Zobacz pełną wersję : Benzyna 95 czy 98, co lepsze.
Artur45672
31-10-2016, 15:25
Jak w temacie czy ktoś ma listę aut do których lepiej 95 czy 98 lać, słyszałem, że 98 jest mniej podatne na korozję, to na wtrysk lepiej 98, a przecież na gaźnik też nie zaszkodzi, a jak wpływ na rozrząd, czy może lepiej w ogóle lepiej przejść na 98. Ja osobiście widzę, że silnik ciszej chodzi na 98, cinquecento 700, jak sądzicie. Co lepsze, i dla jakiego silnika, są to paliwa bezsiarkowe 98, tak.
Artur45672
08-11-2016, 19:35
To nikt nic nie wie na ten temat, żałosne, a czy ktoś jeździ na 98, nitro, nitro plus czy są różnice w porównaniu do tego 95, bo podobno jakość paliw 95 spada.
pääkäyttäjä
08-11-2016, 20:06
Chcesz to Nitro (Pb 100) do Cienkiego? Po co? To samo tyczy się Pb 98 - możesz, ale po co? Mocy to nie podniesie, spalanie może będzie ciut inne ale raczej w granicy błędu (mtaaa, do tej pory pamiętam zatankowane paliwo 100 w Austrii - w teorii miałem ciut mniejsze spalanie litr na całym zbiorniku choć to raczej niemożliwe - fizyka). Jak nie musisz, nie masz pod maską dużej, wolnossącej benzyny, to lej to, co przewidział producent. Bo lejąc paliwo premium to z dodatkami myjącymi, etc. - to z czasem możesz się zdziwić ;)
Artur45672
09-11-2016, 20:49
Czyli co nie warto, a podobno ta benzynka trochę czyści silnik i osady i cofa korozję w silniku, prawda to.
....Po co? To samo tyczy się Pb 98 - możesz, ale po co? ....
Po co ? - Kultura pracy silnika. cc700 znacznie ciszej chodzi - ja lałem 98 , 100 droga i nieopłacalna .
Artur45672
09-11-2016, 22:21
Po co ? - Kultura pracy silnika. cc700 znacznie ciszej chodzi - ja lałem 98 , 100 droga i nieopłacalna .
No, sam to ostatnio zauważyłem, jakby jest wolniejszy odpał, ale dźwięk bardziej rasowy, metaliczny, cichsza praca rozrządu. Dlatego się pytam jak to w innych autach działa ta pb/98.
pääkäyttäjä
09-11-2016, 23:30
Jak zbudowany jest silnik w Cienkim a jak np. silnik w Foce? Przecież w CC700 jest chyba gaźnik, co nie? Nie pamiętam, czy taka konstrukcja jest wyposażona w czujnik spalania stukowego bo to chyba stara konstrukcja zaadaptowana z BISa - w tym przypadku, wlanie wysokooktanowej benzyny daje odwrotny skutek niż wszyscy myślą. Spada moc i wzrasta spalanie. 95 to odpowiednia benzyna i nie ma sensu kombinować. Chyba, że masz podrasowane auto, to może...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
.......... 95 to odpowiednia benzyna i nie ma sensu kombinować..........
cc700 ma fabrycznie skopany zapłon. w wersji z katem wyprzedzenie przy 1200 obrotów jest od 20 do 34 stopnie , 2000 obrotów od 26 do 42 stopni , 4300 obrotów od 34 do 52 stopnie. Skutek : wali jak kowal w kowadło ... a jak wciśniesz gaz do oporu to muł ... Dlatego w tym konkretnym silniku jak lejesz 98 to chodzi ciszej .Za spalanie w większym stopniu odpowiada styl jazdy , długość pokonywanych tras , pora roku ... oktan paliwa gdzieś na końcu tej listy.
