako anomalie. System ten zaprojektowano wyłącznie do użytku na drodze utwardzonej. W razie jazdy terenowej system należy wyłączyć, aby uniemożliwić włączanie niepotrzebnych sygnalizacji. Najlepiej wyłączyć ten system, kiedy samochód załadowano na pociąg, prom lub pojazd ciężarowy, gdy jest holowany lub umieszczony na stanowisku rolkowym.


system działa od 7km do 200km i można go wyłączyć na szczęście :)

krowka1978
23-11-2016, 22:19
Ja mam w swoim, co prawda nie Tipo a 500X, i złego słowa nie powiem, współdziała z kamerą, dodatkowo rozpoznaje zapalające się światła stop, o czym w instrukcji nie napisano.

system działa od 7km do 200km i można go wyłączyć na szczęście
Na szczęście, to system włącza się ponownie po kolejnym uruchomieniu auta. Są trzy stopnie ustawienia czułości. Hamować też od razu nie hamuje, tylko najpierw ostrzega, chwilę przed :tongue
System może uratować i zawartość, i auto. Jeszcze fałszywy alarm mi się nie pojawił przez 9000km, ale zdarzyła mi się sytuacja, gdy zmieniałem pas ruchu na prawy, w momencie gdy spojrzałem w prawe lusterko jakiś debil wjechał mi z lewego pasa, po czym wdepnął hamulce... Full Brake Controll zadziałał bezbłędnie, ja pewnie hamowanie bym spóźnił, nie wiem... Trzeba pamiętać, że należy jeździć tak, jakby tego systemu nie było, a nie go wyłączać :!: :roll:

marnyd4d
23-11-2016, 22:26
W tipo chyba nie ma takiego systemu o którym piszesz chyba że coś przeoczyłem

tedybear
23-11-2016, 22:49
no właśnie Panowie jest. To jest ten dodatkowy pakiet z ogranicznikiem prędkości chyba za 1700pln w opcjach dodatkowych
a tutaj macie crashtest naszego TIPO ale hatchback
tylko 3 gwiazdki na 5 - no w sumie 4 gwiazdki z gadżetami elektroncznymi. Jednakże bezpieczeństwo kierowcy 82% ale dzieci tylko 60%. Trochę mało jak na auto rodzinne

https://www.youtube.com/watch?v=9IX2Lm_rFxs

marnyd4d
23-11-2016, 23:02
Nigdzie nie widziałem w cenniku takiego pakietu z tym systemem. Gdzie mogę znaleźć ten pakiet?????????

JackTheNight
23-11-2016, 23:05
no właśnie Panowie jest.
W sedanie tych systemów nie ma.
Za to powinny dostępne jako opcja dodatkowa w HB i SW, chociaż w cennikach tych systemów nie ma.

bibi
23-11-2016, 23:43
Jak nie ma ?Gdy zamawialem dopłacałem za pakiet bezpieczeństwo

marnyd4d
24-11-2016, 07:10
Ja nie słyszałem żeby w tipo sedan taki system był dostępny

tedybear
24-11-2016, 08:08
Na milion procent ma. Wystarczy wejść w konfigurator

ZAFFERANO
24-11-2016, 08:10
Ja zamawiałem Tipo Tipo i w specyfikacji zamówienia w standardzie jest Panic Break Control ? To jest to samo czy coś innego? Nie wiele google o tym mówi...

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

tedybear
24-11-2016, 08:27
To jest to samo

ZAFFERANO
24-11-2016, 08:30
To jest to samo
Czyli w takim razie od sierpnia jest on obowiązkowy i w standardzie!

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

jedi
24-11-2016, 08:41
No więc to jest po prostu włączanie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania. W tipo nie ma żadnych radarów, które wykrywają przeszkode i auto samo hamuje.. to auto budżetowe!
Ja brałem auto już stojące na placu w paźdzeirniku, ale mój tipek widocznei załapał się na te zmiany i mam te rzeczy - co ciekawe ogranicznik prędkości można ustawić nawet na prędkość 200km/h ktorej te auto nigdy nie osiągnie :D poza tym nigdy nie zdażyło mi się tego użyć - to zwykły sygnał dźwiękowy po przekroczeniu zadanej prędkości.

krowka1978
24-11-2016, 10:26
Ja zamawiałem Tipo Tipo i w specyfikacji zamówienia w standardzie jest Panic Break Control ? To jest to samo czy coś innego? Nie wiele google o tym mówi...

