PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo Hatchback kontra Sedan



ŻuczekM
29-10-2016, 13:53
Jako że premiera Hatchbacka już niedługo i już sporo wiadomo o tej wersji zapraszam do dyskusji na temat - która wersja jest lepsza i bardziej praktyczna?
Czy warto czekać na Hatchbacka?

Linda
29-10-2016, 13:55
Na żywo jeszcze nie widziałem hatcha, ale od koleżanki, która była na szkoleniach w FCA, słyszę, że podobno brzydszy od sedana

wytapatapatane szklanym kafelkiem

bibi
29-10-2016, 13:59
Kwestia gustu.Najładniejszy i tak będzie kombi ;)

mrozek
29-10-2016, 17:53
Hatchback ma T-Jet'a, kombi najładniejszy.

dziadeck
29-10-2016, 17:53
Hatchback wybralbym tylko ze względu na mocniejszy silnik, ale to już inne pieniądze.

ŻuczekM
29-10-2016, 19:25
Podsumujmy może różnice między wersjami:

wady wersji hatchback :
większa waga własna
nieco gorsze osiągi z tymi samymi jednostkami (pewnie ze względu na wagę)
wyższa cena
mniejsza pojemność bagażnika

zalety wersji hatchback
Wzmocniona konstrukcja by podnieść rezultaty testów zderzeniowych (stąd wyższa waga)
szersza gama silnikowa (T-Jet)
lepsze wyposażenie opcjonalne w bogatszych odmianach
większy otwór załadunkowy
światła LED do jazdy dziennej w wyższych wersjach wyposażenia
ładniejsza deska rozdzielcza w Lounge z 7 calowym ekranem.
Krótsza karoseria przy zachowaniu podobnych wymiarów wnętrza

to chyba tyle...

mrozek
29-10-2016, 19:54
Były jakieś testy zderzeniowe sedana? Hatchback ma dość słabe, więc zastanawiam się jaki wynik mógł uzyskać sedan?

ŻuczekM
29-10-2016, 19:59
Jedynie gorsze więc raczej testów nie będą robić ;)

JackTheNight
29-10-2016, 20:57
Hatchback ma jeszcze z tyłu tarcze - to chyba też zaleta.
Hatchback ma bogatsze wyposażenie, ale to nie ma nic wspólnego akurat z typem nadwozia, że akurat nadwozie typu HB ma zawsze lepsze wyposażenie niż sedan.
HB jest droższy, więc upchali w niego więcej.
Znam inne sedany jeszcze droższe przy których Tipo Sedan czy HB czy kombi nawet do pięt nie dorasta.
Sądziłem że będzie to wskazanie zalet i wad typów nadwozi, a nie porównanie wyposażenia auta :)
Jak na razie nadal nie odpowiedziałeś mi, co ty takiego wozisz w HB wykorzystując ten wielki otwór załadunkowy, czego ja nie zmieszczę do sedana ?

GROCH30
29-10-2016, 21:22
Ja mając kombi wkładam kosiarkę bez problemu. Zdecydowałem się na sedana i też pewnie ją włożę tylko będę musiał przy tym zdrowo majstrować. Hatchback jest dla mnie najgorszą opcją. I tu nie chodzi o kosiarkę co o ilość bagażu na urlop. Zawsze mam złożone tylne siedzenia i betów po linię okna. W kombi upcham bez problemu, w sedanie też ( pewnie z lekkimi problemami ) natomiast w hatchbaku już nie, za krótki i za mała pojemność.

NimnuL
29-10-2016, 21:50
Jeśli Tipo HB wyjdzie w wersji Abarth to będzie najładniejszy hot-hatch aktualnej dekady.
Osobiście wolę sedany i Tipo jest według mnie najładniejszym nadwoziem w klasie C na aktualnym rynku, natomiast z praktycznego punktu widzenia HB jest lepszy (a bagażnik jak na hatchbacka ma bardzo duży).

ŻuczekM
29-10-2016, 22:05
Sądziłem że będzie to wskazanie zalet i wad typów nadwozi, a nie porównanie wyposażenia auta :)
Jak na razie nadal nie odpowiedziałeś mi, co ty takiego wozisz w HB wykorzystując ten wielki otwór załadunkowy, czego ja nie zmieszczę do sedana ?

Mi nie chodziło o dyskusję teoretyczną w sensie "wyższości świat Bożego Narodzenia na Wielkanocą" tylko czy w Tipo bardziej sprawdzi się nadwozie Sedan czy Hatchback.
Mi pasuje bardziej hatchback, gdyż raz na jakiś czas zdarza mi się przewozić duże pudła kartonowe z zawartością dość delikatną, często zdarza sie, że nie wchodzi takie pudło przez drzwi na tylną kanapę. Wtedy w hatchbacku zdejmuję półkę i kładę siedzenia i po kłopocie, w sedanie było by pozamiatane. Do tego Sedan jest dłuższy od hatchbacka a mi zależy na jak najbardziej zwinnym samochodzie.
Sedan ma też swoje zalety w przypadku Tipo - niższa cena i przy spakowaniu wakacyjnym pewnie będzie luźniej w bagażniku chociaż na maks i tak nie można spakować, bo zawiasy wnikają do środka. W Hatchu zawsze można awaryjnie zdjąć półkę jak brakuje miejsca.

leinad
29-10-2016, 23:43
A ja tam pierwszy raz mam sedana. Zwykle miałem hatchback. I oczywiste jest że ten drugi jest bardziej praktyczny. Ale! W polskich urzędach sedan nazywany jest KAROCĄ a to już brzmi bardzo dostojnie!

mrozek
29-10-2016, 23:57
Jeśli Tipo HB wyjdzie w wersji Abart

Dowcip tygodnia! :-)

NimnuL
30-10-2016, 09:47
Dowcip tygodnia! :-)

Dlaczego? :-)

Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha (http://moto.pl/MotoPL/1,88389,20152614,fiat-tipo-branza-czeka-na-abartha.html)

No dobra, Abarth to trochę grubo, ale może Fiat pójdzie po rozum do kieszeni i wyda coś mocnego i gorącego ...

marnyd4d
30-10-2016, 10:41
Jeśli Tipo HB wyjdzie w wersji Abarth to będzie najładniejszy hot-hatch aktualnej dekady.
Osobiście wolę sedany i Tipo jest według mnie najładniejszym nadwoziem w klasie C na aktualnym rynku, natomiast z praktycznego punktu widzenia HB jest lepszy (a bagażnik jak na hatchbacka ma bardzo duży).

W 100% masz rację i ja mam takie same zdanie w tym temacie jak ty:smile:

NimnuL
30-10-2016, 11:47
A ja tam pierwszy raz mam sedana. Zwykle miałem hatchback. I oczywiste jest że ten drugi jest bardziej praktyczny. Ale! W polskich urzędach sedan nazywany jest KAROCĄ a to już brzmi bardzo dostojnie!

Kareta. Ewentualnie notchback.

mrozek
30-10-2016, 12:52
W 100% masz rację i ja mam takie same zdanie w tym temacie jak ty:smile:

Gust nie podlega dyskusji, ale ze stajni FCA najladnieym kompaktem jest Giulietta 2016.

nygus
31-10-2016, 13:23
Do tego Sedan jest dłuższy od hatchbacka a mi zależy na jak najbardziej zwinnym samochodzie.
Kup se Tiko.. będziesz miał i zwinnie i duży otwór na paczki

Ten temat jest idiotyczny. Każdy sobie kupuje to co lubi i na co ma ochotę i co mu się bardziej podoba i najważniejsze.. co mu jest potrzebne.
Po to mają być trzy wersje, żeby każdy malkontent znalazł coś dla siebie.
A roztrząsanie wad i zalet mija się z celem, bo coś co dla jednego jest zaletą, dla kogoś innego może być wadą, i na odwrót.

bibi
31-10-2016, 14:05
Ten temat jest idiotyczny. Każdy sobie kupuje to co lubi



Dokładnie.Czytajac wypowiedzi w temacie odnoszę wrażenie , że niektóre osoby na siłę próbują wmówić że Tipo to zło i badziewie.Cale szczęście,ze mamy czasy jakie mamy i możemy kupować co chcemy.

ŻuczekM
01-11-2016, 11:19
Kup se Tiko.. będziesz miał i zwinnie i duży otwór na paczki

Ten temat jest idiotyczny. Każdy sobie kupuje to co lubi i na co ma ochotę i co mu się bardziej podoba i najważniejsze.. co mu jest potrzebne.
Po to mają być trzy wersje, żeby każdy malkontent znalazł coś dla siebie.
A roztrząsanie wad i zalet mija się z celem, bo coś co dla jednego jest zaletą, dla kogoś innego może być wadą, i na odwrót.

