PDA

Zobacz pełną wersję : Żarówki H15



Fafikdog
11-11-2016, 12:21
Próbował ktoś z żarówkami H15 led?

kjk
11-11-2016, 12:47
Tak w skrócie. Jeżeli chcesz żeby:
- była trwalsza niż zwykła żarówka,
- świeciła nie gorzej niż zwykła,
- nie kosztowała tyle co połowa samochodu,
- nie narażała na utratę dowodu rejestracyjnego,
to ZAPOMNIJ, przynajmniej na razie :lol:

Fafikdog
11-11-2016, 13:45
Tak w skrócie. Jeżeli chcesz żeby:
- była trwalsza niż zwykła żarówka,
- świeciła nie gorzej niż zwykła,
- nie kosztowała tyle co połowa samochodu,
- nie narażała na utratę dowodu rejestracyjnego,
to ZAPOMNIJ, przynajmniej na razie :lol:

Led jest przecież trwalszy od żarnika.
Led ma chyba jednak więcej lumenów...
1 żarówka kosztuje ok 100pln.
Nie wiem czy mają homologację.

kjk
11-11-2016, 14:43
Led jest przecież trwalszy od żarnika.
Tak, ale pod warunkiem zapewnienia bardzo dobrego chłodzenia (temperatury pracy niewiele wyższej niż pokojowa) - w zwykłym reflektorze samochodowym trudne do osiągnięcia, "żarówki LED" też zwykle nie mają odpowiedniej wielkości radiatorów. Dobre latarki LED mają masywny aluminiowy korpus, do którego przykręcona jest dioda, z użyciem dobrej pasty termoprzewodzącej. Reflektor samochodowy to kawałek plastiku, w sąsiedztwie z gorącym silnikiem.

Led ma chyba jednak więcej lumenów...
Tak, ale pod warunkiem, ze nie zostaną przegrzane. Poza tym reflektor przeznaczony dla zwykłych żarówek nie ukształtuje prawidłowej wiązki światła.

1 żarówka kosztuje ok 100pln.
W tej cenie mamy zapewne dość tandetną i oszczędnościowo zrobioną chińszczyznę niewiadomego pochodzenia. Osram albo inny Philips chyba nie ma w ofercie H15 LED?

Nie wiem czy mają homologację.
Oczywiście, że nie mają.

pawka
11-11-2016, 17:25
Próbował ktoś z żarówkami H15 led?

Zespół światła/reflektor/w Tipo jest homologowany z żarówkami typu żarnikowego i tylko takie można legalnie stosować w tym reflektorze.Wszystkie inne /także z homologacją/ led , psełdo-ksenony itp, są niezgodne z homologacją tego reflektora i w najlepszym przypadku zabiorą ci dowód rejestracyjny. Ekstremalna syt. może mieć miejsce w czasie np. stłuczki czy wypadku , kiedy drugi uczestnik zdarzenia - nawet ewidentny sprawca stwierdzi ,że został oślepiony twoimi światłami - gdy policja potwierdzi ,że w reflektorze zastosowano niewłaściwe żarówki to niestety ale można pożegnać się z pokryciem szkód przez ubezpieczycieli/oni tylko czekają na takich "jeleni'/- całość niestety zostanie na twojej głowie i portfelu.

kjk
12-11-2016, 18:44
... ale na pocieszenie możesz sobie zamontować LEDy:
- w bagażniku,
- w schowku,
- w lampce oświetlenia wnętrza,
- w lampce podświetlenia tablicy rejestracyjnej (legalność jest może nieco dyskusyjna, ale w praktyce nikt się nie czepia; najlepiej w kolorze białym ciepłym - dobry LED jest wtedy praktycznie nieodróżnialny od żarówki, wiem bo mam od paru lat :smile: ).

jedi
12-11-2016, 19:18
No właśnie ktoś wie może jak zdemontować żarówki w bagażniku, schowku, lampkach sufitowych i w daszkach przeciw słonecznych? Bo w instrukcji auta są opisane tylko sposoby wymiany żarówek oświetlenia zewnętrznego :(

Zamierzam właśnie sobie wymienić na ledy wszystko co się da. Myślałem też o światłach postojowych tylnych i kierunkowskazach, ale nie wiem czy też można?
Na przód do świateł mijania H7 White Vision z Philipsa bo obstawiam, że ledów nie ma opcji tam włożyć..

pawka
12-11-2016, 19:45
No właśnie ktoś wie może jak zdemontować żarówki w bagażniku, schowku, lampkach sufitowych i w daszkach przeciw słonecznych? Bo w instrukcji auta są opisane tylko sposoby wymiany żarówek oświetlenia zewnętrznego :(

Zamierzam właśnie sobie wymienić na ledy wszystko co się da. Myślałem też o światłach postojowych tylnych i kierunkowskazach, ale nie wiem czy też można?
Na przód do świateł mijania H7 White Vision z Philipsa bo obstawiam, że ledów nie ma opcji tam włożyć..

W oryginale w samochodzie zamontowane są "standartowe" H7 i H15 Osram - ja zamieniłem H7 na H7 OSRAM Night Breaker Unlimited +110% a H15 na H15 Osram COOL BLUE INTENSE- obje żarówki żarnikowe z homologacją - w nocy efekt w stosunku do oryginalnych montowanych w Tipo - jak dla mnie piorunujący .Wada tych żarówek to niestety cena i podobno mniejsza trwałość jak zwykłe żarówki ale to okaże się za kilka miesięcy.
Innych żarówek nie ruszam uważam ,ze szkoda kasy i czasu na ich wymianę.
Co do wymiany żarówek w bagażniku , schowku ....itp to przypuszczam ,że najpewniej trzeba po prostu wkrętakiem podważyć /podobnie jak w podświetleniu tablicy rejestracyjnej - opisane w instrukcji/
Co do świateł i zamianie , homologacji dobrze opisane to jest na tym forum http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystko-o-swiatlach-homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/

kjk
12-11-2016, 19:57
Myślałem też o światłach postojowych tylnych i kierunkowskazach, ale nie wiem czy też można?
Legalnie nie można. Sorry
Co do mocniejszych H7, polecam Tungsram Megalight (np. z Allegro). Żywotność faktycznie mniejsza od standardowych, ale przy ich cenie jest przeżycia.

bibi
12-11-2016, 19:58
zamieniłem H7 na H7 OSRAM Night Breaker Unlimited +110% a H15 na H15 Osram COOL BLUE INTENSE

Powiedz jaki kolor dają te żarówki? Będę chciał wymienić na coś co będzie świecić białym światłem ale na rynku jest tyle "świetnych" żarówek o których się słyszy , że są dobre ale tylko w reklamie...