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Panic Brake Control to nie to samo co Full Brake Control :!: Panic Brake Control automatycznie dociąga hamulce w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału :!: Do Full Brake Control potrzebna jest kamera i radar, wtedy w podbramkowej sytuacji, gdy mimo ostrzeżeń kierowca nie reaguje, sam włącza hamulce.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


No więc to jest po prostu włączanie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania. W tipo nie ma żadnych radarów, które wykrywają przeszkode i auto samo hamuje.. to auto budżetowe!


Nie wprowadzaj ludzi w błąd, Panic Brake Control to nie jest "po prostu włączenie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania".

Na czym polega Brake Control w Tipo? Nie mam pojęcia. Niby w 500X element pakietu, w cenniku, tak samo się nazywa, ale powiązany jest z kamerą. Może w Tipo radar montują :?:

Sprawdziłem w instrukcji, ma system Full Brake Control, radar jest, bez kamery, czyli można powiedzieć, że to samo co w 500X (nie biorąc pod uwagi kamery).

bibi
24-11-2016, 10:45
Właśnie dzwonił do mnie prowadzący z Fiata mówił kiedy będzie samochód do odbioru itd. i zadałem pytanie odnośnie pakietu bezpieczeństwo i brake control.Twierdzi,ze to jest nie "tak jak miał w Pandzie" system,ktory działa do 30km/h( chroni przed stłuczkami) ale również działa przy prędkościach autostradowy(wyhamowuje przed kolizja) zmniejsza skutki wypadku.

Więc jest radar i sedany są też w to wposażane.

krowka1978
24-11-2016, 10:48
Właśnie dzwonił do mnie prowadzący z Fiata mówił kiedy będzie samochód do odbioru itd. i zadałem pytanie odnośnie pakietu bezpieczeństwo i brake control.Twierdzi,ze to jest nie "tak jak miał w Pandzie" system,ktory działa do 30km/h( chroni przed stłuczkami) ale również działa przy prędkościach autostradowy(wyhamowuje przed kolizja) zmniejsza skutki wypadku.

Przecież o tym w instrukcji piszą, tylko w cenniku nie podali pełnej nazwy Full Brake Control.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W sedanie tych systemów nie ma.
Za to powinny dostępne jako opcja dodatkowa w HB i SW, chociaż w cennikach tych systemów nie ma.

Jest w sedanie Full Brake Control jako opcja, tylko w cenniku obcięli część nazwy, w instrukcji jest poprawnie :wink:

bibi
24-11-2016, 10:59
Wiem.Piszę dla osób , które twierdzą że sedan nie jest wyposażony w ten system.

krowka1978
24-11-2016, 11:18
Trzeba zaznaczyć, że w TIPO w instrukcji podali:

System Full Brake Controll nie
rozpoznaje obecności pieszych,
zwierząt ani innych przeszkód, które
pojawiają się na drodze
i przemieszczają w kierunku
poprzecznym do kierunku jazdy ani
pojazdów, które jadą w kierunku
przeciwnym.

Tego ograniczenia nie ma w 500X zapewne dlatego, że współpracuje z kamerą, więc z instrukcji Tipo słowo "Full" moim zdaniem powinni usunąć.

marnyd4d
24-11-2016, 11:23
Ciekawy jestem czy moje tipo posiada taki system??? Wie ktoś z kolegów jak można to sprawdzić?????

krowka1978
24-11-2016, 11:32
Według instrukcji radar umieszczony jest z prawej strony dolnej atrapy chodnicy, widać to, w 500X jest z lewej strony, jest inna wystająca zaślepka radaru (pod kątem widać głowicę). Do tego w menu Uconnect też są opcje dla tego systemu - ustawienie czułości itd.

