PDA

Zobacz pełną wersję : Światla DRL



Tipex
23-10-2016, 19:14
Witajcie. Poproszę o odpowiedz na pytania. Czy światła DRL po przekręceniu kluczyka będą się palić cały czas? Czy można to gdzieś ustawiać?

marnyd4d
23-10-2016, 19:33
Też właśnie się nad tym zastanawiałem i jeszcze nad tym dlaczego świecą się tylne światła gdy mamy włączone światła DRL

66pawel
23-10-2016, 19:50
Światła do jazdy dziennej po włączeniu świateł mijania automatycznie zostaną wyłączone przez body komp.Jeśli w konfiguracji są ustawione jako włączone , to po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon , zostaną załączone . Funkcją świateł DRL można sterować w ustawieniach komputera pokładowego . Świecenie tylnych świateł pozycyjnych to być może Tureckie wymogi homologacyjne , u nas nie muszą być włączone , ale nie jest to wadą jeśli zwiększa bezpieczeństwo .

JackTheNight
23-10-2016, 23:32
U mnie są trzy opcje świecenia świateł, trzy pozycje w lewej manetce : Automat, 0 i Mijania.
Na automacie światła dzienne przełączają się na mijania i odwrotnie automatycznie w zależności od tego czy czujnik światła wykryje czy jest widno czy ciemno.
Na pozycji 0 palą się dzienne i pozycyjne z tyłu.
Na Mijania palą się mijania i pozycyjne z tyłu.

Nie ma możliwości wyłączenia świateł dziennych.

bibi
23-10-2016, 23:35
W Fiacie Doblo mam możliwość wyłączenia dziennych z komputera.W Oplu Astrze już takiej możliwości nie mam.Mysle ,że w Tipo również jest możliwość wyłączenia dziennych z kompa.

JackTheNight
23-10-2016, 23:46
W Fiacie Doblo mam możliwość wyłączenia dziennych z komputera.W Oplu Astrze już takiej możliwości nie mam.Mysle ,że w Tipo również jest możliwość wyłączenia dziennych z kompa.

Przeglądałem dokładnie ustawienia i nie ma możliwości wyłączenia DRL.

bibi
23-10-2016, 23:55
Jeżeli nie ma takiej możliwości to szkoda :/

JackTheNight
23-10-2016, 23:59
Dla pewności jeszcze jutro sprawdzę, aby nie być gołosłownym :)

pawel5555
24-10-2016, 09:28
Ja też nigdzie nie znalazłem tego w opcjach komputera ;]

JackTheNight
24-10-2016, 20:56
No to sprawdziłem dokładnie i można tak :

1. Wł/wył. doświetlanie zakrętów
2. Wł/wył. miganie migaczami przy zamykaniu/otwieraniu auta pilotem
3. Wł/Wył Follow me Home, czyli po zamknięciu auta światła mijania świecą się ileś tam sekund w zależności ile ustawimy.
4. Wł/Wył zapalanie się świateł mijania przy otwieraniu auta z pilota.

Natomiast funkcji dotyczących DRL nie ma żadnych.

bibi
24-10-2016, 21:41
Jeszcze dzisiaj jechałem Doblo i sprawdzilem,ze jest możliwość wyłączenia dziennych.Jutro sprawdzenie,czy znajomy w 500x ma taką możliwość co do Tipo...szkoda

krowka1978
25-10-2016, 10:38
... Jutro sprawdzenie,czy znajomy w 500x ma taką możliwość...

W 500X nie ma możliwości wyłączenia DRL z menu, pomimo iż o tym wspomina instrukcja. Zapewne można wyłączyć po podłączeniu do kompa. Jednak w 500X palą się tylko z przodu (swoją drogą ta sama żarówka, w zależności od potrzeb, robi za DRL/pozycyjne), pozycyjne z tyłu są wyłączone.

66pawel
26-10-2016, 23:00
Czyli możliwość jest ale tylko na papierze w instrukcji , ciekawe ile jeszcze kwiatków .... nawigacja , światła , za chwilę coś tam coś tam .... :zolta:

JackTheNight
26-10-2016, 23:36
Ale kolega krowka1978 pisał o instrukcji od auta 500X.
Natomiast w instrukcji od Tipo napisane jest
Jeżeli światła do jazdy
dziennej zostaną wyłączone (dla
wersji/rynków, gdzie przewidziano),
a pokrętło obrócone jest w pozycję 0 ,
wówczas nie zaświeci się żadne
światło.
I tutaj ważne jest stwierdzenie :
dla
wersji/rynków, gdzie przewidziano
Ja to rozumiem, że w Polsce obowiązkowe są światła w dzień, a w przypadku
świateł dziennych ustawodawca wyraźnie zaznaczył, że dzienne mają się włączać po przekręceniu stacyjki.
Także chyba o to chodzi, że w Polsce nie można wyłączyć dziennych jeśli są, bo będzie to niezgodne z przepisami.
Dlatego opcja wyłączania świateł dziennych zniknęła z menu w autach przeznaczonych na rynek Polski.
Bo w instrukcji podali :
Światła
W przypadku wybrania pozycji Światła
można wprowadzić następujące
ustawienia: Światła wew. pojazdu,
Światła dzienne, Światła cornering,
Czujnik reflektorów, Follow me
home.
Czyli pewnie w autach na rynek np. niemiecki opcja wyłączania świateł dziennych jest dostępna.