Temat jest bardzo ważny, gdyż wielu zainteresowanych Tipo zastanawia się, czy brać teraz sedana czy może lepiej poczekać na hatchbacka. Tym bardziej , że oprócz samego kufra, między wersjami jest sporo różnic technicznych i wyposażeniowych.
Jeśli ten temat Cię nie interesuje to po prostu nie udzielaj się w nim aktywnie i nie zaśmiecaj wątku. Dzięki.

nygus
01-11-2016, 12:48
Drogi Żuczku, z czystej dobroci serca pomogę Ci w Twoich problemach odnośnie: jaką wybrać wersję.
Sam napisałeś:

Mi pasuje bardziej hatchback, gdyż raz na jakiś czas zdarza mi się przewozić duże pudła kartonowe
O.. popatrz, jakie to jest proste.. i już wiesz jakie chcesz auto.
Skoro rozwiałem Twoje wątpliwości, możesz już dać spokój i nie zaśmiecać wątku. Dzięki.

jozgod60
02-11-2016, 00:52
Witam, pozwolę sobie wtrącić opinię .Samochód osobowy jak sama nazwa tłumaczy powinien służyć do przewozu osób.Porównywanie typów nadwozia sedan vs hatchback odnośnie do którego zmieszczą się duże pudła kartonowe i inne przedmioty o dużych gabarytach to chyba nie tu,a w dziale aut użytkowych(Doblo). kupując samochód patrzę głównie na wygodę ,komfort i bezpieczeństwo.Pozdrawiam i życzę zadowolenia zarówno posiadaczom sedana jak i hatchbacka Jozef

ŻuczekM
02-11-2016, 14:32
Drogi Żuczku, z czystej dobroci serca pomogę Ci w Twoich problemach odnośnie: jaką wybrać wersję.
Sam napisałeś:

O.. popatrz, jakie to jest proste.. i już wiesz jakie chcesz auto.
Skoro rozwiałem Twoje wątpliwości, możesz już dać spokój i nie zaśmiecać wątku. Dzięki.

Ja wiem że chcę hatchbacka ale dzięki że mi przypomniałeś :) Ten temat może przydać się tym niezdecydowanym.
Jak Hatchback wejdzie do sprzedaży to temat nabierze rozpędu, tego jestem pewien :)

tasior27
02-11-2016, 14:38
na stronie fiata już można się już zapisywać na jazdy próbne kombi oraz HB

jaroslawrak
02-11-2016, 15:59
Dzięki za info...już się zapisałem na 14.11.2016....

NimnuL
03-11-2016, 18:17
Dzięki za info...już się zapisałem na 14.11.2016....


Koniecznie podziel się wrażeniami.

kjk
04-11-2016, 00:13
Witam, pozwolę sobie wtrącić opinię .Samochód osobowy jak sama nazwa tłumaczy powinien służyć do przewozu osób.Porównywanie typów nadwozia sedan vs hatchback odnośnie do którego zmieszczą się duże pudła kartonowe i inne przedmioty o dużych gabarytach to chyba nie tu,a w dziale aut użytkowych(Doblo).
Pi..tolisz. Życie jest bardziej skomplikowane. Szkoda, że nie widziałeś rzeczy, które potrafił przewieźć mój hatchback (nie Fiat, nadal czekam na zamówionego tipka...).

NimnuL
04-11-2016, 08:31
Pi..tolisz. Życie jest bardziej skomplikowane. Szkoda, że nie widziałeś rzeczy, które potrafił przewieźć mój hatchback (nie Fiat, nadal czekam na zamówionego tipka...).

Mogę się tylko zgodzić. Dla przykładu - wczoraj do sedana zapakowałem w bagażnik tylko 2 opony 17'', kolejna para poszła na tylną kanapę. W hatchbacku o mniejszej pojemności bagażnika cały komplet opon mieściłem w bagażniku, bo mogłem sobie je wpakować w pionie jedna obok drugiej. Sedan umożliwiał głębsze wsunięcie opon, ale musiały leżeć. Być może przy kombinacji alpejskiej upchnąłbym trzecią oponę w sedanie, ale nie komplet. Dużego kartonu też nie wpakuję do sedana, bo się nie zmieści w otwór bagażowy, podczas gdy wrota hatchbacka nie stanowią tego problemu ...

jaroslawrak
04-11-2016, 10:55
Koniecznie podziel się wrażeniami.
Jak mi się uda załapać przed południem na jazdę to napiszę,bo w tym dniu idę do pracy na II zm.

A tymczasem w katalogu podane są już wersje silnikowe hatchbacka i kombi:
Benzyna
1,4 95KM 6MT
1,4 T-Jet 120KM S&S 6MT
1,4 T-Jet 120KM 6MT LPG
1,6 110KM 6AT
Diesel
1,3 95KM S&S 5MT
1,6 120KM S&S 6MT
1,6 120KM S&S DDCT 6AT
Czort wie co to jest DDCT? A S&S to chyba start/stop....da się wyłączyć to dziadostwo?Szkoda,że cen jeszcze nie ma....

NimnuL
04-11-2016, 11:06
Jak mi się uda załapać przed południem na jazdę to napiszę,bo w tym dniu idę do pracy na II zm.

A tymczasem w katalogu podane są już wersje silnikowe hatchbacka i kombi:
Benzyna
1,4 95KM 6MT
1,4 T-Jet 120KM S&S 6MT
1,4 T-Jet 120KM 6MT LPG
1,6 110KM 6AT
Diesel
1,3 95KM S&S 5MT
1,6 120KM S&S 6MT
1,6 120KM S&S DDCT 6AT
Czort wie co to jest DDCT? A S&S to chyba start/stop....da się wyłączyć to dziadostwo?Szkoda,że cen jeszcze nie ma....


https://en.m.wikipedia.org/wiki/FPT_C635_DDCT_transmission

Skrzynia dwusprzęgłowa.

Start Stop często nie daje się wyłączyć, ale po co to robić skoro układ zapłonowy będzie przystosowany do tego? Oczywiście należy się spodziewać wyższych cen...

krowka1978
04-11-2016, 12:46
DDCT to automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa :smile: Żałuję, że nie wziąłem do Viagry.
Co do S&S, to w 500X pamięta ostatni stan, więc jest duże prawdopodobieństwo, że w Tipo też tak będzie. Cena jest wyższa, chociażby z powodu akumulatora Heavy Duty, inny rozrusznik,...
Swoją drogą, co ma przystosowanie układu zapłonowego do S&S? S&S to samo zło, które nie daje żadnych oszczędności ani dla właściciela, ani środowiska. Turbo szybciej pada, silnik też swoje dostaje, przy odpaleniu większa dawka paliwa, zużycie rozrusznika, akumulatora (dość drogiego),... i irytacja z działania - S&S miałem chwilowo włączony, po dotarciu silnika, tylko dwa razy, nigdy więcej nie włączę.

Ruta
04-11-2016, 16:04
Super ze jest 1,4 T-Jet LPG. Czytałem, że polscy dilerzy mieli zablokować LPG w serii, żeby montować własne dedykowane zestawy.

ŻuczekM
06-11-2016, 13:47
Swoją drogą, co ma przystosowanie układu zapłonowego do S&S? S&S to samo zło, które nie daje żadnych oszczędności ani dla właściciela, ani środowiska. Turbo szybciej pada, silnik też swoje dostaje, przy odpaleniu większa dawka paliwa, zużycie rozrusznika, akumulatora (dość drogiego),... i irytacja z działania - S&S miałem chwilowo włączony, po dotarciu silnika, tylko dwa razy, nigdy więcej nie włączę.

Nie wiem skąd u Ciebie takie panikarskie podejście do s&s - przecież masz wzmocniony rozrusznik, akumulator, turbo specjalnie do tego przystosowane itd. a ty masz takie katastrofalne wizje chociaż użyłeś tego systemu kilka razy.
Ja w Lancii używam tego systemu od dotarcia silnika cały czas. Spalanie w mieście niższe od 0,5 do prawie litra, zero wibracji i hałasu na postoju przy światłach.. Super. Tak się przyzwyczaiłem do tego, że wkurza mnie jak system nie zgasi silnika bo np. nie nabrał jeszcze właściwej temperatury.

