PDA

Zobacz pełną wersję : Trudne rozruszanie na zimno



quadrando
23-10-2016, 11:25
Witam,

FIAT CROMA 1.9 JTDM 8V - 2006.

Mam problem z uruchamianiem na Zimno.
Była wiadomość że jest problem ze świecami żarowymi, wymieniłem. Jest lepiej ale ciągle trudno. W diagu nie ma żadnych anomalii.

Ma ktoś pomysły?

Python28
23-10-2016, 11:26
Ile czekasz po przekręceniu stacyjki na zapłon?

Abramsik
23-10-2016, 11:27
Akumulator? Pytania, które mi się nasuwają:
1. Ile lat ma?
2. Stan naładowania?

jarcio21
23-10-2016, 11:31
Może sam rozrusznik potrzebuje regeneracji?

Python28
23-10-2016, 11:32
Dobrze było by sprecyzować jakie to problemy.

quadrando
23-10-2016, 12:57
Ok,

Silnik jakby łapał na jednym cylindrze, Akumulator ok, trzeba męczyć przez 10-20 sekund, czasami na 2 razy, rozrusznik kręci normalnie. Czekam az swiatelko swiec sie wylaczy, nawet po 2-3 razach to nic nie zmienia.
Po wymianie świec żarowych jest lepiej ale jeszcze nie to..

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chciałem dodać że ze Start Pilotem odpala od razu... trochę kaszle ale się uruchamia. Czasami mam jasno-niebieski dym z wydechu..

jaro190
23-10-2016, 22:29
problem może leżeć w układzie dolotowym (egr niedomknięty) lub paliwowym paliwo schodzi do zbiornika, wtryski leją ,słabe początkowe ciśnienie na szynie CR, brak ciśnienia sprężania,

quadrando
23-10-2016, 22:41
Dzieki za odpowiedz.

Czy mam sprawdzić ciśnienie na szynie CR przez diag podczas uruchamiania na zimno?

jaro190
23-10-2016, 22:59
jeżeli masz taką możliwość to tak, niestety nie wiem jakie powinny być wartości

quadrando
24-10-2016, 00:16
Ok, mam diaga i chyba będę mógł sprawdzić.

Z tego co pamiętam jest około 270 barów na wolnych obrotach. Sprawdzę jakie są wartości przy uruchamianiu na zimno i jak już silnik chodził.

Dzięki za rady..

Python28
24-10-2016, 00:28
Problem pojawił się w momencie jak zrobiło się zimno? Masz klapy wirowe?

desmo999
24-10-2016, 01:32
Co do cisnienia to dokladnie nie sprawdzilem ale tak z dossiadczenia to powyzej 250bar powinien odpalac. Na jalowym to tak ok 400-450bar. Dane te jednak nie pochodzą z danych technicznych cromy tylko z moich spostrzezen z roznych aut.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

chociaż wg. Autodaty na jałowym powinno być między 200 a 300.A w mes nie ma wartosci oczekiwanej i rzeczywistej??

bronx
24-10-2016, 14:24
błądzicie :)

Log rozruchowy.
Auto zimne po nocy,
odłącz czujnik położenia wałka.
Logujesz zmierzone ciśnienie paliwa bary i rpm silnika.
Kręcisz ok 10 sec, jak zapali gasisz.

martinez
24-10-2016, 19:07
Świece jakiej firmy założone? Ja ostatnio kupiłem denso i jest gorzej niż na poprzednich bosch w połączeniu z błędem na desce. W piątek zakładam świece NGK.

quadrando
25-10-2016, 12:19
Świece są Bosch(a). Ale jest lepiej, i tak miałem wiadomość ze są świece do wymiany.

quadrando
28-10-2016, 19:38
Po probie tak wygląda sprawa.

8-9 zanim zacznę odpalać. Tylko rozrusznik zaczyna się kręcić ciśnienie podskakuje do 440 bar, cel 450.
Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wałka, wiec uruchamiałem bez odłączenia jego.

bronx
28-10-2016, 20:41
Zrób ponownie, musisz to zapisać, trzeba zobaczyć wykres.
Czujnik walka wychodzi od strony rozrządu i idzie na tym silnika,
Tam jest złączka. Jak stoisz przed autem za silnikiem po lewej stronie

quadrando
29-10-2016, 12:07
Która to jest końcówka do wyłączenia? Czy ta którą zaznaczyłem jedynka?25297

irqus
29-10-2016, 13:08
Raczej tak. Tak mi sie wydaje bo w stilo też tam jest chyba ta wtyczka.

bronx
29-10-2016, 19:50
Tak, to ta nr1

quadrando
29-10-2016, 23:35
Ok, oto logi..

