Zobacz pełną wersję : Fiat siena 1.6 HL 98 r problem po swapie
kanstan88
27-10-2016, 23:12
Witam , nie dawno wymieniłem silnik w moim fiaciku 1.6 ( 178B3000 ) , problem mam następujący : auto pali ładnie , na zimnym silniku i obrotach 1200 nie ma problemu , po rozgrzaniu i w czasie jazdy muli i mam wrażenie , że chodzi na 3 gary , założyłem nowe świece i 100 % dobre przewody WN ze starego silnika . Nowy silnik przyszedł z częściowym osprzętem i z ułamanym drugim mocowaniem czujnika wału , wiec wał siedzi na jednej śrubie , czy ma ktoś możliwość zrobienia zdjęcia w jakiej pozycji powinien być przykręcony czujnik obrotów wału chciałbym zacząć od jego ustawienia .
Rozrząd też wymieniłem bez blokad ale silnik miałem na zewnątrz , pierwszy tłok ustawiłem w GMP i wał na znakach zablokowałem , koła na wałkach rozrządu oznakowałem korektorem razem z paskiem , zrobiłem też znak na wale , wszystkie znaki przeniosłem na nowy pasek . Wałki rozrządu zaznaczyłem też na głowicy .
Najpierw chciałbym sprawdzić poprawność mocowania czujnika wału a jak to nic nie da to kupie blokady , chyba , że ktoś mógł by mi je odpłatnie użyczyć z kaucją oczywiście .
mixturiusz
27-10-2016, 23:30
Nie wiem jak w 1.6 ale 1.1 FIRE ze źle ustawionym czujnikiem położenia wału w ogóle nie chciał odpalić, tzn. dawał iskrę przy otwartych zaworach dolotowych, więc nie wiem czy to to ale w sumie lepiej sprawdzić najpierw najprostsze rzeczy :)
Sprawd ustawienie rozrządu ale dokładnie, na DOBRYCH blokadach.
kanstan88
31-10-2016, 20:06
Sprawd ustawienie rozrządu ale dokładnie, na DOBRYCH blokadach.
No i tu rodzi sie pytanie czy ma ktos do udostepnienia orginalne blokady w okolicach Iławy , oczywiście odpłatnie .
kanstan88
01-11-2016, 22:04
A druga sprawa jest taka , że na wałkach rozrządu są kliny i nie ma opcji żeby źle założyć rozrząd , wał zablokowany na znaku obrysowany stary pasek przeniesione znaki na nowy i tyle tu się nie odkręca kół zębatych od wałków . Wiem , że w tych nowszych silnikach fiata montowanych w Albei czy stilo , na wałkach rozrządu nie ma klina i można go przestawić . W 178B3000 są kliny na wałkach więc nie można przesunąć rozrządu o mniej niż ząb , a każdy chyba wie co w tym silniku się stanie jak przeskoczy pasek o ząb . Auto pali na dotyk do puki się nie rozgrzeje nie ma problemu , więc to nie problem z rozrządem .
jaroslawrak
03-11-2016, 11:09
Herezje tu wypisujesz kolego....porwałeś się z motyką na słońce i narobiłeś sobie kłopotu.Patrz jak powinno się wymieniać rozrząd w tym silniku:
1) https://www.youtube.com/watch?v=-ZxGy_rebMM
2)https://www.youtube.com/watch?v=RVeDID3t6Hg
A tu masz przykład silnika który pali od strzała,ale nie chodzi jak trzeba:
https://www.youtube.com/watch?v=NbFK1Y04-vY
kszylobryt
03-11-2016, 15:32
Składałem wiele tych rozrządów na blokadach z alledrogo i nie miałem nigdy problemów.
