Zobacz pełną wersję : Bravo 1.4 - Kontrolka zużytych hamulców
Część,
Po pierwsze dzień dobry na forum :)
A teraz do meritum - przeglądając, w końcu z nudów, instrukcję natrafiłem na informację o kontrolce zużycia hamulców. Jednak wymieniałem już kilkukrotnie klocki (przód i tył) i nigdy kontrolka się nie świeciła. Przy przekręcaniu kluczyka nie zauważyłem, aby się podświetlała.
Pytanie moje brzmi czy jest ona na każdej desce rozdzielczej i np. w mojej wersji nie mam takiego czujnika? Czy ewentualnie powinienem kupować klocki z czujnikiem?
Z góry dzięki za info :)
Pjetrek
Twoje ostatnie pytanie jest także odpowiedzią🙂
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Czujnik zużycie klocków działa tylko na przedniej osi i do tego na jednym kole i potrzeba klocki z wprowadzonym przewodem. Przy zwykłych klockach nie zadziała. Wymieniając klocki powinieneś zauważyć wolny przewód w okolicy koła.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
OK. Czyli klocki z czujnikiem i rozumiem, że wtedy kontrolka będzie się podświetlała przy rozruchu? Czy zaświeci się tylko w momencie zużycia? I jeszcze jedno - gdzie powinien być podpięty ten przewód?
Są trzy rodzaje klocków :
1.bez czujnika
2.z czujnikiem elektrycznym
3.z czujnikiem mechanicznym
poz 1 wiadomo
poz 2 czujnik w klocku wpięty w instalację elektryczną wtyczka blisko kolumny mcpersona .Kontrolka zapala się w momencie przetarcia się przewodów w czujniku.
poz 3 czujnik w kształcie odstającej blaszki daje pisk przy kończących się okładzinach
Są trzy rodzaje klocków :
1.bez czujnika
2.z czujnikiem elektrycznym
3.z czujnikiem mechanicznym
poz 1 wiadomo
poz 2 czujnik w klocku wpięty w instalację elektryczną wtyczka blisko kolumny mcpersona .Kontrolka zapala się w momencie przetarcia się przewodów w czujniku.
poz 3 czujnik w kształcie odstającej blaszki daje pisk przy kończących się okładzinach
A który byś bardziej polecał, oczywiście z czujnikiem? Dopytuję, może w głupi sposób, ale ze mnie mechanik jak z koziej du** trąba, a jak już mam możliwość "kontrolowania" zużycia to chciałbym to wykorzystać w pełni. wejście w instalację raczej powinienem posiadać?
wejście w instalację raczej powinienem posiadać
jeżeli masz wtyczkę to bezapelacyjnie z czujnikiem elektrycznym
Kruca bomba nie mam zielonego pojęcia czy jest wtyczka o.O Jestem w stanie sobie to sprawdzić?
Pewnie, nie pamiętam z której strony jest, ale musi być w okolicy mcpersona tak na wysokości tarcz.
Skręć sobie koła do oporu w lewo albo w prawo, tak żeby widzieć co się kryje za kołem i gdzieś tam się ukrywa [emoji4]
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
OK. Czyli klocki z czujnikiem i rozumiem, że wtedy kontrolka będzie się podświetlała przy rozruchu? Czy zaświeci się tylko w momencie zużycia? I jeszcze jedno - gdzie powinien być podpięty ten przewód?
Kontrolka zaswieci się dopiero przy zużyciu klocka. Wtedy klocek masuje do tarczy i zaswieca się kontrolka.
Bravo z przodu ma czujniki elektryczne
Z blaszka można kupić do tyłu.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
markshall
20-11-2016, 01:16
Z tego co pamiętam czujnik jest tylko z przodu w lewym kole i na jednym klocku☺
Dokładnie , czujnik jest na lewym kole od strony kierowcy na wewnętrznym klocku hamulcowym
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.