25324

quadrando
30-10-2016, 14:53
Nowe logi..

2532625327

quadrando
30-10-2016, 23:04
Czy z podłączonym czujnikiem czy bez, podobnie się zachowuje. Jedyna różnica to w raporcie błędów gzie mnie informuje ze czujnik nie działa jak jest wyłączony.

bronx
31-10-2016, 21:23
Odpala z odlaczonym czujnikiem? To primo
Drugie primo daj plik

quadrando
01-11-2016, 01:47
Oto linki

http://www.soszka.com/FESExp_1610292135_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File1.csv (http://http://www.soszka.com/FESExp_1610292135_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File1.csv)
http://www.soszka.com/FESExp_1610301244_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File3.csv (http://http://www.soszka.com/FESExp_1610301244_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File3.csv)

irqus
02-11-2016, 08:46
Bronx rzuć okiem na logi wysłałem CI na maila.

quadrando
02-11-2016, 15:49
Link który wstawiłem był źle skopiowany, brakowało ":"..


http://www.soszka.com/FESExp_1610292135_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File1.csv
http://www.soszka.com/FESExp_1610301244_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File3.csv (http://www.soszka.com/FESExp_1610292135_FIAT CROMA '05 1_9 MJET 8V_File1.csv)

bronx
03-11-2016, 10:18
\x0009"Battery voltage"
\x0009"Total fuel quantity"
\x0009"Inj. correction Cyl. 1"
\x0009"Inj. correction Cyl. 2"
\x0009"Inj. correction Cyl. 3"
\x0009"Inj. correction Cyl. 4"
\x0009"Fuel temperature"
\x0009"Fuel pressure (Gauge)"
\x0009"Desired fuel pressure"
\x0009"TAG"

To zrobiłes i co ja mam z tego zobaczyc ?
Auto Ci źle odpala, a robisz nie to co trzeba.
Pisałem czujnik wałka rozłaczyć, obroty i ciśnienie paliwa, i kręcisz rozrusznikiem 8-10sec.

Pozatym format zapisu chyba na mesa z witaminą, ja tego nie otworzę wersją zarejestrowaną.
Ściągnij demo i zrób to.
Jak coś niejasne odezwij się na pw, pod tel i wytłumaczę.

quadrando
03-11-2016, 11:09
Ok, zrobię logi z wersja demo.

Czujnik jest rozłączony a Auto i tak odpala. Po 8-10 sekundach rozrusznik sam się wyłącza. Na drugiej probie Auto szybciutko odpala, nie potrzeba 8-10 sekund rozrusznikiem.

irqus
05-11-2016, 23:31
Może nie w temacie ale powie mi ktoś jaki jest prąd rozruchowy w cromie 150 automat?

quadrando
06-11-2016, 14:51
oto nowe logi po wielu próbach..

Wersja darmowa skasowała mi logi zanim eksportowałem plik. Musiałem czekać do dzisiaj.
Moje uwagi są że na drugą próbę auto odpala prawie natychmiast, stwarzając dalsze testy nie możliwe. Zauważyłem ze czujnik ciśnienia daje zerowa informacje co kilka sekund (5-10 sekund). Jest to jedyny czujnik który spada na zero, wiec nie może być utrata połączenia z ECU.