NimnuL
06-11-2016, 17:08
Nie wiem skąd u Ciebie takie panikarskie podejście do s&s - przecież masz wzmocniony rozrusznik, akumulator, turbo specjalnie do tego przystosowane itd. a ty masz takie katastrofalne wizje chociaż użyłeś tego systemu kilka razy.
Ja w Lancii używam tego systemu od dotarcia silnika cały czas. Spalanie w mieście niższe od 0,5 do prawie litra, zero wibracji i hałasu na postoju przy światłach.. Super. Tak się przyzwyczaiłem do tego, że wkurza mnie jak system nie zgasi silnika bo np. nie nabrał jeszcze właściwej temperatury.


Ja rónież bardzo lubię system S&S, sprawdzone w kilku samochodach i za każdym razem bardzo mi to pasowało. W niektórych modelach nawet klimatyzacja działa na wyłączonym silniku (np. Chevrolet Malibu).

krowka1978
06-11-2016, 17:44
Na forum Punto tylu zadowolonych z S&S się nie znajdzie :tongue

jaroslawrak
06-11-2016, 18:46
Dajcie spokój...kwestia gustu....

Wie ktoś może jaki ma prześwit TIPO? W katalogach są podane bardzo skromnie dane techniczne.Może więcej informacji jest np. w instrukcji obsługi....

jaroslawrak
07-11-2016, 14:53
Dzisiaj byłem w salonie i dowiedziałem się,że nie będzie jazd próbnych hatchbackiem...będzie to pokaz przedpremierowy...auta będą bez rejestracji...
A co do prześwitu to też nie wiedzą...jest typowy jak w osobowych....

KamilN
07-11-2016, 15:11
Dzisiaj startują przedpremierowe pokazy hatchbacka i kombi u dealerów. Sam miałem się zapisać, ale odłożyłem to w czasie. Mam nadzieję, że stanie się to na Warsaw Moto Show 2016 (18-20 listopada)... chyba, że nie zdecydują się tam pokazać Tipo w tych odmianach, w co wątpię:)

W przyszłości chciałbym stać się posiadaczem nowego Tipo, najlepiej Station Wagon. Zastanawiam się mocno w jaką jednostkę napędową uderzyć, ale moje typy idą w kierunku tych najmocniejszych odmian, czyli benzyna 1.4 T-Jet (bez LPG) oraz diesel 1.6 Multijet II (skrzynia biegów póki co jest kwestią otwartą).

Mam kilka pytań do Was, które spędzają mi sen z powiek;)

1. Planowane jest Tipo o mocy większej niż 120 KM?
2. Sądzicie, że skrzynia DDCT pojawi się także w najmocniejszym benzyniaku?
3. Warto zmieniać Fiata Bravo II na Fiata Tipo (wiem, bardzo ogólne pytanie)?
4. Czemu silnik 1.6 E-Torq powiązano wyłącznie z automatem?

grl
09-11-2016, 03:43
Skoro pokazy się już zaczęły, to chyba czas najwyższy pokazać cennik.
Nie wyobrażam sobie prezentacji "patrzcie, pomacajcie, zamówcie, ale w sumie jeszcze nie wiemy po ile wam to opchnąć".
A strona internetowa wciąż milczy.
Ktoś ma już jakieś info?
Mówię o zweryfikowanych kwotach, a nie domysłach...

dziadeck
09-11-2016, 08:17
Tipo kombi widziany w stolicy
http://www.samar.pl/wiadomosci/nowy-tipo-kombi-widziany-w-stolicy?locale=pl_PL

NimnuL
09-11-2016, 08:56
Tipo kombi widziany w stolicy
Nowy Tipo kombi widziany w stolicy | www.samar.pl (http://www.samar.pl/wiadomosci/nowy-tipo-kombi-widziany-w-stolicy?locale=pl_PL)

Ładny, tył zalatuje mi Focusem. Według mnie będzie to hit rynku motoryzacyjnego w PL, jeśli cena podstawowej wersji będzie w okolicy 45k pln.

KamilN
09-11-2016, 09:14
Ładny, tył zalatuje mi Focusem. Według mnie będzie to hit rynku motoryzacyjnego w PL, jeśli cena podstawowej wersji będzie w okolicy 45k pln.

Hmm, z tym podobieństwem to tak nie bardzo;) Z hitem rynku zgodzę się, ale z ceną podstawową już raczej nie. Spodziewałbym się "najbiedniej" 50k PLN. Tymczasem konfiguruję sobie Tipo na niemieckim serwisie Fiata. Zobaczymy co zaoferuje najbardziej wypasiona wersja.

NimnuL
09-11-2016, 09:20
Tylna klapa i spoiler w pierwszej kolejności przypomniało mi Fokę '12 właśnie ... ogólnie bardzo podoba mi się to kombi i być może będzie to moim kolejnym zakupem za kilka lat ...

KamilN
09-11-2016, 09:22
Nadmiarowy post. Sorka.

dziadeck
09-11-2016, 19:11
Zobaczcie czym papież jeździ
http://www.caradisiac.com/le-pape-roule-en-fiat-tipo-110948.htm

ŻuczekM
09-11-2016, 19:25
Mam kilka pytań do Was, które spędzają mi sen z powiek;)

1. Planowane jest Tipo o mocy większej niż 120 KM?
2. Sądzicie, że skrzynia DDCT pojawi się także w najmocniejszym benzyniaku?
3. Warto zmieniać Fiata Bravo II na Fiata Tipo (wiem, bardzo ogólne pytanie)?
4. Czemu silnik 1.6 E-Torq powiązano wyłącznie z automatem?

ad. 1 Nie planowane są większe moce silników i raczej takowych nie będzie.
ad. 2 Raczej nie.
ad. 3 Jeśli Bravo Ci się zaczyna sypać to jak najbardziej ale są to technicznie pokrewne wozy z tymi samymi silnikami (tyle że bez mocniejszych wersji) także dużego progresu technologicznego w nowym modelu nie ma.
ad. 4 Fiat tnie koszty, automat tylko w jednej wersji silnikowej dla uproszczenia procesu produkcyjnego. Do tego silnika mają tylko tylko skrzynię manualną 5 biegową, nie było sensu wprowadzać takiej wersji bo niewielu było by na taki tandem chętnych.

markshall
09-11-2016, 21:08
Oglądałem wczoraj przedpremierowe kombi i hatchback w bilexie w Łodzi, diler twierdzi, że hatchback będzie kosztować od około 50k zł a kombi od 53k zł, z tym że podstawowe wyposażenie to pop.

chrabol
09-11-2016, 22:41
Zobaczcie czym papież jeździ
Le pape roule en Fiat Tipo (http://www.caradisiac.com/le-pape-roule-en-fiat-tipo-110948.htm)

przesiadł się z wieśwagena, a to o czymś świadczy, bo gość teoretycznie ma sztamę z siłą wyższą

ŻuczekM
23-02-2017, 19:52
Hatchback jest już dostepny u dilerów i sprzedaż rusza pełna parą, takze czas na małe podsumowanie obydwu wersji :

plusy wersji hatchback:

1. Bardziej praktyczne nadwozie - łatwiej wykorzystać potencjał bagażnika, większy otwór załadunkowy.
2. Tylne hamulce tarczowe w każdej wersji silnikowej
3. Możliwość zamówienia T-jeta.
4. Nowocześniejsza deska rozdzielcza wraz z ekranem 7 calowym w topowej wersji Lounge.
5. Ładniejsze klosze lamp przednich , przyciemnione, z wbudowanymi ledami dziennymi oraz soczewkami od wersji Easy.
6. Możliwość zamówienia android auto/carplay do 7 calowego ekranu.
7. Osłony gumowe zabezpieczające próg przy tylnym błotniku od kamieni itp. fajna rzecz, szkoda że poskąpili na przednim błotniku.
8. Krótsza bryła i lepsza widoczność z tyłu - łatwiejsze manewrowanie w mieście.

plusy wersji sedan

1. Niższa cena
2. Możliwość zamówienia wersji Tipo, czyli maksymalnie zubożonej wersji w bardzo niskiej cenie.
3. Większy bagażnik pod względem pojemności w litrach.
4. Nieco więcej miejsca na tylnej kanapie na nogi.
5. Niższa masa własna.
6. Bogatsze wyposażenie wersji Easy i Lounge w standardzie.