Również w instrukcji napisali, ale to już inny trochę temat, że np. ASO może włączyć możliwość
włączania i wyłączania w ustawieniach pikania przy zamykaniu/otwieraniu drzwi z pilota. Teraz tylko migają migacze, ale nic nie słychać, żadnego "pik pik" :), ponieważ
w Polsce również prawnie jest to zakazane, aby auto wydawało jakieś dźwięki przy zamykaniu/otwieraniu drzwi - i to dotyczy od któregoś tam roku, w starszych autach
słyszymy pik pik oraz migają kierunkowskazy.
Nawigacja to fakt dali ciała :( Aktualizacji nie ma, a szkoda bo ta nawigacja naprawdę jest fajna ogólnie i bardzo fajnie prowadzi, łatwa obsługa :)

66pawel
27-10-2016, 09:30
Art. 51.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

nie wiem gdzie taki przepis że musi się włączyć po przekręceniu stacyjki . W Punto Evo rok 2011 światła drl z panela kierowcy można włączyć lub nie . W opcjach body również można to zrobić , tak więc .... coś nie dopracowano tak jak z nawigacją którą nie odpuszczę i guzik mnie to będzie obchodzić jak to zaktualizują

byrrt
27-10-2016, 10:28
Też nie słyszałem o konieczności włączania świateł po przekręceniu kluczyka.. Śmiem twierdzić że takiego przepisu nie może być, chociażby dlatego że nie każde auto ma kluczyk :D
W toyocie yaris hybrid, którą ma żona światła włączają się po wrzuceniu DRIVE i puszczeniu hamulca. Stacyjki nie ma, jest przycisk Start/Stop, chociaż silnik odpala dopiero jak musi, rusza z reg. na elektryku.
W menu komputera nie ma możliwości wyłączania dziennych a te świecą się tylko z przodu.

JackTheNight
27-10-2016, 11:24
Ministerstwo Infrastruktury w swoim rozporządzeniu z dnia 4 maja 2009 roku dostosowało polską regulację prawną w zakresie montażu i warunków technicznych wymaganych do prawidłowego używania świateł do jazdy dziennej do przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej i wygląda to tak :

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.


Zgodnie z nowymi przepisami podczas montażu takiego dodatkowego oświetlenia należy zwrócić uwagę na kilka istotnych wymogów:
1) każda lampa musi mieć na kloszu wytłoczony znak homologacji,
2) światła do jazdy dziennej powinny się automatycznie włączać po włączeniu zapłonu,
3) muszą dawać światło barwy białej,
4) powinny się automatycznie wyłączyć po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgielnych,
5) powinny być zamontowane na wysokości od 25 do 150 cm nad ziemią,
6) powinny znajdować się maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu,
7) odległość między nimi nie może być mniejsza od 60 cm,

Także jak są dzienne to powinny włączać się automatycznie po włączeniu zapłonu, a to czy to będzie karta, czy kluczyk czy jeszcze inaczej to nie ma żadnego znaczenia.

byrrt
27-10-2016, 14:26
Znaczy się toyoty nie dotyczą przepisy ;) Bo samo włączenie zapłonu nie powoduje zapalenia dziennych. Jak w innych autach nie wiem. We fiacie miałem to realizowane dopiero po uruchomieniu silnika ale fakt - to była dokładka, w dodatku projektowana przeze mnie ;)

JackTheNight
27-10-2016, 14:30
I w Tipo też coś nie tak z tymi przepisami bo :

Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi.
A w końcu Tipo wyprodukowane jest po 31 grudnia 2009, a więc tylne światła pozycyjne nie powinny się świecić wraz z dziennymi.
A świecą tylne pozycyjne wraz z dziennymi - Dziwne to wszystko ;)

byrrt
27-10-2016, 14:38
No to już w ogóle mnie dziwi.. W sumie wszystkie auta które widać mają tylko z przodu dzienne, nie widziałem chyba auta na fabrycznych dziennych z zapalonymi tylnymi lampami, no a te z dokładanymi to już w ogóle wiadomo.

