PDA

Zobacz pełną wersję : [Stilo 1.9 JTDm 120 KM] Brak kontaktu z BCM



0prawca
26-10-2016, 20:47
Witam.
5 drzwi hatchback.
Zaczęło się od tego, że nie działało mi otwieranie drzwi z pilota (tego z kluczykiem). Zgodnie z poradami na forum postanowiłem zaprogramować kluczyk za pomocą MES'a (pełnej wersji). Ale niestety, Komputer komunikuje mi się jedynie z ECU, ABS, SRS, i wspomaganiem kierownicy. Nie mam kontaktu w ogóle z panelem wskaźników, z żadnym komputerem w drzwiach ani z BCM. Nie da się też wyświetlić żadnej informacji o konfiguracji pojazdu, czy też PROXY info (ale to myślę, że właśnie ma związek z BCM). Tak mi się wydaje, że za błędy spalonych żarówek, czy za sygnał otwarcia drzwi odpowiada BCM a to działa właściwie i informacje na wyświetlaczu są wyświetlane normalnie. MES nie pokazuje żadnych błędów (oczywiście tych systemów z którymi jest kontakt). Czy spotkał się ktoś z czymś takim i gdzie tego szukać?

Nie wiem czy to ma znaczenie. Ale zaraz przed wystąpieniem usterki nie chciały się zamknąć tylne lewe drzwi, ale usterka była typowo mechaniczna. Zamek po prostu się zatarł i po zamknięciu drzwi nie zaskakiwał za pręt tam przy nadkolu, to jednak rozruszałem i stało się tak, że drzwi się zamknęły i teraz nie chcą się otworzyć :food: ale to chyba nie miało by związku z tym uszkodzeniem. Spróbuje ktoś coś poradzić?

cenioormo
27-10-2016, 14:45
nie masz kontaktu z BCM bo masz zły kabel. Poczytaj o tym, jest multum tematów na ten temat.

0prawca
27-10-2016, 21:32
Mam ELM327 V1.5 z usuniętym rezystorem (zgodnie z wiedzą zawartą na tym forum) i do połączenia wykorzystuje zielona przejściówkę. Bez problemu za pomocą tego kompletu w mojej Alfie Romeo BRERA łączę się ze wszystkimi systemami w samochodzie (co mnie dziwi - również z komputerem poduszek, czego w STILO nie udało mi się zrobić nigdy). I niema żadnych problemów.

Czy jakieś dalsze sugestie?

mlodybe
29-10-2016, 19:00
Bardzo dziwne że sie łączysz bo przejściówka zmienia piny na wyjściu interface więc nie możesz łączyć sie ze wszystkimi systemami. No chyba że w alfie przejściówki są niepotrzebne.

boch
29-10-2016, 19:39
Mam ELM327 V1.5 z usuniętym rezystorem (zgodnie z wiedzą zawartą na tym forum) i do połączenia wykorzystuje zielona przejściówkę. Bez problemu za pomocą tego kompletu w mojej Alfie Romeo BRERA łączę się ze wszystkimi systemami w samochodzie (co mnie dziwi - również z komputerem poduszek, czego w STILO nie udało mi się zrobić nigdy). I niema żadnych problemów.

Czy jakieś dalsze sugestie?
Cóż to za magiczna, zielona przejściówka? Do podłączenia się pod BCM w Stilo nie potrzeba poza ELM 327 żadnych przejściówek. W Brerce łączysz się z poduchami, bo tak założył producent i wystarczy czysty ELM, podobnie jak do większości modułów w tym aucie. Natomiast w przypadku Stilo i systemu SRS (poduszki) potrzebujesz dodatkowo przejściówki TYP2. Wydaje mi się, że masz problem z obsługą CAN przez aktualnie posiadany kabel.

0prawca
29-10-2016, 19:49
Cóż to za magiczna, zielona przejściówka? Do podłączenia się pod BCM w Stilo nie potrzeba poza ELM 327 żadnych przejściówek. W Brerce łączysz się z poduchami, bo tak założył producent i wystarczy czysty ELM. Natomiast w przypadku Stilo i systemu SRS (poduszki) potrzebujesz dodatkowo przejściówki TYP2.