PS. Mam wrażenie, że instrukcja obsługi większość parzy :tongue

marnyd4d
24-11-2016, 11:43
dzisiaj muszę sprawdzić czy mam ten radar ale nawet w cenniku nie ma wzmianki o tym systemie

krowka1978
24-11-2016, 11:44
Jeśli nie masz w specyfikacji zamówienia, to na 100% go nie ma. W konfiguratorze FIATA jest w opcji. Na podstawie nr VIN na pewno uzyskasz informacje od FCA Poland, ewentualnie ASO (ale tu różnie może być :tongue)

JackTheNight
24-11-2016, 12:27
No dobra poszperałem trochę w necie i wygląda tak, że w sedanach wyprodukowanych do sierpnia na pewno pakietu
bezpieczeństwa nie było i systemu Full Brake System w tych nie ma. W moim na pewno nie ma i przy zamawianiu auta nie było takiej opcji.
Natomiast w autach wyprodukowanych od września już ten system można było zamówić.

tedybear
24-11-2016, 13:42
I to by sie zgadzało bo jak w lipcu podchodziłem do zakupu auta i złozyłem zamówienie to za dwa dni zadzwonił do mnie Pan iz muszę 1700pln dopłacić za system, który przy pakiecie jest obowiązkowy. Jutro idę zrobić zamówienie na Fiata Tipo ale w kolorze BORDO. w nosie mam że się bedzie brudził - ale bosko wygląda z chromami :)

bibi
24-11-2016, 14:02
Wujas ma bordo ...faktycznie z chromami wygląda zacnie ;)

slawekc76
22-02-2021, 12:07
Właśnie odebrałem moje Tipo sedan z pakietem bezpieczeństwo. Mam z przodu radar , który podczas jazdy w śnieżycy dał komunikat że może nie działać.
Niestety w komp. sam. nie mam żadnych opcji jego ustawienia a chyba powinny być. Czy u was też tak to wygląda ?

krowka1978
22-02-2021, 13:28
Mam z przodu radar , który podczas jazdy w śnieżycy dał komunikat że może nie działać.
Konkretnie dał komunikat, że nie działa.
Polecam zapoznanie się z instrukcją obsługi, gdzie to opisane są sytuacje, w których radar głupieje, lub może przestać działać.

Ustawienie jest z poziomu radia.

tedybear
22-02-2021, 13:57
slawekc76 dokładnie sobie poczytaj - jest to pięknie napisane w instrukcji. Poza tym przeczytaj także sobie jak on działa i jakich sytuacji unikać abyś przypadkiem nie zdziwił się kiedy auto zacznie maksymalnie hamować. Ja miałem taką sytuację kiedy to zapakowany w 5 osób zamierzałem lekko skręcić w prawo a na łuku był lewoskręt i auto na nim stało. Zanim się obejrzałem auto raz wydało z siebie dźwięk ostrzegawczy i nagle max po heblach. SZOK - nie zdążyłem nawet zareagować.
Nie zawsze technologia jest tak bezpieczna jakby mogło się wydawać.

A radar nie działa kiedy jest zaśnieżony (tak pewnie było w Twoim przypadku - zalepiony śniegiem) lub kiedy jest mega duży i intensywny deszcz i pewnie jest jeszcze kilka innych przypadków :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A propos to słyszałem, że teraz nowe Tipki maja mega wypaśne dodatki. Asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, nowe światła i cyfrową deskę rozdzielczą.

krowka1978
22-02-2021, 13:59
. Asystent pasa ruchu,
W tej konfiguracji kamera jest spięta z radarem, więc praktycznie fałszywek nie ma.

tedybear
22-02-2021, 16:00
No to ma lepiej.

slawekc76
23-02-2021, 08:48
Dziękuję wszystkim za pomoc, znalazłem wreszcie te ustawienia.

steyr
23-02-2021, 10:52
A propos to słyszałem, że teraz nowe Tipki maja mega wypaśne dodatki. Asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, nowe światła i cyfrową deskę rozdzielczą.

Wymóg UE i stąd jest taka cena jaka jest.