Kiedyś policja jak mnie zatrzymała to mi próbowali wmówić że jest odwrotnie - że powinny się palić z tyłu światła.. Ale się postawiłem, chyba zwątpili i tylko mnie pouczyli LOL :)

66pawel
27-10-2016, 15:44
Hm ..... ciekawe jak importer dokonał homologacji na teren RP. ..... dziwny ten świat jak śpiewał kultowy Czesław W. :confused:

Ps. a Polska była jedynym krajem w UE gdzie musiały być włączone tylne światła pozycyjne ale odstąpiono od tego . Na marginesie obecny minister myśli o wyłączeniu całkowitym bo to przecież marnotrawstwo :-k

bibi
27-10-2016, 16:07
Dzisiaj sprawdzałem(szybko nie zagłębiając się szczególnie) i w 500 x nie znalazłem możliwości wyłączenia świateł dziennych.

krowka1978
28-10-2016, 00:39
Dzisiaj sprawdzałem(szybko nie zagłębiając się szczególnie) i w 500 x nie znalazłem możliwości wyłączenia świateł dziennych.

Przecież już o tym pisałem...

Tipex
30-10-2016, 10:18
To jeszcze tak w temacie. Zauważyłem ze podświetlenie tablicy przy drl nie świeci. Można jakoś wyłączyć pozycje z tyłu?

JackTheNight
30-10-2016, 13:21
To jeszcze tak w temacie. Zauważyłem ze podświetlenie tablicy przy drl nie świeci. Można jakoś wyłączyć pozycje z tyłu?
Nie można. Trzeba poczekac aż program MultiEcuScan bedzie obsługiwał Tipo, to wtedy może bedzie to możliwe.

jozgod60
03-11-2016, 01:04
Witam, ja trochę z innej beczki .mianowicie chodzi o żarówki w DRL czy zgodnie z przepisami można zastosować "żarówki" LED z przodu?
Pozdrawiam Józef

pawka
03-11-2016, 07:30
Witam, ja trochę z innej beczki .mianowicie chodzi o żarówki w DRL czy zgodnie z przepisami można zastosować "żarówki" LED z przodu?
Pozdrawiam Józef
Światła DRL umiejscowione są w jednej dwuwłóknowej żarówce H15 55/15W razem ze światłami drogowymi /długimi/. Jak kupisz żarówkę LED H15 z homologacją dopuszczającą do użytkowania na terenie Polski to zgodnie z przepisami można ją zastosować w pojeżdzie

byrrt
03-11-2016, 08:56
Homologacja dotyczy również lampy a ta jest homologowana z źródłem światła żarowym więc - nie - legalnie tego robić nie można.

bibi
03-11-2016, 09:05
Zawsze można poczekać na różnych aukcjach zaczną pojawiać się części z rozbitków trafią się przednie lampy z ksenonem + ledowe dzienne i podmienić :)

miszko
03-11-2016, 09:20
Czyli możliwość jest ale tylko na papierze w instrukcji , ciekawe ile jeszcze kwiatków .... nawigacja , światła , za chwilę coś tam coś tam ....
To nie kwiatki. Już od dłuższego czasu (tak po 2000 roku), robi się prawie identyczne systemy na wszystkie rynki, a sprawy różnić rozwiązane przez kodowanie danej jednostki na dany kraj. Dlatego też pewne funkcje mogą się różnić. Dla przykładu w Audi można sobie bardzo dużo rzeczy zrobić kodowaniem np. to, że światła się będą palić po przekręceniu stacyjki w pozycję MAR (zapłon). Zapewne w Tipo jest podobnie i trzeba poczekać na ogólnie dostępny soft (czytaj pewnie MES), który będzie można sobie przekodować tą funkcję.

jedi
03-11-2016, 11:30
A ktoś z Was w ogole wie gdzie w TIPO znajdziemy gniazdo do wpiecia sie z tym całym MultiEcuScan? Bo to moje pierwsze "włoskie" auto i nie mam zielonego pojęcia gdzie to moze byc :) w oplu mialem przy skrzyni biegów..

miszko
03-11-2016, 11:35
Po prawej stronie tuż obok uchwytu do otwierania maski. Schyl się i zobaczysz.

pawka
03-11-2016, 22:10
Światła DRL umiejscowione są w jednej dwuwłóknowej żarówce H15 55/15W razem ze światłami drogowymi /długimi/. Jak kupisz żarówkę LED H15 z homologacją dopuszczającą do użytkowania na terenie Polski to zgodnie z przepisami można ją zastosować w pojeżdzie
kolega byrrt ma 100% racji zapomniałem o lampie /chyba było jeszcze za wcześnie na logiczne myślenie/ - nie można do tej lampy zastosować zamiennie żarówki h15 led

kjk
04-11-2016, 00:07
To jeszcze tak w temacie. Zauważyłem ze podświetlenie tablicy przy drl nie świeci. Można jakoś wyłączyć pozycje z tyłu?