Tu jest link na plik (http://www.soszka.com/161106_RS.csv)

quadrando
11-11-2016, 18:48
coś widzę ze nikt nie ma chyba pomysłów..

desmo999
11-11-2016, 20:27
A jak odlaczysz czujnik jak odpala?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czujnik na listwie mam na mysli

quadrando
12-11-2016, 18:59
wyłączony jest czujnik od wałka...

desmo999
12-11-2016, 21:32
A jak na listwie odepniesz?co sie dzieje?zawor przelewowy sprawdzales?czy nie puszcza?

grek0074
13-11-2016, 10:11
Piszesz bardzo enigmatycznie problemów możne być kilka ,ja mam ten sam silnik w stilo . zaślep eger blaszka wielkości złotówki jak odpali od razu eger do wymiany ,a jeśli chodzi i nie wyskakuje błąd na desce to ją zostaw ( żadnych blaszek z puszki bo będzie tragedia) jeśli dalej to samo to pozostały trzy rzeczy 1 stopień sprężania ,2 wtryski i 3 ciśnienie z pompy. Co do świeć żarowych to silnik jeśli jest nawet koło zera powinien odpalić bez problemu A jeśli odpala od razu na ciepłym to na pewno wtryski, eger samochód strasznie kopci (na czarno) i jest mułowaty. Co do klap wirowych tylko silnik 16v. Niepokoi jasno niebieski dym wskazuje na zużycie silnika .

bronx
13-11-2016, 10:31
coś widzę ze nikt nie ma chyba pomysłów..


Bo jeszcze nie przeglądałem.
Dopiero pon zerkne.

fiatcroma
13-11-2016, 10:47
Sprawdź czy masz dobrze przykręcony kabel od masy do silnika. U mnie auto też słabo paliło, aż pewnego dnia w ogóle nie odpaliło. Okazało się, że odkręciła się masa od silnika (wcześniej musiała być poluzowana), po ponownym przykręceniu auto pali od strzała.

quadrando
13-11-2016, 14:36
A jak na listwie odepniesz?co sie dzieje?zawor przelewowy sprawdzales?czy nie puszcza?

Na której listwie?

desmo999
13-11-2016, 17:10
Na listwie od cr. Zobacz tez czy przelew nie puszcza.

bronx
16-11-2016, 11:30
coś widzę ze nikt nie ma chyba pomysłów..

Bo tu nie trzeba mieć pomysłu widać jak wół co jest.
Musiałem ten plik ręcznie zaś przerabiać ....

Za słabe obroty rozrusznika, zregeneruj rozrusznik.
Za wolno kręci wałem.

irqus
16-11-2016, 11:31
Albo jest słąby akumulator jak ja miałem w stilo co sie teraz okazało. słabo kręcił po wymianie aku kręci jak szalony.

luk202
16-11-2016, 13:55
Temat podobny więc się dołączę: moja croma pali super. Chwilkę pokręcę i pali. Raz na jaaakiś czas nie za trybi i muszę jeszcze raz ale to pewnie za krórko trzymany "START" albo co. Zdarza się b. rzadko. Teraz jak zaczęło się zimno to pomimo stania w garażu po odpaleniu 2-3 sek nierówno pracuje jakby nie mógł wskoczyć jeden gar. Świece żarowe mają rok. Klapy usunięte rok temu i od tego czasu odpalanie bez problemu. Dodam, że nie mogę odpalić od razu jak zgaśnie kontrolka świec tylko muszę jeszcze chwilkę poczekać.
Niby drobiazg ale denerwujący. Co o tym myślicie?

bronx
16-11-2016, 14:36
Albo jest słąby akumulator jak ja miałem w stilo co sie teraz okazało. słabo kręcił po wymianie aku kręci jak szalony.
Przy padajacym aku na poczatku rpm sa wyższe i spadają, tu jest na odwrót



Co o tym myślicie?
Logi, odpalaj auto normalnie i loguj:
obroty
zmierzone ciśnienie paliwa
ogólna dawka paliwa
korekty każdego gara

Interesuje nas ten log gdzie auto zgaśnie po tej 3 se.

luk202
16-11-2016, 15:02
myślałem o logach ale czy się uda? - pokręcę 2 sec i silnik odpala, kolejne 2 sec lekko nierównej pracy i po akcji.

ARS
16-11-2016, 16:09
Temat podobny więc się dołączę: moja croma pali super. Chwilkę pokręcę i pali. Raz na jaaakiś czas nie za trybi i muszę jeszcze raz ale to pewnie za krórko trzymany "START" albo co. Zdarza się b. rzadko. Teraz jak zaczęło się zimno to pomimo stania w garażu po odpaleniu 2-3 sek nierówno pracuje jakby nie mógł wskoczyć jeden gar. Świece żarowe mają rok. Klapy usunięte rok temu i od tego czasu odpalanie bez problemu. Dodam, że nie mogę odpalić od razu jak zgaśnie kontrolka świec tylko muszę jeszcze chwilkę poczekać.
Niby drobiazg ale denerwujący. Co o tym myślicie?

