Zobacz pełną wersję : 230 km/h + kontrolka silnika
blacktop
21-10-2016, 16:47
Witam, dzisiaj wracałem z Niemiec :) i jeden jedyny raz na chwilę rozpędziłem się do 230 km/h. Po zmniejszeniu prędkości do 130 km/ h zapaliła się kontrolka silnika. Auto nadal jeździ normalnie, przyspiesza normalnie, brak jakichkolwiek oznak jakiejś awarii, etc. Co się mogło wydarzyć, że spowodowało taki komunikat? Fiat Bravo 2.0 Multijet, DPF I EGR OFF, soft na 210 KM. Minęło już 23.000 km po zmianie softa.
Miałem podobnie i okazało sie ze czujnik temperatury od DPF padł chyba na zawał.
Podjedz do serwisu na kompa to będziesz wszystko wiedział.
blacktop
21-10-2016, 17:17
Miałem podobnie i okazało sie ze czujnik temperatury od DPF padł chyba na zawał.
Podjedz do serwisu na kompa to będziesz wszystko wiedział.
Tylko, że u mnie nie ma DPF, ale czy czujnik pozostał?
Jestem umówiony na serwis w poniedziałek. Dzięki za sugestie :)
miki920615
21-10-2016, 18:37
Bardzo czesto i gesto turbo przeladowuje. Byly juz podobne tematy. Wystarczy podpiac pod komputer i sprawdzic jaka wartosc powinna byc a jaka jest.
blacktop
21-10-2016, 19:06
Bardzo czesto i gesto turbo przeladowuje. Byly juz podobne tematy. Wystarczy podpiac pod komputer i sprawdzic jaka wartosc powinna byc a jaka jest.
Przeładowuje, tzn.? Jakieś koszty z tym związane czy wystarczy zmienić wartość za pomocą komputera?
Powiem z doświadczenia z 1.9. Jak turbo przeładowuje (tzn daje więcej niż mapa by chciała), to najczęściej problem jest w zacinającym się zaworze overboost (~100zł), zacinającej się zmiennej geometrii turbiny, nieszczelnych wężykach overboostu (~5-40zł) lub usterce bądź zasyfieniu samego czujnika ciśnienia doładowania. Ewentualnie turbo do regeneracji.
Obstawiam opcję 1 lub 2.
W internecie masz sporo instrukcji czyszczenia zaworu overboost. Jeśli to to, to czyszczenie i smarowanie pomoże. Jeśli zawór padaka, to nowy ok 100zł
Jeśli sparciały albo popękały wężyki, to można podmienić na wężyki ciśnieniowe ze sklepu motoryzacyjnego, ale ponoć lepiej zachowują się sylikonowe. Te gumowe to lipa.
Często bywa, że kończy się targaniem turbo z auta. Czyszczenie i wymiana mechanizmu zmiennej geometrii to ok 300 zł. Pełna regeneracja 1000-1500.
Możesz zrobić logi (na forum są instrukcje), to na pewno ktoś pomoże Ci je zinterpretować.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak, jak piszą chłopaki. W aucie po chipie przy dużym obciążeniu silnika, czyli prędkość na ostatnim biegu powyżej 200 km/h dochodzi czasem do błędu przeładowania turbo. W 2.0 MJet jest turbo ze zmienną geometrią łopatek. W grę wchodzi tylko czyszczenie lub regeneracja turbosprężarki. Przy prędkościach do 200km/h tak się nie dzieje. Ja po prostu nie jeżdżę tak szybko i wszystko jest ok. Dopiero jak turbo padnie całkowicie, to będę coś działał w tym temacie. Na chwilę obecną to chyba nie ma sensu. Jak uważacie ?
miki920615
22-10-2016, 10:38
Tak jak pisza chlopaki, u mnie byla taka sytuacja, ze turbo przeladowywalo, sztanga od gruszki sie zacinala, dlaczego? Bo turbina byla brudna, lopatki "odchylaly" sie tylko delikatnie, po wyczyszczeniu turbo, lopatki pracowaly tak jak nalezy. Dodam ze jadac 170km/h wywalalo mi blad, zawsze przy tej predkosci. Po calym zabiegu jechalem ponad 200km/h i bylo git. Czy sztanga sie zacina, jest to latwo sprawdzic, podlanczajac w miejsce wezyka, ktory jest podlaczony do gruszki, strzykawke z wezykiem i ciagnac, powinna sztanga chodzic plynnie, jezeli sie zacina to wiadomo co trzeba zrobic, dodam jeszcze, ze sztanga powinna odchylac sie ok 1,5cm o ile dobrze pamietam.Tutaj przesylam link, jak podlaczyc takowa strzykawke, jezeli dla kogos byloby to nie zrozumiale. https://www.youtube.com/watch?v=femWDeSGI_o
Pozdrawiam
blacktop
22-10-2016, 20:16
Zatankowałem dzisiaj na Orlenie i kontrolka zgasła... :) Wcześniej był zalany na Shellu
U mnie to samo, przytrzymam go dłużej przy 240 to wyrzuca check-a
Na drugi dzień check już się nie świeci.
Błąd od sterownika turbiny.
Zgadywanie i wróżenie bez podpięcia FES nie ma najmniejszego sensu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.