PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania we wnętrzu



luk202
01-11-2016, 22:50
Dopadłem do samochodu w weekend i zaczynam szerzyć defekty. Otóż denerwują mnie drgania przenoszone na kabinę - coś jakby mrowienie na pedale gazu i podłodze. Przy ok. 1500rpm na wyższych biegach (redukcja i jest ok), później przy 2000 jest pełen luzik natomiast powyżej 2300 znów wyczuwalne (głównie przy przyspieszaniu i na niższych biegach). Nie wiem - może to normalne zjawisko w cromie. Wymieniałem niedawno tylne mocowanie skrzyni bo borykam się też z wyczuwalnymi puknięciami przy zmianach biegów. Mechanik sprawdzał półosie i wg niego są ok. Te drgania nie są jakieś mocne ale wyczuwalne. Na wolnych obrotach bardzo nieznaczne ale czuć pracę silnika.

mirek8423
01-11-2016, 23:06
A koło dwumasowe też sprawdzał? Ja osobiście nie jeżdżę poniżej 2000 obrotów bo podobno cierpi dwumas a to trochę droga rzecz do wymiany, no ale jak kto woli...

lukq
02-11-2016, 14:17
Czy sprawdziłeś pozostałe poduszki zawieszenia (silnik).
Czy podczas odpalania, gaszenia nasilają się te wibrację?
Czy jadą na 4 biegu i wciskając pedał przyspieszenia do oporu nasila się ta wibracja?

luk202
02-11-2016, 17:42
Przy odpalaniu troche czuc ale tragedii nie ma. Przed wymiana poduszki skrzyni bylo gorzej. Na 4 biegu jakby sie faktycznie nasilalo.

lukq
02-11-2016, 19:04
To może świadczyć o uszkodzonej dwumasie.

Każdy mechanik powinien bez problemu Ci powiedzieć czy to dwumasa

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

luk202
02-11-2016, 20:49
To może świadczyć o uszkodzonej dwumasie
brzmi jak wyrok ;-) Na razie to drgania b. lekkie. Jakby wibracja telefonu pod dywanikiem. Nie wyrywa kierownicy z rąk. Żadnych dźwięków przy odpalaniu czy gaszeniu. Ale może... Będę zgłębiał temat.

martinez
02-11-2016, 22:42
Tjaaaa, kilka dni temu wymieniałem dwumasę z podobnego powodu. Objawy jakie u mnie występowały:
1. drgania czuć było głównie na pedale sprzęgła po delikatnym jego wciśnięciu oraz na kierownicy,
2. Puknięcie po zmianie biegu również występowało,
3. Miarowe stukanie (3-6 stuknięć) przy odpalaniu zimnego silnika,
4. Metaliczny dźwięk, coś jakby klekot w ostatniej fazie gaszenia silnika.

Ja przejechałem na nowej dwumasie Valeo w pudełku fiata 40 tys. km i padła razem z wysprzęglikiem, który się zatarł. Założyłem więc starą, oryginalną z pierwszego montażu, która była dobra i zobaczymy jak to będzie w przyszłości :-) Jeżeli będę jeszcze raz wymieniał to wezmę sachsa (wersja sachs, a nie LUK!).
PS: nie ma to jak na wszelki wymienić dwumasę, aby tam już nie zaglądać :lol:

Dodam, że nie było żadnych drgań w czasie przyspieszania, a jedynie może podczas samego ruszania z miejsca. Dwumas po wyciągnięciu działał tylko w jedną stronę, w drugą brak amortyzacji, a dodatkowo dostał luzów poprzecznych.

