PDA

Zobacz pełną wersję : Róznice między oponą 215/50/R17 a 205/55/R16



juga
26-10-2016, 11:02
Po zaliczonym wczoraj poboczu i w efekcie kapciu opony stanąłem przed dylematem wymiany 4 opon (1 kapec, 2 2mm, 1 dobra). Nowe Goodyear Efficient Grip 215/55/R17 (takie mam) to 574zł/sztuka, a 205/55/R16 to 264zł. Mam zimówki 205/55/R16 na stalowych felgach, ze względu na wysoki koszt 17 chciałem zapytać o różnice w jeździe na letnich 16 a 17. Croma ma 8 lat 225kkm, za 2 lata chcę wymienić na inny samochód. Może ktoś z kolegów jeździ na letnich 16 i się wypowie.
juga

maciekpt
26-10-2016, 11:22
Ja jeździłem dwa sezony temu na Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55R16. Było całkiem w porządku (gumy bardzo dobre). Kwestia wyglądu raczej tylko. No i weź pod uwagę dość duże przekłamania licznika (zawyżona prędkość, jest teraz aktywny wątek na forum o tym).
Teraz mam 225/45R18 na lato. Różnica w komforcie nieduża jak dla mnie. Szersze gumy czuć wyraźnie w koleinach gdzie dość ciężko się kręci kierownicą.

dbh
26-10-2016, 12:21
Teraz mam 225/45R18 na lato. Różnica w komforcie nieduża jak dla mnie. Szersze gumy czuć wyraźnie w koleinach gdzie dość ciężko się kręci kierownicą.

ja odczuwam jeszcze roznice w spalaniu przy 225/45/18 w porownaniu do zimowych 205 R16 :)

maciekpt
26-10-2016, 12:51
Ależ oczywiście, ja również :) minimum +1 l/100 km

Maxi
26-10-2016, 13:50
Sama zmiana opon z 16 na 18 zwiększa spalanie o 1 litr na 100 km? :confused:

dbh
26-10-2016, 15:14
bardziej chodzi o zwiekszenie szerokosci opon, na pewno ma tez na to wplyw ze wieksze kola na lato sie zaklada a w lecie oczywiscie klima chodzi co tez zwieksza spalanie

maciekpt
26-10-2016, 15:47
Ogólnie ciężki temat bo różne czynniki się na to składają. Przede wszystkim szerokość opon ale również ich rodzaj/model.

Maxi
26-10-2016, 16:22
Hmm trzeba też wziąć pod uwagę, że ECU licząc przebieg nie rozróżnia rozmiaru (a co za tym idzie obwodu) opony, więc przy większej oponie podaje większe spalanie, ale też rzeczywista ilość przejechanych kilometrów jest większa, przy czym zależność ta nie jest wprost proporcjonalna. Zatem kiedy spalanie rośnie o 1/7 tzn z 7L/100 na 8L/100 daje to wzrost spalania o 14%, ale uwzględniając zwiększony obwód koła o około 5% (z 205/55/16 na 225/45/18) implikuje to realny wzrost spalania o około 9% czyli 0,63 L / 100 KM.