A opisane problemy to typowy przykład złego ustawienia rozrządu.
kanstan88
04-11-2016, 10:11
No dobra to niech bedzie , że rozrząd źle ustawiony , co powiecie na temat tych blokad Blokada rozrządu Fiat 1,6 16V Bravo Brava Palio (5873991905) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat-1-6-16v-bravo-brava-palio-i5873991905.html) czy ktoś u niego kupował ? Gość robi je sam jak powiedział przez telefon na podstawie oryginalnych blokad .
kszylobryt
04-11-2016, 11:36
Tylko czym ustawisz napinacz?
kanstan88
04-11-2016, 12:26
Herezje tu wypisujesz kolego....porwałeś się z motyką na słońce i narobiłeś sobie kłopotu.Patrz jak powinno się wymieniać rozrząd w tym silniku:
1) https://www.youtube.com/watch?v=-ZxGy_rebMM
2)https://www.youtube.com/watch?v=RVeDID3t6Hg
A tu masz przykład silnika który pali od strzała,ale nie chodzi jak trzeba:
https://www.youtube.com/watch?v=NbFK1Y04-vY
To sa filmiki do calkiem innego silnika , u mnie jest moduł zapłonowy i przewody WN , a tu jest na każdy cylinder inna cewka , model tego silnika to 182B6000 i ten silnik nie ma klina na wałku a moj to stary typ i ma klin .
Z napinaczem to nie ma problemu , napne go śrubokretem , kwestia czy blokady w dobrym momencie mi zablokuja wałki .
jaroslawrak
04-11-2016, 12:56
Na dwóch pierwszych filmach jest silnik 178B3000 kolego....ten silnik ma koła pływające,ale można nimi pokręcić dopiero po poluzowaniu śrub mocujących.Na trzecim filmie jest silnik nowszy taki jak w Stilo,ale ja ten film wkleiłem po to,żebyś zobaczył że silnik z przestawionym rozrządem odpala i chodzi dobrze dopóki się nie zagrzeje.
Zdejmij pokrywę rozrządu i zobacz,czy znaki naniesione przez Ciebie na pasku i kołach jeszcze się pokrywają.Jeśli założyłeś pasek i od razu napiąłeś mocno napinacz...to mógł przeskoczyć już przy pierwszym odpaleniu silnika.Ustawienie zapłonu masz pokazane na pierwszym filmie.
kszylobryt
04-11-2016, 16:45
Te silniki mają identyczny rozrząd.Różnią się tylko osprzętem.
Koła pasowe wałków należy poluzować.Te z klinem też.Zobaczysz jaki mają luz.A jeżeli ten napinacz uda Ci się ustawić prawidłowo przy pomocy śrubokręta,nic nie uszkadzając,to czapki z głów.
kanstan88
04-11-2016, 21:40
Dobra faktycznie koła mają luz na klinach , ustawiałem już prędzej ten napinacz śrubokrętem , muszę kupić te blokady bo nie widzę szans na ich pożyczenie czy wypożyczenie nikt nie ma w okolicy .
Zastanawiam się nad tymi za 100 zł co gość robi na podstawie oryginału , może ktoś kto ma dobre blokady zmierzyć średnice otworów tych śrub na które się je przykręca ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A czy mógł by ktoś z kolegów posiadających komplet do blokowania opisać mi w rysuknu technicznym klucz do napinania napinacza rozrządu tak żebym mógł go sobie zbudować .:food:
kanstan88
12-11-2016, 23:09
dzieki za odpowiedź
kanstan88
14-11-2016, 19:50
Jeżeli ktoś potrzebuje blokady do silnika 178B3000 to chętnie wypożyczę lub odsprzedam , a napinacz bardzo łatwo napiąć śrubokrętem na priv mogę wytłumaczyć jak jeżeli ktoś ma z tym problem :) , auto hasa rozrząd był ustawiony odwrotnie o 180 stopni , bez zablokowania wałków w odpowiednim momencie nie ma szans na poprawne ustawienie , wału nie trzeba blokować wystarczy pilnować znaku na skrzyni biegów żeby się nie przestawił .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.