Obłomow
23-02-2021, 11:35
Dla mnie te dodatki to są wady:smile: Szczególnie rozpoznawanie znaków i cyfrowe zegary. Rozpoznawanie bo to prosta droga do ograniczania kontroli kierowcy nad autem, a cyfrowe bo obciążają akumulator i mogą być gorzej widoczne w ostrym świetle.

marx30
23-02-2021, 19:13
pobór pradu przez zegary to wgl pomijalna sprawa zwykłe tez maja podswietlenie i do tego silniki krecące wskazówkami, więc jeden kij. Ale gdzie te czasy że były piękne tarcze z 3d znacznikami itp.

qfel
24-02-2021, 20:11
Dziękuję wszystkim za pomoc, znalazłem wreszcie te ustawienia.

Jak już przetestujesz ten system to podziel się informacjami z jego działania. Też kupiłem sedana z wyprzedaży rocznika 2020 z tym systemem ale jeszcze mi nie zadziałał. Pewnie za mało przejechanych kilometrów albo nie wystąpiła taka sytuacja nagłego hamowania. Moja wersja jest z kamerą cofania ale nie wiem czy to ma wpływ na pełną pracę Full Brake Control jak sugerują niektórzy Koledzy

krowka1978
24-02-2021, 22:33
Moja wersja jest z kamerą cofania ale nie wiem czy to ma wpływ na pełną pracę Full Brake Control jak sugerują niektórzy Koledzy
Czy ja gdzieś pisałem o związku z kamerą cofania?

Rafal_Sz
25-02-2021, 16:30
Panic Break Control - mam to w sedanie z 2020. Trzeba bardzo szybko i dosyć mocno wcisnąć pedał hamulca. Sterownik zwiększa wtedy ciśnienie w układzie hamulcowym aż do granicy zadziałania ABS i zapalają się światła awaryjne. Po puszczeniu hamulca system odpuszcza i jeszcze parę razy zamigają awaryjne.

qfel
27-02-2021, 12:40
Czy ja gdzieś pisałem o związku z kamerą cofania?

Ok. Może źle zrozumiałem Twoją wypowiedź

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Panic Break Control - mam to w sedanie z 2020. Trzeba bardzo szybko i dosyć mocno wcisnąć pedał hamulca. Sterownik zwiększa wtedy ciśnienie w układzie hamulcowym aż do granicy zadziałania ABS i zapalają się światła awaryjne. Po puszczeniu hamulca system odpuszcza i jeszcze parę razy zamigają awaryjne.

Mam to też u siebie i wszystko się zgadza. Warto tu jednak dodać że system Panic Break Control i Full Brake Control to dwa całkiem różne systemy. Ten drugi posiada radar za przednim zderzakiem po prawej stronie (u mnie skrzyneczka mniej więcej o wymiarach 15x10cm. Radar jest chyba na podczerwień. Na YouTube jest test z praktycznego działania tego systemu tyle że na przykładzie 500X. Tam system działa automatyczne (samochód sam hamuje po zbliżeniu się do przeszkody) nawet jak kierowca nie robi nic (np. zagapił się) i chyba o to chodzi w działaniu tego systemu. U siebie jak do tej pory nie zaobserwowałem takiej gwałtownej reakcji systemu Full Brake Control a to co zaobserwowałem to dokładnie to o czym Ty piszesz czyli zadziałanie systemu Panic Break Control

krowka1978
27-02-2021, 12:49
Radar nie jest na podczerwień. Sprawdź w homologacji w jakim zakresie częstotliwości radiowej działa.
Co do kamery, jeżeli auto posiada Lane Assist, to jest to spięte z radarem, co daje większą skuteczność, w moim nie odważyłem się testować zatrzymania, ale samo hamowanie tak, gdy w bezpieczny sposób "wjeżdżałem" z gazem w podłodze w samochód skręcający w prawo.

qfel
27-02-2021, 13:20
Radar nie jest na podczerwień. Sprawdź w homologacji w jakim zakresie częstotliwości radiowej działa.
Co do kamery, jeżeli auto posiada Lane Assist, to jest to spięte z radarem, co daje większą skuteczność, w moim nie odważyłem się testować zatrzymania, ale samo hamowanie tak, gdy w bezpieczny sposób "wjeżdżałem" z gazem w podłodze w samochód skręcający w prawo.

