Zobacz pełną wersję : Stacyjka
FalconVFR
02-11-2016, 20:08
Witajcie .Czy u was jak wkładacie kluczy do stacyjki to słychać w niej jakis silnik elektryczny blokujący kluczyk ? Pytam bo u mnie jest cisza i wyświetla sławetny komunikat :protection....... itd. .Od razu uprzedzę pytania - wymieniłem blokadę i nic nie pomogło , sprawdziłem swicze w blokadzie i działają poprawnie .Jak zapnę ręcznie blokadę to po włożeniu kluczyka do stacyjki blokada się odpina i nie ma komunikatu i kontrolki - działa tylko w tę stronę . Wywala błąd stacyjki. Dmuchanie stacyjki nic nie dało . Jakieś inne pomysły ??
Juz tutaj ktos opisywał problem oraz rozwiązanie.
Czy po włożeniu kluczyka kierownica zostaje odblokowana?
Z tego co mi sie kojarzy to tam był problem.
Niestety pisze z telefonu, jak będę miał dostęp do komputera to może uda mi sie odnaleźć tamten post.
FalconVFR
03-11-2016, 07:22
Wiem - przeczytałem cały temat i dlatego grzebałem w blokadzie kierownicy .Niestety nic to nie dało. Kluczyk w stacyjce obraca się lekko , nie blokuje się , po wyjęciu blokada nie zaskakuje .Dlatego pytam czy kluczyk w stacyjce coś blokuje , jakis silnik elektryczny ??? Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić co się dzieje po włożeniu kluczyka do stacyjki ??
desmo999
03-11-2016, 20:31
Witam
w pierwszej kolejności odblokowuje się kierownica potem magiczna siła przyciąga kluczyk.Zapewne siedzi tam jakiś silniczek.
Wiem - przeczytałem cały temat i dlatego grzebałem w blokadzie kierownicy .Niestety nic to nie dało. Kluczyk w stacyjce obraca się lekko , nie blokuje się , po wyjęciu blokada nie zaskakuje .Dlatego pytam czy kluczyk w stacyjce coś blokuje , jakis silnik elektryczny ??? Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić co się dzieje po włożeniu kluczyka do stacyjki ??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dlaczego mało kto sięga do elerna??Soft jest dostępny i jest wiele opisane
Poniżej część opisu bez zdjęc i schematów.
"
Moduł t.e.g. ''transmitter for entry and go"
Moduł TEG stanowi część systemu "Smart -Key", który składa się z następujących elementów:
- klucza elektronicznego "T.E.G" (Transmitter for Entry and Go);
- odbiornika klucza elektronicznego i odbiornika częstotliwości radiowej "TEG-Reader";
- Węzła Blokady kierownicy NBS.
System "Smart-Key" spełnia w samochodzie następujące funkcje:
- dostęp do samochodu poprzez rozpoznanie - poprzez częstotliwość radiową - pilot zdalnego sterowania;
- zapłon / uruchomienie samochodu poprzez system "Immobilizer";
- rozdział zasilania w samochodzie (+15, INT/A, 15/ 54, +50) poprzez Węzeł blokady kierownicy (NBS);
- blokowanie /odblokowanie mechaniczne kierownicy;
- kluczyk mechaniczny awaryjny (back-up).
1 – Węzeł Blokady kierownicy (NBS)
2 – Węzeł T.E.G. Reader (NTR)
3 - T.E.G.
4 – Wkładka back-up
System "Smart-Key" jest bardziej pewny od wszystkich poprzednich wersji systemów zabezpieczenia spełnianymi przez Immobilizer itd. gdyż kody sterowania i zabezpieczenia są zapamiętane w 4 elementach sieci CAN: Body Computer, centralka sterowania silnika, węzeł blokady kierownicy i TEG-Reader.
Działanie
Włożenie teg w teg reader
TEG wewnątrzl TEG Reader może być obrócony w 3 pozycje: dwie stabilne(OFF i ON) i jedną niestabilną (START).
Warunki rozpoznania pozycji następują poprzez zmianę stanu 4 wyłączników TEG_IN, TEG_MAR, TEG_Crank1 i TEG_Crank2.
SW1, Teg IN
SW2, Teg MAR
SW3, Teg CRANK1
SW4, Teg UNLOCK
SW5, Teg CRANK2
M, Silnik
TEG może być włożony w cztynik tylko w pozycji OFF, i to powoduje zmianę stanu wyłącznika TEG_IN z konsekwencją wake-up sieciCAN i przesyła zawsze poprzez sieć B-CAN, NBS do Body Computer żądanie Power ON (+15).
Gdy TEG zostanie rozpoznany odblokowana zostaje kierownica i NBS przesyła do TEG Reader sygnał odblokowania mechanizmu blokującego mechanicznie obrót TEG w czytniku.
Przy działaniu odblokowania zmienia stan wyłącznika TEG zablokowany (TEG_lock). Przełączenie tego wyłącznika powoduje przerwanie zasilania silnika blokowania/odblokowania.
Jeżeli podczas obrotu TEG z pozycji OFF w ON, z powodu szybkiego manewru nastąpi utrzymanie zablokowania uniemożliwi to wykonanie calkowitego manewru bez obligatotyjnego powrotu TEG w pozycję OFF.
Jeżeli informacja o zmianie stanu z TEG (Zablokowny do Niezablokowany) nie dopłynie w ciągu 400 ms lub kluczyk utrzymany zostanie w pozycji “Zablokowany”, klient zostanie o tym poinformowany poprzez zestaw wskaźników i musi wykonać procedurę odblokowania poprzez procedurę awaryjną opisaną następnie.
Jeżeli TEG nie zostanie rozpoznany, NBS nie odblokuje w żaden sposób kierownicy i spowoduje przesłanie komunikatu ostrzeżenia do Węzła Zestawu Wskaźników (NQS).
Tak więc tylko gdy zostanie włożony TEG ważny do czytnika można będzie obrócić go w pozycję ON, aby dać il +15, i pozycję START aby aktywować fazę uruchamiania silnika.
"
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.