kjk
12-11-2016, 20:12
Powiedz jaki kolor dają te żarówki? Będę chciał wymienić na coś co będzie świecić białym światłem ale na rynku jest tyle "świetnych" żarówek o których się słyszy , że są dobre ale tylko w reklamie...
Odpowiem ogólniej. Żarówki typu "+xx%" świecą mocniej i bielszym światłem niż standardowe, ale kosztem wyższej temperatury żarnika, co skutkuje niższą trwałością. Można kupić cokolwiek od renomowanych producentów. Żarówki mające w nazwie "blue" lub "super white" zwykle dodatkowo mają na bańce niebieski filtr, który daje "pseudo xenon look" ;-) ale za to kradnie część światła i może pogarszać widoczność na mokrej drodze. Moim zdaniem bez sensu.

pawka
12-11-2016, 21:11
Powiedz jaki kolor dają te żarówki? Będę chciał wymienić na coś co będzie świecić białym światłem ale na rynku jest tyle "świetnych" żarówek o których się słyszy , że są dobre ale tylko w reklamie...
Światła o poświacie niebieskiego wg. mnie nie dają/ no może troszkę/. Jasne białe światło/daleko mu do ksenonów/ - coś ok 3700-do 4000k. Ja w każdym razie jestem zadowolony i widzę różnice w oświetleniu drogi.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


ale za to kradnie część światła i może pogarszać widoczność na mokrej drodze. Moim zdaniem bez sensu.
Dobrze ,ze napisałeś ,że "może" - ja w każdym razie w przypadku H15 Osram COOL BLUE INTENSE i H7 OSRAM Night Breaker Unlimited u siebie tego nie zauważyłem.
Wg mnie jeśli lepiej i dalej widzę w nocy na drodze a do tego nie łamie żadnych przepisów/związanych z homologacją reflektora/ to na pewno nie jest to bez sensu - w każdym razie jak dla mnie. A to że drożej wychodzi eksploatacja tych żarówek - ano wychodzi ale ktoś kiedyś powiedział ,że na życiu i zdrowiu nie można oszczędzać.Tez uważasz ,że to stwierdzenie jest bez sensu?

kjk
12-11-2016, 21:54
Dobrze ,ze napisałeś ,że "może" - ja w każdym razie w przypadku H15 Osram COOL BLUE INTENSE i H7 OSRAM Night Breaker Unlimited u siebie tego nie zauważyłem.
Wg mnie jeśli lepiej i dalej widzę w nocy na drodze a do tego nie łamie żadnych przepisów/związanych z homologacją reflektora/ to na pewno nie jest to bez sensu - w każdym razie jak dla mnie. A to że drożej wychodzi eksploatacja tych żarówek - ano wychodzi ale ktoś kiedyś powiedział ,że na życiu i zdrowiu nie można oszczędzać.Tez uważasz ,że to stwierdzenie jest bez sensu?
Osram to renomowana firma, więc niebieski filtr jest pewnie bardzo delikatny i kradnie niewiele światła. Spójrz przy najbliższej wizycie w jakimś markecie na "tuningowe" niebieskie żarówki - o takich piszę. Moje "bez sensu" odnosiło się _tylko_ do tych niebieskich, natomiast homologowanych żarówek o podwyższonej jasności +xx% sam używam - parę postów wyżej polecałem Tungsram Megalight +90%. Moim zdaniem światłem nie ustępują NightBreakerom (też miałem), natomiast są tańsze i dłużej żyją (przynajmniej ja tak trafiłem).

pawka
12-11-2016, 22:20
parę postów wyżej polecałem Tungsram Megalight +90%. Moim zdaniem światłem nie ustępują NightBreakerom (też miałem), natomiast są tańsze i dłużej żyją (przynajmniej ja tak trafiłem).
Z tymi żarówkami +xx to jak z ruletką- raz się trafi raz nie/mówimy oczywiście o firmowych/ - dużo też zależy od konkretnego egzemplarza pojazdu - czy przy rozruchu nie ma gwałtownych skoków napięcia - to najbardziej skraca żywotność tych żarówek oraz jakiej wielkości jest napięcie ładowania akumulatora. Im wyższe to niestety skraca żywotność "wyżyłowanego" żarnika żarówki.
W innym samochodzie też kiedyś używałem żarówek Tungsram Megalight +xx i mogę potwierdzić ,że światła dawały przyzwoite. Ale żywotność ich była bardzo przeciętna - teraz sprawdzę jak wygląda żywotność Osramów .

kjk
12-11-2016, 22:41
prąd ładowania akumulatora
Uściślając: napięcie ładowania :smile:

pawka
12-11-2016, 22:44
Uściślając: napięcie ładowania
Dobrze uściślając:mad: zaraz poprawię

marnyd4d
13-11-2016, 09:39
kiedyś kolega założył do swojego auta żarówkę o podwyższonej mocy i aż gniazdo żarówki w lampie mu się stopiło więc trzeba uważać żeby nie zniszczyć lampy

kjk
13-11-2016, 11:57
kiedyś kolega założył do swojego auta żarówkę o podwyższonej mocy i aż gniazdo żarówki w lampie mu się stopiło więc trzeba uważać żeby nie zniszczyć lampy

W tym wątku była mowa tylko o homologowanych żarówkach standardowej mocy, więc ten problem nie powinien wystąpić.

marnyd4d
13-11-2016, 12:17
jeśli moc będzie standardowa to wszystko powinno być ok

kjk
14-11-2016, 20:30
W oryginale w samochodzie zamontowane są "standartowe" H7 i H15 Osram - ja zamieniłem H7 na H7 OSRAM Night Breaker Unlimited +110% a H15 na H15 Osram COOL BLUE INTENSE

To przy okazji zapytam: Łatwo się wymienia te żarówki? Wykonalne nocą w zimie przy paskudnej pogodzie?

pawka
14-11-2016, 21:24
To przy okazji zapytam: Łatwo się wymienia te żarówki? Wykonalne nocą w zimie przy paskudnej pogodzie?

Samo wyjecie żarówek tak H7 jak i H15 banalnie proste/bardzo dobry dostęp/ - zdejmujesz gumową zaślepkę i wyjmujesz żarówke. Zrobisz to nawet po ciemku. jedyna trudność to zdjęcie wtyczki z żarówki H15 - dość ciężko schodzi , ja pomogłem sobie czubkiem malutkiego wkrętaka/jest tam chyba taki mikroskopijny zaczep/. Myślę że 2-3 razy się zdejmie i nie będzie już problemu.Z włożeniem żarówek nie ma żadnych problemów/jak raz wymienisz to kolejny raz żarówkę wymienisz w 1-2 minuty/
W instrukcji Tipo masz podane w jaki sposób wyjmujemy z gniazda konkretny typ zarówki

bahamut24
20-05-2017, 20:56
W Bravo 2 mialem takie ledy
28048
W porownaniu ze standardowymi zarowkami kosmos w nocy w koncu bylo widac, swiecily prawie jak ksenony
28051
Do tablic rejestracyjnych polecam ten sklep https://ukrisa.eu/index.html w bravo mialem i nie zglaszaly bledu bo byly z opornikami
28052

Celnik
22-05-2017, 09:40
Panowie powiedzcie jak wyjąć te H7 ? H15 bez problemu... ale te H7 mają jakiś dziwny zaczep nie wiem jak to ruszyć...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170522/07790e081cf41b75f8498fab47ad0e9a.jpg

kjk
22-05-2017, 14:35
Może zwyczajnie złapać i pociągnąć??

