PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Ducato II 2004r. 2.3 JTD kilka usterek. Pomocy



YOGOWAFEL
17-11-2016, 12:29
Witajcie.
Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Ducato II z silnikiem 2.3 JTD niestety jednak trapi go kilka usterek z którymi za bardzo sobie poradzić nie moge a mianowicie...

1. Po włączeniu zapłonu lub zapaleniu silnika zamykają się wszystkie drzwi (centralny zamek)a po zgaszeniu samochodu normalnie drzwi się otwierają. OD czego to może być nie wiem...
2. Nie działa prędkościomierz ani nie nabija kilometrów na licznik dodatkowo świeci na wyświetlaczu z lewej strony taki kluczyk jak od zamka i nie wiem co on oznacza ? immbolilaizer?
3. Szukałem książki typu ,,Sam naprawiam" do ducata ale znalazłem tylko do rocznika 2002 a ja mam 2004 i niestety w tej książce co znalazłem nie ma silnika 2.3 jtd. Słyszał może ktoś czy taka książka w ogóle jest od 2002-2006?
4. Udało mi się podpiąć fiata do komputera aby odczytać błędy, no właśnie i tu jest niby ok jakieś tam błędy od poduszek centralnego zamka i pedału gazu tzn od czujnika...ale gdy dałem żeby zobaczyć odczyt parametrów to ku mojemu zdziwieniu na zgaszonym silniku np temp silnika skakała jak chciała od 5 stopni do 70...obroty silnika też nie były na 0 rpm tylko falowały do 100, i tak samo pozycja czujnika pedału gazu...ogólnie wszystkie wartości nie były stałe wszystkie falowały choć silnik był zgaszony. Teraz tylko pytanie czemu tak się dzieje ? Gdzieś mam zwarcie ?

Wiele rzeczy zauważyłem tzw ,,dzikich kabli" wiszących nie podpiętych urwanych i właśnie nie wiadomo od czego...książka by się przydała...może ktoś ma ?

Aaa no tak zapomniałem o najważniejszym... samochód bardzo ciężko zapala tzn tak jakby świece nie grzały długo bardzo trzeba nim kręcić żeby się odezwał dodatkowo przy kręceniu nie czuć nic paliwem ani nawet dymka nie puści z rury a powinien na takie długie kręcenie i pytanie jest czy to świece czy może jednak nie dostaje paliwa tyle co powinien?

Z góry dziękuje Wszystkim za wszelką pomoc porady i sugestie, mam nadzieje ze razem ożywimy mojego fiata i będę mógł sie nim cieszyć na długo. Pozdrawiam Łukasz

miszko
17-11-2016, 12:38
1. Po włączeniu zapłonu lub zapaleniu silnika zamykają się wszystkie drzwi (centralny zamek)a po zgaszeniu samochodu normalnie drzwi się otwierają. OD czego to może być nie wiem...
Kodowanie, po prostu ktoś tak ustawił.



2. Nie działa prędkościomierz ani nie nabija kilometrów na licznik dodatkowo świeci na wyświetlaczu z lewej strony taki kluczyk jak od zamka i nie wiem co on oznacza ? immbolilaizer?
Ktoś grzebał z deską, może ją wymienił? Ikona kluczyka (żółta) oznacza problem z immo. To znaczy, że zastosowany kluczyk nie pasuje do centralki CODE (nie rozpoznano kluczyka). Skoro silnik odpala to znaczy, że ktoś zrobił bypass.



3. Szukałem książki typu ,,Sam naprawiam" do ducata ale znalazłem tylko do rocznika 2002 a ja mam 2004 i niestety w tej książce co znalazłem nie ma silnika 2.3 jtd. Słyszał może ktoś czy taka książka w ogóle jest od 2002-2006?
To już wchodzi eLearn, taka elektroniczna książka.



4. Udało mi się podpiąć fiata do komputera aby odczytać błędy, no właśnie i tu jest niby ok jakieś tam błędy od poduszek centralnego zamka i pedału gazu tzn od czujnika...ale gdy dałem żeby zobaczyć odczyt parametrów to ku mojemu zdziwieniu na zgaszonym silniku np temp silnika skakała jak chciała od 5 stopni do 70...obroty silnika też nie były na 0 rpm tylko falowały do 100, i tak samo pozycja czujnika pedału gazu...ogólnie wszystkie wartości nie były stałe wszystkie falowały choć silnik był zgaszony. Teraz tylko pytanie czemu tak się dzieje ? Gdzieś mam zwarcie ?

Coś jest namotane ostro. Sprawdź w pierwszej kolejności główne połączenia do masy auta. Jednak to co piszesz niżej, że dużo dzikich kabelków może sugerować, że ktoś się bawił bez wiedzy i stąd te problemy.

Najlepiej usuwaj problem jeden po drugim, czyli zacznij od najważniejszych dla Ciebie. Możliwe, że nie obędzie się bez pomocy elektryka samochodowego.



samochód bardzo ciężko zapala tzn tak jakby świece nie grzały długo bardzo trzeba nim kręcić
Zacznij od diagnozy świeć, możliwe, że już nie żyją, stąd ciężkie odpalanie.

YOGOWAFEL
17-11-2016, 12:48
Ikona kluczyk na wyświetlaczu tym od kilometrów świeci kluczyk na czarno z lewej strony.
A nie wiesz może gdzie taka książkę znajdę?
Właśnie się tego obawiam że bez elektryka się nie obejdzie...
A jak te świece sprawdzić ?
I jak ten centralny zamek rozkodować żeby nie zamykał tych drzwi? bo wczoraj to już musiałem ścianę grodziową rozkręcać żeby wejść do niego bo się zamknął :D
Teraz największym problemem jest to żeby odpalał normalnie, a dalej ten prędkościomierz...gdzieś czytałem że jakiś podgrzewacz do odmy lubi robić zwarcie i dlatego wyrzuca bezpiecznik od licznika ale nawet nie wiem gdzie ten podgrzewacz się znajduje...masakra...

EDIT: ten świecący kluczyk był od serwisu olejowego :) już skasowałem i nie świeci :)

edit2: Udało mi się zlokalizować przekaźnik świec żarowych...i teraz ściągnąłem dwie wtyczki które tam są i na przekreconym zapłonie na ON na żadnym pinie tego przekaźnika nie ma prądu...powinien być ? dodatkowo kontrolka świec żarowych mruga....a powinna świecić chyba cały czas póki nie zagrzeje ?

YOGOWAFEL
22-03-2017, 17:14
Witam ponownie...Moje ducato dalej płata figla...teraz pozostał jeden problem błąd P0380 czyli coś z grzaniem świec żarowych choć w sumie temperatura na plusie więc sie dziwie że ten błąd się pojawia :) i to ciężkie odpalanie eh jak jest zimny to długo kręci i zapali (lub nie) akumulator się skończy i czasami nie odpala , postoi kilka dni i zapali ale też trzeba długo kręcić , a gdy już odpali i pochodzi dosłownie kilka minut to już kolejne odpalenie jest bezproblemowe. Jakieś pomysły?? Pomocy.
PS. a co do tego błędu myślałem żeby wymienić przekaźnik od świec żarowych, warto?