Zobacz pełną wersję : Croma nalepka na słupek drzwi
Witam!
Autko mam od niedawna, ale już wymieniłem pół zawieszenia, oraz 2 razy wypalałem DPF :D
Teraz mam problem z goła inny, bo estetyczny. Szukam nalepki- czarnej na słupek drzwi od kierowcy.
Może być numer oryginału - zorientuje się w serwisie ile takie cudo, lub może jakiś misiu kochany ma taką na sprzedaż. Moją przy pewnej prędkości podwiało i potargało na amen.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
na słupkach nie ma żadnych naklejek wklej jakąś fotę o co ci chodzi
Nie ma? Chodzi o te czarne na słupkach zewnętrznych w drzwiach. Czyli albo coś kombinowane było, albo się nie dogadaliśmy. Jutro za jasnego zrobię fotki i wkleję. Ale chodzi mi, że tutaj mam nalepione, a przynajmniej tak to wygląda, bo lakier raczej całym płatem nie zejdzie.
25710
Abramsik
23-11-2016, 18:31
... 2 razy wypalałem DPF
Jak wypalałeś - serwisowo czyli wymuszałeś ? Jeśli tak to moim zdaniem coś nie tak. Jakie miałeś objawy, które Cię do tego zmusiły?
Szukam nalepki- czarnej na słupek drzwi od kierowcy.
Tak jak pisze @jaro190 tam nie ma naklejek (w oryginale) tylko są nakładki. Możesz kupić na Aledrogo używki.
Serwisowo niestety. Pomiędzy jednym a drugim minęło zaledwie 2 tysiące km co prawda większość z tego w mieście, ale jednak to nie jest normalne. Zmusił mnie jeden objaw. Tryb awaryjny.
W styczniu niestety uciekam z zielonej strony i wywalam te ustrojstwo wraz z zaślepieniem EGR.
Co do nakładek właśnie przejrzałem allegro i są tylko do FL, czyli srebrne, albo czarne ale z połyskiem, a u mnie to wygląda jak matowe. I może po prostu u mnie zeszła wierzchnia warstwa tej nakładki?
Abramsik
23-11-2016, 18:44
Jak nie używka to demontaż wszystkich i malowanie całego kpl. Będzie git. :lol: Tak robili Koledzy z nakładkami w NB.
no to masz coś kombinowane bo oryginał to farba czarny mat w poliftowych czarny połysk,
najtaniej będzie wymontować zmatowić i pomalować farbą w spreju
No to mam zadanie na sobotę :)
Z tego co widziałem to chyba za uszczelką jest tylko przykręcane? Dobrze kombinuje?
Abramsik
23-11-2016, 19:02
Prawdopodobnie tak. Popatrz na zdjęcia nakładek np na Alledrogo (ja niekiedy tak robię) aby podpatrzeć gdzie są lub mogą być miejsca montażowe. Pomyśl o manualu dla potomnych.
o ile pamiętam to na górze pod uszczelką następnie ostrożnie trzeba to wysunąć aby nie rozgiąć krawędzi
opuść szybę i wyciągnij uszczelkę tą w której szyba siedzi. zobaczysz 3 śluby którymi jest przykręcona ta osłona, jeśli dobrze pamiętam torxy.
Serwisowo niestety. Pomiędzy jednym a drugim minęło zaledwie 2 tysiące km co prawda większość z tego w mieście, ale jednak to nie jest normalne. Zmusił mnie jeden objaw. Tryb awaryjny.
W styczniu niestety uciekam z zielonej strony i wywalam te ustrojstwo wraz z zaślepieniem EGR.
Nie szkoda Ci kasy na wywalenie DPF?
Jeździsz po mieście i szybciej go zapychasz to fakt, ale ten filtr potrafi się dopalić na wolnych obrotach.
Nigdy nie zauważyłeś wypalania w trakcie jazdy?
Może właśnie Twój styl jazdy nie pozwala na wyczyszczenie DPF - zgaszenie silnika w trakcie procedury?
Sam filtr raczej się nie psuje, tylko sygnalizuje problem z silnikiem/osprzętem - niewłaściwe spalanie.
a sprawdzałeś DPF jaki ma poziom zapchania zaraz po wypaleniu? u mnie po wypaleniu poziom spada poniżej 20 %.
sprawdzałeś czy masz czelne przewody ciśnieniowe przed i za filtrem?
może filtr jest sprawny a zapycha się z innych powodów tak jak pisał o tym Capsel.
sprawdź dokładnie filtr, żebyś za jakiś czas po kastracji nie dowiedział się że coś innego nie generuje zwiększonego dymienia i zapycha filtr.