Artur45672
10-11-2016, 01:23
Nie prawda, chodzi ok, cienki na 98, a jeżeli chodzi o ten zapłon to przesadzone, ma regulowany kąt wyprzedzania, to nie problem, w ogóle chodzi ok. ten silnik, problem w tym, że długo się rozgrzewa, ale ogólnie w takim silniku, nie może wystąpić spalanie stukowe, bo ma czujnik położenia wału, dlatego tu to masz wiadomości z kosmosu, ale nawet w starym maluchu nie powinno 98 nic zrobić, a moc owszem trochę spadła, ale silnik wolniej się wkręca ale płynniej. Nic nie mam podrasowane, zwykłe 700, w ogóle głupio gadać, bo te silniki nie znoszą tuningu.
multiplapanda
10-11-2016, 11:23
98 a 95 na gaźniku robi różnice bo daje więcej momentu obrotowego. Pytanie o jakość i ilość sprzedawanej 98 na danej stacji paliw bo raz cepeeniarz powstrzymał mnie przed zakupem bo tego to Panie mało kto kupuje stare zleżałe w zbiorniku leży lepiej świeżą tańszą 95 i to samo wyjdzie bo nie zaoszczędzisz tyle co przepłacisz.
Artur45672
10-11-2016, 12:38
No obiecanki na stacji to standard, ale wiadome, że jak silnik stary to i paliwo mu nie pomoże, zależy od stacji też prawda,.
pääkäyttäjä
10-11-2016, 16:22
Gdybym od pompiarza na stacji usłyszał, żeby nie brać tego czy tamtego paliwa - odłożyłbym pistolet, grzecznie podziękował i pojechał na inną stację. A nuż chrzczą zwykłe paliwo bo z premium to już nie takie hop siup.
Gdy tankuję Ibizę SDI, zawsze wciskają mi Vervę ON. Naprawdę? Do wolnossaka? Żeby premium zepsuło mi silnik? ;-)
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
...... masz wiadomości z kosmosu ......
Z książki....
Wiem bo 12 lat jeździłem cienkim 700 codziennie . Jeszcze tydzień temu jeździłem ale już pożyczonym .
...... nie może wystąpić spalanie stukowe, bo ma czujnik położenia wału......
a czujnik położenia wału to nie czujnik spalania stukowego
Artur45672
11-11-2016, 19:10
Z książki....
Wiem bo 12 lat jeździłem cienkim 700 codziennie . Jeszcze tydzień temu jeździłem ale już pożyczonym .
a czujnik położenia wału to nie czujnik spalania stukowego
No nie wiem, to to samo, bo czujnik daje sygnał do zapłonu o korektę, gdy zapłon jest zbyt szybki czy zbyt wolny, tylko ty już jesteś wychowany na nowych autach i podejrzewam, że nie wiesz jak to urządzenie działa, dlatego spalanie stukowe w cc700 nie może wystąpić, bo jest w pełni zintegrowany i elektroniczny zapłon, nie ma tylko kata i sondy lambda, a więc raczej spalanie stukowe nie może wystąpić, tylko pod jednym warunkiem gdyby czujnik położenia wału był uszkodzony, a jak to działa, czujnik sprawdza położenie wału, gdy się ono zmienia wysyła sygnał do zapłonu, dodam, że rozrząd ma automatyczne kasowanie luzów, i a automatycznie idzie sygnał do do zapłonu elektronicznego aby skorygował zapłon, źródło, SAM NAPRAWIAM, Fiat cinquecento.
Artur45672
11-11-2016, 23:12
Innymi słowy zapłon jest korygowany na bieżąco, poprzez cewkę, zapłon elektroniczny, czujnik wału i zawór podciśnieniowy, nie ma sondy lambda, ale nie potrzeba, jest to system podobny do tego co jest w ostatniej serii malucha 126p el i elx, to jest jakby taka przejściuwka od zapłonu, w pełni mechanicznego tzw. aparatu zapłonowego, który się reguluje lampą stroboskopową, do zapłonu elektronicznego i w pełni elektronicznego z sondą lambda, dlatego spalanie stukowe akurat w przypadku tego silnika nie może wystąpić, moim zdaniem, ktoś się jeszcze pytał o gaźnik, gaźnik też jest na bierząco regulowany przez ssanie i zawór podciśnieniowy, a więc na pewo nie jest to układ przestarzały, podobny jak w maluchu el i elx, i polonezie caro np. wiadomo, że nie ma sondy, bo wersja ed nie posiada, dopiero wersja young, z beznadziejnym gaźnikiem aisan, a więc jak spalanie stukowe to nie w cc700, chłopaki pomyśleli z fiata.