Celnik
22-05-2017, 14:54
Tak? Takie proste? No nie chcialem nic połamać... we wcześniejszych samochodach mialem troche inaczej montowane żarówki...

bibi
22-05-2017, 15:19
A nie trzeba pociągnąć do siebie tego srebrnego okręgu?

kjk
22-05-2017, 15:27
A nie trzeba pociągnąć do siebie tego srebrnego okręgu?
Myślę, że nie. Ja na tym zdjęciu widzę 3 blaszki, które powinny sprężynować przy wkładaniu/wyjmowaniu żarówki.

Celnik
22-05-2017, 15:40
A czyli jednak nikt nie wie ... [emoji2]
One dosyć mocno trzymają... wyglądają jakby miały sie ugiąć...

kjk
22-05-2017, 17:07
A czyli jednak nikt nie wie ... [emoji2]
One dosyć mocno trzymają... wyglądają jakby miały sie ugiąć...
To nie powinno być skomplikowane, biorąc pod uwagę fakt, że w niektórych wersjach silnikowych operację trzeba przeprowadzić przez otwór w nadkolu. Przypuszczam, że zbyt dużo myślisz przy całej procedurze ;-)

Celnik
22-05-2017, 17:10
Może... i wlasnie ta klapka w nadkolu... nie widze wogole sensu jej odkręcania chyba ze tak jak mówisz w inny wersjach to moze jest gorszy dostęp. No nic chyba bede musiał być pionierem [emoji6]

pawka
22-05-2017, 18:44
A czyli jednak nikt nie wie ...
One dosyć mocno trzymają... wyglądają jakby miały sie ugiąć...
Jak masz problem z wyjęciem żarówki to w instrukcji Tipo jest opisane w jaki sposób wyjmujemy poszczególne typy żarówek - H7 wyciągamy i tyle w temacie - wymieniałem sam h 15 i h7 i w zadnym moim samochodzie nie poszło to tak szybko

Celnik
22-05-2017, 19:52
Tak , jest napisane "wyjąć żarówkę, odłączając ją od zaczepów mocujących" co dla mnie nie brzmi jak "pociągnąć z calej siły"... h15 trzeba bylo przekrecic...

Robs
22-05-2017, 20:20
Ja wymieniałem.Trzeba je delikatnie odgiąć i wyciągać żarówkę.Z powrotem powinny się zatrzasnąć po włożeniu żarówki.Mogli zrobić zakładany drucik jak w grande Punto , ale wymyślili coś nowego :-)

pawka
22-05-2017, 20:25
Tak , jest napisane "wyjąć żarówkę, odłączając ją od zaczepów mocujących" co dla mnie nie brzmi jak "pociągnąć z calej siły"... h15 trzeba bylo przekrecic...

tu masz skan z instrukcji jak wyjmujemy poszczególne typy żarówek. H7 to 3 -
28094

Celnik
22-05-2017, 20:46
[emoji54] mea culpa

marx30
12-06-2017, 08:13
Myślałem też o światłach postojowych tylnych i kierunkowskazach, ale nie wiem czy też można?

Zaraz ci body comp wywali błędy

Fafikdog
12-06-2017, 11:51
Zaraz ci body comp wywali błędy

Kazde Tipo ma tę kontrolę?
Tipo Tipo też?

spedek
07-08-2017, 10:15
Tam po prostu jest łatwy dostęp do żarówek i tyle.
Mi się to akurat bardzo podoba w tej marce. Są auta, że aby wymienić w nich żarówkę to trzeba rozkręcać nadkola przednie, bo inaczej nie idzie się dostać. I chyba lepiej jest zamontować żarówkę lepszej jakości, aby dłużej podziałała, a nie jednorazówki typu no name. Np coś od Osram, tutaj specyfikacje kilku wybranych modeli: https://nocar.pl/blog/jakie-zarowki-premium-h7-od-osram-wybrac/

marx30
27-01-2018, 22:51
Widzialem test ledowej h15 i wyplula 4000 lm w stosunku do standardowego halogena 1200 lm. Wiec to juz nie wyglada tak zle. Chinszczyzna z zintegrowanym chlodzeniem wiatrakiem
https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=0ahUKEwjNktWHg_nYAhUGyKQKHb_yBVAQxa8BCCcwAA&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

koczis
01-08-2018, 15:40
Co do jasności się nie wypowiadam ale chciałem wrzucić swoje 3 grosze do tematu. Chodzi o to, że w Tipo ze światłami dziennymi te ostatnie są zrealizowane żarówkami H15 (drugie włókno do świateł drogowych). Jak zobaczyłem ceny żarówek H15 to zaraz wyłączyłem światła automatyczne i jeżdżę na mijania bo H7 są dużo tańsze. :). Świateł drogowych używam rzadziej bo głównie jeżdżę po ulicach i drogach oświetlonych.
A co do LEDów to one chyba jednak mniej się grzeją niż żarówki, tylko są mniej odporne na temperaturę i dlatego muszą być dobrze chłodzone ( w końcu nie spotkałem się z latarką LED , która parzy, a żarówkowa owszem).