Jak przeoczyłem jakieś różnice to piszcie śmiało :)

kjk
23-02-2017, 21:36
Jak przeoczyłem jakieś różnice to piszcie śmiało
Tak. Sedan ładniejszy ;-)

tedybear
23-02-2017, 21:53
sedan ładniejszy i jeszcze raz ładniejszy i z tyłu ma więcej miejsca dla pasażerów

ffun
24-02-2017, 00:04
A na podstawie jakich danych to wnioskujesz? We wszystkich Tipo wnętrze ma takie same wymiary, różnice są w wielkości bagażnika. Gdyby nie to, że Hatchback ma bogatszą gamę silnikową wybrałbym może sedana, ale silnik 1.4 T-Jet to właśnie to czego szukałem, inaczej byłby wolnossący 1.6. Kombi nie brałem pod uwagę, bo nie jest mi w tej chwili potrzebny.

@ŻuczekM

plusy wersji sedan

1. Niższa cena
- prawda, jednakże na cenę wpływają też różnice w wyposażeniu standardowym czy raczej w samej konstrukcji.

2. Możliwość zamówienia wersji Tipo, czyli maksymalnie zubożonej wersji w bardzo niskiej cenie.
- j.w.

3. Większy bagażnik pod względem pojemności w litrach.
- większy a jednocześnie nie ma to znaczenia bo otworek do włożenia czegokolwiek malutki, to mnie najbardziej zaskoczyło gdy oglądałem auto w salonie, to samo miała Linea - co z tego, że mam większy bagażnik, kiedy będę się musiał gimnastykować z włożeniem czegoś o niestandardowych wymiarach (wózek czy podobne rzeczy), nie wożę samych walizek, gdyby tylna klapa otwierała się wraz z szybą (np. Skoda Octavia sedan) to było by to świetne auto.

4. Nieco więcej miejsca na tylnej kanapie na nogi.
- nie wiem skąd ta informacja, kiedyś w instrukcjach podawano wymiary wewnętrzne - teraz już się tego nie robi, przypuszczam, że to s-f.

5. Niższa masa własna.
- ma to znaczenie wyłącznie przy 1.4 95,

6. Bogatsze wyposażenie wersji Easy i Longue w standardzie.
- hm w Tipo HB i SW też mają bogatsze wyposażenie od sedana w odpowiadających wersjach.

ŻuczekM
24-02-2017, 20:20
@ŻuczekM

plusy wersji sedan



4. Nieco więcej miejsca na tylnej kanapie na nogi.
- nie wiem skąd ta informacja, kiedyś w instrukcjach podawano wymiary wewnętrzne - teraz już się tego nie robi, przypuszczam, że to s-f.


Siedziałem w dwóch wersjach w tym samym czasie i różnica w miejscu na tylnej kanapie jest zauważalna. Około 1 cm więcej miejsca na kolana w stosunku do oparcia przedniego fotela, czyli całkiem sporo.



5. Niższa masa własna.
- ma to znaczenie wyłącznie przy 1.4 95,

Dokładnie jak piszesz, tylko że większość wybiera właśnie ten silnik. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, dlaczego dłuższy wersja jest lżejsza od krótszej...



6. Bogatsze wyposażenie wersji Easy i Longue w standardzie.
- hm w Tipo HB i SW też mają bogatsze wyposażenie od sedana w odpowiadających wersjach.

Podaj mi konkrety bo ja widzę jedynie braki w wyposażeniu standardowym w stosunku do sedana np. Lounge i Easy nie ma czuników deszczu i zmierzchu, w Lounge pakietu chrom itd.

kjk
24-02-2017, 20:44
Siedziałem w dwóch wersjach w tym samym czasie
To się nazywa bilokacja ;-)

i różnica w miejscu na tylnej kanapie jest zauważalna. Około 1 cm więcej miejsca na kolana w stosunku do oparcia przedniego fotela, czyli całkiem sporo.
No, dla ludzika Lego faktycznie 1 cm robi różnicę ;-)

Łowca_j
24-02-2017, 21:13
Dokładnie jak piszesz, tylko że większość wybiera właśnie ten silnik. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, dlaczego dłuższy wersja jest lżejsza od krótszej...

Prawdopodobnie ta belka pod tylną szybą spina nadwozie i wystarczy mniej żelastwa do utrzymania sztywności tylnej części.
Ta wielka dziura z tyłu, za którą zresztą ceni się hatchbacki, to jest spore wyzwanie jeżeli chodzi o wytrzymałość i sztywność.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


5. Niższa masa własna.
- ma to znaczenie wyłącznie przy 1.4 95,

O tym jak dużą różnicę stanowi 150 kg miałem okazję się przekonać gdy przesiedliśmy się do podstawionej przez ubezpieczyciela astry. Silnik o takiej samej mocy, obciążenie takie samo (zbliżona do maksymalnego), a samochód prawie nie chciał jechać. Nawiasem mówiąc, to co zmieściło się spokojnie w tipo dla astry było zbyt dużym wyzwaniem - dość powiedzieć, że dwa piwa dałem panu od lawety, bo za bardzo się nie chciały już zmieścić. ;-)

ffun
24-02-2017, 22:04
Słuchajcie - po to robi się tyle wersji nadwozi by każdy miał co to mu najbardziej odpowiada, daleki jestem by krytykować samą formę nadwozia - jednym podobają się blondynki innym brunetki, ja wolę rude - gdybyśmy wszyscy jeździli czarnymi bryczkami z daszkiem zaprzężonymi w jednego konia było by to strasznie nudne :tongue
Osobiście cieszę się, że Tipo to ładne autko i ma szansę naprawdę na dłużej zagościć na naszym rynku. A najbardziej cieszę się z tego, że moje Tipo jest już w Tychach i w przyszłym tygodniu będę je odbierać - i tym optymistycznym akcentem życzę wszystkim spokojnego weekendu :cool:

leinad
24-02-2017, 22:41
Mniejsza masa sedana to wada. Jak kiedyś oddasz na złom to mniej dostaniesz;) w

ŻuczekM
25-02-2017, 14:46
To się nazywa bilokacja ;-)


Potrafi się to i owo ;)



No, dla ludzika Lego faktycznie 1 cm robi różnicę ;-)

Jak byś kiedyś poświęcił trochę czasu i przeczytał jakiś test w gazecie motoryzacyjnej to przekonasz się ,ze centymetr różnicy przy rozmiarach kabiny to nie tak mało. Na tylnej kanapie może decydować czy kolana opierają się o przedni fotel, czy nie. SKODA w każdym porównaniu kilku modeli "Auto Świata" centymetr urywa to tu, to tam, a na końcu wygrywa cały test ;)

Oczywiście masz rację, że hatchback i tak będzie dużo lepszym wyborem przy tych wersjach nadwoziowych i 1 cm nie powinien decydować o wyborze sedana ale staram się być obiektywny, więc wspomniałem o tej różnicy.

letis
25-02-2017, 18:30
Słuchajcie - po to robi się tyle wersji nadwozi by każdy miał co to mu najbardziej odpowiada, daleki jestem by krytykować samą formę nadwozia - jednym podobają się blondynki innym brunetki, ja wolę rude - gdybyśmy wszyscy jeździli czarnymi bryczkami z daszkiem zaprzężonymi w jednego konia było by to strasznie nudne :tongue
Osobiście cieszę się, że Tipo to ładne autko i ma szansę naprawdę na dłużej zagościć na naszym rynku. A najbardziej cieszę się z tego, że moje Tipo jest już w Tychach i w przyszłym tygodniu będę je odbierać - i tym optymistycznym akcentem życzę wszystkim spokojnego weekendu :cool:

o to szybko dojechało - ja jak się dowiadywałem w tym tygodniu to było dopiero w transporcie z Turcji do Włoch - a moje było tydzień po Twoim wyprodukowane...

ZAFFERANO
25-02-2017, 18:55
z tyłu ma więcej miejsca dla pasażerów

Nie jest to prawdą :) Sprawdzałem w środę w salonie jak byłem po dokumenty od LPG i HB jest dokładnie taki sam wewnątrz jak sedan :D Trochę mniejszy bagażnik ale lepszy dostęp i przez to że nie ma klapy z pałąkami jak w sedanie można lepiej zagospodarować miejsce przy pełnym załadunku :D

ovoc
25-02-2017, 19:11
...do sedana zapakowałem w bagażnik tylko 2 opony 17'', kolejna para poszła na tylną kanapę ...

Nie zmieściły się w bagażniku nawet po złóżeniu oparcia tylnej kanapy?