Artur45672
16-11-2016, 15:13
Ostatnie informacje, zapalił, ale jednak małe problemy z rozruchem na 98, a więc można zalać od czasu do czasu do takich silników, cały czas raczej nie da rady jeździć, gorszy rozruch na 98, gdy zalałem 95 jest już ok., ale chociaż można lać na zmianę trochę też 98, bo od razu nic się nie dzieje, potem jak już jest przewaga 98, rozruch jest gorszy, nie jest ta benzyna taka wybuchowa jak 95, podejrzewam i nie ma takich oparów, chyba na wtryski się lepiej nadaje, gorzej na gaźnik, co sądzicie.
Artur45672
19-11-2016, 16:22
Jednak wlałem doktorka do baku, jak ręką odjął, silnik chodzi jak marzenie, a więc widzicie co oni sprzedają na tych stacjach, w tesco kupiłem za 16 zł, i silnik praktycznie chodzi równo, nie hałasuje tak, polecam, do każdego auta to. Potocznie nazywa się to fuelcleaner.
pääkäyttäjä
19-11-2016, 20:48
W 98 masz podobny zestaw chemii jak w tym fuelcleanerze. W tym ostatnim, jest to bardziej skondensowane. Fakt - na kiepskim paliwie, silnik moze się zachowywać inaczej.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Artur45672
19-11-2016, 23:23
Zwłaszcza jak się nazbiera woda w baku, to w zimie lepiej nie pytaj co może być, przymarznięta pompa paliwa albo gaźnik, w nowocześniejszym wtryski czy elektryczna poma, dramat, może to się nawet skończyć awarią całego układu i silnika, słyszałem, że dolewają to do paliw, bo na biopaliwach się wytrąca woda trochę, ale już na szczęście naprawiłem to, zauważyłem to po tym, że pływak się zaczął zacinać, dobrze, że to gaźnik przy wtryskach taka woda, może spowodować awarię całego układu zasilania, ale właśnie takie środki działają i każdy w porę to wleje, bo sąsiad albo znajomy, podpowie, aby tak zrobić, podobna sytuacja może być na pompie olejowej, dlatego olej to też podstawa, ale olejową pompę miałem robioną dwa sezony temu, potem wszystko pochłania wizyta u mechanika, 600 zł reperacja pompy olejowej, wodnej i paliwowej, podobnie, także, pamiętaj mechaniku młody, nigdy nie wlewaj, do benzyny wody, i do oleju, i pompy to podstawa w każdym spalinowym, paździerzu.
Arkanoid
17-01-2017, 09:56
Przez kilka lat pracowałem jako handlowiec w jednej z firm, która zajmowała się sprzedażą paliw.
Co do różnic. Niektórym się wydaje, że między 95 a 98 są znikome. Nic błędnego. Są różnice, które można powiedzieć przy dłuższym działaniu mogą działać pozytywnie. Moim zdaniem, jeśli jeździsz na 95 to jeździj nadal, nie zmieniaj paliwa. Najlepiej też korzystać z usług jednej firmy. Czy to będzie Orlen, Statoil czy Lotus . . oby była to jedna i ta sama stacja. Różnice w paliwach, ich jakości są przede wszystkim na stacjach prywatnych, gdzie są dużo niższe jakości kontroli.
Artur45672
17-01-2017, 19:42
W Polsce jest 9000 stacji paliw, za tzw. komuny było tylko 4000 cpnów, i 1000 prywatnych i starczało teraz dwa razy tyle, ale i tak jakość lepsza teraz, powiem szczeże, że np. Bp i Statoil mają rewelacyjne paliwko.
Cześć,
polecam zapoznać się: https://www.youtube.com/watch?v=kIsZLfXaOzU
Nie zalewaj CNQ 98. Ja zalałem i
a) trzeba wyregulować gaźnik na nowo pod paliwo wysokooktanowe
b) miałem cały czas problem jak przy upałach po wyłączeniu zapłonu i tak silnik pracował od 5 do jakiś 15 sekund
Przy autach wyposażonych w MPI to na pewno komputer sam dobierze mieszanke, w gaźnikach takich cudów nie masz
W Polsce jest 9000 stacji paliw, za tzw. komuny było tylko 4000 cpnów, i 1000 prywatnych i starczało teraz dwa razy tyle, ale i tak jakość lepsza teraz, powiem szczeże, że np. Bp i Statoil mają rewelacyjne paliwko.
i za komuny bylo 10 razy mniej samochodów (to nie jest żart) :-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.