PDA

Zobacz pełną wersję : Uszkodzony teromostat ? Czy pompa wody ?



Krzysi3k
15-11-2016, 08:13
:?::?::?: Pomocy Klubowicze.
Otoz , moje kochane Palio 1.4 + gaz posiada dosyc niepokojace objawy , mianowicie :
Podczas pracy na benzynie auto pracuje bez zarzutow , mimo niskich temperatur , gaz pracowal wysmienicie w lecie po " regulacji " przez pana diagnoste oczywiscie auto moze nie stracilo na mocy ale po regulacji zmienila mi sie emisja spalin oraz auto zaczelo mniej palic :) w kazdym badz razie , na gazie przy niskiej temperaturze gubi strasznie obroty i gasnie , ( dodam ze na benzynie pracuje bez zarzutu ) , jak to mowia jak sie jedzie to jedzie :) ale korki i te sprawy utrudniaja mi jazde. Jesli chodzi o temperature silnika , auto nie zagrzewa sie do polowy tak jak powinno byc , na wolnych obrotach uda sie mu dosc do srodkowej kreski jednak gdy rozpoczynam jazde po 5minutach temp wskazuje ponizej pierwszej kreski. Postanowilem ktoregos razu przygazowac na wolnych obrotach co skutkowalo wylaczeniem instalacji gazowej oraz wywalenie mi plynu chlodzacego z odpowietrznika ( zaczelo sie kopcic z pod maski myslalem ze sie pale lecz jednak to byla tylko woda ). Tylko albo az bo ze swojego doswiadczenia wydaje mi sie ze termostat w staruszku odmawia posluszenstwa i nie otwiera sie wogole , wtedy wytwarza sue cisnienie i w momencie kulminacyjnym plyn dostaje swojego ujscia.
Nie wiem dokladnie czy to wina termostatu ( to tylko moje podejrzenia ) , moze to byc pompa ? Prosze o pomoc ;) :confused::confused::confused::confused:

mlodybe
15-11-2016, 10:53
Sprawdź czy nie zamarza ci reduktor. Jeśli tak to będziesz musiał zrobić zwężenie miedzy trójnikiem a nagrzewnicą.

hak64
15-11-2016, 20:26
Podejrzewam termostat, bo typowym objawem jest powolne nagrzewanie się silnika, wzrost temperatury w trakcie postoju i spadek temperatury podczas jazdy. Fakt wywalania płynu może być spowodowany zużyciem i małą wydolnością pompy wody lub uszkodzonym wentylatorem chłodnicy. Jest jeszcze ewentualność najgorsza - przepalona uszczelka pod głowicą.

Krzysi3k
23-11-2016, 13:46
Jest jeszcze ewentualność najgorsza - przepalona uszczelka pod głowicą.

Wydaje mi sie ze to nie uszczelka , auto na drodze zachowuje sie normalnie , nie ma drastycznego spadu mocy , czuc roznice w jezdzie na gazie i benzynie ale to normalne olej nie dostaje sie do zbiornika wyrownawczego a samo palio nie kopci na niebiesko. :( co do wentylatora to dziala bo sie zalacze gdy temp wzrosnie i gasnie gdy opadnie

czech22
29-11-2016, 22:19
Niestety jest to możliwe, że pada UPG. Ewentualnie może być układ zapowietrzony, tylko musi być tego przyczyna. Niska temp silnika to raczej, a może na pewno termostat. Nie wiem skąd się biorą opinie o padającej pompie. Co tam ma paść. Może być tak, że wirnik się urwie, ale nie ma czegoś takiego jak jego zużycie. On tylko przepycha wodę, a nie żwir.