Na testach wideo Fiata samochód sam pięknie się zatrzymuje się przed przeszkodą oczywiście powyżej prędkości 10km/h czy też 7km/h jak podaje instrukcja. Osobiście też boje się wypróbować działania systemu, myślę że mógłby nie zadziałać. Wnioskuję to po tym że jak zbliżam się z większą prędkością do samochodu stojącego np. na światłach to przy ustawieniu systemu na największą czułość (daleki) system powinien mi już zadziałać a ja raczej tego nie zaobserwowałem. Chyba że pojazd poprzedzający musi być w ruchu

maurycy
27-02-2021, 16:47
Na testach wideo Fiata samochód sam pięknie się zatrzymuje się przed przeszkodą oczywiście powyżej prędkości 10km/h czy też 7km/h jak podaje instrukcja. Osobiście też boje się wypróbować działania systemu, myślę że mógłby nie zadziałać. Wnioskuję to po tym że jak zbliżam się z większą prędkością do samochodu stojącego np. na światłach to przy ustawieniu systemu na największą czułość (daleki) system powinien mi już zadziałać a ja raczej tego nie zaobserwowałem. Chyba że pojazd poprzedzający musi być w ruchu

U mnie kiedyś się zatrzymał ;-). Kobieta się ,, rozkraczyła'' na prawym pasie a przedemną jechał samochód i w ostatniej sekundzie ominął ją, ja w tym czasie wzrok miałem skierowany na panel sterowania nawiewami . Dzięki tej funkcji nie najechałem na kobietę i nie rozbiłem swego Tipka :!: (to był jeszcze sedan)Auto znaczy funkcja zareagował wzorowo :lol: , a jak się przy tym wystraszyłem- bo nagle pisk opon auto się zatrzymuje . Nie chcę tego powtarzać:mad:

qfel
27-02-2021, 17:27
Czyli jednak działa. Niechcący sprawdziłeś działanie tego systemu ;-). Znaczenie tutaj mógł mieć fakt że cały czas chyba miałeś nagę na gazie. Być może gdy kierowca już operuje wcześniej pedałem hamulca i dojeżdża do przeszkody to system nie reaguje. Inaczej to przy każdym dojeżdżaniu np. do samochodu który już stoi na światłach system uruchamiał by hamulce a tak nie dało by się przecież jeździć

krowka1978
27-02-2021, 20:55
Być może gdy kierowca już operuje wcześniej pedałem hamulca i dojeżdża do przeszkody to system nie reaguje. Inaczej to przy każdym dojeżdżaniu np. do samochodu który już stoi na światłach system uruchamiał by hamulce a tak nie dało by się przecież jeździć
Być może to chłop na oko umarł. Reaguje również przy wciśniętym hamulcu. Do tego sam jeszcze dociśnie hamulce. Przy odpowiednio dynamicznej jeździe i przy dojeżdżaniu bez ostrzeżenia potrafi włączyć hamulce, gdy pedał jest wciśnięty, ale za słabo. Jeżeli miałby nie działaćbprzy wciśniętym hamulcu, to ten system byłby kaleką.

tedybear
28-02-2021, 09:41
U mnie też zadziałał system tylko nie w sytuacji zagrożenia. Nie polecam. Pisałem o moim przypadku milion razy. W instrukcji są opisane przypadki kiedy system może zadziałać nieprawidłowo.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Do tej pory na tym łuku mam nerwówkę bo wiem co się stało i że auto może źle odczytać sytuację.

qfel
28-02-2021, 10:35
Być może to chłop na oko umarł. Reaguje również przy wciśniętym hamulcu. Do tego sam jeszcze dociśnie hamulce. Przy odpowiednio dynamicznej jeździe i przy dojeżdżaniu bez ostrzeżenia potrafi włączyć hamulce, gdy pedał jest wciśnięty, ale za słabo. Jeżeli miałby nie działaćbprzy wciśniętym hamulcu, to ten system byłby kaleką.

