Zobacz pełną wersję : Prosze o pomoc, kogoś ze Śląska z kablem i FESem?
Witam wszystkich. Potrzebuje kogoś kogoś kto się zna na 1.9 JTD CF3 105HP. Niby wszystko mam dobrze a auto nie jedzie tak jak powinno. Byłem już 2 razy w aso i tylko wydaje kasę na diagnostykę i drobne wymiany. Twierdzą że wszystko ok, ale za niskie doładowanie. Już jestem wściekły bo żadnych konkretów. Proszę o pomoc kogoś kto zna się na dieslach.
Auto ma oryginalnie 210 tyś, nie dymi, silnik nie bierze oleju, nie przerywa, nie ubywa płynu chłodniczego, egr jest ok, żadnych błędów, rozrząd pompa i wszystkie paski wymienione łącznie z kołem masowym, termostat i płyn wymieniony, olej wymieniony castrol 5w40, filtry pow i paliwa wymienione.
Zanim zacznę wymieniać przepływomierze, overbosty i inne części które są drogie chciałbym by ktoś uczciwy rzucił okiem na ten silnik.
Po pierwsze. Odepnij sobie wtyczke od przeplywomierza, przejedz sie i sprawdz czy jest roznica. ( byc moze przeplywomierz juz nie domaga ).
Po drugie - jesli nie pomoze odpiecie przeplywomierza, przeczysc sobie czujnik overboosta.
Pozniej bedziemy myslec dalej.
Dla przykladu tez odczuwalem u siebie w Stilo za malo mocy. Co sie okazalo, na hamowni wyszlo 103 KM, a nie 115 jak powinno byc. Okazalo sie, ze przeplywomierz nie do konca spelnial swoja funkcje. Odpielismy i auto chodzilo jak powinno.
Mogę odpiąć, ale według aso przepływomierz działa dobrze. Jutro odepnę bo po ciemnicy nie chce mi się grzebać :) Ale gdyby to była przepływka to by dymił albo palił za duzo, a nie dymi i pali po mieście 6,1 l/100km. Co do overbosta to nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest w takim miejscu ze bez kanału nie ma szans od góry się dostać.
Ale gdyby to była przepływka to by dymił albo palił za duzo, a nie dymi
Niekoniecznie. U mnie spalanie bylo calkiem w normie, nie dymil.
Dopiero zacznie Ci dymic jak przeplywke odepniesz, nie wspomne o spalaniu :)
Sprawdz to, bo cos mi sie wydaje, ze to moze byc powodem. U mnie tez komp nie pokazywal bledu, a jednak na hamowni wyszlo. Bo turbo dobrze dmuchalo.
Co do overbosta to nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest w takim miejscu ze bez kanału nie ma szans od góry się dostać.
W Stilo tez byl problem z overboostem, poniewaz znajdowal on sie pod oslona akumulatora i byl narazony na rozne syfy od spodu. Byl nawet gdzies manual jak go wyczyscic i przeniesc gdzie indziej, od gornej strony aku. :)
Najpierw odepnij kostke z przeplywomierza i sprawdz czy poprawilo sie cos odnosnie dynamiki jazdy. :)
Oki, dzięki. Tak zrobię jutro i dam znać :)
Ogarnąłem temat, nieszczelność w układzie dolotowym. Kupiłem nowe opaski i poskręcałem wszystko i działa jak należy. Dzięki
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.