Sent from my SGH-T989 using Tapatalk

mis888
25-02-2017, 19:29
Mnie 4 x 15 cali bez problemów sie w bagażnik zmieściło. Ciekawe bo przecież 17tki sa o tej samej średnicy po zewnątrz ale są szersze o 3 cm. Było to 3 miesiące temu i juz nie pamiętam czy na ciasno były czy z luzem

ffun
25-02-2017, 23:06
o to szybko dojechało - ja jak się dowiadywałem w tym tygodniu to było dopiero w transporcie z Turcji do Włoch - a moje było tydzień po Twoim wyprodukowane...
Podobno dealer ma możliwość przyspieszenia załadunku i mój sprzedawca właśnie to zrobił, w piątek robili tzw. wniosek na zwolnienie samochodu by dealer mógł go odebrać. Podobno w poniedziałek mam już wiedzieć dokładnie co i jak i zaczynam odbiór. Już nawet uprzedzałem w pracy, że jak co to biorę urlop na załatwienie formalności.

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

tedybear
26-02-2017, 12:14
Nie jest to prawdą :) Sprawdzałem w środę w salonie jak byłem po dokumenty od LPG i HB jest dokładnie taki sam wewnątrz jak sedan :D Trochę mniejszy bagażnik ale lepszy dostęp i przez to że nie ma klapy z pałąkami jak w sedanie można lepiej zagospodarować miejsce przy pełnym załadunku :D

a ja serio miałem wrażenie że tego miejsca przy kolanach jest mniej przy ustawieniu fotela kierowcy pode mnie. Ale to moje subiektywne odczucie. Poza tym nie podoba mi się ten wklejony tablet na desce rozdzielczej :) nie mógłbym jeździć takim autkiem. No nie podoba mi się i już

ffun
26-02-2017, 14:07
a ja serio miałem wrażenie że tego miejsca przy kolanach jest mniej przy ustawieniu fotela kierowcy pode mnie. Ale to moje subiektywne odczucie. Poza tym nie podoba mi się ten wklejony tablet na desce rozdzielczej :) nie mógłbym jeździć takim autkiem. No nie podoba mi się i już
Raczej nie robią innych wymiarów w poszczególnych wersjach nadwozia, było by to bez sensu i kosztowne [emoji1] Co do tego monitora to zgadzam się, co ciekawe w wersji Longue sprzedawanej wcześniej poza Polską była tylko wersja 5 cali, potem wsadził te 7 cali i tak to wygląda. Zwłaszcza jak nie ma nawigacji to 5 cali było by wystarczające ale cóż poradzić, dają takie i koniec [emoji6]

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

kjk
26-02-2017, 23:59
Jak byś kiedyś poświęcił trochę czasu i przeczytał jakiś test w gazecie motoryzacyjnej to przekonasz się ,ze centymetr różnicy przy rozmiarach kabiny to nie tak mało.
Potrafisz dwa razy identycznie ustawić położenie fotela (odległość od kierownicy, wysokość, kąt oparcia) z dokładnością umożliwiającą wyłapanie 1 cm różnicy? Jeżeli tak, to przebijasz Księżniczkę Na Ziarnku Grochu :lol:

tedybear
27-02-2017, 01:36
[QUOTE=ffun;271729] ja pisze o roznicy pomiędzy sedan a HB

ovoc
27-02-2017, 10:32
Raczej nie robią innych wymiarów w poszczególnych wersjach nadwozia, było by to bez sensu i kosztowne

Nie wiem czy ktoś już o tym pisał ale jest jedna "istotna" różnica w rozstawie osi: hatch ma o całe 2 mm większy. :confused:

jaroslawrak
27-02-2017, 13:17
Dość istotną różnicą jaką zauważyłem podczas niedawnej wizyty w salonie i oględzin wszystkich trzech wersji nadwozia jest płytsza wnęka na koło zapasowe w HB.
Mieści się w niej tylko węższe tzw.koło dojazdowe.Można zamówić HB z pełnowymiarowym kołem i będzie też wersja z LPG,ale prawdopodobnie dołożą wtedy wytłoczkę z pianki która podniesie podłogę w bagażniku do góry...co zmniejszy jego pojemność.Tak więc 440l to tylko z dojazdówką ,lub zestawem fix&go.
W sedanie i kombi są głębokie wnęki na pełnowymiarowe koło.

ffun
27-02-2017, 13:42
Dość istotną różnicą jaką zauważyłem podczas niedawnej wizyty w salonie i oględzin wszystkich trzech wersji nadwozia jest płytsza wnęka na koło zapasowe w HB.
Mieści się w niej tylko węższe tzw.koło dojazdowe.Można zamówić HB z pełnowymiarowym kołem i będzie też wersja z LPG,ale prawdopodobnie dołożą wtedy wytłoczkę z pianki która podniesie podłogę w bagażniku do góry...co zmniejszy jego pojemność.Tak więc 440l to tylko z dojazdówką ,lub zestawem fix&go.
W sedanie i kombi są głębokie wnęki na pełnowymiarowe koło.
Ja takie koło zamówiłem więc wkrótce przekażę dokładnie jak jest, ale wątpię by była to prawda, przypuszczam, że ta sama maszyna robi ten element wyposażenia. Dodatkowo aby faktycznie sprawdzić czy to prawda trzeba by w obu wyjąć ten zestaw naprawczy i zmierzyć. Założę się, że wytłoczka na zestaw jest taka sama we wszystkich modelach. To kupa kasy by robić kilka wersji tego samego - pracowałem w samochodowce, tam liczy się każdą śrubę i oszczędza na wszystkim.

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

jaroslawrak
12-03-2017, 12:07
Ja takie koło zamówiłem więc wkrótce przekażę dokładnie jak jest, ale wątpię by była to prawda

Czekamy na wyjaśnienie...skoro auto już odebrane...

ffun
12-03-2017, 12:10
Spieszę wyjaśnić - koło pełnowymiarowe podnosi podłogę w HB - wkładają wokół koła taką wkładkę z pianki, robi się coś na kształt podwójnej podłogi - jest w niej pełno schowków, więc można też włożyć co nieco pod podłogę. Jak będę przy samochodzie to wrzucę fotkę.

ffun
12-03-2017, 14:55
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/caea92125747128fcb7978a6bda5244c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/25fae57722bc488670caed5c29accfc7.jpg

Tak to dokładnie wygląda.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ridi
12-03-2017, 15:07
Bardzo fajna sprawa!

ffun
12-03-2017, 15:24
Zawsze lepiejtqk niż naklejenie grubszych kostek pianki jak to ma miejsce w Astrze 5.
Powoduje to też, że podłoga po położeniu siedzeń jest prawie równa. Ale parę centymetrów się traci.


Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Jazeon
12-03-2017, 23:08
Nie chcę się bardzo kłócić, ale różnica, o której piszecie może wynikać z wysokości przedniego fotela.
W Delcie III jak fotel kierowcy był podniesiony wysoko, to ilość miejsca w okolicy kolan z tyłu była większa.
Stąd zapewne te różnice w pomiarach.



Potrafi się to i owo ;)



Jak byś kiedyś poświęcił trochę czasu i przeczytał jakiś test w gazecie motoryzacyjnej to przekonasz się ,ze centymetr różnicy przy rozmiarach kabiny to nie tak mało. Na tylnej kanapie może decydować czy kolana opierają się o przedni fotel, czy nie. SKODA w każdym porównaniu kilku modeli "Auto Świata" centymetr urywa to tu, to tam, a na końcu wygrywa cały test ;)

Oczywiście masz rację, że hatchback i tak będzie dużo lepszym wyborem przy tych wersjach nadwoziowych i 1 cm nie powinien decydować o wyborze sedana ale staram się być obiektywny, więc wspomniałem o tej różnicy.

BZYK70
13-03-2017, 10:47
Tylne dywaniki z sedana nie pasują do HB są dłuższe

bravaj
19-03-2017, 12:31
Cytat Napisał mrozek Zobacz post
Dowcip tygodnia! :-)
Dlaczego? :-)

Fiat Tipo | Branża czeka na Abartha

No dobra, Abarth to trochę grubo, ale może Fiat pójdzie po rozum do kieszeni i wyda coś mocnego i gorącego ...

No i jest Fiat Tipo/Egea 2017
1.6 Multijet 170 Hp 450NM Tork :smile:


https://www.youtube.com/watch?v=WvbtOeAiX1g


https://www.youtube.com/watch?v=TTrZQnAH2_E

bibi
19-03-2017, 20:16
Penery ;) :)

NimnuL
20-03-2017, 18:35
No i jest Fiat Tipo/Egea 2017

Kapitalny! :)

leinad
21-03-2017, 21:58
Siedziałem dziś w salonie w wersji HB. Dwa spostrzezenia: radio tam było takie zwykłe jak w sedanie, niedotykowe. Czy to znaczy że to radio ala tablet możnaby zamontować do sedana? Deska jest taka sama?