LittleSparkle
01-08-2018, 19:38
A co do LEDów to one chyba jednak mniej się grzeją niż żarówki, tylko są mniej odporne na temperaturę i dlatego muszą być dobrze chłodzone ( w końcu nie spotkałem się z latarką LED , która parzy, a żarówkowa owszem).
Nieprawda :) Ledami z latarki to co najwyżej można oświetlić schowek :)
A co do mijania itd. to muszą być użyte ledy mocy, a one się tak grzeją, że wymagają chłodzenia wielkości podstawy żelazka - żarówka w porównaniu do ledów dużej mocy to jest zimna :)

kjk
02-08-2018, 00:37
Jak zobaczyłem ceny żarówek H15 to zaraz wyłączyłem światła automatyczne i jeżdżę na mijania bo H7 są dużo tańsze. :).
1. H15 są dość trwałe. 2. Na Allegro/Aliexpress da się kupić H15 w zupełnie rozdądnej cenie. 3. Szkoda bezsensownie wypalać reflektory h7/mijania.

marx30
02-08-2018, 08:04
1. H15 są dość trwałe. 2. Na Allegro/Aliexpress da się kupić H15 w zupełnie rozdądnej cenie. 3. Szkoda bezsensownie wypalać reflektory h7/mijania.
Racja. Jak się spali a nie da rady tanio szybko kupić to wtedy ewentualnie mijania. A nia na zapas oszczedzać. Najlepiej dla reflektora jeździć na dziennych właśnie teraz jak jest gorąco.

koczis
02-08-2018, 08:32
Nieprawda :) Ledami z latarki to co najwyżej można oświetlić schowek :)
A co do mijania itd. to muszą być użyte ledy mocy, a one się tak grzeją, że wymagają chłodzenia wielkości podstawy żelazka - żarówka w porównaniu do ledów dużej mocy to jest zimna :)
No, polemizował bym. Wystarczy porównać temperaturę lamp LED i żarówek stosowanych w domu. Ta sama mniej więcej jasność, pobór mocy dużo mniejszy a temperatura bardzo różna, w zasadzie przepaść. A radiator diod to blaszka aluminiowe o grubości 2..3 mm i średnicy ok. 30 mm.

koczis
02-08-2018, 14:31
Szkoda bezsensownie wypalać reflektory h7/mijania.

Jakie wypalanie. Jak żarówka ma właściwą moc to nic nie powinno się stać. Reflektory się zużywają, matowieją szkła i odbłyśniki z upływem czasu (woda, słońce,sól, chemia w myjniach), chyba że leżą w szczelnym opakowaniu gdzieś w magazynie.

krowka1978
02-08-2018, 15:58
Reflektory się zużywają, matowieją szkła i odbłyśniki z upływem czasu
Nad żarówką zobaczysz ślady na odbłyśniku :tongue Co prawda nie mają wpływu na jakość świecenia, ale wypalenie się robi :tongue

Qvadrat
02-08-2018, 16:41
Kurwa jeszcze zacznijcie jeść palcami bo się wam sztućce poscieraja...

Celnik
02-08-2018, 16:59
A przy ciągłym jeżdżeniu na H15 nie wypalają sie te części reflektora od nich ? [emoji6]

marx30
02-08-2018, 17:11
15 W to nie 55.

Celnik
02-08-2018, 17:14
15 W to nie 55.O i to mnie w sumie przekonuje.

kjk
03-08-2018, 00:05
15 W to nie 55.

Poza tym, światła dzienne, nawet ze zmatowiałym reflektorem, nadal będą widoczne i będą spełniać swoją rolę. Jakość świateł mijania bezpośrednio wpływa na nasze bezpieczeństwo, więc warto je szanować...

brylancik13
03-08-2018, 06:57
Szczególnie ze w Tipo dzienne sa zajebiste bo swiecą sie takze pozycyjne z tyłu wiec widocznosc na fajnym poziomie

marx30
03-08-2018, 07:55
O i to mnie w sumie przekonuje.
Skorą są światła dzienne to czemu z nich nie korzystać.
Można przeliczyć na ilość wyprodukowanego ciepła a jak ktos lubi zagadki matematyczne to obliczyć temperaturę wewnątrz reflektora.
Albo wpisać w google "wypalone odbłyśniki". Zwłaszcza w soczewkach jest o co walczyć.


Ja powoli rozgladam się na h15 na ledach więc następna wymiana jeśli w ogóle będzie to będzie za kilka lat (ledy nie są wieczne i totalnie bezawaryjne).
Poza tym tipek ma rewelacyjne miejsce da dzienne światła led w zaślepkach zderzaka. Szkoda zatem że wsadzili ledy do reflektorów głównych kosztem wielkości świateł mijania i drogowych bo mogli dac tam. W dodatku byłoby łatwiej z potencjalnymi naprawami.

jacek2
03-08-2018, 08:08
Osobiście na świecenie reflektorów w swoim aucie nie narzekam-nie posiadam soczewek.

krowka1978
03-08-2018, 09:01
Szczególnie ze w Tipo dzienne sa zajebiste bo swiecą sie takze pozycyjne z tyłu wiec widocznosc na fajnym poziomie

To akurat jest totalną bzdurą - widoczność tyłu w normalny dzień przy normalnych warunkach atmosferycznych - jak wtedy te czerwone niewidoczne lampeczki poprawiają widoczność? Auta bez nich nie zobaczysz przed sobą? Tylko niepotrzebnie prąd żrą. Jeśli się mylę, proszę o korektę - oświetlenie rejestracji też działa? Czyli świecących dodatkowych 6 żarówek 5W, których teraz nie widać ze względu na słońce. Zaraz ktoś napisze o deszczu, mgle itd. Od razu uprzedzę. Jeżdżącym na dziennych niezgodnie z przepisami mandaty, mandaty i jeszcze raz mandaty. Jak kasą się w takich uderzy, to zrozumieją.
W Tipo z dziennymi tak wymyślili ze względu na sterowanie świateł - nie można włączyć pozycyjnych przy włączonym zapłonie - brak stosownego włącznika, czyli oszczędności. Rozwiązane programowo, przy wyłączonym zapłonie pozycja mijania to pozycyjne, przy położeniu Mar mijania, a wyłączone to dzienne. Automat pomijam - zapewne dzięki temu położeniu przełącznika nastąpiła kastracja.

koczis
03-08-2018, 10:09
15 W to nie 55.
To może obniżyć moc H7 opornikiem lub PWM w dzień, a w nocy na full. Oszczędziło by to odbłyśniki i zdecydowanie przedłużyło trwałość żarówek. Oczywiście to by wymagało przeróbki elektryki i jakiegoś oszukania wykrywania spalonej żarówki.
Spotkałem się kiedyś z takim kabelkiem do H7, który zawierał opornik i służył do przedłużania trwałości żarówek, oczywiście kosztem jasności. Ale jeżdżąc po mieście gdzie są latarnie jasność świateł mijania nie jest aż tak ważna.

Szary83
03-08-2018, 10:19
Jedyny plus tego, że tył się świeci razem z LEDami z przodu jest taki, że jak w dzień pada to nie załączam świateł mijania, bo z tyłu jestem widoczny, z przodu z resztą też, bo LEDy są wyraźnie widoczne, ino nie oświetlają drogi, ale akurat w dzień nie muszą :)
Ja wiem, że przepisy stanowią wyraźnie, że dziennych można używać tylko w warunkach dobrej widoczności

marx30
03-08-2018, 10:45
Mi też bardziej do gustu przypada układ jak w grande: przełącznik 3 poz: O -tylko dzienne, 1-Dzienne+pozycje, 2- Mijania+pozycje. Dzienne w ogóle mozna wyłaczyć w menu. Ale już tak nie wolno ze względów homologacyjnych -przepis mówi że jak auto jest w trybie do jazdy (czytaj zapłon) to maja swiecić dzienne lub mijania. Na pozycyjnych nie wolno jeździć więc nie ma takiej pozycji na włączniku a nie że z oszczędności.