Nie wiem jaki ma numer (i nie jest magiczna), ale piny 1,7,9,12 (po stronie gniazda w samochodzie) w niej są zwarte, pozostałe piny 1 -1. Na stronie viaken.pl ta przejściówka nazywa się ADAPTER 1. A dlatego jej używam, ponieważ interfejs cały czas jest podłączony a klapka się nie domyka jak założę sam interfejs bez tego kabelka. Do tej pory wszystko działało, łączyło się ze wszystkimi systemami w samochodzie i nagle przestało widzieć między innymi BCM.

//Edit

Bezpośrednie połączenie interfejsu do gniazda niczego nie zmienia.

boch
29-10-2016, 20:05
Załatw sobie sprawny ELM327 na próbę i wszystko będzie jasne.

0prawca
29-10-2016, 22:02
Załatw sobie sprawny ELM327 na próbę i wszystko będzie jasne.

Właśnie też przyszło mi to do głowy, zanim zacznę grzebać gdziekolwiek w samochodzie. Ale zastanawia mnie to, że z ECU, ABS, i jeszcze kilkoma działa. Czy to możliwe, żeby ''połowa'' interfejsu padła?
Ale do poniedziałku... W poniedziałek napiszę po diagnozie 100% sprawnym interfejsem.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Bardzo dziwne że sie łączysz bo przejściówka zmienia piny na wyjściu interface więc nie możesz łączyć sie ze wszystkimi systemami. No chyba że w alfie przejściówki są niepotrzebne.

Ta przejściówka nie zmienia pinów, tylko po stronie samochodu zwiera ze sobą 4 piny. 1,9,12 i 7, który to w wersji bez przejściówki jest podłączony 1-1, także bez problemu łączy się ze wszystkim.

mlodybe
30-10-2016, 10:02
W stilo napewno nie będzie się łączył ze wszystkim

http://www.viaken.pl/allegro/images/images/adapteryzeschematami1.jpg

Masz tu opis pinów. U mnie T1 nie łączy sie z ECU ale sam ELM tak. Mam niekombinowanego ELM327 1.4

0prawca
30-10-2016, 12:07
Masz tu opis pinów. U mnie T1 nie łączy sie z ECU ale sam ELM tak. Mam niekombinowanego ELM327 1.4

U mnie przez T1 się łączy(ł) z ECU. Mam przerobionego ELM (bez rezystora).

mlodybe
30-10-2016, 15:51
Jak ja się cieszę że 7lat temu dałem za swój kabelek 500pln.

Moja rada jest taka - Kup porządny kabel a nie taki za 15pln.

0prawca
31-10-2016, 22:03
Jak ja się cieszę że 7lat temu dałem za swój kabelek 500pln.

Za ELM'a 500? Nie wiem czy gratulować czy współczuć? W sumie czas współczucia jest... Ale gratulacje na pewno należą się sprzedającemu.

Wszystko działa. Jednak w moim interfejsie na Bluetooth jest jakiś problem.Na interfejsie ELM327-USB (nie za 15 PLN ale za 9,90 PLN) działa wszystko właściwie. Dzięki wszystkim za pomoc.

boch
01-11-2016, 09:59
Nie wspomniałeś ani słowa o interfejsie po bluetooth... Przerabiałem kiedyś coś takiego na swoim aucie. Ten chiński złom spowodował u mnie całą masę błędów w tablicy wskaźników. Stabilna diagnostyka naszych aut tylko po kablu USB.

0prawca
01-11-2016, 11:27
Nie wspomniałeś ani słowa o interfejsie po bluetooth...