luk202
21-11-2016, 10:46
Rozmawiałem z mechanikiem - wg niego to nie dwumasa. Przy odpalaniu i gaszeniu żadnych stuków i specjalnych drgań. Przy zwykłej jeździe na obrotach powyżej 2krpm tak do 90-100 jest ok. Wkurzające jest to na autostradzie. Tak jakby czuć asfalt na pedale gazu. Do tego chyba spierdzielone mam wyważenie kół bo w okolicach 130 zaczyna drżeć kierownica i przy 170 przestaje. To jest wszystko cholernie trudne do zidentyfikowania. Nigdy się z tym nie spotkałem a raczej na wszelkie bodźce zewnętrzne jestem wyczulony. Na postoju jak się auto nagrzeje to niewiele przenosi na budę. Poduszki niby były sprawdzane ale może. Przepraszam za chaos w wypowiedzi. Jakoś odpycham od siebie dwumasę tym bardziej że jakieś 10kkm temu mechanik wymieniał sprzęgło (wiem-mógł od razu zmienić - ale ...) i stwierdził że DKZ jest ok - choć puściło smar, który poszedł na tarczę.
Ciekawe czy można to połączyć z luzem w przeniesieniu napędu, który objawia się przy puszczaniu sprzęgła i gwałtownym puszczeniu i naciśnięciu gazu. Mechanik sprawdzał półosie i stawia na różnicówkę. Ale luz na obrocie koła nie jest duży (może 1-1,5cm w każdą stronę). Po wymianie tylnego mocowania skrzyni było lepiej - ale jakby na krótko.
OK. Starczy tych wywodów. Pozdrawiam

michalpodroznik
27-03-2017, 15:19
@luk202
Podziel się wiedzą, gdzie siedziała przyczyna dolegliwości.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

luk202
27-03-2017, 15:53
@luk202
Podziel się wiedzą, gdzie siedziała przyczyna dolegliwości.

generalnie to jeszcze siedzi. Podejrzewam zawieszenie silnika, ponieważ drgania wzrastają wraz z obrotami silnika niezależnie czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie. (jadę wrzucam luz lub sprzęgło, wciskam gaz i drgania się pojawiają) Poza tym czasem wyczuwam drganie kierownicy a czasem nie - są niezdecydowane. Teraz założyłem nowe opony, ale na powiatówce nie mogę się wczuć.

michalpodroznik
27-03-2017, 17:32
A łożyska skrzyni biegów?
Mechanior coś mówił o ich stanie?
Jesli występuje podczas jazdy metaliczny dźwięk (np. na 4.biegu- dolegliwosc np. Zafir), to z duzym prawdopodobienstwem sa to lozyska skrzyni.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

lukaszr89
27-03-2017, 17:46
U mnie pomogła wymiana zewnętrznych przegubów, nie mówię, że były przyczyną na 100% bo stare wydawały się znośne ale może inaczej ułożył się układ napędowy.

Objawy, które miałem... auto wpadało w masakryczny rezonans przy prędkościach 110-130 km/h a jego ulubionym miejscem była autostrada A1 od Pyrzowic. Przy czym dolegliwość była jakby losowa, czasem kilka przejazdów było spokojnych a później seria.
Pomagało zatrzymanie się całkowite i ponowne rozpędzenie auta.

luk202
27-03-2017, 20:49
Objawy, które miałem... auto wpadało w masakryczny rezonans przy prędkościach 110-130 km/h a jego ulubionym miejscem była autostrada A1 od Pyrzowic. Przy czym dolegliwość była jakby losowa, czasem kilka przejazdów było spokojnych a później seria.
Pomagało zatrzymanie się całkowite i ponowne rozpędzenie auta.
No to by mi pasowało - może nie masakryczne ale tak to wygląda. Zastanawiam się nad sprawdzeniem smaru w przegubach. Jak kosztowo to było u Ciebie?

lukaszr89
27-03-2017, 20:51
450 zł za 2 przeguby SKF
wymiana nie pamietam pewnie do 100 zł

jednak nie mówię, że napewno to było przyczyną, ale pomogło.

luk202
10-04-2017, 14:44
Dziś croma poszła na warsztat. Zobaczymy czy coś wypatrzą bo temat trudny i trochę jak szukanie dziury w całym. Wszystko ok gdyby nie drgania we wnętrzu odczuwalne na kierownicy od 100 - do 130 (choć granica bardzo płynna).

mwalicki
16-11-2018, 12:22
Dziś croma poszła na warsztat. Zobaczymy czy coś wypatrzą bo temat trudny i trochę jak szukanie dziury w całym. Wszystko ok gdyby nie drgania we wnętrzu odczuwalne na kierownicy od 100 - do 130 (choć granica bardzo płynna).

Cześć, mam podobny problem jak Twój w temacie. Czy poradziłeś sobie z nim jakoś? Jeszcze nie oddawałem auta do mechanika.