Miałem podobnie. Skończyło się to u mnie wymianą końcówek od wtrysku 3 i 4 były bardzo duże korekty. Teraz pali jak szalony :smile: Podepnij się pod ECU i sprawdź korekty na ciepłym silniku będziesz wiedział bo przyczyna może być gdzie indziej.
Pzdr

bronx
16-11-2016, 23:31
myślałem o logach ale czy się uda? - pokręcę 2 sec i silnik odpala, kolejne 2 sec lekko nierównej pracy i po akcji.
I właśnie to chcemy zobaczyć, Ty inne logi robisz,
Napisałem jakie, zrozumiałe ?

luk202
16-11-2016, 23:57
Ok. Zrozumiale-chyba;-) . Odpalam auto, jak zaczyna rowno chodzic to wylaczam i zapisuje logi.

bronx
17-11-2016, 10:16
nie, zaczynasz logowac, odpalasz silnik, jak źle pracuje zgaśnie po tych 2-3sec, wtedy ten log nas interesuje
Jak coś niejasne napisz pw tel pogadamy

quadrando
17-11-2016, 10:47
Bo tu nie trzeba mieć pomysłu widać jak wół co jest.
Musiałem ten plik ręcznie zaś przerabiać ....

Za słabe obroty rozrusznika, zregeneruj rozrusznik.
Za wolno kręci wałem.

Dzięki za odpowiedz. Jakie powinny być minimalne obroty? Ze słuchu i porównując do innych pojazdów które mam albo miałem, myślałem ze kreci normalnie.

bronx
17-11-2016, 16:33
sory ale nie odpowiem na min obroty, wiedza kosztuje :)
Zbyt częsty problem aby dać to na tacy :)

adamo
17-11-2016, 19:42
sory ale nie odpowiem na min obroty, wiedza kosztuje :)
Zbyt częsty problem aby dać to na tacy :)

W takim układzie zapytam po co jest forum?

bronx
17-11-2016, 20:33
To pytaj, mało dostałeś a jak nie Ty to inni ?
Do niektórych rzeczy sam dojdz.
W czym mogę pomogą Ale nie rób z siebie typa co dostał
Palec a chce cała rękę.

desmo999
18-11-2016, 00:26
Przypuszczam ze ok 280rpm. Przynajmiej cos kolo tego mialem w tdi ale silnik pd.Tez byl problem z rozruchem jak krecil ponizej 200rpm. A u Ciebie ile to kreci bo wykresow nie mam czym otworzyc. We fiaciku u mnie nawet nie wiem ile kreci ale pali od kopa .Sprawdzę z ciekawości w wolnej chwili .

quadrando
18-11-2016, 10:35
sory ale nie odpowiem na min obroty, wiedza kosztuje :)
Zbyt częsty problem aby dać to na tacy :)

Dziękuje za odpowiedz mimo tego ze myślę ze jest to tajemnica Polichinellea. Mówiąc szczerze nie znam się na Dieslach. Lepiej znam benzynowe silniki, gdzie obroty rozruchowe zależą od ilości cylindrów, sprężania itd. W moim motocyklu Tirumph 900 Daytona (3 cyl) minimalne obroty są 350. W BMW 540 i są 200 obr/min do rozruszania a wolne obroty 450-500 obr/min. Nie puści zapłonu i/albo wtrysku poniżej tych obrotów. Dzisiaj jeżdżę "gównem na ropę" (przepraszam za brzydkie słowa i proszę źle tego nie brać) bo już prawie żadnych porządnych samochodów na benzynę nie ma. Stare graty albo całkiem przejechane. Ale w moim przypadku jeśli 200 obrotów nie wystarcza, to znaczy ze musi być więcej ;). Oryginalnie i optymalnie RUDOLF DIESEL zbudował silnik który powinien pracować przy 1000 obr/min. Dzisiaj to są praktycznie wolne obroty tych silników.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przypuszczam ze ok 280rpm. Przynajmiej cos kolo tego mialem w tdi ale silnik pd.Tez byl problem z rozruchem jak krecil ponizej 200rpm. A u Ciebie ile to kreci bo wykresow nie mam czym otworzyc. We fiaciku u mnie nawet nie wiem ile kreci ale pali od kopa .Sprawdzę z ciekawości w wolnej chwili .

