Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 JTD utrata mocy
Witam,
samochód jak w temacie, od jakiegoś czasu jak auto się trochę już zgrzeje po przejechaniu ok. 30-40km to dobija do 3k obrotów i traci moc, wrzucam wyższy bieg auto przyśpiesza i znowu do 3k i traci moc. Po przejechaniu ok. 150-200 km zdarza się utrata mocy przy ok. 2,2-2,5k obrotów. Jakieś wskazówki?
http://www.beading.com.pl/images/BazyAkrylowe/Do_zegarow/WskazowkiTyp3.jpg
A tak serio, prawdopodobnie problem ze sterowaniem turbiny. Bez diagnostyki i logów się nie obejdzie. Wpisujesz w google logi JTD, coś powinno wyskoczyć. Warto również zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny ELM327 V2 oraz program serwisowy do naszych Fiaciorów o nazwie Multiecuscan.
lorak06073
08-11-2016, 12:30
Wskazówki masz u kolegi wyżej :D Napisał dokładnie co z tym fantem zrobić.
A tak serio, prawdopodobnie problem ze sterowaniem turbiny. Bez diagnostyki i logów się nie obejdzie. Wpisujesz w google logi JTD, coś powinno wyskoczyć. Warto również zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny ELM327 V2 oraz program serwisowy do naszych Fiaciorów o nazwie Multiecuscan.
Wszystko to prawda. Zaworek overboost możesz przeczyścić. Napisz ile masz przejechane kilometrów na silniku.
To pewnie i tak niema znaczenia... W sumie i tak turbina pójdzie do regeneracji.
Ja swoją regenerowałem po przejechaniu 360k km. Jednak z objawami o jakich piszesz trafiłeś 100% w takie jakie ja miałem.
//Edit
Teraz zwróciłem uwagę, że jesteś z Podkarpacia. Gdzieś w tamte rejony wysłałem swoja turbinę, odesłali mi zrobioną. Firma, która co dopiero powstała. Po założeniu (i dotarciu jej oczywiście), na 5-tym biegu zamykam obrotomierz. Samochód ciągnie mi już od 1200 rpm, zero "dziury w turbo"... Nigdy tak nie chodził. Kosztowało mnie to 1200 PLN.
Na liczniku jest ok. 225 tyś, słyszałem, że problem może leżeć też po stronie egr, ale powiem szczerze, że jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o te sprawy. Podjadę na dniach do jakiegoś speca.
Jeśli wiążesz z tym autem jakąś przyszłość polecam zakup kabla diagnostycznego i zaopatrzenie się w progam do obsługi naszych Fiatów. Znajdziesz go na forum. Warto czasem wiedzieć z czym się jedzie do mechanika. Poszukaj też na forum kogoś ze swoich okolic. Może pomoże namierzyć problem. Błędy na pewno zapisały się w centralce silnika.
A świeci Ci lampka od silnika? Ta pomarańczowa... Najlepiej podłącz komputer, sprawdź błędy i sprawdź w jakim zakresie otwiera Ci się EGR. EGR faktycznie może się nie domykać. W tym jednak przypadku nie stawiał bym na EGR'a, ponieważ do tych 3k rpm Twoja turbina robi ciśnienie, potem tylko niedomaga, a to już czas ją pożegnać. Ja nie mam problemu z EGR, ponieważ czyszczę go dokładnie co jakieś 70k km. Po prostu w ramach zabezpieczenia czasu wolnego wykręcam se go i sprawiam, że wygląda jak nowy. Z EGR tylko raz miałem problem. Jak zaślepiłem go blaszką wyciętą z puszki Coli (też nie miałem co robić). Błąd świecił mi dotąd dokąd nie wypaliło dziury w tej blaszce. Potem zaprzestałem procederów z zaślepianiem EGR (po co wyłączać coś co działa). A 225k km, to może być czas na turbinę. Ja swoją załatwiłem tym, że nawet nie wiedziałem, że pękła mi obudowa filtra powietrza po stronie czystej i ten rezonator też uszkodziłem, prawdopodobnie kurz i piasek sprawił, że z łopatek turbiny niewiele zostało.
Rozumiem, że mowa o tym, tak?
Interfejs diagnostyczny FIAT PANDA SIENA STILO PL (5314337452) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-panda-siena-stilo-pl-i5314337452.html)
Co do lampki silnika to nigdy się ona nie zaświeciła.
Kabel ten
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Najpewniejsza rzecz do diagnostyki aut z grupy Fiat. Dodatkowo można dokupić przejściówki TYP1 i TYP2 do diagnozy ABS/ASR oraz SRS. Nie jest to jednak aż tak potrzebne.
Program w dziale Download (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.