Co do przepisów mówią że mijania mają być podczas złych warunków (są nimi opady i mgła) i od zmierzchu do świtu.
Więc na dziennych można jeździć podczas pogody aż do zachodu słońca (czyli dziś do ok.20:25), co bez widoczności auta z tyłu po tej 20-tej budzi delikatny dyskomfort a w zimie to o każdej porze może tak być mimo przepisowo dobrych warunków.
I biorąc pod uwagę praktykę widzianą z ulic pozycyjne zaświecane z dziennymi powinny być obowiązkowe. Podczas deszczu tyle roślin jeździ że szok i o ile widać ich z przodu - światła dzienne nawet punktowe ledowe ( BTW kto homologował np. mazdy z dwoma punkcikami wielkości 2 złotówki?) z przodu widać, to z tyłu auto w mżawce ledwo widoczne. I mandaty za to rzadko bo rzadko ale dają (kumpel mający automat który w deszczu nicht funktioniren -zapłacił).
Jak juz pisałem żarówki H15 umieszczone w dużym odbłyśniku w zintegrowanym reflektorze są bardzo trudne do odróżnienia od mijania i dlatego w połączeniu z pozycyjnymi z tyłu można z komfortem psychicznym na nich jeździć do astronomicznego zachodu słońca. Zdrowy rozsądek spokojnie pozwalałby jeździć aż do momentu gdy nie widzi się dostatecznie drogi bo auto widac z kilkuset metrów z każdej strony no ale przepisy...

PWM z H7 w drogowych (stosowane chyba zresztą np. w starszych BMW) powoduje że światło jest ciemne i żółte, co prawda też widoczne ale bardziej wyglada jak pozycyjne .
Wytracenie 40 W na oporniku pominę milczeniem.

koczis
03-08-2018, 11:16
Wytracenie 40 W na oporniku pominę milczeniem.
Jasne, zwłaszcza że poza zimą to nie bardzo to ciepło przydatne :). Ale nie trzeba obniżać aż do 15 W, może 25 - 30 było by wystarczające. Obniżenie mocy silnej żarówki powoduje również obniżenie jej temperatury i zmianę barwy światła a żarówka mniejszej mocy świecąca na full wytwarza większą temperaturę włókna. Tyle że ilość energii jest mniejsza i bańka się mniej nagrzewa.

Qvadrat
03-08-2018, 11:37
To może obniżyć moc H7 opornikiem

Na drugie masz Janusz?

jaroslawrak
03-08-2018, 12:05
To akurat jest totalną bzdurą - widoczność tyłu w normalny dzień przy normalnych warunkach atmosferycznych - jak wtedy te czerwone niewidoczne lampeczki poprawiają widoczność? Auta bez nich nie zobaczysz przed sobą?

A dla mnie to jest duży plus...tylne lampy w HB i SW są duże i świecą jasnym,wyraźnym światłem(nie wiem jak w sedanie to wygląda).Auto jest bardzo dobrze widoczne z tyłu nocą,a w dzień też nie zawsze jeździmy w idealnych warunkach...czasem jest pochmurno, albo jedziemy w terenie zacienionym (np. las) i wtedy widoczność nie jest zbyt dobra.

koczis
03-08-2018, 12:17
Na drugie masz Janusz?
Cytuj do końca, tam jest jeszcze "lub PWM"
A tak przy okazje, nie takie moce się sterowało opornikami. Tramwaje, lokomotywy miały i wiele nadal ma regulację oporową. Kwestia tylko co z tym ciepłem zrobić. A pod maską samochodu wytracić nawet 100 W mocy to pikuś, to tyle co mocna lutownica. :D
Zauważ, że zastosowanie opornika nie zwiększa poboru mocy tylko przesuwa ją w inne miejsce.

Qvadrat
03-08-2018, 12:22
A co to zmienia to ‚lub’?

A może tak: Janusz czy Sebastian?

koczis
03-08-2018, 12:29
A co to zmienia to ‚lub’?

A może tak: Janusz czy Sebastian?

A tak w ogóle to o co Ci chodzi bo się pogubiłem.

Qvadrat
03-08-2018, 12:51
O to:


To może obniżyć moc H7 opornikiem

I o to:


Kurwa jeszcze zacznijcie jeść palcami bo się wam sztućce poscieraja...

Co to za cebulactwo to całe wymyślanie przy światłach? Coś się niby wypali za 10 lat w odblysniku, żarówka się przepali i za droga... co to za januszowanie? Co to za chora mentalność? Jak opony się ścierają to kupujesz nowe a jak odbłyśnik się w naturalny sposób zużyje to to? Nie można zregenerować lub wymienić lampy? Czy to nie jest normalne zużycie pojazdu tak jak zużycie opon czy klocków? Może załóż pokrowiec na żarówkę żeby zabezpieczał odbłyśnik przed wypaleniem, przecież pokrowiec zabezpiecza fotel przed przepierdzeniem to i odbłyśnik zabezpieczy... ręce opadają...

brylancik13
03-08-2018, 13:10
Ja już kończę tą dyskusję na temat pozycyjnych z tyłu, które świecą się razem z dziennymi bo widzę że filozofowie znowu wiedzą wszystko najlepiej i mają swoje teorie. Ja mam takie zdanie i go nie zmienię, bo nie zawsze są aż tak złe warunki żeby włączyć już mijania a jestem zawsze widoczny z tyłu czego nie można powiedzieć o autach które mają tylko jakiś pasek z przodu a z tyłu są kompletnie niewidoczne. Swoją drogą mam czujnik zmierzchu i to on włącza mi mijania i od wyjazdu z fabryki nie ruszyłem tym przełącznikiem ani razu i nie potrzebowałem tego. To nie znaczy że jeżdżę po ciemku bez świateł, mam czulosc ustawione w pozycji chyba środkowej jest idealnie, w tunelu szybko włącza a gdy tylko wjadę do lasu lub miejsce podobnie zaciemnione, załącza się światło mijania niestety inni użytkownicy dróg którzy takiej opcji nie mają jadą na dziennych zrobionych z patyczka po lodach a z tyłu są całkowicie niewidoczni

koczis
03-08-2018, 13:18
Tylko że ten automat w wypadku tunelu, lasu czy nocy się sprawdza ale w deszczu niekoniecznie, przynajmniej u mnie. I dla tego oraz z powodu ceny H15 postanowiłem jeździć na mijania. Jestem widoczny, nie muszę pamiętać o przełączaniach, tylko ktoś poruszył sprawę trwałości odbłyśników i się zaczęło łącznie z niesmacznymi komentarzami Qvadrata, który chyba nie przeczytał całego wątku.