Moim zdaniem to nie jest głupie. Jeżeli w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza zapomnę o włączeniu świateł mijania, nadal jestem widoczny, również z tyłu. Ja bym tego nie zmieniał.

andwoj
16-03-2017, 15:49
Prawo o Ruchu Drogowym nie jest jedynym aktem prawnym dotyczącym pojazdów i poruszania się nimi. Wymogi co do świateł do jazdy dziennej opisane są w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W załączniku nr 6 (WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY) czytamy:

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej

Celnik
05-05-2017, 23:06
Oglądając różne filmiki z Tipo na YouTube przed zakupem wydaje mi się że widzialem że byly opcje wyłączenia świateł dziennych. W menu tak jak w Punto. Natomiast po zakupie niemiło się rozczarowałem ze takiej opcji nie ma. Coś jak te strzałki przy zmianie biegów. Coś jakby różnica w oprogramowaniu..? I pytanie czy przy pomocy interfejsu bt i programów typu MultiScan jest możliwość jakiejś zmiany?

kjk
05-05-2017, 23:41
I pytanie czy przy pomocy interfejsu bt i programów typu MultiScan jest możliwość jakiejś zmiany?
Tak, program AlfaOBD ma opcję włączenia tego menu: ustawienia konfiguracyjne body computera -> "DRL menu enable". Jednak na 99% wystąpi problem o którym mowa w sąsiednim wątku na temat aktywowania tempomatu w tipo (poczytaj sobie, dość ciekawa lektura) i na razie nie mamy przetestowanego rozwiązania.

Celnik
06-05-2017, 16:40
No to szkoda. A czy da radę zrobić takie coś żeby przy otwieraniu z pilota nie zapalały się światła wewnątrz auta a dopiero przy otwarciu drzwi? Przełączenie przycisków od lampek wyklucza taką możliwość...

kjk
06-05-2017, 18:05
A czy da radę zrobić takie coś żeby przy otwieraniu z pilota nie zapalały się światła wewnątrz auta a dopiero przy otwarciu drzwi?
Jeżeli jest taka opcja (a bardzo możliwe że tak), to również w konfiguracji body computera, czyli ten sam problem co powyżej ;-)

Celnik
06-05-2017, 18:09
Kurna, szkoda. To trzymam kciuki żeby udało sie jakos pokonać te problemy.

alexander_Felix
07-05-2017, 12:09
Kupował ktoś z Was może już H15tki? Zastanawiam się nad poszukaniem jakichś z ładnym białym kolorem, bo akurat przepaliła mi się jedna cholera i muszę wymienić :<

brylancik13
07-05-2017, 12:15
Ogólnie polecam żarówki Osram Cool Blue Intense, miałem je w poprzednim samochodzie, sama barwa jak i moc światła najlepsza ze standardowych żarówek, a sporo ich przerobiłem w różnych autach
Nie sugerować się nazwą, dają mocne białe światło

alexander_Felix
07-05-2017, 12:21
@brylancik A jak z żywotnością? Starczają na długo? Jak za taką cenę, to fajnie by było aby długo świeciły :)

brylancik13
07-05-2017, 12:28
Trzeba sugerować się danymi producenta, mi się nie przepaliły, auto z nimi sprzadałem, no i korzystałem z żarowki H1, teraz te nowe H15 to nie wiem jak sa zywotne

Fafikdog
07-05-2017, 18:25
DLR to żarówka H15 - 15/55W.
1- są żarówki H15 mające ogniwo 15W LED, a 55W standardowe?
2- chciałbym podpiąć dodatkowe DLR LED, pod które przewody żarówki H15 się wpiąć?
27855

kjk
07-05-2017, 22:41
1- są żarówki H15 mające ogniwo 15W LED, a 55W standardowe?
Jeżeli chcesz zgłębić temat, to poczytaj sobie forum http://swiatelka.pl, a jak nie to w największym skrócie: NIE ISTNIEJĄ sensowne (tzn. dobrze świecące, trwałe i legalne) LEDowe zamienniki żarówek H7, H15 itp. Koniec.


2- chciałbym podpiąć dodatkowe DLR LED, pod które przewody żarówki H15 się wpiąć?
To można łatwo sprawdzić najprostszym miernikiem, ale po co? Mi to pachnie druciarnią i agrotuningiem.

Fafikdog
07-05-2017, 23:47
To można łatwo sprawdzić najprostszym miernikiem, ale po co? Mi to pachnie druciarnią i agrotuningiem.