DPF jest świetnym wykrywaczem różnych niedomagań silnika.
Abramsik
24-11-2016, 11:28
Jako że dyskusja dotyczy DPFa dorzucę swoje "dwa grosze". Uważam, że świadoma wycinka filtra ma sens w przypadku gdzie chcemy zwiększyć moc itp. a silnik mamy SPRAWNY. W opisywanym przypadku mam wrażenie, że silnik krzyczy DPFem ze coś mu dolega. Tak jak piszą Koledzy problemy z DPFem są skutkiem a nie przyczyną samą w sobie. Sama wycinka w tym momencie niewiele zmieni za wyjątkiem wydatku i wq....enia. Te pieniądze lepiej wydać na dobra diagnozę i naprawę.
Nie ma żadnych błędów na silniku, ani żadnych objawów źle pracującego silnika. Dwukrotne wypalanie serwisowe świadczy już chyba o jego wykończeniu. U mnie po wypalenie dopaliło do 40%.
Nigdy podczas jazdy nie zauważyłem wypalania filtra (zwiększonego spalania chwilowego). Samochód pod względem mechanicznym został sprawdzony dosyć dokładnie. Po prostu takie coś zaproponowano mi w pracy - pracuję w warsztacie. Normalny filtr powinien wypalać się sam już przy obrotach 3 tysięcy, ale nigdy nic takiego nie miało miejsca. Nawet wjeżdżając na autostradę i utrzymywanie przez chwilę obrotów powyżej 4 tysięcy nie dało rady go wypalić. W tym momencie auto nie puszcza dymka jak to w VAG-ach bywa, więc na moje oko winny jest DPF.
We Fiacie jest zgoła inaczej niż w VAG-u..... z tymi obrotami to nie w Cromce :cool:
Kolega RafalWawa kiedyś wyjaśniał jak to jest z naszym filtrem.
Wypalanie serwisowe NIE WYPALA FILTRA DO KOŃCA, tak jak to ma miejsce w czasie jazdy
poczytaj:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-30446/5
Nasza Croma głównie użytkowana jest przez żonę, dojazdy do pracy. Raz w miesiącu lub zadziej wyjezdzamy w dłuższą trasę. Zona do pracy ma 8 km w jedna stronę. Juz kilkanaście razy podłączałem komputer po jej powrocie i okazywało się ze filtr sie wypalał w czasie jej dojazdu/powrotu z pracy. Jeździ wolno, nie przekracza 60 km/h, korki na to nie pozwalają. Na pewno nie osiąga obrotów silnika nawet zbliżonych do 2500. Przy tym silniku biegi zmieniane są na wyższe przy 2000 obrotów .
Na pewno nie osiąga obrotów silnika nawet zbliżonych do 2500. Przy tym silniku biegi zmieniane są na wyższe przy 2000 obrotów
Schodzimy na OT, bo było o słupkach a cóż: może 2,4 na to pozwala ale mój owszem jeździ w tym zakresie, ale przyjemność z jazdy robi się powyżej 2000 więc poniżej to ja redukuję ;-)
ze słupkiem to tak jak wcześniej pisałem. opuść szybę, wyciągnij uszczelkę gumową, ta co szyba w niej jeździ po stronie tego słupka. pod uszczelką zobaczysz śruby.
gdzieś w piwnicy leży u mnie ta osłona. jak będę miał czas dziś lub jutro to może nawet ją znajdę i jakieś foty zrobię.
co do obrotów, w czasie jazdy miejskiej w korkach to nie ma co kręcić powyżej 2 tys jak za kilkadziesiąt metrów i tak trzeba się zatrzymać. napisałem o tym w odniesieniu do działania DPFa i jego wypalania. chciałem pokazać że jeżdżąc w takich warunkach filtr bardzo ładnie się wypala. prawie każde wypalanie które jest inicjowane podczas żony podroży do oraz z pracy jest przerywane. filtr rzadko się wypala pełne 10 czy 11 minut. poprostu proces powtarza się częściej. pełne wypalenia mają miejsce jak wyjeżdżamy w dłuższa trasę, lub jak ja jadę autem do pracy.
Wracając do nakładek to w następnym tygodniu je zdejmuję i daję koledze do polakierowania. Także będzie cycuś glancuś. Dzięki za szybkie i rzeczowe odpowiedzi :)
Aaa i jeszcze jedno. Nie macie ktoś może odboju bagażnika? Jednego nie mam i za każdym otwarciem jest nieprzyjemny dźwięk :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.