Zobacz pełną wersję : 2,0 benzyna nie pracuje na równych obrotach
czikita9393
04-11-2016, 00:45
Witam.
Mam problem z silnikiem benzynowym 2,0 8V z 1999 roku. Obroty na biegu jałowym wahają sie miedzy 800-500 obr. Po jakims czasie włącza sie kontrolka żółta z silnikiem. W aucie były wymienione przewody elektryczne od świec oraz swiece. Wiecie co moze być przyczyną? Zaraz dodam zdjecie kontrolki. Prosze pomózcie
25372
pääkäyttäjä
04-11-2016, 07:25
A cewki?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
czikita9393
04-11-2016, 21:03
Cewki nie były wymieniane. Kupie, wymienie jak cos i podzielę sie opinią jak coś. Dzięki
sympatyk
04-11-2016, 22:45
po pierwsze w silniku 2,0 8V RFU? jest jedna cewka zapłonowa , po drugie to nie będzie kwestia iskry tylko sterowania ;
jak silnik krokowy jest sprawny i czysty to może to być kwestia sondy , ale generalnie trzeba podłaczyć pod kompa ,
czy silnik ma gaz ?
to nie będzie kwestia iskry tylko sterowania Dokładnie tak. Czym innym jest szarpanie silnikiem, a czym innym falowanie obrotów. Na biegu jałowym steruje tym silniczek krokowy, ale do jego poprawnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty czujników (sonda lambda, temperatura silnika, położenie przepustnicy, bądź przepływomierz). Usterka jednego z czujników zakłóca pracę silniczka krokowego. Podobne objawy falowania obrotów może dawać nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza.
czikita9393
05-11-2016, 19:53
[QUOTE=sympatyk;255233]po pierwsze w silniku 2,0 8V RFU? jest jedna cewka zapłonowa , po drugie to nie będzie kwestia iskry tylko sterowania ;
jak silnik krokowy jest sprawny i czysty to może to być kwestia sondy , ale generalnie trzeba podłaczyć pod kompa ,
czy silnik ma gaz ?[/QUOTE}
Samochód nie ma zamontowanego gazu, tylko sama benzyna. A jeśli chodzi o podłączenie kompa to właśnie jest problem bo z Fiat Edu Scan nie chce się łaczyć a nie mam oprogramowania do Citroena Evasion, bo podobnież tylko z tym chce się łaczyć.
sympatyk
05-11-2016, 21:24
tak do tego Fiata francuskiego z krwi i kości trzeba program Lexia , miewają ludzie bo kupują do nowszych aut, które są naszpikowane elektryką
ale potrzebny jeszcze kabel z wtyczka 30pinową jak do Citroena Evasiona - bywają na alledrogo
silnik krokowy możesz wyjąć sam i oczyścić grzybek oraz gniazdo w obudowie przepustnicy, sondę masz chyba jeszcze jedną - wtyczka płaska /4kable/ do niej jest pod kolektorem ssącym nad sprężarką klimy - można pomierzyć
te silniki przepływomierza nie mają, więc jeszcze reset sterownika można samemu :lol:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.