Tak, ale ten interfejs chodził mi bez zarzutu. Nawet osiowanie z jego pomocą robiłem. Nigdy nie było problemu. Po prostu wysiadł i tyle (ale szczerze mówiąc była to ostatnia rzecz jaką podejrzewałem) :) A dlatego z niego korzystałem, bo bez plątaniny kabli pozwalał mi podczas jazdy rejestrować parametry. Dzięki temu 100% diagnozowałem usterki. A nie wspomniałem o tym czy to USB czy nie, ponieważ dla mnie medium nie jest ważne. Połączenia zawsze były stabilne. nawet teraz są. Tylko zapomniał mówić językiem niektórych podzespołów :)

raafi6079
01-11-2016, 20:36
Podpinam sie pod temat kabel lm 327 usb i drogi viaken niebieski z przeloncznikiem i na obu nie moge sie polaczyc zeby zaprogramowac pilot w scyzoryku.
Czyli oba byly by do kitu?
A moze jest ktos w okolicy legnicy kto by to ogarnal?

boch
01-11-2016, 20:53
Niebieski na dzień dobry możesz sobie schować. Nie połączysz się nim z BCM. A co do ELM'a, pewnie masz jakiś tani z allegro, więc albo przeróbka, albo zakup nowego, dedykowanego do Fiata.

mlodybe
01-11-2016, 21:13
Za ELM'a 500? Nie wiem czy gratulować czy współczuć? W sumie czas współczucia jest... Ale gratulacje na pewno należą się sprzedającemu.

Wszystko działa. Jednak w moim interfejsie na Bluetooth jest jakiś problem.Na interfejsie ELM327-USB (nie za 15 PLN ale za 9,90 PLN) działa wszystko właściwie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Kiedyś interface tyle kosztowały bo nie było chińskich podróbek. Chińczyki zaczęły się pojawiać jakieś 5lat temu. Różnica jest taka że ja swoim nie mam problemu z polaczeniem się z praktycznie każdym autem nawet z grupy VW przez VAG-COM co przy tanich elm nie jest regułą. Chińczyki potrafią też uwalić ECU...

raafi6079
02-11-2016, 07:24
Kupilem tego lem327 jakies 6 m-cy temu i mial byc dedykowany do fiata...
A co trzeba przerobic?

monoholik
02-11-2016, 07:51
a do czego jest ta 4 przejściówka fioletowa?

0prawca
02-11-2016, 20:02
Kupilem tego lem327 jakies 6 m-cy temu i mial byc dedykowany do fiata...
A co trzeba przerobic?

A działa?
Bo jeśli działa, to nic nie trzeba przerabiać. A jeśli nie działa...

To ten link (http://elm-327.blogspot.com/2012/12/modyfikacja-elm-327-do-obsugi-can.html).

W opisie poradnika jest mały błąd (literówka). Jest napisane, że trzeba usunąć rezystor pomiędzy pinem 4 a 16. Ma być tak: ... trzeba usunąć rezystor pomiędzy pinem 6 a 14. Po wycięciu rezystora, przejściówka zacznie działać ze wszystkimi systemami Fiata. Jednak dobrze jest wlutować te rezystory z kondensatorami tak jak to jest zaznaczone w poradniku, bo w przeciwnym przypadku można uwalić interfejs ładunkiem elektrostatycznym (tak jak ja to zrobiłem i od tego zaczął się mój post - to już jest pewne na 100%). Po wymianie układu MCP2551 mój adapter znów działa tak jak przedtem.

danioi
09-11-2016, 18:10
Podpinam sie pod temat kabel lm 327 usb i drogi viaken niebieski z przeloncznikiem i na obu nie moge sie polaczyc zeby zaprogramowac pilot w scyzoryku.
Czyli oba byly by do kitu?
A moze jest ktos w okolicy legnicy kto by to ogarnal?

Na elm 327 jest możliwość łączenia z komputerem silnika przez K-line i CAN. Prawdopodobnie w tym pierwszym nie działa Ci CAN bo prawdopodobnie masz rezystor wlulowany, niebieskim kabelkiem z przełącznikiem nie zaprogramujesz pilotów bo on jest do wspomagania kierownicy, silnika, ABS, AirBag.