Zobacz pełną wersję : Pytanie do osob z usunietym DPF
Mam takie pytanie z czym wiaze sie usuniecie filtra dpf ? Jak wplywa to na dzialanie samochodu? Czy warto to zrobic oraz czy pozniej tez nalezy dac czasem wyzsze obroty na trasie samochodowi aby sadze "wydmuchac"?
Najlepiej jak by m uzyskal odpowiedz od osob z ailnikiem 1.6 multijet 120km :)
Powiem Ci z mojego doświadczenia. Silnik 2.0MJet, czyli taki jak Twój, tylko większa pojemność. Po usunięciu filtra cząstek stałych (w moim wypadku wyciąłem go fizycznie, wyprogramowałem, wyprogramowałem otwieranie zaworu EGR i zatkałem go pełną blaszką, oraz podniosłem moc silnika) nie widzę, żadnych negatywnych skutków eksploatacyjnych. Jest wręcz przeciwnie. Zużycie paliwa minimalnie spadło przy tej samej technice jazdy (dawniej około 6.5l/100km, teraz troszkę poniżej 6l/100km - tryb mieszany - poza miastem 70%, miasto 30%). Auto jest żwawsze, znacznie lepiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu (turbodziura znacznie się zmniejszyła), nie ma już tematu wypalania DPF'a. Mogę lać uszlachetniony olej 5W40 zamiast 5W30 dla aut z DPF.
O tym wydmuchiwaniu sadzy pierwsze słyszę. Bardzo zabawny temat moim zdaniem dla zwykłych diesli:-) Tak, teraz mój silnik to zwykły turbodiesel a nie turbodiesel z ekologią.
Teraz właśnie mogę sobie jeździć oszczędnie i powoli bez obaw, że zatkam DPF, i będę musiał auto gonić aż się wypali. Silnik nie dymi i nic złego się z nim nie dzieje. Poza tym nadal spełnia normę Euro 4.
Jedyny problem, to że PONOĆ (nie wiem, czy ktoś się z tym spotkał), jak ktoś jeździ dużo do Niemiec, czy np. Austrii, to tam partol policji sprawdza czystość spalin w aucie wziętym do kontroli. Ponoć przede wszystkim sprawdzają Polaków z dieslami. Ile w tym prawdy, to nie wiem. Czytałem o tym na forum Alfa Romeo, że kiedyś ponoć kogoś zatrzymali w Berlinie i sprawdzali. W większych miastach w Niemczech są strefy ekologiczne UmweltZone i trzeba kupić plakietkę wjazdu do takiej strefy. Bravo z DPF ma w papierach wbite Euro 5 i taką plakietkę się wykupuje. Wycięcie DPF, to ingerencja w konstrukcję pojazdu i z tego tytułu mógłby być problem, jakby na stacji kontroli w Niemczech coś takiego im wyszło. No, ale jak zapodałem temat tych rzekomych kontroli znajomym, którzy dużo jeżdżą po Niemczech na tirach i normalnie osobówkami, to zrobili wielkie oczy i mówili, że pierwsze słyszą.
Reasumując. Eksploatacyjnie, wywalenie DPFa i EGRa to super sprawa.
Prawnie - musisz sobie temat przemyśleć, czy jeździsz dużo za granicę, bo tutaj nie jest to końca chyba zweryfikowane. Kiedy na naszych stacjach kontroli pojazdów zaczną sprawdzać DPFy - nie wiem :-)
Vitos a powiedz mi bo czytam ze masz programowo wylaczonego egr'a i zaslepionego. Jak ja mam tylko wylaczonego bez zaslepki jest to do re rozwiazanir czy nie? Stwierdzilem ze po wylaczeniu juz nieoplaca sie zaslepiac
Ja też tak początkowo myślałem. Jednak po zaślepieniu blaszką pełną, jest dużo mniejsza zwłoka między naciśnięciem pedału gazu a tym kiedy zaczyna auto jechać.
Moim zdaniem warto, a koszt niewielki, gdyż blaszka kosztuje chyba z dwadzieścia parę złotycho. Do 1.6MJet pasuje taka sama jak do 2.0Mjet. Silniki 1.9 mają inną.
Jak sądzę, czasem może zdarzyć się tak, że kiedy zawór EGR jest zabrudzony, to po prostu nie potrafi się szczelnie domknąć. Blaszka załatwia sprawę.
Vitos, samemu wyprogramowałeś czy ktoś Ci pomagał? Z czego korzystałeś jeżeli robiłeś samemu?
Dobry temat! Podobno w Bravo a raczej obecnych nowoczesnych dieslach nie można zaślepić i wyłączyć na stałe EGR mając jednocześnie DPF. Prawda to to? Przerabiał ktoś temat? Z chęcią wywaliłbym dziadostwo ale jednocześnie zostawił dpf, tylko nie wiem czy da się tak...
Nie wiem jak w Bravo, ale w Cromie mam zaślepiony i wyłączony EGR a jednocześnie posiadam DPF. Operacja była robiona zaraz po sprowadzeniu auta z Włoch podczas usuwania klap wirowych i wyłączenia EGR. W sumie w obu autach silniki bardzo podobne w budowie.
Sabur
Ja mam obecnie wylaczonego egra bez zaslepki i dalej aktywnego dpfa. Nie robi to tragedii ale dpf teraz czesciej musi sie wypalic. Srednio bylo to co 3 dni a teraz co 2...
Vitos, samemu wyprogramowałeś czy ktoś Ci pomagał? Z czego korzystałeś jeżeli robiłeś samemu?
Nieprecyzyjnie napisałem. Nie robiłem tego sam. Korzystałem z pomocy chłopaków w JuraTuning z Częstochowy. Cinsoft również wykonuje modyfikacje bardzo fachowo. Sam bym się nie podjął, bo nie mam softu do tego, ani umiejętności modyfikacji zaczytanego pliku bin firmware sterownika silnika. Dodatkowo najlepiej mieć też od razu hamownię, żeby przed i po sprawdzić parametry auta oraz warsztat, żeby można było fizycznie zdemontować filtr DPF, jeśli ktoś się na to zdecyduje.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiem jak w Bravo, ale w Cromie mam zaślepiony i wyłączony EGR a jednocześnie posiadam DPF. Operacja była robiona zaraz po sprowadzeniu auta z Włoch podczas usuwania klap wirowych i wyłączenia EGR. W sumie w obu autach silniki bardzo podobne w budowie.Oczywiście, że się da, tylko DPF będzie się prawdopodobnie częściej wypalać, gdyż polecą do niego wszystkie spaliny. EGR część spalin kieruje do ponownego dopalenia.
Jednego nie rozumiem; skoro silnik u Ciebie obecnie pracuje na czystym powietrzu...dlaczego dpf częściej się wypala? Kojarzysz jakie są odległości pomiędzy wypaleniami?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.