Zobacz pełną wersję : Wibracje w kabinie na biegu jałowym [1.6 m-jet 120KM]
Cześć,
W moim bravo na biegu jałowym samochód lekko, ale zauważalnie drży. Denerwuje to w momencie gdy plastiki zaczynają hałasować, ale np wibracje widać też na lusteru wstecznym - co jest mało sympatyczne. Problem jakby znika podczas jazdy, gdy obroty są większe - przynajmniej tak mi się wydaje.
Sinik pracuje równo. 1.6 mulitjet, 120KM, bravo 2 rok produkcji 2008.
Czy jest jakaś ewentualna przyczyna, która można wyeleminować, czy "ten typ tak ma" i koniec?
Pozdrawiam,
Tomek
PuntoEvo_PL
03-11-2016, 14:55
Witaj,
Mam punto evo z tym motorem i drgania tez mam. Masz buczenie w kabinie na niskich obrotach tak jak Ty. Masz drgania na niskich obrotach ponizej 1500rpm?
Drgania są zdecydowanie mniejsze przy nawet lekkim dodaniu gazu.
PuntoEvo_PL
03-11-2016, 15:51
Sprawdz mocowanie skrzyni pod akumulatorem. Jak podniesiesz maske zerknij czy od strony akumulatora czy od rozrzadu bardziej drga tzn aplituda drgan jest wieksza z jednej czy z drugiej strony? Wtedy mozesz namierzyc ktora to poduszka. Natomiast bez jej sciagniecia nie masz szans na obiektywna ocene stanu jej zuzycia. Pzdr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U mnie też obecne są drgania w kabinie ale na poziomie znanym mi z wielu diesli, więc nie szukam przyczyn.
Jeżeli masz problem z dużymi drganiami, sprawdź poduszki jak koledzy wyżej pisali.
Buczenie? Czym buczenie jest zobaczyłem na trasie w 1.6crdi w Kia...Fiat ze swoim delikatnym klekotaniem jest balsamem dla uszu na trasie - serio. Najbardziej przeszkadza szum z lusterek, silnik absolutnie nie męczy..
Mam ten sam motor i identyczne objawy, hałasujący plastik gdzieś od podszybia na jałowych obrotach, oraz drgania. W serwisie prosiłem o sprawdzenie wszystkich poduszek mówiąc o tym, że dla mnie te drgania są nienaturalne. Sprawdzili - wszystko ok. Serwis twierdzi, że przy tych silnikach tak jest.
Często takie drgania spowodowane są tym, że ktoś rozbierał plastiki i są źle poskładane. Diesel sam w sobie drga i gumowe poduszki nie zniwelują wszystkich drgań. Silnik może bardziej drgać w przypadku np. lejacego jednego wtrysku
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
fiat1254
06-11-2016, 14:21
Mialem podobny problem okazalo sie ze mechanik ktory spawal mi tlumik zrobil go blisko podwozia i drganie przenosilo do srodka
Taki objaw miała koleżanka w punto 2 1.2 8v model przed FL , przewody wysokiego napięcia do wymiany i pomogło. Na jałowym biegu telepało samochodem, po dodaniu gazu telepanie ustępowało po czym znów telepało. Wymiana przewodów pomogła.
gargamel86
21-11-2016, 12:58
w dieselu nie ma przewodów zapłonowych:)hehehehe aby się wypowiadać trzeba raczej znać jakieś podstawy;)
markshall
21-11-2016, 20:44
Taki objaw miała koleżanka w punto 2 1.2 8v model przed FL , przewody wysokiego napięcia do wymiany i pomogło. Na jałowym biegu telepało samochodem, po dodaniu gazu telepanie ustępowało po czym znów telepało. Wymiana przewodów pomogła.
w dieselu nie ma przewodów zapłonowychhehehehe aby się wypowiadać trzeba raczej znać jakieś podstawy
W benzynowym Bravo też nie ma przewodów zapłonowych ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.