PDA

Zobacz pełną wersję : jak powinna wyglądać praca zaworu EVAP



1995023
05-11-2016, 13:00
Witam serdecznie :)
Mam pytanie do wszystkich klubowiczów :) czy miał ktoś z was do czynienie z zaworem EVAP , jak powinna wyglądać jego praca ? czy i kiedy on się otwiera ? bo program bez przerwy pokazuje w pozycji " OTWARCIE ZAWORA EVAP ---- 0,00% " czy to jest normalne ?? dodam że po odłączeniu kabli od zawora komputer podstawia wartość 13,9% otwarcia zaworu , oporność po sprawdzeniu wynosi 18,9 oma , a gdy wykonuje test to elektrozawór cyka :) tyle tylko że zastanawia mnie ta wartość 0,00% otwarcia zaworu . I ostatnie już pytanie :) czy podany zawór może mieć wpływ na ciężki rozruch silnika gdy temperatura otoczenia jest np dodatnia a silnik zimny :)

Czujniki takie jak mapsensor , czujnik temp wody oraz przepustnica i pompa paliwa a konkretnie ciśnienie odpadają ponieważ zostały sprawdzone i są ok :) błedów też zero :)

lajosz
06-11-2016, 11:35
Otwarty lub zamknięty .

Zamknięty - silnik zimny
Otwarty - komputer decyduje ( gorący silnik , odpowiednie obroty , obciążenie itd. )

1995023
07-11-2016, 09:16
Ok :) tylko czy twoim zdaniem miało by to wpływ na rozruch silnika że ciężko zapala ? Dodam że pytam dlatego bo wchodząc do Elearn ewidentnie widać taką propozycje rozwiązania tego problemu :) zastanawia mnie ten zawór ponieważ ile razy podłączyłem komp tyle razy otwarcie zaworu EVAP wynosiło 0,00% a gdy go odłączysz komp wywala błąd i podstawia wartosc 13,9 %

miszko
07-11-2016, 09:30
Ten zawór to ekologia. Otwiera on dostęp do puszki, która jest schowana w nadkolu i zawiera węgiel aktywny. Z mojej wiedzy nie ma on żadnego wpływu na rozruch, jego zadaniem jest eliminacja nadciśnienia w zbiorniku paliwa i ewentualne odprowadzanie takich par do kolektora ssącego. Węgiel jest po to, że układ odpowietrzania z par paliwa jest układem otwartym i w razie gdyby opary nie były oprowadzane do układu ssącego, a w baku panowało nadciśnienie to będą te opary odprowadzane do atmosfery (przez węgiel filtrowany). W drugą stronę to też działa, więc jeżeli w baku by było podciśnienie to przez tą puszkę powinno być doprowadzone powietrze do baku.

1995023
08-11-2016, 14:20
Mhym ok :) a co waszym zdaniem może byc jeszcze przyczyną ewentualnych problemów z rozruchem skoro jest juz sprawdzony map sensor , przepsustnica , były parametry przywracane , zero błędów , czujnik cieczy też ok . jak myslicie na co jeszcze warto zwrócić uwagę :) problem pojawia zię zazwyczaj gdy temp otoczenia wynosi około 7 st i w góre a silnik jes zimny :/ byłem tym GP w ASO ( akurat wtedy przy okazji na mechanice ) i stwierdzili że jedyne co to trzeba podmieniać czujniki i patrzeć bo komp pokazuje parametry raczej ok :)

KOBRA
08-11-2016, 15:55
trzeba podmieniać czujniki i patrzeć bo komp pokazuje parametry raczej ok
Co to za debile ?
Przecież jeżeli komputer pokazuje dobre wartości to po jasną cholerę wymieniać czujniki ? Przecież to czujniki przesyłają wartości do kompa.
Zaznaczam jeżeli te wartości są dobre

1995023
09-11-2016, 09:54
A więc koledzy jakieś pomysły dlaczego autko się tak zachowuje jak wyżej :) na co warto jeszcze zwrócić uwagę ? :)

miszko
09-11-2016, 10:45
A świece, kable WN?

1995023
09-11-2016, 13:43
A świece, kable WN? Jak najbardziej wymienione i sprawdzone :) na kablach brak przebicia a świece też ok ( takie jak fabrycznie ) , zresztą na starych świecach też był ten sam problem ;)