W moim przypadku jest to 200 obrotów. :!: Daleko do 280. Czy można zamienić na 2.0 KW rozrusznik dla silników 1.9 16V? Normalnie 1.9 8V ma rozrusznik 1.7 KW a 1.9 16V 2.0 KW. czy montaż jest identyczny?

PS : na drugiej stronie umieściłem obrazki wykresów.

bronx
18-11-2016, 12:51
280 za dużo , bardziej okolice tego drugiego pana :)
skoro to tajemnica Polichinellea dlaczego nikt nie zna odpowiedzi?
W dzisiejszych czasach mapa decyduje ile ma być obrotów i w tym samym silniku przy różnych producentach może być, jest różnie

desmo999
18-11-2016, 21:04
Mapa decyduje ale jak już pracuje, nie decyduje o obrotach rozruchu. O tym jedynie może zadecydować sprawność rozrusznika jak i akumulator .


280 za dużo , bardziej okolice tego drugiego pana :)
skoro to tajemnica Polichinellea dlaczego nikt nie zna odpowiedzi?
W dzisiejszych czasach mapa decyduje ile ma być obrotów i w tym samym silniku przy różnych producentach może być, jest różnie

bronx
21-11-2016, 10:36
Przeczytaj co napisałem, mapa decyduje ILE ma być obrotów, i dopiero po przekroczeniu tego ECU zezwoli na start.
Natomiast oczywiście o prędkości rzeczywistej koła zamachowego decyduje stan rozrusznika i akumulatora.
Oto mi i tobie chodziło :)
chyba ;)

desmo999
21-11-2016, 11:50
Tak dokladnie. Tak jak piszesz mapa przy obrotach x zezwala na start;-)

Stomil
15-12-2016, 15:50
quadrando, Naprawiłeś to? Croma spłonęła? Urwało Ci palce? Odciąłeś sobie z żalu dopływ powietrza poduszką? ZACZĄŁEŚ TO DOKOŃCZ !

desmo999
15-12-2016, 21:49
Nieatety to czesty objaw ze ktos zacznie ale rozwiazania nie łaska napisac;)

Lucek_
15-12-2016, 23:13
Czy próbował ktoś wymontować rozrusznik i przeczyścić oraz nasmarować łożyska?. Z tego co pamiętam z opisu innych użytkowników, w Cromach lubią zapiekać się tulejki i rozrusznik wolniej kręci, przez co auto gorzej zapala. Czy w silniku 1,9 150, (skrzynia automat) trudno wymontowuje się rozrusznik? Można go samodzielnie przeczyścić/przesmarować, czy też trzeba dawać go do jakiś specjalistów? Dziś zaglądałem od góry wokół silnika i zastanawiam się gdzie jest rozrusznik w moim aucie. Wydaje mi się że gdzieś pod zaworem EGR, ale od góry słabo widać.

W tzw międzyczasie znalazłem dodatkowy wątek nt rozrusznika z silnika 2.4. Wygląda że regenerację pasuje zlecić w firmie. No chyba że demontaż i przesmarowanie nie jest tak skomplikowane.

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-2-4-rozrusznik-wymiana-demontaz-31961/

bronx
16-12-2016, 09:08
Kilka razy w różnych kiblach czyściłem smarowałem, było to na plus ale nie tak radykalnie jak po pełnej regeneracji.
Z własnego doświadczenia powiem Ci jak go wyciągniesz to już daj na regeneracją 200-250 zeta.

klwsz
16-12-2016, 13:17
Mam pytanie odnośnie trudnego rozruszania. Otóż u mnie, niezależnie od pory roku, auto kręci 3-5 sekund zanim odpali. Dzieje się to podczas odpalania rano, po co najmniej kilkunastogodzinnym postoju. Ciepły silnik odpala właściwie. Rozrusznik mam sprawny, akumulator i świece nowe. Czy zużyte koło dwumasowe może utrudniać rozruch?