PS.
Jak mi się reflektory zużyją to je zregeneruję lub kupię nowe, a puki co mam święty spokój.

Szary83
03-08-2018, 13:38
Ja mam takie zdanie i go nie zmienię, bo nie zawsze są aż tak złe warunki żeby włączyć już mijania a jestem zawsze widoczny z tyłu czego nie można powiedzieć o autach które mają tylko jakiś pasek z przodu a z tyłu są kompletnie niewidoczne.
Amen, zgadzam się z Tobą w pełni...
Popatrz... Bytomianin z Sosnowiczaninem się zgadza :D koniec świata :P :P :P

Moim zdaniem (ale to tylko moje zdanie) pozycje z tyłu powinny się świecić zawsze koniec i kropka, koszty eksploatacyjne praktycznie pomijalne, a bezpieczeństwo wzrasta!

krowka1978
03-08-2018, 14:23
Amen, zgadzam się z Tobą w pełni...
Popatrz... Bytomianin z Sosnowiczaninem się zgadza :D koniec świata :P :P :P

Moim zdaniem (ale to tylko moje zdanie) pozycje z tyłu powinny się świecić zawsze koniec i kropka, koszty eksploatacyjne praktycznie pomijalne, a bezpieczeństwo wzrasta!

Jeżeli w cieniu nie widzicie aut jadąc za nimi, to ja nie mam pytań... Żeby od tyłu auta nie widzieć to grubo musi być, a nie przejazd przez byle zacieniony lasek...

brylancik13
03-08-2018, 14:34
Fajnie ze wybrales taka jedna sytuacje z cieniem a przykładow jest multum. Chodzi o to ze pozycje powinny byc zapalane z automatu w dobie swiatel dziennych. I nie obchodzi mnie ze nie stac kogos na zarowke 5W P21 bo zmieniaja sie warunki i taki gamon nie wlaczy mijania i tyle. Pozycje zalaczane w automacie z dziennymi sprawiaja ze nie musze liczyc na łaske takiego delikwenta. Koniec i grande kropka.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W Tipo dzienne zeykle sa w miare mocne, nie wyglada to jak zeykla postojówka jak w niektorych autach i majac zalaczana automatycznie pozycje z tylu w niejeden deszczyk mozna jechac. Chodzi mi oczywiscie o zdrowy rozsadek a nie pana milicjanta...

krowka1978
03-08-2018, 14:39
W Tipo dzienne zeykle sa w miare mocne, nie wyglada to jak zeykla postojówka jak w niektorych autach i majac zalaczana automatycznie pozycje z tylu w niejeden deszczyk mozna jechac. Chodzi mi oczywiscie o zdrowy rozsadek a nie pana milicjanta...
Typowe wybiórcze traktowanie sprawy. Mam z tyłu światełka, to gdzieś mam w deszczu włączenie mijania. Przepis jest jasny. Jakoś oporów nie mam z przelaczeniem przelacznika z pozycji auto na mijania w tej sytuacji, a mam do niego dalej w pincecie niż jest w Tipo...

I nie obchodzi mnie ze nie stac kogos na zarowke 5W P21 bo zmieniaja sie warunki i taki gamon nie wlaczy mijania i tyle.
"Gamoń" powiadasz? Wiesz co po tym określeniu napisałeś? Zacytowałem to wyżej odnośnie mijania i deszczu :smile:

jaroslawrak
03-08-2018, 15:02
krowka1978 jak Ci dziadek +80 lat wjedzie w tyłek to wtedy może zmienisz zdanie....albo gość z googlami które mają szkła 0,5 cm:smile:

brylancik13
03-08-2018, 15:02
Tak tylko ja mam pozycje ZAWSZE wlaczone nawet dzis w wykurwiste slonce !!!

Reszte sobie dopowiedz, skonczylem. O moje mandaty sie nie martw. A ja uzytkuje swoje auto i drogi aby mnie ani nikomu krzywda sie nie stala, ani materialna ani na zdrowiu. CZYTAJ wlaczam swiatla kiedy jest taka rzeczywista potrzeba a nie dla zasady

marx30
03-08-2018, 15:20
No zróbcie eksperyment wjeźcie po tej 20-tej dzisiaj do przysłowiowego lasu (zgodnie z prawem nie musi się swiecić pozycja) zapalcie ją i zgaście i zobaczcie za jakim autem chielibyście jechac i jak jest bezpieczniej. Bardziej hardkorowo jest stanąć ze zgaszonymi pozycjami częściowo na jezdni i na poboczu (zdarzają się takie przymusowe sytuacje i w stresie niektórzy nie pomyślą że ich nie widać). Akurat dziadek 80+ (którymi też będziemi kiedyś)albo rozkojarzona pańcia ględząca przez komórkę może się trafić.
W tipo jest tylko ten feler że są z tyłu zwykłe żarówki -nie wiem ile wat ciagną bo są 21 W zasilane z PWM - i mogłyby być ledy. Gdyby jednak musieć za to dopłacać choćby kilka stów to się to nie zwróci.

krowka1978
03-08-2018, 15:42
krowka1978 jak Ci dziadek +80 lat wjedzie w tyłek to wtedy może zmienisz zdanie....albo gość z googlami które mają szkła 0,5 cm:smile:

W 2007 wjechał mi mlodszy (30 lat) w słoneczny dzień... Żeś przykład wymyślił... Ile to jeszcze najazdow na tyłek naocznie widziałem w idealnych warunkach, do tego na skrzyzowaniach podczas skretu w prawo, gdy stop swiecil... Wjechał w opisanej sytuacji, podczas skrętu, palily sie swiatla stop, oczywiście mijania również zbraku dziennych... Na ciekawszy przykład czekam...
Co do szkieł - niedowidzacy jezdzacy autem? Co on zobaczy?

Wymyślanie, żeby teoria się zgadzała...

Qvadrat
03-08-2018, 16:16
W tipo jest tylko ten feler że są z tyłu zwykłe żarówki -nie wiem ile wat ciagną bo są 21 W zasilane z PWM.

Ta żarówka z tylu jako pozycja swieci z 30% mocy, jak wciskasz stop to swieci na 100% mocy. Taki ficzer....

Szary83
03-08-2018, 18:25
Jeżeli w cieniu nie widzicie aut jadąc za nimi, to ja nie mam pytań... Żeby od tyłu auta nie widzieć to grubo musi być, a nie przejazd przez byle zacieniony lasek...

