Zobacz pełną wersję : Fiat Scudo- jest MultiJet czy nie?
Witam Was
jak to jest z tym MultiJetem w Fiacie Scudo Panorama. Albo w Polsce artykuły publikują ludzie kompletnie niekompetentni albo ja czegoś nie rozumiem. W Scudo montowane są fiatowskie MultiJety czy silniki skonstruowane przez francuzów (HDI czy co tam). Chodzi o to, czy w tym samochodzie siedzi ten legendarny multijet czy jakaś konstrukcja nazwana w Scudo z racji , że jest sprzedawany przez Fiata, Multijet.
volvgangster
08-11-2016, 08:24
Przykładowo u mnie jest 2.0 JTD a jak dokładnie sprawdzam to jest taki sam silnik jak 2.0hdi te same oznaczenia RHW też nie wiem czy francyz czy włoch...ważne że się nie psuje
Witam
Francuzi mają hdi, Włosi multijet, niemcy tdi, fordy tdci, mercedesy cdi itd. Nawet jeśli Francuz, Niemiec czy Japończyk zamontują te same silniki to i tak oznaczenia będą mieli swoje zawsze byłem za Niemcem 6 aut Tdi jeden Sdi(najlepszy). Teraz mam fiacika i dobrze mi z tym.
W Scudo montowane są fiatowskie MultiJety czy silniki skonstruowane przez francuzów (HDI czy co tam).
Odpowiadając na Twoje pytanie w Scudo siedzi francuski lub fordowski silnik.
90 konny 1.6 Multijet to silnik Ford DLD-416
120 konny 2.0 Multijet to PSA DW10
140 konny 2.0 Multijet to PSA DW10
165 konny 2.0 Multijet to PSA DW10
Poprawka. Zapędziłem się i chodziło mi tutaj o Scudo 1, a nie Scudo 2
Jednak mi się wydaje, że w Scudo montowane są francuskie silniki. 1.6 i 2.0 HDI.
Dlatego,że produkowany jest razem z bliźniaczymi: Citroenem Jumpy, Peugeotem Expert i ostatnio doszła jeszcze Toyota ProAce.
Ale już np w przypadku innych wspólnych modeli: Ducato/Jumper/Boxer w drugiej gen. modelu, były montowane silniki diesla i włoskie i francuskie. w 3 gen już w Ducato są silniki Iveco.
Inne wspólne modele: Ulysse/C8/807/Phedra mają silniki benzynowe i diesla:francuskie.
Kolejne: Fiat Qubo/Fiorino ma silnik 1.3 mjtd w odróżnieniu od Nemo/Biper, które mają swoje 1.4 hdi.
pääkäyttäjä
27-01-2017, 12:58
Montowane silniki Multijet są od PSA i jeden silniczek od Forda (ten najsłabszy, 90-konny). Benzyniak zresztą też - konstrukcja PSA.
Wszystkie silniki w Fiatach Scudo, 1 i 2 gen są francuskiej zarówno myśli technicznej jak i produkcji.
W ,,fordowskim" silniku jest tyle Forda, ile kasy, którą ten zapłacił, za skonstruowanie tego silnika koncernowi PSA.
To w takim razie dlaczego Auto świat opisuje że 1.6 multijet jest konstrukcją fiata i ma wiele wspólnego z 1.9 Jtd (dół silnika). Na moim silniku jest opisane PSA więc Italia czy Francja na google nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
To w takim razie dlaczego Auto świat opisuje że 1.6 multijet jest konstrukcją fiata i ma wiele wspólnego z 1.9 Jtd (dół silnika). Na moim silniku jest opisane PSA więc Italia czy Francja na google nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
AŚ niestety nie jest już żadnym autorytetem w motoryzacji. Reprezentuje, prezentuje i reklamuje wyroby zwane samochodami,czeskiego i niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.
Auta innych producentów stanowią dla nich jedynie tło i ewentualnie tzw. chłopców do bicia" w porównaniach.
Fiat, posiada w ofercie bardzo udany silnik 1.6 Multijet, ale niestety w Scudo jest montowany, również udany, ale francuski 1.6 HDI.
No to niefajnie a ja kupilem fiacika bo mial byc fiat a kupilem francuza jak widac nie udane badziewie francuskie nawet swiece nie grzeja i nikt nie wie dlaczego trace sentyment do fiata
pääkäyttäjä
31-01-2017, 09:36
Znasz pojęcie "joint venture"? Tak to juz jest w świecie motoryzacji. Sam jesteś badziew albo bardziej już ci, co mówią, że nie wiedzą - zmień mechanika.
Mamma mia... Ford Galaxy miał pod maską TDI, Mercedes Citan - dCi, Mitsu ASX - PSA. Ja pod maską mam francuskie 3.0 V6.
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
Moze masz racje nie powinienem pisac badziewie ale po doswiadczeniach z lagunami i scenikami i ich problemami raczej francje omijalem szerokim lukiem a tu taki psikus fiat mi wykrecil ale to zycie, moja niewiedza, a tak chcialem sprawdzic fiata multijet.
pääkäyttäjä
01-02-2017, 09:08
Przykro mi, że tak jest. Z drugiej strony, wiele zależy od mechanika, do którego jeździsz. Co do Laguny - jeździłem R21. Gdy było potworne zimno, jako jedna z niewielu rano odpaliła, jeździła czasem na trzech garach (zanim sie zorientowałem, było OK) i nikt nie wiedział, co jej jest. Po czym sam doszedłem do tego, że kable WN wypadałoby wymienic...
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
Witam !
Trafiłem tu przypadkiem bo po Cromie chciałbym kupić Scudo ale nigdy z francuskim rodowodem więc nie załamujcie mnie Pozdrawiam
pääkäyttäjä
28-02-2017, 23:50
Nie demonizowałbym samochodów z francuskim pierwiastkiem. Ja tam na Ulysse z paroma drobnostkami nie narzekam. Będziesz Pan zadowolony.
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)
O czym Wy piszecie....silniki hdi są świetne! 1.6 i tak za słaby do tej budy ale szczególnie w odmianie 8v jest świetny, mocny od dołu, solidnie zbudowany, nie ma się czego bać. Dbać o olej a zrobi wiele setek km.
Silnik 2.0 jest obecnie jednym z najlepszych diesli. Praktycznie brak większych bolączkek. Ostatnia rzeczą na jaką warto narzekać są silniki od PSA.
Naskrobane z Huawei i Tapatalk.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.