Jeżeli jesteś taki pewny co do działania tego systemu to opisz go na własnym przykładzie a nie cytuj instrukcji bo tyle to i ja potrafię

harry.wesoly
28-02-2021, 11:46
Ten system najlepiej daje o sobie znać w sytuacji, gdy jadący przed nami samochód skręca w prawo a my wg systemu nie reagujemy w żaden sposób to nadal jedziemy ze stałą prędkością/przyspieszamy bądź po prostu nie dotykamy żadnego pedału a auto zbliża się na kurs kolizyjny z tym skręcającym. Ps. w ostatnim czasie zaobserwowałem że po aktualizacji firmware radia na to najnowsze to mój fiat zareagował piszczeniem na łuku drogi tak jakby zareagował na słupki wzdłuż pobocza (zwykła jazda bez tempomatu aktywnego) a innym razem jadąc na aktywnym tempomacie zaczął dość żwawo hamować reagując prowdopodobnie na sporą kałuże na jezdni. I choć o słupkach instrukcja coś chyba wspomina to kałuża to nowość. Będę obserwował swoją jazdę na tym łuku drogi, może to przypadek bądź firmware coś zmienił. Co do innych sytuacji na drodze to jadąc autostradą na tempomacie aktywnym radar poprawnie radzi sobie z hamowaniem/zwalnianiem przed jadącymi w tym samym kierunku pojazdami, dopiero włączenie kierunkowskazu zwalnia hamulec dając sygnał to komputera, że ma już odpuścić bo sami kontrolujemy jazdę.

krowka1978
28-02-2021, 13:02
Jeżeli jesteś taki pewny co do działania tego systemu to opisz go na własnym przykładzie a nie cytuj instrukcji bo tyle to i ja potrafię

Widzisz w podpisie jakie auto mam? Ma FBC i LA. Prawie 5 lat już nim jeżdżę i śmiesz mi tu z instrukcją wyskakiwać? Bezczelny jesteś! Jeżeli nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia, to siedź cicho. Mój opis FBC to 5 lat posiadania auta i 66tyś. przejechanych km, do tego techniczna znajomość nie wzięta z IO, bo tego tam nie ma!
To Ty opisujesz dyrdymały, bo żeś film w YouTube o 500X zobaczył i więcej ode mnie o nim wiesz, fachowiec od siedmiu boleści.
Po Twoich dyrdymałach wnioskuję, że z cytowaniem instrukcji też masz problemy.

Ledwie na forum zarejestrowany, kilka dni Tipo ma, a już pyskuje, wszystkie rozumy już zeżarł. Zero pokory, ale za to widzę typową ostatnimi latami roszczeniowość.

Jak tam radar na podczerwień? W instrukcji tak napisali?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Co do innych sytuacji na drodze to jadąc autostradą na tempomacie aktywnym radar poprawnie radzi sobie z hamowaniem/zwalnianiem przed jadącymi w tym samym kierunku pojazdami, dopiero włączenie kierunkowskazu zwalnia hamulec dając sygnał to komputera, że ma już odpuścić bo sami kontrolujemy jazdę.
Tempomat aktywny jest rozdzielony od hamowania automatycznego, to że radar ten sam nie ma znaczenia, funkcje są niezależne. FBC zadziała przy włączonym kierunkowskazie, jeżeli system uzna, że będzie kolizja.
Do tempomatu aktywnego jest inny radar, mój pochodzi z okresu, gdy jeszcze aktywnego nie było w opcji. Po uaktywnieniu MES-em tempomatu aktywnego przestał działać FBC z komunikatem "Radar oślepiony".
Przy włączonym kierunkowskazie i nodze na hamulcu krzyczy "hamuj" aż miło, bo jest brany pod uwagę kąt skrętu kierownicy, czyli tor jazdy, a jeżeli jest kamera LA, to jeszcze widzi co ma przed sobą, zdarza się, że reaguje na światła stop :food:


@qfel, opowiedz o swoich wieloletnich doświadczeniach w tym temacie :food: Gdy wyczyscisz mleko pod nosem i zdobędziesz wiedzę z własnego doświadczenia, co śmiałeś mi wypunktować, to polemika wskazana.

qfel
02-03-2021, 00:07
Ledwie na forum zarejestrowany, kilka dni Tipo ma, a już pyskuje, wszystkie rozumy już zeżarł. Zero pokory, ale za to widzę typową ostatnimi latami roszczeniowość.
@qfel, opowiedz o swoich wieloletnich doświadczeniach w tym temacie Gdy wyczyscisz mleko pod nosem i zdobędziesz wiedzę z własnego doświadczenia, co śmiałeś mi wypunktować, to polemika wskazana.