Kto powiedział, że w cieniu nie widzę aut?
Ja napisałem, że powinny się świecić z prostego powodu:
są delikwenci, którzy zapominają przełączyć na światła mijania z dziennych podczas np. deszczu i stwarzają zagrożenie. Jakby się świeciły tak jak w Tipo zawsze to masz pewność, że takiego zauważysz jak mu się zapomni przełączyć, lub np czujnik zmierzchu nie zadziała. Co z tego, że on dostanie mandat za nieużywanie odpowiednich świateł? sprawca wypadku i tak Ty będziesz jak komuś w dupę wjedziesz. A na autostradzie to jest chwila.

koczis
06-08-2018, 08:38
Cytat z KD:
Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

Proponuję niektórym wydrukowanie tego i naklejenie w widocznym miejscu w samochodzie :D Tylko ocena warunków normalnej przejrzystości jest subiektywna.
A tak przy okazji, odnośnie autostrad. U nas tego nie ma, ale np. we Włoszech na autostradzie muszą być włączone światła mijania.

PS.
Jak tak czytam punkt 1. to się zastanawiam jakich świateł, i czy w ogóle , należy używać w warunkach nienormalnej przejrzystości powietrza ? :)

marx30
06-08-2018, 09:05
Cytat z KD:
Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

Proponuję niektórym wydrukowanie tego i naklejenie w widocznym miejscu w samochodzie :D Tylko ocena warunków normalnej przejrzystości jest subiektywna.
A tak przy okazji, odnośnie autostrad. U nas tego nie ma, ale np. we Włoszech na autostradzie muszą być włączone światła mijania.

PS.
Jak tak czytam punkt 1. to się zastanawiam jakich świateł, i czy w ogóle , należy używać w warunkach nienormalnej przejrzystości powietrza ? :)

Tak jak napisałem: stojąc w lesie o tej przykładowej godzinie 20:20 i pogodzie takiej jak teraz jest dzień i normalna przejrzystość powietrza. Można używać świateł dziennych. W praktyce mojego auta może ktoś nie zauwazyć więc dla komfortu psychicznego wolę aby było widoczne z tyłu. Rozwiązanie takie jak w tipo czyli właczone pozycje ze swiatłami dziennymi załatwia ten temat bez konieczności właczania swiateł mijania. Wiem że to nie problem przekręcić ta wajchę ale w praktyce przeklada się to na dziesiatki godzin niepotrzebnie przejechanych na światłach mijania (cenę żarówek H15 pomijam)

Szary83
06-08-2018, 09:21
koczis ale wydrukowanie nie rozwiązuje problemu, bo i tak się znajdą delikwenci, którzy z tyłu będą mieli wszystko wyłączone i będą stwarzać zagrożenie, przepisy przepisami, a rzeczywistość jest zuepłnie inna

PS.
Jak tak czytam punkt 1. to się zastanawiam jakich świateł, i czy w ogóle , należy używać w warunkach nienormalnej przejrzystości powietrza ?
Prawda punkt 1 jest debilny, moim zdaniem powinien brzmieć:
"Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy."



Proponuję niektórym wydrukowanie tego i naklejenie w widocznym miejscu w samochodzie Tylko ocena warunków normalnej przejrzystości jest subiektywna.
tylko to nie rozwiązuje problemu o którym wspomniałem, czyli osób, które i tak nie załączą świateł mijania i będą dużo gorzej widoczni na drodze

krowka1978
06-08-2018, 10:23
PS.
Jak tak czytam punkt 1. to się zastanawiam jakich świateł, i czy w ogóle , należy używać w warunkach nienormalnej przejrzystości powietrza ?

Wszystko jest opisane, czyli jak używać przeciwmgłowych przednich, tylnych, mijania itd. Czego uczyli na kursie na PJ, że się nad tym zastanawiasz? Odpowiedź znajdziesz w Art. 30 "Kodeksu Drogowego".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Prawda punkt 1 jest debilny, moim zdaniem powinien brzmieć:
"Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy."
Dlaczegóż to według Ciebie powinien tak brzmieć? Twoja modyfikacja wyklucza używanie innych świateł w warunkach np. mgły, gdzie to należy używać światła mijania, bądź mijania+przeciwmglowe przód, bądź pozycyjne+przeciwmgłowe przód - tak, jest to dozwolone przepisami, o czym już sprzeczka na forum swego czasu była :tongue

Ps. Polecam jednak przypomnienie sobie przepisów, szczególnie o przeciwmgłowym tył (50m) ;-)

Szary83
06-08-2018, 10:47
Wszystko jest opisane, czyli jak używać przeciwmgłowych przednich, tylnych, mijania itd. Czego uczyli na kursie na PJ, że się nad tym zastanawiasz? Odpowiedź znajdziesz w Art. 30 "Kodeksu Drogowego".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dlaczegóż to według Ciebie powinien tak brzmieć? Twoja modyfikacja wyklucza używanie innych świateł w warunkach np. mgły, gdzie to należy używać światła mijania, bądź mijania+przeciwmglowe przód, bądź pozycyjne+przeciwmgłowe przód - tak, jest to dozwolone przepisami, o czym już sprzeczka na forum swego czasu była :tongue

Ps. Polecam jednak przypomnienie sobie przepisów, szczególnie o przeciwmgłowym tył (50m) ;-)

Kwestia interpretacji przepisów.
Dlaczego uważasz, że moja modyfikacja zabrania używania dodatkowych świateł?
Skoro w taki sposób interpretujesz ten punkt, to obecnie istniejący punkt 1 jednoznacznie wyklucza, idąc Twoim tokiem rozumowania, możliwość używania świateł do jazdy dziennej, bo przecież on nakazuje jazdę z włączonymi światłami mijania, a światła do jazdy dziennej światłami mijania nie są.

krowka1978
06-08-2018, 14:29
Kwestia interpretacji przepisów.
Dlaczego uważasz, że moja modyfikacja zabrania używania dodatkowych świateł?
Skoro w taki sposób interpretujesz ten punkt, to obecnie istniejący punkt 1 jednoznacznie wyklucza, idąc Twoim tokiem rozumowania, możliwość używania świateł do jazdy dziennej, bo przecież on nakazuje jazdę z włączonymi światłami mijania, a światła do jazdy dziennej światłami mijania nie są.

Napisałem innych, nie dodatkowych. Twoja zmiana uniemożliwia jazdę na pozycje+przeciwmgłowe przód, czyli bez świateł mijania np. w gęstej mgle - nie ma białej ściany przed autem - nie raz w takiej konfiguracji jeździłem. Twoja Zmiana tyczy się wówczas każdych warunków, a to koliduje z tym, co jest aktualnie wpisane w warunkach ograniczonej widoczności, bo dotyczy wówczas każdych warunków całą dobę, poza okienkiem używania świateł dziennych, bo 2 punkt na to pozwala w Art. 51.
W takim razie musiałbyś przerobić Art. 30. ;-)

Przeczytaj jeszcze raz punkt 2, jest słowo kluczowe "zamiast", które upoważnia do jazdy na światłach dziennych bez włączonych świateł mijania. Oczywiście kluczem jest "normalna przejrzystość powietrza".