HB ma super podsufitkę. Nie taka filcowania tylko jakby materiałowa z przetłoczenia mi. Bardzo to poprawia estetykę. Reszta jak w sedanie.

Wytloczce pod podłogą była i mi się to podoba, bezpieczniki, srubokrety żaróweczki wszystko tam można sobie ładnie poukładać. Będzie fajne.

tedybear
21-03-2017, 22:01
leinad rzeczywiście podsufitka jest z lepszego materiału. Kombi ma dokładnie taka samą

leinad
21-03-2017, 22:04
leinad rzeczywiście podsufitka jest z lepszego materiału. Kombi ma dokładnie taka samą

Niby podsufitka takie tam mało wazne ale skoro zwróciłem uwagę to coś w tym musi być. Za 8000 różnicy w cenie bazowej coś musoeli zrobić lepiej ;)

IT_spec
23-04-2017, 16:19
Temat umilkł a myślę, że bardzo ważny. Czy ktoś kto ma HB może porównać różnice np w samej jeździe? Np jak zawieszenie, bo wielu narzeka na sedana, że głośno pracuje. Te 8 tys różnicy tak se o nie wzięło się z nieba. Na pewno nie jest to tylko różnica w podsufitce. Ciekaw jestem czy w zwykłym 1.4 też będą problemy z falowaniem, kulkami itp.
Dla mnie osobiście sedan ładniejszy a bagażnik można nadrobić boxem dachowym, ale jeśli jakościowo materiały w całym aucie są lepsze to może jednak warto dopłacić do HB a mieć gorsze wyposażenie.

brylancik13
23-04-2017, 16:25
Wnetrze wygląda we wszystkich 3 wersjach tak samo, rozni sie tym wiekszym wyswietlaczem Uconnect. Mogą sie roznic wlasciwosci jezdne, bo sedan nie byl robiony jak to zwykle bywa przez doklejenie dupy do HB tylko powstał jako osobny projekt. Pewnie wizualnie jest parę rzeczy jak dzienne led, przyciemniane szyby i lpg z fabryki

Co do samego zawieszenia ja osobiscie na razie nie moge narzekac, jezdzi sie komfortowo i na zadne halasy nie narzekam, oby tak dalej to bedzie dobrze, choc mam za maly przebieg zeby cos wiecej napisac

Tybek
23-04-2017, 21:10
Ja mam HB, ale sedanem nie jechałem to ciężko coś powiedzieć. Moja opinia też może być dziwna, bo nie narzekam na auto jak większość ludzi na forum, a poruszam się równolegle autami jak volvo xc60 z 2016 roku, po skode octavie rs czy inne auta i odczuwam dużą przyjemność z jazdy moim TIPO HB. Auto ciche w środku, i pomimo, że to 1,4 95 km to też da się wyprzedzać tiry i poruszać drogami typu S czy autostradami i nie jest to jakimś dyskomfortem. Nie jest to auto sportowe, ale nie jest też to auto zawalidrogi. Jest to dobry samochód do codziennego użytku dla KAŻDEGO. To jest tylko moje zdanie i każdy może mieć inne odczucia, ale jak szukamy auta terenowego to kupujemy jeepa, jak sportowe to cupe z dobrym silnikiem, a jak ktoś potrzebuje auta w dobrej cenie do codziennego użytku to kupuje tipo bo do tego moim zdaniem został ten model stworzony, a jeśli ktoś kupił tipo i mówi, że nie może wyprzedzić w 2 sekundy 3 tirów to chyba powinien iść do lekarza skoro nie potrafi dokonać dobrego wyboru auta do odpowiedniego celu lub mógł kupić inne auto np volvo z 2,5 litorwym silnikiem z turbiną i proszę bardzo. Czy ktoś Wam pistolet do głowy przykładał, aby kupić tipo?

Ale to tylko moje zdanie...

P.S.

Ja jestem w 100% zadowolony z auta i gdybym miał możliwość ponownego wyboru i wydania swoich pieniędzy to wybrał bym ponownie TIPO HB i TAK - też z silnikiem 1,4 95 km ! Da się jeździć, spełnia swoją rolę i jest wystarczający do tego auta jak chodzi o jazdę - codziennie pokonuję 100km w mieście i poza nim, gdzie od 8 marca jak odebrałem auto przejechałem ledwie 3300 km i mam porównanie do innych aut innego typu, ale co ja tam wiem.

ffun
24-04-2017, 00:14
Uważam, że kupuje się takie auto jakiego się potrzebuje. Ja postawiłem na HB z T-Jet, jak powiedział przedmówca nie jest to auto sportowe ale do codziennej jazdy a T-Jet nie jest silnikiem do oszczędzania paliwa ale dla mnie te dwie cechy dają przyjemność z podróżowania, delikatnie muskam gaz i mam komfort ze spokojnej jazdy z zapasem mocy w razie potrzeby. A dlaczego HB a nie sedan? Otwór bagażnika, niby niewiele a jednak tak wiele.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

leinad
24-04-2017, 08:16
Na pewno właściwości jezdne są zbliżone w HB i sedan. Przecież to to samo auto ;). Nawet spodziewanym się nieco głośniejsze jak pracy zawoeszenia tylnego z racji tego że do bagaznika HB jest lepszy dostęp z wnętrza auta niż w sedanie.

Mój ma 10000 przebiegu i moim zdaniem nieźle wybiera dziury. Ale to jak pisałem jest subiektywna ocena. Zależy czym kto jeździł wcześniej...

marnyd4d
24-04-2017, 09:37
Mój ma 10000 przebiegu i moim zdaniem nieźle wybiera dziury. Ale to jak pisałem jest subiektywna ocena. Zależy czym kto jeździł wcześniej...

Zgadzam się z tobą w 100%

himluk
28-04-2017, 13:13
Panowie co byście wybrali: Tipo Sedan Pop + lpg czy Tipo HB Pop + lpg. Chodzi głownie o jakoś materiałów. Dziękuję za pomoc.

letis
28-04-2017, 13:25
Panowie co byście wybrali: Tipo Sedan Pop + lpg czy Tipo HB Pop + lpg. Chodzi głownie o jakoś materiałów. Dziękuję za pomoc.

w HB materiały są trochę lepsze niż w sedanie. Poza tym co fabryczny gaz to fabryczny - masz gwarancję na całe auto

himluk
28-04-2017, 13:38
w HB materiały są trochę lepsze niż w sedanie. Poza tym co fabryczny gaz to fabryczny - masz gwarancję na całe auto

w HB chciałbym założyć LPG w Aso czy już lepiej dopłacić trochę i kupić z fabryczna instalacją ?Wczoraj rozmawiałem z dilerem z Krosna i mówił, ze tych fabrycznych to ludzie nie zamawiają za bardzo wola kupić tańszą opcję i w Aso włożyć Lpg.

ovoc
28-04-2017, 13:51
w HB chciałbym założyć LPG w Aso czy już lepiej dopłacić trochę i kupić z fabryczna instalacją ?Wczoraj rozmawiałem z dilerem z Krosna i mówił, ze tych fabrycznych to ludzie nie zamawiają za bardzo wola kupić tańszą opcję i w Aso włożyć Lpg.
Jeżeli HB+LPG to weź pod uwagę zmniejszoną poj. bagażnika tj. 380l ale pewnie o tym już wiesz z wątku "Bagażnik w Tipo z lpg".

himluk
28-04-2017, 14:15
Jeżeli HB+LPG to weź pod uwagę zmniejszoną poj. bagażnika tj. 380l ale pewnie o tym już wiesz z wątku "Bagażnik w Tipo z lpg".

mowa tu o instalacji fabrycznej, mam rozumieć, jeśli założę LPG w salonie to wersja będzie z normalnym bagażnikiem?

ovoc
28-04-2017, 14:46
Przeczytaj sobie ten wątek: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/bagaznik-w-tipo-z-lpg-36412/
Z opisu, który zamieścił stefand1976 wynika, że tylko wersja HB z zestawem naprawczym lub dojazdówką ma 440l pojemności bagażnika. W każdym innym przypadku (HB) to będzie 380l za sprawą wytłoczki pod wykładziną.

pelikan1
28-04-2017, 14:47
Jaka jest różnica w cenie pomiędzy HB+LPG fabryczna a HB+LPG w salonie?

brylancik13
28-04-2017, 15:12
Tak powinno być, bo bedziesz mial normalny bagaznik a tylko butle zamiast kola zapasowego. Ja osobiscie wybrałbym gaz z fabryki, bo co fabryka złożyła to nie ASO a to już różnie wyglada. Jesli byłby w tamtym czasie sedan z gazem z fabryki to nie zastanawialbym sie ani chwili. Nie bylo wiec zakladalem w ASO.