Ale ty chłopie żałosny jesteś. Musisz mieć strasznie dużo kompleksów skoro tak się tutaj na ludziach wyżywasz

krowka1978
02-03-2021, 09:14
Ale ty chłopie żałosny jesteś. Musisz mieć strasznie dużo kompleksów skoro tak się tutaj na ludziach wyżywasz

Zacznij od siebie. Widzę, że wracasz do formy, czyli najazdy personalne, nadal brak merytorycznej dyskusji :food: Trzeba się było najpierw upewnić, czy należy wyskoczyć do mnie z tekstem w stylu "naczytał się instrukcji i cwaniakuje, bo o FBC wielkie g...o wie". Najechałeś na mnie i po ripoście zdziwienie? Trzeba było nie zaczynać chamskim najazdem, a teraz powtórka haha

szutawaldemar
02-03-2021, 12:02
Krowka, nie zesraj się

jacek2
02-03-2021, 15:08
No i chamówa się zaczęła na całego..... a było miło i przyjemnie. Panowie- opanujcie się...

kjk
02-03-2021, 16:35
Czy na naszym forum funkcjonuje w ogóle coś takiego jak ban? Tydzień przymusowych wakacji dla ostudzenia emocji czasem by się przydał.

PUNTO1.4
02-03-2021, 18:52
Dokładnie. Gdzie jest admin ?

tedybear
04-03-2021, 13:51
A ja dziś zdziwiony jestem bo mój system w moim Tipku zareagował na pieszego na pasach. Zapiszczał jak gość wchodził na pasy a ja się delikatnie toczyłem

maurycy
04-03-2021, 13:58
A ja dziś zdziwiony jestem bo mój system w moim Tipku zareagował na pieszego na pasach. Zapiszczał jak gość wchodził na pasy a ja się delikatnie toczyłem

Znaczy zadziałał :wink:

tedybear
04-03-2021, 14:11
maurycy zadzialał ale w mojej instrukcji nie mam nic, że działa na pieszych tylko na autka

harry.wesoly
04-03-2021, 14:25
Mi się wydaje, o czym już pisałem, że aktualizacja ostatnia radia mogła wpłynąć na działanie tego systemu. Widzę że nowy cross ma to samo radio u7 co u mnie ale wyposażony jest w więcej asystentów (pewnie i UE dało nacisk na większą ochronę pieszych) więc kto wie. Możliwe to :confused:

tedybear
04-03-2021, 14:28
no to Ok bo ogólnie w instrukcji jaką posiadam jest info, że system nie rozpoznaje pieszych. Nie było barierek metalowych, słupków od których odbiłyby się fale radiowe. Fajnie by było aby Fiat informował o takich rzeczach.

Qvadrat
04-03-2021, 21:14
Moze pieszy miał tytanowa protezę albo jakaś śrubę w kościach... to i go wykrył... albo ukrytą bron... albo metalowa patelnie czy garnek w torbie :-D

maurycy
04-03-2021, 22:04
Moze pieszy miał tytanowa protezę albo jakaś śrubę w kościach... to i go wykrył... albo ukrytą bron... albo metalowa patelnie czy garnek w torbie :-DDobre ....patelnia i garnek mnie rozłożyły 🤣🙃🤣

jacek2
05-03-2021, 08:18
Nie zastanawiam się nad tym na co reaguje radar. A u mnie reaguje bardzo często i to z byle powodu. Nawet zdarzyło się że na przebiegającego kota zwrócił uwagę. Nie przeszkadza mi to wcale. a nawet więcej..... jest bardziej czuły niż ja. A to dobrze....

tedybear
05-03-2021, 09:45
Jacek2 nie ciesz się tak bardzo z tego powodu bo jak kiedyś niespodziewanie i bez powodu włączy Ci auto wszystkie hamulce przy 60km/h to się mega zdziwisz. Ja miałem już taka przygodę i nie polecam. Choć za 2 razem ten system uratował mi życie