Nie pytałem czym Ci to pachnie, tylko gdzie się podpiąć...
Jeżeli nie chcesz/nie masz ochoty odpowiadać - nie odpowiadaj.

JackTheNight
08-05-2017, 00:09
Już były próby zakładania LEDów do Tipo, niestety BODY COMPUTER to wykryje i będzie pokazywać ci błąd oświetlenia.
Dokładane rezystory, aby oszukać body computer również nie pomogły, ponieważ żarówka jest takim opornikiem, który zmienia rezystancję pod wpływem temp.
i dlatego po dołożeniu do LEDA rezystora z początku wydaje się, że osiągneliśmy sukces - body computer nie pokazuje błędu ale po jakimś czasie błąd oświetlenia ostatecznie się pojawi.
Aby to zrobić należałoby wyłączyć kontrolę przepalonych żarówek w body computerze.

pelikan1
08-05-2017, 11:35
Nie da się zmienić trigger dla prądu lampy? Decyzja o błędzie jest oparta o software czy hardware?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Rozumiem, że prąd lampy jest zawsze stały, utrzymywany przez sterownik.

tipomirek
06-10-2017, 15:43
Witam mam niedawno Tipo i nurtuje mnie jeden problem ,zorientowałem się że jadąc na automatycznym zmienianiu świateł z dziennych na mijania ,włączają one mi się gdy jest dość ciemno ,w ustawieniach świateł jest na 2 ,aby szybciej zapaliły się mijania to przestawić na 1 czy na 3 , dzięki pozdrawiam

Qvadrat
06-10-2017, 16:48
Na 1 ustaw.

giannini
06-10-2017, 16:56
Na 1 ustaw.
Na pewno ?

Wg mnie odwrotnie.
1 najmniejsza czułość
3 największa czułość
Ale to dziwne , że na 2 zapalają Ci się późno. Ja testowałem na wszystkich 3 czułościach i zostawiłem na 1. Uważam , że i tak zapalają się za wcześnie. Nawet przy przejazdach pod wiaduktami gdzie jest bardzo jasno.

Qvadrat
06-10-2017, 20:34
No to zasiałeś we mnie niepewność teraz... Kurde musze potestować...

brylancik13
07-10-2017, 20:57
A jak jest domyślnie? Bo ja jezdze tak jak bylo ustawione i nie narzekam

Celnik
07-10-2017, 21:37
Domyślnie jest na 2

jacek2
10-10-2017, 09:07
Domyślnie jest na 2

Też mam tak ustawione i uważam że się to ustawienie sprawdza- przynajmniej dla mnie....

Celnik
12-10-2017, 14:28
Też mam tak ustawione i uważam że się to ustawienie sprawdza- przynajmniej dla mnie....A ja mam na 2 ale jeżdżę i tak cały czas na mijania, bo mam oba, dzienne i mijania osramy cool blue intense i mijania duzo ladniej wyglądają, prawie białe światło. No i 2 takie żarówki kosztują mniej niz jedna od dziennych [emoji6]

kjk
12-10-2017, 15:00
ja mam na 2 ale jeżdżę i tak cały czas na mijania, bo mam oba, dzienne i mijania osramy cool blue intense i mijania duzo ladniej wyglądają, prawie białe światło.
:lol2:


No i 2 takie żarówki kosztują mniej niz jedna od dziennych
H7, zwłaszcza typu "cool blue" do najtrwalszych nie należą, więc może okazać się że jednak taniej jest wymienić H15 raz na 2 lata niż H7 co trzy miesiące. Poza tym, dla mnie głównym argumentem dla używania dziennych jest niewypalanie odbłyśników świateł mijania przy dziennej jeździe.

brylancik13
12-10-2017, 22:07
Są dzienne to jezdzi sie na dziennych :) szczególnie ze w Tipo zapalaja sie takze tylne pozycyjne wiec z widocznością samochodu nie ma problemu

A czujnik ustawiony domyslnie na 2 zapala i gasi swiatla szybko i w odpowiednim momencie

Celnik
12-10-2017, 22:46
Niektórzy nawet jeżdżą na drogowych bo mają [emoji6]

Czlowiek
21-10-2017, 21:06
Jedynym problemem automatycznych świateł jest zaprogramowanie, światła mijania winne zapalać się po rozruchu w trakcie pracy silnika, a nie przed. Zapalisz pojazd "kilka" razy na H7 i zmniejszasz żywotność...

