PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9multijet 150KM raz odpala raz nie pomocy!



koneva
05-11-2016, 15:35
Mój Stilon jak w temacie ma humory, zaczęło się od tego jak raz pod sklepem Nie chciał odpalić wyskoczyła Klodka z autem i do tego błędy ebd asr esp zajrzałem pod maskę doczepilem się do klem ponieważ były luźne, odpialem poruszalem auto odpalilo, dzień spokoju i sprawa wróciła po raz kolejny Klodka błędy i auto Nie pal, oczywiscie na zimnym np. po nocY, czy dluzdłuższym postoju auto pali od tyku bez błędów na desce, gość od immobilaizerow posprawdzal i mówi że łączność miedzy kluczykiem a antena jest ok i ogólnie że problem nie tkwi w immo tylko czepiał by się kostki od, bezpiecznikow pod maską tej dużej czarnej z fioletowym, stwierdził że gdy się porusza przewodami które są w tej kostce to auto odpala, wcześniej po przejechaniu kilku km trzeba było poczekać 4h i auto dopiero odpalił faktycznie gdy porusza się tymi kabelkami auto odpali nie trzeba czekać 4h, więc mechanior stwierdził że do wymiany cała płyta z przelaznikami i bezpiecznikami pod maską bo są wadliwe, rozebralem cała ta płytkę wszystkie warstwy wyczyscilem złożyłem do kupy i dalej to samo, po podpieciu do kompa błędy jakie pokazał to kontrola przerwana w trakcie inicjalizacji i to właśnie ten błąd gość z fiata powiedział że kiedyś mieli taki przypadek z tym błędem i winowajca okazał się być body komputer, sterownik, czy po prostu komputer ten umiejscowiony obok akumulatora, do tego błąd jeszcze jaki pokazał to pompa paliwa obwód przerwany /zawór ELAB noi błąd Klimy ale to normalne bo Klima nie działa mi w aucie i obwód lampki kontrolnej to tyle co do błędów mechanicy rozkładają ręce, a mnie dziwi fakt że po poruszaniu przewodów w kostce wymienionej wyżej auto odpala nawet na ciepłym silniku czasem też jest tak że kontrolka klodki nie mruga a mimo to Nie odpali kręci i nic na ciepłym, pomimo tego auto gdy odpali jedzie bez najmniejszego problemu ma moc ładnie się zbiera równo pracuje po prostu nic mu nie dolega jedynie święci tylko kontrolka silnika na żółto czy ktos moze mi cos doradzic czy to faktycznie ten body klmputer pada? grzeje się? nie mam już pomysłów

0prawca
05-11-2016, 19:04
Rozumiem, że masz problem wyłącznie gdy masz rozgrzany silnik, czy tak?
Na Twoim miejscu przyjrzał bym się czujnikowi obrotów wału korbowego. Jak zaczyna się "kończyć" to najpierw na gorącym silniku przestaje pracować. Nie wiem dlaczego silnik nie gaśnie w trakcie pracy, ale zapalić nie chce na pewno. Może niedorzeczne się komuś wydawać, że system odpowiedzialny za tor jazdy, czy system antypoślizgowy również zgłasza błędy. Jednak do poprawnej pracy tych systemów wymagana jest aktualna prędkość obrotowa silnika i w momencie kiedy nie dostają o tym informacji od razu się wyłączają sygnalizując błąd. A próbowałeś diagnozować ECU za pomocą MES? Jaki błąd pokazuje?
Poza tym błąd odczytu prędkości obrotowej wału, czy też przerwa w obwodzie czujnika powoduje zaświecenie lampki ''Check engine".
A jakie błędy wykazuje diagnostyka ABS/ASR/VDC (czy co tam masz)?

I jeszcze jak byś podał kody błędów a nie tylko ich opisy (bo już zauważyłem, że dla tych samych kodów błędów czasami program AlfaOBD czy MES pokazują zupełnie inne objaśnienia)

koneva
05-11-2016, 21:42
Witaj wiesz co no powiedzmy że najczęściej zdarza się to narozgrzanym silniku bo np wczoraj wyczyscilem kostke czarna z fioletowa zapinka spod skrzynki bezpiecznikow pod maską poskladalem i dziś jeździłem po mieście gasilem odpalalem i było ok do momentu jak silnik się zagrzal i zaczal mieć humory już raz nie odpalił pojawiła się klodka ale za 2 razem już odpalił, raz po czyszczeniu puszki bezpieczniki pod maską na zimnym też miał humory ale W końcu odpalił, co do błędów "czujnik ciśnienia czynnika chlodzacego A/C" P0530 "Obwód lampki kontrolnej" P1606 Kontrola przerwana w trakcie inicjalizacji P060A "Pompa paliwa obwód pierwotny / zawór ELAB P0230 Co do pompy to słychać że pracuje PP przekreceniu kluczyka, Check engine po odpaleniu auta swieci, jestem laikiem więc co to ECU przez MES mogę się tylko domyślać komunikaty jakie pojawiają się na zegarkach jeśli wyskakuje klodka to ABS EBD ASR ESP i jeszcze jakiś dłuższy komunikat ale nie pisałem mogę to zrobić ale wygląda na to ze wszystkie możliwe wtedy wyskakują, a i wtedy pojawia się taką żółtą kontrolka obok spirali świec taka jak by karnister z wodą w środku nigdzie nie znalazłem tej kontrolki jedynie ktoś kiedyś w punto opisywał że to woda w filtrze paliwa, jeśli auto odpali to wyświetla tylko"Check engine" A mam pytanie jeśli siadal by czujnik położenia wału to wyrzucal by ta kłódkę i błędy?

