PDA

Zobacz pełną wersję : excess radiator fluid temp przy temp bliskich 0



irqus
12-11-2016, 09:03
Witam.

Od pewnego czasu męczy mnie problem jak w temacie. Objawia się komunikatem na desce w momencie odpalania i nie łapie. Po konsultacjach z kolegą Bronx sprawdziłęm kilka rzeczy i tak:
rezystor króty imituje -11 stopni w wtyczke czujnika tempe i komunikat pokazuje,
rezystor który imituje 44 na plusie silnik kręci ładnie bez komunikatu dopiero jak juz chyci zapłon to gaśnie i daje komunikat.
jak zewre to pokazuje 139 stopni i tez ładuje komunikat
Z odpiętym czujnikiem dzisiaj rano nie zapalił i komunikat był, wczoraj jak auto paliło po odpięciu czujnika auto zapaliło i odrazu właczyły się wentylatory.
Masy wyczyszczone i przesmarowane.

Zdemontowałem sterownik silnika wczoraj styki nasmarowane chemią do kontaktów zabezpieczone przed wilgocią.
Napięcie na wtyczce czujnika 4,89V, oporność 1600 Momów, a przy włączonym zapłonie było 4,6Moma.
Wczoraj po moich smarowaniach łądnie palił bez problemów.
Tak się zastanawiam czy czujnik położenia wału możę na to wpływać.

Prosze o konstruktywne podpowiedzi jak rozwiązać ten problem

bronx
13-11-2016, 00:24
Zaczynam obstawiać ecu.
Zadzwoń w pon bo tu za dużo pisania a z tel jlepie

desmo999
13-11-2016, 10:43
A tak z ciekawości pytanie do kolegi bronx. Z czym sie wiaze wymmiana ecu w cromie?

bronx
13-11-2016, 15:25
Kosztem ��
W ecu immo trza ogarnac

irqus
22-11-2016, 07:48
Najprawdopodobniej problem rozwiązany ale jeszcze poczekam kilka dni na jeszcze chłodniejsze dni i zobaczymy. Dziś 2 stopnie i zapalił bez problemu.

bronx
22-11-2016, 08:54
jestem przekonany na 90% że problem rozwiązałes, ale logicznego wytłumaczenia nie umiem odszukać od tych kilku dni :)
No cóż nie wszystko musi być logiczne :)
Opisz potem dla innych bo to twoje dziecko ;)

Powodzenia

irqus
23-11-2016, 08:02
No niestety nie rozwiązałem bo dziś rano znowu się komunikat pojawił. Ech brak pomysłu już. :(

bronx
23-11-2016, 09:43
Wepnij ten R we wtyczkę przy ecu.

irqus
29-11-2016, 22:12
Jedyny błąd jaki mi wyskoczył związany z temperaturą płynu chłodniczego pojawił się w skrzyni biegów z podpisem P1275 - sygnał temperatury płynu chłodniczego - nieciągły

luk202
30-11-2016, 09:57
Mam podobny problem. Zapalam normalnie, puszczam kluczyk i cisza - wywala tylko ten komunikat. Odpalam ponownie i wszystko jest OK. Dzieje się tak tylko jak jest zimno lub wilgotno i to nie zawsze. Rano w garażu odpala super. Miałem tak w zeszłym roku, całe lato spokój i teraz znowu. Nawet nie mam jak tego logować bo bym musiał szorować cały czas z kompem i celować. Przeglądałem rożne fora i często podają jako przyczynę spadki napięć na aku. Ale mój nawet roku nie ma. Generalnie się przestałem tym martwić.

irqus
30-11-2016, 10:28
Tak tylko Ty odpalasz a mi nie odpali. Jutro jedzie do elektromechanika i zobaczymy co powie podobno ogarnięty gość bo zajmuję się tez naprawą sterowników więc zobaczymy.

luk202
30-11-2016, 10:43
Tak tylko Ty odpalasz a mi nie odpali. Jutro jedzie do elektromechanika i zobaczymy co powie podobno ogarnięty gość bo zajmuję się tez naprawą sterowników więc zobaczymy.
No tak - to znaczna różnica. Daj znać jak będziesz miał diagnozę.

radek_p14
30-11-2016, 18:53
Mam podobny problem. Zapalam normalnie, puszczam kluczyk i cisza - wywala tylko ten komunikat. Odpalam ponownie i wszystko jest OK. Dzieje się tak tylko jak jest zimno lub wilgotno i to nie zawsze. Rano w garażu odpala super. Miałem tak w zeszłym roku, całe lato spokój i teraz znowu. Nawet nie mam jak tego logować bo bym musiał szorować cały czas z kompem i celować. Przeglądałem rożne fora i często podają jako przyczynę spadki napięć na aku. Ale mój nawet roku nie ma. Generalnie się przestałem tym martwić.

Wyczyść połączenia na kablu masowym.

luk202
30-11-2016, 22:32
Wyczyść połączenia na kablu masowym.
między aku a karoserią?

radek_p14
30-11-2016, 22:38
między aku a karoserią?

Tak. Ten przewód masowy jest przykręcony w dwóch miejscach śrubami i te miejsca wyczyść papierem ściernym.

jarcio21
01-12-2016, 00:33
Może jakieś foto?

irqus
03-01-2017, 20:06
No mój temat powoli zbliża się ku zamknięciu. Jutro odbieram samochód od elektromechanika po naprawie owego błędu opisanego w temacie. Pojeżdżę chwilę i zobaczymy czy pomogło.

irqus
04-01-2017, 18:57
Więc tak: przyczyną mojej awarii był sterownik silnika. Jest wsadzona używka i hula :) Elektromechanik miał się już poddać ale jak powiedział zaryzykował i kupił sterownik wgrał mój program i działa. :)