marx30
26-10-2017, 09:43
Kiedys w citroenie zrobiłem sobie taki automacik że swiatła mijania się zapalały wtedy gdy juz ładował alternator czyli po rozruchu silnika.
I wiecie co ? Kiedyś w jakimś lesie jadąc na luzie silnik zgasł a wraz z nim swiatła, w ułamku sekundy kompletna ciemność.
Chyba dlatego właśnie (albo z podobnych powodów) świateł mijania nie programuje się tak żeby działały z silnikiem.
Ale mogłyby się wyłączać gdy załaczany jest rozrusznik tak jak dzienne. W momencie przekręcania kluczyka część odbiorników jest wyłączana i mijania też by mogły.
A odnośnie dokładania LED ma sens tylko wizualny bo zwrot takiej inwestycji jest znikomy (że niby mniej paliwa). Liczyłem to i wyszło mi ok. 20 zł rocznie oszczędności.
Po jednej przejażdzce wieczorem uważam że dzienne na żarówce w tipkowych reflektorach z pełnowymiarowymi odłysnikami wraz z pozycyjnymi z tyłu dają duże oszczędności ;-).
Żaden z trzech patroli jakie mijałem mnie nie zatrzymał (zeszły tydzień godz 20:30 -22:00 oswietlona droga ekspresowa) mimo że zapomniałem o światłach mijania i jechałem na dziennych własnie. Dopiero jak zjechałem w las/pola to się pokapowałem że świateł nie mam i się wkurzałem że wyświetlacz mi coś za bardzo po oczach daje. No ale nowe auto kilka dni po zakupie więc nie zajarzyłem

Krys2
01-09-2020, 16:47
Na pewno ?

Wg mnie odwrotnie.
1 najmniejsza czułość
3 największa czułość
Ale to dziwne , że na 2 zapalają Ci się późno. Ja testowałem na wszystkich 3 czułościach i zostawiłem na 1. Uważam , że i tak zapalają się za wcześnie. Nawet przy przejazdach pod wiaduktami gdzie jest bardzo jasno.

Nie udało mi się tego zdiagnozować - chyba działa z opóźnieniem i słusznie. W instrukcji tez nie znalazłem czy dla większej czułości wybrać "1" czy "3". U mnie przy fabrycznym ustawieniu na 2 zapalają się nieco za późno, można zebrać mandacik, który będzie droższy niż dobre żarówki ;-)

szyflu
14-03-2021, 09:35
Czy można odłączyć światła pozycyjne tylne od dziennych z przodu? Tak żeby świeciły dopiero z mijania?

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

brylancik13
14-03-2021, 09:41
Jeszcze chyba nikomu na forum się to nie udało

bibi
16-03-2021, 13:31
Czy można odłączyć światła pozycyjne tylne od dziennych z przodu? Tak żeby świeciły dopiero z mijania?

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
A w jakim celu jeśli można wiedzieć?

krowka1978
16-03-2021, 15:05
A w jakim celu jeśli można wiedzieć?

Przecież cel jest podany, więc po co pytasz?

Tak żeby świeciły dopiero z mijania?

Qvadrat
16-03-2021, 15:12
I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...

harry.wesoly
16-03-2021, 15:14
Tak przeglądam opcję i możliwe że da się to zrobić ale trza sprawdzić
40056
40057

kjk
16-03-2021, 15:15
I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...
To kwestia naszego bezpieczeństwa na drodze. Chodzi o to, że w razie ucieczki przed ostrzałem lepiej żeby tył nie świecił, bo to ułatwi trafienie.

krowka1978
16-03-2021, 15:53
I dodatkowo z tylu pali się aż 6 żarówek!!!!!! Ile to paliwa się marnuje!!!!!!!!! Na pohybel grecie...

Greta jest tylko narzędziem, sama z siebie tego nie robi. Osobiście nie lubię, gdy coś zbędnie działa i niepotrzebnie się grzeje. Paliwo mam gdzieś, bo jedno przyciśnięcie gazu w TB niweczy cały plan oszczędności/"ekologii" :tongue

harry.wesoly
16-03-2021, 16:22
Tak przeglądam opcję i możliwe że da się to zrobić ale trza sprawdzić
40056
40057

To nie to i chyba się nie da tego zrobić. Docelowo miałem not enabled, zmiana na enabled nic nie dała. Raczej się nie da.

marx30
16-03-2021, 17:00
Wyłaczyć dzienne w oprogramowaniu czy też w menu, dać na sterowanie przetwornicy (chyba pin 8 lub 7 lewej lampy)+12V nie wiem np. z pompy paliwa czy głownego przekaznika sterowania (przez diodę separującą żeby prad "nie płynął" do body i ten odwieczny problem zostanie rozwiązany. Nic oprócz dziennych przy uruchomionym silniku nie swieci, ziemia przed emisją co2 uratowana, majątek wlaściciela który wydaje na paliwo i zarówki również i po problemie. Robota na 1/2 h- przeciągnięcie kabla ze skrzynki do wtyczki lampy. Albo bardzei kulturalnie jeszcze z przekaznikiem posrednim jak ktos zapomni i właczy DRL z powrotem żeby wówczas prąd z body nie zasilał pompy.