Spiker
28-04-2017, 15:34
Pytałeś dealera ile kosztuje montaż LPG w ASO ?

pelikan1
28-04-2017, 15:43
Co tu się rozpisywać - LPG z fabryki to dla mnie same plusy ( ja mam w sedanie z ASO). Szkoda, że fabryczną instalują tylko do silnika t-JET ( nie każdy ma budżet na ten silnik).
Ciekawi mnie tylko co jest powodem nie instalowania przez FCA gazu w silnikach 1.4 95, konstrukcja? Jakiś powód musi być?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Pytałeś dealera ile kosztuje montaż LPG w ASO
3500 pln + 200pln za większą butlę - LPG ASO. Czytałem na tym forum o niższych jak i wyższych cenach.

Spiker
28-04-2017, 16:05
No właśnie argument, że się nie sprzedają auta z fabryczną instalacją bo wola kupić tańszą opcję i w Aso włożyć Lpg to trochę słabe bo dopłata do fabrycznej instalacji LPG to 3500 zł według cennika, a po raz kolejny podkreślam nie ma fabrycznej instalacji do Tipo 1.4 95KM. Na pocieszenie dodam, że ten silnik bardzo dobrze współpracuje z LPG i jeśli zdarzają się jakieś problemy to bardziej z powodu słabego montażu.

pelikan1
28-04-2017, 16:43
Spiker, wiesz dlaczego w 95 hp nie wkładają gazu?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ktoś chciał zdjęcie bagażnika w sedan z lpg. Wewnątrz Koło zapasowe, dwie walizki i jakieś pierdoły. Moim zdaniem spokojnie wchodzi trzecia walizka
27723
27724

Spiker
28-04-2017, 21:58
To oczywiście jest decyzja fiata, pamiętajcie że samochody są produkowane na całą Europę (w USA jako Dodge Neon) i to co u nas się sprzedaje (nawet w sporej ilości)nie oznacza iż jest atrakcyjne na wszystkich rynkach. Możliwe, że przeprowadzili badania marketingowe i okazało się że LPG będzie sprzedawało się lepiej jak będzie w mocniejszym 120KM aucie. Nie sądzę by był inny powód gdyż jak wspominałem 1.4 95KM bardzo dobrze sobie radzi z LPG podobnie jak 1.4 77KM w Fiorino, Qubo i Punto.

Gratuluję pakowania ;-) (ahh te zawiasy) zmień zapasówkę na dojazdówkę, trochę można jeszcze zyskać miejsca.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jak jesteśmy przy temacie LPG to z ciekawostek, zbiorniki do fabrycznych instalacji LPG do Tipo dostarcza znana i lubiana firma STAKO.

himluk
29-04-2017, 00:33
Dzięki Spiker za pomoc. Mam czas do połowy maja, coraz bardziej jestem za fabryczna instalacją Lpg. Lepiej zapłacić więcej ale mieć coś dobrego, zrobione w fabryce. Jeszcze jedno pytanie ile jest głośników w HB Pop, jak 4 to można więcej zamówić do zamontowania?

Jazeon
29-04-2017, 01:02
Wtrącę tylko, że na niekorzyść fabrycznej instalacji LPG, (póki co) przemawia niezbyt dopracowane oprogramowanie komputera pokładowego. Z tego, co zrozumiałem, to wersja z fabrycznym LPG NIE pokazuje zasięgu/spalania zarówno w trybie Pb jak i LPG.

brylancik13
29-04-2017, 08:55
Jak jesteśmy przy temacie LPG to z ciekawostek, zbiorniki do fabrycznych instalacji LPG do Tipo dostarcza znana i lubiana firma STAKO.

To z ciekawostek montując w ASO instalacje Tartarini rowniez otrzymalem zbiornik STAKO.

Spiker
29-04-2017, 10:16
Co do komputera i braku wskazań (kilometrów do przebycia) to się zgodzę ale z tym można sobie łatwo poradzić kasując przy tankowaniu licznik przebiegu więc wiemy prawie dokładnie ile jesteśmy przejechać na zbiorniku LPG (oczywiście jeśli tankujemy do pełna a nie za 50 zł). Po za tym liczę, że po jakimś czasie wyjdzie soft i się z tym Fiat się upora.
Stako jest cenionym producentem butli do CNG i LPG więc mnie nie dziwi że udało się im wejść jako dostawca do Fiata. Instalacje Tartarini montowane w ASO są rekomendowane przez Fiata (raczej nie zamontują ci innej instalacji) więc butla Stako może być wymogiem.

jaszy
02-05-2017, 13:32
Hejka, noszę się z zamiarem kupienia Tipo sedana i mam pytanie do właścicieli zarówno sedana jak i HB którzy mają dzieci - mieszczą Wam się bez problemu wszystkie typowe rodzinne klamoty (wózki, gondole, dmuchane krokodyle, itp.)? :)

tedybear
02-05-2017, 17:17
Ja Ci powiem tak - ja mam dwójkę dzieci 12 i 9 lat. Więc co do wózków i gondoli się nie wypowiem a krokodyl zmieści się na 100% jeśli spuścisz mu powietrze :)
Myślę że do wózków i gondoli praktyczniejszy będzie HB bo ma większą dziurę załadunkową

JackTheNight
02-05-2017, 17:18
Myślę że do wózków i gondoli praktyczniejszy będzie HB bo ma większą dziurę załadunkową
A kombi będzie jeszcze lepszy :)

tedybear
02-05-2017, 17:19
JTN no tak oczywiście tylko Kolega wyżej nie wymienił kombiaka :)

jaszy
02-05-2017, 19:15
Owszem, kombi bez 2 zdań byłoby super, jeżdżę kombiakiem obecnie... Tylko właśnie - przez 80% czasu wożę powietrze a pełną pojemność bagażnika (w astrze 480L minus pełnowymiarowy zapas) wykorzystuję dosłownie kilka razy w roku, najczęściej w wakacje. Dlatego tak sobie kombinuję które z pozostałych dwóch nadwozi bardziej się nada rodzinie 2+1?

eleven111
02-05-2017, 19:29
Bierz kombi, moim zdaniem lepiej wyglada ;) A przez te pare lat użytkowania może bedxiesz potrzebował więcej miejsca. Kiedyś myślałem podobnie i kupiłem sedana na kombi patrząc krzywo, dziś wiem ze jednak jest dużo bardziej uniwersalne i funkcjonalne

ttaszt
02-05-2017, 20:07
poza tym na razie masz 2+1 a jak będzie 2+2 kombi jak znalazł :) Jeśli tylko wybór jest między sedanem a HB bierz HB. Lepiej się pakuje.

kjk
02-05-2017, 20:47
Jeśli tylko wybór jest między sedanem a HB bierz HB. Lepiej się pakuje.
To jest dyskusja o wyższości świąt z zającem nad świętami z choinką i odwrotnie. Przez lata miałem HB i czasem zdarzało mi się wozić w środku różne dziwne rzeczy (np. choinkę albo szafę). Teraz mam sedan. Jak 2-3 razy w roku mam do przewiezienia coś dużego, to biorę z wypożyczalni przyczepkę (30PLN za dobę). Plus jest taki, że nie muszę potem sprzątać chlewu w aucie, a za różnicę w cenie HB-sedan (3kzł?) parę razy tę przyczepę można wziąć ;-)

wajkii
02-05-2017, 22:26
Każdy bierze auto pod swoje potrzeby. Ja rozglądam się za kombi, po często potrzebuję wozić rzeczy większe, które do pozostałych wersji nadwoziowych nie wejdą. A jeżdżenie z przyczepką przez tydzień (dodatkowo nie można zabezpieczyć jej zawartości), nie jest najlepsze z mojego punktu widzenia.

kjk
02-05-2017, 22:33
Każdy bierze auto pod swoje potrzeby. Ja rozglądam się za kombi, po często potrzebuję wozić rzeczy większe, które do pozostałych wersji nadwoziowych nie wejdą. A jeżdżenie z przyczepką przez tydzień (dodatkowo nie można zabezpieczyć jej zawartości), nie jest najlepsze z mojego punktu widzenia.
Jasna sprawa. Jeżeli ktoś ma jakiś biznes i często wozi duże paczki to kombi ma sens. Natomiast kupowanie kombi żeby na co dzień wozić nim jeden tyłek i raz w roku zabrać rodzinę 2+1 na 2-tygodniowe wakacje to trochę głupie jest, nie? ;-)

tedybear
03-05-2017, 00:53
zawsze można sobie kupić THULE na dach i tam zapewne zmieści się dmuchany krokodyl :)

pelikan1
03-05-2017, 12:44
zawsze można sobie kupić THULE na dach i tam zapewne zmieści się dmuchany krokodyl
I tak właśnie zrobiłem.