0prawca
05-11-2016, 22:34
A mam pytanie jeśli siadal by czujnik położenia wału to wyrzucal by ta kłódkę i błędy?

Moim zdaniem mógłby. Bo różne rzeczy się dzieją. Ale wolałbym by ktoś jeszcze potwierdził to co piszę. Mnie czujnik obrotów wału padł w Alfie (zupełnie inny silnik, bo 2.2 JTS) ale błędy dotyczące systemów ABS/ASR się pojawiały podczas próby zapalenia samochodu. Natomiast nie chciał zapalać wyłącznie na gorącym silniku. Jak ostygł to bez problemu. Jednak w miarę postępu zużycia czujnika może przestać palić i na zimnym. Po przeczytaniu Twojego pierwszego postu moje podejrzenia padły właśnie na czujnik położenia wału. Ale zastanawiają mnie te błędy pompy paliwa i wody w filtrze. Nie wiem jak pozbyć się wody z filtra, ten problem nigdy mnie nie dotknął. Może wystarczy odpiąć przewody i wylać zawartość. To wydaje się najtańszym rozwiązaniem. Może ktoś z forumowych kolegów miał już taką przypadłość i wie co (poza wymianą filtra) zrobić.


(...) jestem laikiem więc co to ECU przez MES mogę się(...)

ECU - Electronic Control Unit - Jednostka komputerowa sterująca pracą silnika.
MES - MultiEcuScan - Diagnostyczny program komputerowy podłączany za pomocą odpowiedniego interfejsu do komputera samochodu (ECU), który może pokazać zarejestrowane nieprawidłowości w pracy silnika i interpretować błędy zapisane w jego pamięci.

koneva
05-11-2016, 22:57
Generalnie mechanik powiedział że moze być wszystko od jakiegoś czujnika po przegrzewanie się body komputera, dlatego nie wiem już co robić a mechanik będzie mógł się zająć Stilonem dopiero w przyszlym tyg bądź po 14, dlatego trafiłem tu z nadzieją że ktoś pomoże bądź miał podobny przypadek, w koszta nie chce się pakować więc czujnika położenia wału, ani czujnika walka rozrządu?? bo jest 2 te czujniki podobniez nie wymieniłem chyba że ktoś potwierdzi że faktycznie jeśli to jest walniete to może wyskakiwac błąd "klodka " i ta cała reszta chodź mi się wydaje że to ewidentnie coś z elektroniką... A jeśli chodzi o wodę w filtrze to bez obaw bo kontrolka święci jak jest choinka na desce tak to się nie pojawia a podejrzewam że przy zapchanym filtrze albo jak była by w nim woda to auto by szarpalo przerywalo itd A auto jeździ bez problemu gdy odpali odpala też ładnie jedynie jak ta klodka się święci to tak jak by immo nie puszczalo dalej... ręce opadają

irekw
05-11-2016, 23:02
Bardzo podobne objawy miałem w Hyundaiu.Gasł w czasie jazdy po chwili postoju odpalał i to się często powtarzało.Wymieniłem filtr paliwa i jak na razie jest OK.
W paliwie ze starego filtra /jak wylewałem/ były dużo bardzo drobnych zabrudzeń /taki pyłek/.
Jak chcesz ze swojego filtra spuścić wodę to znajdź pod pod filtrem odchodzący kabel. Odłącz wtyczkę z instalacji i odkręć czujnik znajdujący się pod filtrem.
Najlepiej wymienić filtr .
U mnie po wymianie filtra po kilku odpaleniach błąd silnika zgasł.

koneva
05-11-2016, 23:12
wymienię ten filtr w tygodniu i dam znać chodź tak jak mówię auto chodzi bardzo dobrze jak odpali jeżdżę po 300kilkmetrow i nie ma problemu nie gaśnie ani nic podobnego ewidentnie coś z elektryka Nie łączy? nie ma masy? gdzie masę znaleźć że by sprawdzić? od bezpiecznikow pod maską??

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

mechanik odpinal kostkę pod filtrem to chyba od czujnika? I też nie odpalił wtedy

mlodybe
05-11-2016, 23:39
U mnie pojawia się komunikat o wodzie w filtrze ale jest to wina zwarcia - przewody często są popękane bo ludzie zamiast odpiąć wtyczkę kręcą z nią czujnik w filtrze.

Wykręć czujnik położenia wału - znajdziesz go od strony grodzi. Wrzucasz go do garnka z wodą i gotujesz. Multimetrem sprawdzasz oporność - jak nagle przy wysokiej temperaturze zobaczysz skok oporności (Ohm) to jest to ten czujnik.

koneva
06-11-2016, 00:00
czujnik wyciagne na parkingu? be kanału? bo czytałem że musi być kanał, ale od czujnika też elektronika by glupiala??