harry.wesoly
16-03-2021, 18:28
Marx nie ekscuytuj się tak tym, że jak ktoś dopytuje o możliwość wył tyłu to zaraz złotówa licząca oszczędności. Sporo współczesnych aut ma wył tył. Osobiście jakbym miał taką możliwość, bez takiej rzeźby jaką opisałeś, to bym też wyłączył.

marx30
16-03-2021, 20:01
Nie ekscytuje się (ten temat ciągnie się już od dłuższego czasu, wszystkie za i przeciw zostały powiedziane) ale to chyba jedyne rozwiązanie jak komuś to przeszkadza. Gorsze rzeżby ludzie robią podpinając rejestratory itp gadżety.
Trzeba się włączyć w dwa przewody i tyle, miejsce na przekaźnik na pewno w skrzynce jest, można zdobyż fiatowski to nawet nie będzie widać różnicy itp.

Qvadrat
16-03-2021, 22:17
jedno przyciśnięcie gazu w TB niweczy cały plan oszczędności/"ekologii"
Ja niweczę niemal na każdych światłach jak ruszam :-D

szyflu
17-03-2021, 12:51
Cel prosty. Żeby nie świeciły się światła w przyczepie cały czas. Jak sieci się tył to również przyczepa.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

66pawel
17-03-2021, 18:02
Rozczaruję Cię przy dedykowanym module( Erich Jaeger ) , światła pozycyjne przyczepy są wyłączone pomimo iż w w aucie tył świeci .

Sławek89
17-03-2021, 19:42
A ja uważam że światła pozycyjne z tyłu powinny być obowiązkowo zapalone we wszystkich nowych autach wyposażonych w światła do jazdy dziennej. Jak by nie patrzeć dużo lepiej jest widoczne auto z włączonymi światłami pozycyjnymi.

krowka1978
17-03-2021, 20:28
Jeżeli w słoneczny dzień nie widzi ktoś auta przed sobą, to nie może jeździć samochodem z powodów zdrowotnych - ja tak z kolei uważam.
Ciekawe czy też tak będą śpiewać właściciele Tipo z tylnymi lampami LED, gdy będą musieli kompletną wymienić haha

Robson_75
17-03-2021, 20:41
Ja uważam, że jak narzucony został przymus dziennych przednich, to i powinny świecić się i tylne. Jeśli ktoś słabo widzi, to nie będzie widział przednich jak i również tylnych świateł.

marx30
17-03-2021, 20:47
Jest 19:40, na zewnątrz jak widać. Kilka minut temu na wylocie z Katowic minalem goscia na dziennych. Bez oswietlonego tyłu, kilka aut przede mną dziwnie hamowało. Gość (tak, facet w średnim wieku, bez kapelusza, nie blondynka)się pokapował jak ostatnia latarnia była kilkaset metrów za nim. Ale ch. ajwazniejsze ze ma e calla i lampke niezapietych pasów od razu wszyscy są bezpieczni. Chyba powinni takiego pajaca wypuszczać na egzaminie na prawo jazdy kursantom żeby zrozumieli że zaćmienie umysłowe nie wybiera.

maurycy
17-03-2021, 21:21
Jest 19:40, na zewnątrz jak widać. Kilka minut temu na wylocie z Katowic minalem goscia na dziennych. Bez oswietlonego tyłu, kilka aut przede mną dziwnie hamowało. Gość (tak, facet w średnim wieku, bez kapelusza, nie blondynka)się pokapował jak ostatnia latarnia była kilkaset metrów za nim. Ale ch. ajwazniejsze ze ma e calla i lampke niezapietych pasów od razu wszyscy są bezpieczni. Chyba powinni takiego pajaca wypuszczać na egzaminie na prawo jazdy kursantom żeby zrozumieli że zaćmienie umysłowe nie wybiera.

Najważniejsze dla niego , że on widział haha

krowka1978
17-03-2021, 21:48
Jest 19:40, na zewnątrz jak widać. Kilka minut temu na wylocie z Katowic minalem goscia na dziennych. Bez oswietlonego tyłu, kilka aut przede mną dziwnie hamowało.