Maxi
16-12-2016, 13:42
Nie uruchamiasz silnika z wciśniętym sprzęgłem?

klwsz
16-12-2016, 15:16
Tak, z wciśniętym. Z resztą bez wciśniętego sprzęgła rozrusznik nie zakręci (komunikat: wciśnij sprzęgło).

bronx
16-12-2016, 15:28
Pisze w temacie jakie logi zrobic

Capsel
16-12-2016, 20:16
Tak, z wciśniętym. Z resztą bez wciśniętego sprzęgła rozrusznik nie zakręci (komunikat: wciśnij sprzęgło).

...lub hamulec..

klwsz
26-12-2016, 19:29
Czy mógłby ktoś podlinkować interfejs diagnostyczny, umożliwiający zrobienie logów wspomnianych w tym temacie, najlepiej w dobrej cenie?

Stomil
26-12-2016, 20:31
klwsz, Wesołych Świąt, poza tym same negatywy. 27 lat a pytanie na poziomie przedszkolaka. Przecież takich tematów jest wiele!!! POSZUKAJ a nie zawracaj d.... innym. To tylko kilka minut!!

klwsz
29-12-2016, 17:30
Koledzy, podpowiedzcie gdzie znajdę czujnik położenia wałka w silniku 1.9 16V?

Chcę zrobić logi podczas rozruchu auta z odłączonym tym elementem. Szukałem wtyczki z tyłu rozrządu, tam gdzie znalazł ją autor tego tematu w silniku 8V, ale nie znalazłem. Czy to element zaznaczony na zdjęciu poniżej?
26091

maka131
29-12-2016, 18:02
Tak, to ten czujnik

klwsz
30-12-2016, 13:59
Bardzo proszę o interpretację wyników z MESa. Czujnik położenia wałka rozłączony. Mierzyłem ciśnienie paliwa i obroty silnika. Poniżej wykres i link do pliku. Podczas diagnostyki wyświetlił się jeden błąd: P2009 - flow shutter valve (brak sygnału).

26095

https://www.easypaste.org/file/Nvx1EpnO/croma.csv?lang=pl

EDIT: Dodaję też korekty z wtrysków

26098

bronx
30-12-2016, 20:14
Rail ok
Rozrusznik mógłby szybciej się kręcić.
A co Ci się dzieje?
Nie powinno być tragedi, odpalić powinien do 3,5sec

klwsz
30-12-2016, 20:26
Rozrusznik kręci opornie od zakupu auta. Rok temu przy okazji innej naprawy, dałem rozrusznik do regeneracji, ale elektryk oddał mi go, stwierdzając że nie ma tam nic do roboty.
Obecnie rozruch trwa coraz dłużej, ok. 5s, chcę zdiagnozować to teraz, żeby wkrótce nie zostać z unieruchomionym autem.

Bronx, dzięki za opinię.

klwsz
31-12-2016, 12:59
Dopisuję wpis pod wpisem, bo zrobiłem kolejny test. Otóż, odłączyłem czujnik temperatury (ten znajdujący się przed przepustnicą). Mimo całonocnego postoju i temperatury ok. 0 st. C, silnik odpalił poniżej 1 sekundy.
Czy to oznacza że ten czujnik mam do wymiany?

Maxi
31-12-2016, 17:23
Możesz wrzucić fotkę tego czujnika?

klwsz
31-12-2016, 17:47
Mam na myśli czujnik opisany w poniższym poście na tym forum:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/croma-1-9-8v-160km-tmk-18466/10#post193295

bronx
01-01-2017, 12:39
Może tak być bo rail i rpm to nie problem u ciebie

Maxi
01-01-2017, 14:44
Mam na myśli czujnik opisany w poniższym poście na tym forum:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/croma-1-9-8v-160km-tmk-18466/10#post193295

Ahaaa to czujnik temperatury płynu :D Napisałeś 'przed przepustnica' więc myślałem że tam jest jakiś dodatkowy czujnik temperatury powietrza.

andy5
02-01-2017, 09:02
Pytam z ciekawości, sprawdzał ktoś w MES przed wymianą czujnika czy temperatura z grubsza zgadzała się z rzeczywistą?

dragooler
03-07-2017, 14:42
Witam, mam tak samo problem z odpalaniem po dłuższym postoju, elektryk stwierdził że rozrusznik dobry ten co mi robił alternator (ładowanie nadal na poziomie 13.9V) może lepiej zmienić elektryka?
28599