DamianoZaw
03-05-2017, 18:29
Pytanie do posiadaczy hb lub kombi: czy w bagażniku zmieszczą się 4 koła do tipo ? Bo w sedanie nie :p

Spiker
03-05-2017, 21:12
W HB i SW bez problemu nawet 17' w sedanie przeszkadzają zawiasy klapy które wchodzą do środka i jednak zajmują trochę miejsca

JackTheNight
03-05-2017, 21:31
W HB na pewno nie zmieszczą się 4 koła 17-tki - nie ma takiej opcji :)


w sedanie przeszkadzają zawiasy klapy które wchodzą do środka i jednak zajmują trochę miejsca
wcale że dużo miejsca nie zajmują, chowają się praktycznie przy ścianach bocznych.

Spiker
03-05-2017, 22:39
Niestety pełnego bagażnika nie zapakujesz (do samej góry) ale miejsca tak czy inaczej jest dużo, choć 4 opony 17" się nie zmieszczą.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W HB na pewno nie zmieszczą się 4 koła 17-tki - nie ma takiej opcji :)


wcale że dużo miejsca nie zajmują, chowają się praktycznie przy ścianach bocznych.

Kolego przewoziłem w Hb 4 x 17' więc wiem co piszę, rozpędziłem się ze składaniem foteli, a okazało się, że zmieszczą się stojąc obok siebie tak zresztą wydałem auto Klientowi który był z tego faktu niezmiernie zadowolony

JackTheNight
03-05-2017, 22:49
Kolego przewoziłem w Hb 4 x 17' więc wiem co piszę, rozpędziłem się ze składaniem foteli, a okazało się, że zmieszczą się stojąc obok siebie tak zresztą wydałem auto Klientowi który był z tego faktu niezmiernie zadowolony
No to pogratulować :)

Spiker
03-05-2017, 23:02
Nie mi tylko FCA :smile:

MFIRM
08-05-2017, 21:26
Moim zdaniem do przewożenia wózka lepszy jest sedan. W sedanie gondole kładę na złożonym podwoziu wzdłuż bagażnika i zostaje mi jeszcze pół bagażnika do wykorzystania. W HB podwozie wózka pewnie, a gondole na pewno musiał bym wstawić poprzecznie w bagażniku co oznacza, że byłby cały zajęty. Trzeba zwrócić uwagę, że przy małym dziecku mamy dużo rzeczy do przewiezienia o małych rozmiarach lub składanych więc bardziej przyda się większa pojemność niż duży otwór załadowczy. W poprzednim bravo 1 generacji podwozie mieściło się w bagażniku bez kółek (3/4 bagażnika zajęte), a gondola jechała jako pasażer z tyłu.
Pozostałe zalety sedana to:
- niższa masa (mniejsze spalanie)
- mniej brudzący się tył auta
- niższa cena w porównywalnym wyposażeniu.

Spiker
12-05-2017, 00:10
Minusy:
- gorsze parkowanie (dłuższy samochód)
- mniejszy wybór silników (brak 1.4 TJ)
- nie zapakujesz bagażnika do samej góry (zawiasy)
- po złożeniu foteli niewielki otwór do przewiezienia większych przedmiotów (np. telewizora w kartonie nie zapakujesz)
- mniejszy wybór wyposażenia (np.lampy z led do jazdy dziennej, brak radia 7' )
- brak możliwości zamówienia z fabrycznym lpg
Jeśli masz 1 dziecko składasz w HB jedno siedzenie z tyłu i uzyskujesz sporo miejsca na podwozie wózka, gondolę i zostaje ci miejsce na "pierdoły", dziecko siedzi wygodnie w foteliku i zajmuje tylko 1 miejsce, ponadto dziecko w wózku jeździ 12-15 miesięcy później wskakuje w spacerówkę lub "parasolkę" i miejsca masz już sporo.

Sedan to nadal bardzo fajny samochód i porównywanie z HB nie ma sensu bo każdy musi sam wybrać na czym mu zależy, co mu się podoba, z czego może zrezygnować, a co koniecznie musi mieć w aucie.

BZYK70
12-05-2017, 22:07
Jasne dlatego my lubimy limuzyny:food:

tox88
07-07-2017, 15:17
TESTY | Dziecko w Fiacie Tipo - foteliki i w?zki | Fiat Tipo (http://www.jedz-bezpiecznie.pl/Testy,Bezpieczenstwo_dziecka,Foteliki_i_wozki,Dzie cko-w-Fiacie-Tipo,Fiat-Tipo-sedan,20161115.php)
Jak by ktoś dalej chciał zobaczyć, jak się wózki do sedana pakują. Dzięki długiemu bagażnikowi pozostaje bardzo dużo miejsca na resztę. Ze swojej strony polecam gondole quinny, która jest składana.

Krzycholu
30-08-2017, 04:56
Czy to prawda że w Tipo HB w kazdej wersji silnikowej tylne hamulce są tylko tarczowe?
Ja zamówiłem 16 'alu i wydaje mi sie ze sprzedawca mówił o bębnach z tyłu. ..🤔

Robs
30-08-2017, 07:45
W HB i SW w każdej wersji są z tyłu tarcze.

SeA33
30-08-2017, 11:54
Potwierdzam mam HB w POPie i są tarcze z tyłu...

Rafal79
01-09-2017, 12:08
A jest jakaś różnica w prowadzeniu między HB a sedan?rozstaw osi taki sam?

dudu$
26-01-2024, 22:56
Temat dość leciwy ale po przeczytaniu wszystkich 9 stron zauważyłem że jest kilka nieścisłości . Możliwe że jest to spowodowane różnica w rocznikach tego dokładnie nie wiem. Dzisiaj miałem możliwość porównania swojego Tipo sedan z 2019 r. w opcji Longue z Tipo HB 2021 r. w wyposażeniu podstawowym. Po dosyć dokładnym obejrzeniu HB zauważyłem, że pomimo najbiedniejszej wersji wyposażenia ( przynajmniej w stosunku do mojego auta) ma kilka elementów które można zapisać na minus nadwozia sedan lub plus nadwozia HB.
Mianowicie w oglądanym HB znalazłem takie elementy jak:
- plastikowe osłon podwozia
- dolna uszczelki przednich drzwi
- uszczelki przednich drzwi przy styku z błotnikami
niby pierdoły a jednak mogą wpływać na głośność w środku auta.

Co do samego tematu to każde z nadwozi ma plusy i minusy, niektórzy potrzebują większą pojemność bagażnika a inni większy jego otwór. Inni wolą krótsze auto z lepszą widocznością a inni ładniejszą linię nadwozia sedana, no chyba że postawimy go koło HB w wersji Sport to wtedy obydwa są na tym samym poziomie. Jeżeli ktoś zamierza przewozić większe gabaryty wybierze nadwozie HB a ktoś kto ma duża rodzinę ( 2+3) kupi sedana lub kombi. Osobiście wybrałem sedana bo po prostu mi się podoba. Bagażnik ma duży, bardziej zależy mi na jego pojemności bo przy 3 dzieci więcej w nim zmieszczę. Tak dla info napiszę, że z 2 lata temu na wakacje jechałem 20 letnią toyotą E12 w wersji sedan z bagażnikiem o pojemności 437l, łatwiej , szybciej i przyjemnie zapakowałem do kufra bagaże niż na taki sam wyjazd do Dacii Logan MCV II (bagażnik 573l) lub Dacii Duster 1PH2 ( 475l). Możliwe że jest to spowodowane tym, że przy pakowaniu auta mam jedna zasadę, tz. do bagażnika wkładam tyle rzeczy ile mi się zmieści a jeżeli jest to auto typu Suv, kombi czy HB to tylko do rolety i tak aby pozostała ona w swoim naturalnym położeniu.

No i dużo osób w tym temacie podaje jeszcze jedna nieprawdziwą informację. W nadwozi HB NIE zawsze występują hamulce tarczowe na tylnej osi. W wyżej opisywanym HB z tyłu były identyczne hamulce bębnowe jak w moim sedanie.

marx30
27-01-2024, 22:54
W HB z 2017 roku w wersji POP wszystkie wspomniane powyżej uszczelki są obecne tak samo jak osłony podwozia.
A edit: teraz doczytalem że ich brak w sedanie.