Najważniejsze dla niego , że on widział
Milicjanci też nie widzą w tym problemu, inne priorytety mają... Sami tak samo jeżdżą, DRL w czasie np. mgły...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jeśli ktoś słabo widzi, to nie będzie widział przednich jak i również tylnych świateł.
Jeżeli ktoś słabo widzi, to w słońcu samochodu nie zobaczy, bo tylnych świateł na pewno, z powiedzmy 100m, nie będzie widać jako świecących :smile:

sympatyk
17-03-2021, 22:20
sorry tak z boku , jeszcze wiele samochodów ma lampy tylne , w których pozycyjne i stop są w jednej żarówce -świecą w tym samym miejscu lampy- chyba lepiej aby za dnia , gdy efekt świecenia pozycji jest osłabiony - znacznie bardziej jest efektywne zapalenie stopu ;-)

takie małe wczorajsze doświadczenie; młoda mama z paroma dzięćmi w Citroenie Picasso na skrzyżowaniu w Krakowie - o stopie informowały jedynie niekompletnie 3 lampa górna - przecież to auto też ma sygnalizację usterek , za mało z X razy 500+ ? na żarówki ? czy na elektryka ? czy na myślenie ?

marx30
17-03-2021, 22:21
Najważniejsze dla niego , że on widział haha
Widział bo po przebudowie skrzyżowania zrobili pięknie ledy, potem jest kilkaset metrów sodówek a potem czarna dupa i las (wyjazd wiślanką na mikołów) . I dopiero wtedy zapalił. Jak na zlość tam nie stali a zwykle stoją (glownie żeby kroić za przekroczenie prędkości na 40. Ale to itak ch kilka dni temu o podobnej porze widzialem kompletne widmo zero swiatel wgl. Dlatego idea pt. auto jedzie ma być widoczne nie jest zla ale czemu przyjeli że tylko z produ nie wiadomo( tzn do 2009 roku byl obowiazek palenia pozycyjnych z tyłu). Bo tak samo mozna powiedziec ze jak ktos jest zdrowy zeby prowadzic auto to powinien je dobrze widziec nawet bez dziennych.
Sympatyk to prawda swiatla stopu powinny byc jakos osobno. W tipo i wielu innych jest jeszcze tak ze stopy maja dla kontrastu obok pozycyjne wiec jeszcze jakos oko to porówna ale wiele nowych aut ma tylko jedne i tak naprawde najbardziej informuje to trzecie swiatlo u góry. Zwlaszcza że poziomy jasnosci swiateł pozycyjnych to teraz hulaj dusza.A wgl najlepsze stopy odddzielne. Ruch coraz większy czasu na reakcje coraz mniej, rozne rozpraszacze typu ekraniki,na pewno byłoby na plus.

szyflu
18-03-2021, 10:54
Rozczaruję Cię przy dedykowanym module( Erich Jaeger ) , światła pozycyjne przyczepy są wyłączone pomimo iż w w aucie tył świeci .Niestety światła świecą w przyczepie razem z dziennymi. Mam moduł jeagercan 383078 zakładany w ASO. On do świateł i stopu ma ten sam kabelek tylko przez modulacje napięcia.
Muszę sobie wysterować światłem tablicy rejestracyjnej i będzie ok.
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

66pawel
18-03-2021, 13:30
Czyli ASO jak zwykle zainkasowało( pewnie ) dużą kasę za wersje podstawową . Mój moduł podłączony jest do gniazda OBD i działa po linii CAN . Kontroluje światła kierunku i stopu w przyczepie , oraz odłącza czujnik cofania( pozostawiając kamerę) i światła przeciwmgielne .

szyflu
18-03-2021, 14:06
Mam tak samo też podpięte do obd. Kamera zostaje a czujniki są odłączone. Jedynie światła świecą z dziennymi. To moduł dedykowany do tipo i 500x. 135315-36527. W sumie jak sprawdza napięcie na linii świateł czy jest 3v czy 12v światło/stop a 3v pojawią się przy dziennych to jak ma nie zaświecić?

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Maniek_wroc
19-03-2021, 08:46
Szyflu - u mnie też na module Erich Jaeger przy dziennych nie palą się światła w przyczepie .... moduł jak u 66pawel podłączany pod OBD.

szyflu
19-03-2021, 17:50
Sprawdzałem podłączenie i jest jak w instrukcji. W sumie nieważne. Ogarne sobie to po swojemu jak będę sobie robił wiązkę do zasilania przyczepy i do lodówki.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

marx30
05-04-2022, 02:40
A odkrycie ostatniego dnia jest takie (tu piszę w kontekście starego tematu dzienne- pozycyjne tył) że jak ktoś bardzo by chciał włączyć tylko pozycyjne przy działającym silniku/włączonym zapłonie (wspominane tu przypadki stania na przejezdzie z włączonym silnikiem itp. wydumki) a nie ma halogenów z przodu to powinien się zaopatrsyć w panel do nich. Włączenie halogenów z przodu wyłącza dzienne i włącza pozycyjne. A jak halogenów nie ma to przyciśnięcie knefla uruchamia właśnie tylko tę wspomnianą funkcję. Ew przerobić panel bo jest przystosowany tylko nie ma gumek i jest zablokowany przycisk.