0prawca
06-11-2016, 00:14
ale od czujnika też elektronika by glupiala??

Tak!!!

=> KLIKNIJ W TO <= (https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU)

koneva
06-11-2016, 00:24
O to mnie zaskoczyles myślałem że elektronika glupieje bo jak ruszy się kostką itd to odpala, ale w takim razie w tygodniu wymienię ten czujnik i zobaczymy jak będzie, i na kompie nie pokazało by ze czujnik do walniety?

0prawca
06-11-2016, 00:29
Wyjmij czujnik i sprawdź go tak jak na filmie. To będzie najtaniej. Jeśli wystąpiło by uszkodzenie czujnika położenia wału, to na pewno sterownik zarejestrował by błąd. Jeśli nie ma błędu to po prostu sprawdź go w podobny sposób do pokazanego na filmie. Wystarczy podgrzewać go do temperatury około 100oC jednocześnie mierząc jego oporność. Wykluczysz tylko jedną z przyczyn.

mlodybe
06-11-2016, 14:56
U mnie błędu nie pokazało a miałem walnięty czujnik położenia wału jaki i położenia wałka rozrzadu.

Da się wymienić bez kanału ten czujnik. Musisz podnieść lewarkiem (najlepiej żabą) prawą stronę auta jak najwyżej Auto i wejść pod nie od frontu tak żeby mieć ramiona już za silnikiem.

koneva
08-11-2016, 22:47
jutro mam wstawić do mechanika fiata, i będzie grzebał to skąd wiedziałeś że by wymienić i położenia wału i walka?

mlodybe
08-11-2016, 23:16
Objawy wskazywały na czujnik położenia wałka rozrządu i po sprawdzeniu faktycznie był walnięty. Auto jednak dalej nie odpalało więc sprawdziłem czujnik położenia wału. Dziwne u mnie było to że nie miałem typowych objawów uszkodzenie czujnika wału.

koneva
09-11-2016, 00:58
no np U mnie teraz pojechałem do sklepu jakieś 2km zgasilem zrobiłem zakupy wsiadam kluczyk w stacyjke a Tu Klodka od immo Check engine ebd asr esp abs i kręci a nie odpala i trzeba było zostawić wystygnie i rano pójdę po nie i odpali, dziwi fakt błędów i kontrolki immo i to żena kompie nie pokazuje błędów tego czujnika

0prawca
09-11-2016, 17:04
i to żena kompie nie pokazuje błędów tego czujnika

Ktoś już na forum pisał, że nie zawsze pokazuje błąd czujnika położenia wału.

danioi
09-11-2016, 18:01
Kolego koneva ja bym przyjrzał się bardziej sterownikowi. Błędy immobilizera zaczynają się od P16XX. Ten błąd wygląda naprawdę dziwnie. Z tego co wiem to body komputer wysyła sygnał zezwalający do rozruchu do centralki silnika. Body wysyła a nie dostaje sygnału zwrotnego. Problem może być w kostce pod przekaźnikami co jest tam dużo przewodów. Łączy ona wiązkę silnika z body komputerem. Rozbierz ją i przeczyść. Osobiście tam bym zajrzał

koneva
11-11-2016, 00:28
kolego Danioi cała puszka z przekaznikami rozebrana i wyczyszczona kostka spod puszki przekaźników również rozebrana bo gość od immobilaizerow stwierdził że w tej właśnie kostce spod puszki przekaźników która łączy się z bodykomputerem jest problem bo jak ruszy przewodami od kostki to auto pali i faktycznie czasem jak się ruszy to pali ale jak rozgrzeje się do 90stopni auto to już ruszanie kabelkami od kostki nic nie daje więc (zbieg ok okoliczności? ) że jak do końca rozgrzany nie jest i nie pali a rusze ksbelkami to pali a po nagrzaniu nie.. już sam nie mam głowy stilo jest u elektryka ma podmienić kompa i zobaczy co się będzie działo dam znać w sobotę bądź poniedziałek...

kspajaczek
14-11-2016, 10:18
Kolego i jak sytuacja ze Stilo?? bo mam podobny problem

koneva
14-11-2016, 11:53
czekam padło na komputer prawdopodobnie mechanik działa, później będę wiedział więcej I dam znać a jak Twój problem się przedstawia i jaki silnik?

danioi
20-11-2016, 12:18
Też jestem ciekaw jak rozwinęła się ta sytuacja

koneva
27-11-2016, 21:23
Witam, trochę z tym zeszło ale juz wszystko jasne, tak jak pisałem padło na komputer ten przymocowyany do obudowy akumulatora dp którego dochodzą dwie kostki, komputer został zmieniony na uzywke od anglika został zaprogramowany immobilaizer i wszystko sie uspokoiło auto pali i nie ma juz z nim problemu, moze komuś ten post pomoże pozdrawiam

danioi
27-11-2016, 21:25
No i super że działa :)