PDA

Zobacz pełną wersję : Skaczące napięcie,przygasajace światła .......



seweryn58
29-10-2016, 21:00
Witam mam problem z napięciem w moim bravo problem pojawia się od dawna przez ostatnie 5 miesięcy było wszystko ok a od wczoraj problem sie znów pojawił największy spadek był 11v swiatła mi przygasły kontrolka od airbagu tez sie zapaliła ma ktoś pomysł co to może być?

Alternator został wymieniony na nowy tak samo jak akumulator....

https://www.youtube.com/watch?v=meKOOoZTqME&feature=youtu.be

starling
30-10-2016, 17:43
Sprawdź napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora czy również faluje :
1. jeśli faluje dalej - sprawdź cały obwód oraz połączenia od alternatora do akumulatora w tym przewody masowe (od aku oraz silnika do nadwozia), których zły styk może powodować taką niestabilność napięcia. Jeśli wszystkie połączenia są dobre to wskazuje na niesprawny regulator napięcia w alternatorze.
2. jeśli napięcie nie faluje to problem jest w wiązce elektrycznej zasilającej skrzynkę bezpieczników i zegary...

seweryn58
31-10-2016, 11:49
Sprawdź napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora czy również faluje :
1. jeśli faluje dalej - sprawdź cały obwód oraz połączenia od alternatora do akumulatora w tym przewody masowe (od aku oraz silnika do nadwozia), których zły styk może powodować taką niestabilność napięcia. Jeśli wszystkie połączenia są dobre to wskazuje na niesprawny regulator napięcia w alternatorze.
2. jeśli napięcie nie faluje to problem jest w wiązce elektrycznej zasilającej skrzynkę bezpieczników i zegary...


Przed wymianą alternatora mechanik ponoć sprawdził wszystkie połączenia i powiedział że jest ok .....
wczoraj zauważyłem że napięcie mi skacze nawet na samym włączonym zapłonie (gdy silnik nie pracuje) wcześniej jak było wszystko ok to napięcie pokazowało stałe 12,5-12,4 a wczoraj skakało 11v-12
Myśle że problem może być w tej wiązce elektrycznej co mówisz .... jak się dostać do niej trzeba wyjąć całą skrzynkę z bezpiecznikami?

starling
31-10-2016, 22:18
Gdy wahania napięcia występują przy wyłączonym silniku to alternator oraz regulator napięcia należy wykluczyć jako sprawcę kłopotów. Na Twoim miejscu najpierw przyjrzał bym się stykom złącz bezpiecznikowych w komorze silnika oraz pod kierownicą przy drzwiach kierowcy - nieraz styki mogą zaśniedzieć i nie ma dobrego kontaktu. Wyjąłbym każdy bezpiecznik i spryskał sprayem do instalacji elektrycznych. Podobnie postąpiłbym ze wszelkimi złączkami: wypiąć każdą, oglądnąć styki i potraktować preparatem i ponownie wetknąć. Niestety jeśli usterka występuje okresowo to może być trudna do zlokalizowania nawet dla elektryka samochodowego.

petarda
05-11-2016, 21:28
Wszystkie masy również do oczyszczenia i posmarowania.