Dlaczego zatrzymałeś się tylko na 1 punkcie skoro jest ich w Art. 51. 7 ? Wszystkie siedem powinni wpisać w jednym? ;-)

Szary83
06-08-2018, 14:36
Twoja zmiana uniemożliwia jazdę na pozycje+przeciwmgłowe przód, czyli bez świateł mijania np. w gęstej mgle - nie ma białej ściany przed autem.
No to dodatkowy punkt w którym umieści się informację, że zamiast świateł mijania w przypadku jazdy we mgle można stosować światła pozycyjne + przeciwmgłowe przednie :D
Podobnie jak z punktem o światłach dziennych, że można używać "zamiast"
I w tym momencie wilk syty i owca cała, nie ma problemu z interpretacją stwierdzenia "normalna przejrzystość powietrza"

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chociaż z drugiej strony wtedy dodajemy kolejny punkt..
Niechaj będzie po Twojemu :piwko:

krowka1978
06-08-2018, 14:48
No to dodatkowy punkt w którym umieści się informację, że zamiast świateł mijania w przypadku jazdy we mgle można stosować światła pozycyjne + przeciwmgłowe przednie

Takowy punkt jest

Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

W KD jest podział na warunki normalnej i zmniejszonej przejrzystości powietrza.

marx30
06-08-2018, 14:57
A wszystko to nie zmienia faktu że świecące stale pozycyjne mają większy wkład w bezpieczeństwo niż duperele typu brzęczki o pasach.

Szary83
06-08-2018, 15:20
A wszystko to nie zmienia faktu że świecące stale pozycyjne mają większy wkład w bezpieczeństwo niż duperele typu brzęczki o pasach.

Amen!

tomekbud
06-08-2018, 17:45
Jak dla mnie, stale świecące pozycyjne tylne, to brak mandatu od policji jadącej za mną, jeśli zapomnę włączyć/przełączyć na mijania, gdy się zrobiło za ciemno.

marx30
06-08-2018, 18:00
Przy h15 z przodu brak mandatu od policji stojacej przy drodze w nocy :). Drugi dzien jazdy tipkiem zapomnialem wlaczyc mijania, pazdziernik 22-ga (droga byla oswietlona i nie zauwazylem ich braku) i go testowalem. Przedefilowalem przed nimi kilka razy i nic. Ale to nie regulaoczywiscie. A wgl to do 2009 byl obowiazek zalaczania pozycji z dziennymi. Sam dzwonilem na komende woj. bo mito tego nie mialo. Powiedzieli ze jak jest homologacja to oni nic do tego nie maja

koczis
07-08-2018, 08:32
"Spodobał" mi się artykuł o żarówkach H15 :https://nocar.pl/blog/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-zarowkach-h15/

Cytat:
Osram H15 12V 15/55W
Żarówka H15 od Osram stosowana jest w lampach przednich, również w nowych samochodach, które dopiero zjeżdżają z taśmy produkcyjnej. Spełnia standardy OEM, wyróżniając się jakością części oryginalnych, przeznaczonych na pierwszy montaż. Zbudowana jest z dwóch włókien o mocy znamionowej 15 i 55 watów. Promień światła, jaki emituje, pozostaje niezmienny przez cały okres jej eksploatacji.
a potem:
Wymiana żarówki? Zawsze parami!
Pamiętajmy, że żarówki wymieniamy zawsze parami – w obu reflektorach, nawet wtedy, gdy przepaliła się tylko jedna z nich. Dlaczego? Ponieważ wkrótce przestanie działać i druga. Układ elektryczny dostarcza moc o takim samym natężeniu – nowa żarówka może więc świecić mocniej niż ta niewymieniona, a reflektory nierównomiernie oświetlą drogę.

Ktoś tu zwiększa obroty firmie OSRAM :D

marx30
07-08-2018, 08:43
"Spodobał" mi się artykuł o żarówkach H15 :https://nocar.pl/blog/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-zarowkach-h15/

Cytat:
Osram H15 12V 15/55W
Żarówka H15 od Osram stosowana jest w lampach przednich, również w nowych samochodach, które dopiero zjeżdżają z taśmy produkcyjnej. Spełnia standardy OEM, wyróżniając się jakością części oryginalnych, przeznaczonych na pierwszy montaż. Zbudowana jest z dwóch włókien o mocy znamionowej 15 i 55 watów. Promień światła, jaki emituje, pozostaje niezmienny przez cały okres jej eksploatacji.
a potem:
Wymiana żarówki? Zawsze parami!
Pamiętajmy, że żarówki wymieniamy zawsze parami – w obu reflektorach, nawet wtedy, gdy przepaliła się tylko jedna z nich. Dlaczego? Ponieważ wkrótce przestanie działać i druga. Układ elektryczny dostarcza moc o takim samym natężeniu – nowa żarówka może więc świecić mocniej niż ta niewymieniona, a reflektory nierównomiernie oświetlą drogę.

Ktoś tu zwiększa obroty firmie OSRAM :D
Jeszcze dla xenonów to bym zrozumiał bo zużyte mają inny kolor a to że jedno dzienne będzie słabsze od drugiego to mnie j..bie.

kjk
07-08-2018, 14:53
Układ elektryczny dostarcza moc o takim samym natężeniu
Ten mały fragmencik o "natężeniu mocy" dowodzi, że autor nie ma pojęcia o czym pisze i nie warto tych wypocin poważnie traktować.

baki
13-10-2021, 10:05
Dla informacji - bez komentarzy....!!!
H15 lampa halogenowa 15/55W
Link: https://pl.aliexpress.com/item/32812357720.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.72e67e2 9vaF5ie&algo_pvid=dea66f32-de0e-43ae-a325-c767364f8425&algo_exp_id=dea66f32-de0e-43ae-a325-c767364f8425-0&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2266240845714%22%7D41 054
Link: https://pl.aliexpress.com/item/1005002747690969.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.72 e67e29vaF5ie&algo_pvid=dea66f32-de0e-43ae-a325-c767364f8425&algo_exp_id=dea66f32-de0e-43ae-a325-c767364f8425-17&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000021950886462%2 2%7D

Jacek K.
14-10-2021, 13:57
@baki
"Dla informacji - bez komentarzy....!!!"

???
Czy mają europejską homologację, bo jeśli nie, to po co ta informacja?